Adventure cats on bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirjamRobin

Berichten: 226
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 17:47

Dan zou ik nog steeds bang zijn dat ze met het tuigje ergens achter blijft haken := . Nou ja, voorlopig zijn we nog niet bij de bomen. Milou vindt het allemaal buiten de tuin heel interessant maar door spanning wil ze overal tegelijk heen en wel nu. Dan schiet ze alle kanten op. Dus ik probeer het zo rustig mogelijk stukje voor stukje te doen zodat ze niet te overprikkeld raakt. Ik moet haar soms een beetje tegen zichzelf beschermen (grenzen zijn lastig), maar ze is ook nog maar 10 maand en best een druk poesje. Ze vindt het wel heel leuk :). Om de palen van de pergola heb ik kattenafweergordels gedaan, dat gaat tot nu toe goed, ze komt er niet zo makkelijk meer bovenop.

Mooie poezen zeg!

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 22:08

Dat overal tegelijk heen willen herken ik, die van ons zijn 8 en 6 maanden.

De bomen blijven spannend, snap je hoor.

MirjamRobin

Berichten: 226
Geregistreerd: 23-08-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 20:23

Net voor de eerste keer met Milou over het plein in de straat *\o/* . Wat deed ze het goed! Dit was de derde keer buiten de tuin. Ze was al een stuk rustiger en meer op mij gericht. Ze schrok zich wel helemaal kapot van een auto die langsreed, maar dat is logisch natuurlijk. Wellicht een adventure cat to be, ze vindt het in elk geval heel leuk buiten en ook gezellig samen :)

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 09:14

Gaan jullie diegene met 2 katten, met 2 tegelijk of 1 voor 1? Ik heb een buggy gekocht, gisteren met 1 al gewandeld in de buggy. Wil heel graag met ze aan de lijn, alleen vind ik het ook heel eng. Haha. Terwijl we alleen in de tuin gaan nog.

Ik ben in mijn eentje.

jojoleinee

Berichten: 2662
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:38

Tegelijk! Eentje in m'n rugzak en de ander erop. Ik wissel ze dan ook om
Afbeelding

DideH
Berichten: 7002
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 18:36

Hier weer klein rondje dorp gedaan en daarna nog even in de tuin spelen voor Yuki :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 18:55

Wat een knapperd <3

Ik ga echt van het weekend met ze lopen haha.

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 19:44

Wat stoer! Kijk dat kopje ook lekker genieten.

Wij wachten nog 1,5 week op baby’s.

Afbeelding
Afbeelding

jojoleinee

Berichten: 2662
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 20:46

Echt knap van jullie!

Wij liepen vandaag door Edinburgh en morgen weer
Afbeelding

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 20:48

Supertof!

Onze poezen zijn niet zo stoer als wij zouden willen. Hebben grote hekel aan de reistas en Nova gaat hyperventileren in de auto. Echt ontzettend balen.
Wel al twee keer bij schoonouders wezen eten, dat gaat prima. Scharrelen lekker door het huis en plassen keurig op het tijdelijke toilet.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-23 14:09

Ik heb afgelopen weekend met mijn kat even mijn ergste nachtmerrie beleefd, zoals altijd wandelen we vaak rond de kerk rechttegenover ons huis, alles ging goed tot er ineens een kind met een gocart langs achteren af kwam rijden met nog een rammelende kar erachter...
kat schrok, ik schrok, en Gimli trekt ineens zo hard dat de lijn uit mijn handen schiet, verschoot hij daar ook nog eens van en crosste hij schuin de straat over naar de voordeur.... en ineens was daar een auto die kwam afrijden.

Ik heb de longen uit mijn lijf geschreeuwd, maar gelukkig had de chauffeur hem gezien en kon ze net optijd op enkele cm's na remmen! Mijn hart zat letterlijk overuren te kloppen aangezien ik het ergste al zag voor mijn ogen als ik die auto zag afkomen en mijn kat in de verte zag rennen zonder ik iets kon doen.

Vanaf nu hang ik zijn lijn vast aan mijn riem, dit wil ik nooit meer meemaken. |(

DideH
Berichten: 7002
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 14:23

Brrr eng verhaal Abletodream, maar gelukkig goed afgelopen! Snap dat je flink geschrokken bent!

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 19:09

Oowh wat eng zeg. Echt een nachtmerrie, gelukkig goed afgelopen.

Nog niet met ze gelopen. Vind eng en daarom stel ik het uit, maar als ik in het bos loop zie ik het helemaal voor mij. Ik met mijn katten aan de wandel

jojoleinee

Berichten: 2662
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 20:15

Wat een ellende zeg! Kon je hem snel terugvinden?

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 09:54

jojoleinee schreef:
Wat een ellende zeg! Kon je hem snel terugvinden?


Hij is gelukkig meteen naar de voordeur gelopen en daar blijven staan, misschien het voordeel dat hij weet dat dat zijn veilige thuis is waar hem niets kan gebeuren.

Opzich is het al 5 jaar goed gegaan zonder problemen dus we blijven zeker buiten gaan hoor, maar vanaf nu hangt zijn lijn vast aan mijn riem, had ik niet even hard geschrokken had ik ze denk ik wel nog vast gehad, maar goed, eind goed al goed gelukkig, maar wil het geen 2e keer meer meemaken. ;(

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:14

Dat is schrikken, gelukkig is hij naar de voordeur gerend.

Het is toch spannend om over straat te gaan met je dieren.

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 12:26

Ik kom graag meepraten hier. Vandaag heb ik voor het eerst gefietst met mijn kat. Ik heb een kattenrugzak en daar hebben we ook al wel eens mee gewandeld maar dan wordt ze na 10 minuten toch wel onrustig. Er zijn hier weinig rustige stukken en er is veel verkeer. Flink wat prikkels dus. Maar het fietsen ging goed. Of ze het de volgende keer ook niet vervelend vindt is nog afwachten, wandelen in de tas ging de eerste keer ook goed. Hoeveel tijd hebben jullie katten nodig gehad om te wennen?

jojoleinee

Berichten: 2662
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 19:22

Wat leuk! Klinkt alsof het met rustig opbouwen helemaal goed moet komen!
Fietsen en wandelen gingen heel snel goed, auto heeft langer geduurd. Wel meerdere keren per week "geoefend". Lees: in het begin in de auto zitten en niks doen haha. Op dit moment roadtrip door Schotland, met poezen, dus helemaal goedgekomen!

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 07:58

Ik zou de eerste paar keren vooral lekker met schemer/donker naar buiten gaan, dat vinden katten sowieso fijner dan overdag, voelt veiliger.
Plus dan is het ook minder druk op straat :j

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 22:20

Bedankt voor de tips :) . We hebben vanavond nog een kwartiertje gefietst in de schemering en dat ging goed. Na thuiskomst moest ze even kort bijkomen, nu is ze weer helemaal hyper. :+

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 11:47

Van de week stukje in de achtertuin.
Damon genoot, Rovi wou liever op groter avontuur, wou steeds door het hek gaan haha
Afbeelding
Afbeelding

Door dit hek.
Afbeelding

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 23:31

Omdat de zachte aanpak niet werkte, gisteren de kat gedwongen in haar tuigje gehesen. Vriend had haar vast en ik heb in één beweging het tuigje omgedaan. Ging vrij soepel, maar wat volgde was geen al te groot succes. Ze heeft zich er zelfs uit weten te wurmen, terwijl ik dacht dat Tre Ponti tuigjes juist ontsnappingsproof waren. Of wellicht heb ik 'm niet strak genoeg aangetrokken.

Voorlopig maar weer voorzichtig de gang op laten zonder tuigje. Het scheelt dat we in een appartementencomplex wonen, dus ze niet zomaar de straat op glipt.

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 09:51

Die van mij vind het treponti tuigje ook totaal niks. Die wil hem ook gewoon niet meer aan terwijl een H tuigje super makkelijk aan te trekken is bij hem.

Hij weet dat tuigje = naar buiten, dus hij wilt meestal juist z'n tuigjes wel heel graag aan. De tre ponti absoluut niet :n

jojoleinee

Berichten: 2662
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 10:04

Ik denk ook dat geen enkel tuigje 100% ontsnapveilig is.
Jammer dat het geen goede ervaring is geweest voor jullie.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 18:44

Ja had gemerkt met de bertoni escapeproof, maar dat kwam wel door dat ik eraan trok