Adventure cats on bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 12:21

Moh zo gezellig JewEmm!

En wat je zegt dat het niet door iedereen gewaardeerd word, ik vind het ook vaak bij cafe's. Momenteel nog nergens afgewezen ofzo maar mensen kijken wel raar naar je als je met ja kat op cafe zit. Ik heb nu weer eens een bericht gestuurd naar een zaak in Sint-Niklaas waar ik komend weekend eens wil langsgaan. Ze waren eerst wat terughouden over een kat mee te brengen maar uiteindelijk mag het als hij niet op de kussens gaat zitten.

Ik heb al gemerkt dat katten aan een leiband niet hetzelfde als honden worden aanzien, terwijl gimli met zijn 7 maaanden zindelijker en beter kan luisteren dan sommige honden in een cafe :')

Ik zou wel eens een adventure cat meeting willen organiseren deze zomer, geen idee of daar animo voor is? Ik ben wel van België dus k zou de eerste misschien in België eens willen proberen als er genoeg interesse voor is.

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:50

Ik verhuis deze week terug naar NL, dus ik ga er niet aan mee kunnen doen. Lola is inmiddels al verhuisd.

Passagiers in de trein kunnen ook verschrikkelijk zijn. Eigenlijk zijn er 3 verschillende.
1. De mensen die allergisch zijn en dat duidelijk maken (lees: De trein in lopen. Zien dat er een kat zit. Hun neus optrekken en nét te luid zeggen dat hij/zij allergisch is en hier een kat zit)
2. De mensen die het fantastisch vinden. Het liefst gaan ze de kat aaien, en vinden het gewoon super gezellig. Soms iets té, waardoor Lola helemaal achterin haar mandje gaat liggen.
3. De mensen die het óf niet zien óf het niet kan schelen. Even glimlachen en doorlopen.

DideH
Berichten: 7004
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:36

Supergaaf dat treinen zeg! Kan me er inderdaad wel iets bij voorstellen dat mensen zo verschillend reageren :j

Denk dat ik van de categorie: "heh... Zie ik dat nou goed? Haa wat leuk" en dan lachen en doorlopen zou zijn :j

Helaas geen tijd meer gehad om Milo nog een keer mee op pad te nemen. Dit weekend gaat hij uit logeren (mocht het al eerder echt te warm worden bij mij thuis gaat hij eerder), dus dan gaan we weer op pad.

Op het balkon wordt hij wel echt steeds vrijer. Eerst vond hij het doodeng om over de drempel te stappen, maar nu komt hij er gezellig bij als ik buiten zit :)


Afbeelding

Momenteel ligt ie onder mn stoel te chillen en bespied hij de voorbij lopende mensen (en honden) :')


Afbeelding

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 09:50

DideH, ik vind Milo echt zo een knapperd! Die groene ogen doen het gewoon <3
Blij om te horen dat hij zich al zo op zijn gemak voelt nu buiten met het tuigje!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132093
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 12:54

Afbeelding

Hij zegt dat ie zo naar de TT in Assen gaat :j

Wij zeggen van niet :+

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:16

Wie zou dat nou beter weten? Hij toch zeker.

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:59

Hoe zetten jullie je kat vast in de auto?

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 15:28

Naar aanleiding van dit topic ben ik een tuigje gaan halen voor mijn zwarte panter! Het los lopen met tuigje in huis heb ik vandaag voor de 2e keer geoefend en vind ie nog erg raar maar hij gaat niet in paniek zoals m'n andere kat. Vanaf er druk op het tuigje kom laat ie zich wel vallen op de grond en beweegt niet meer :') maar dat is een kwestie van gewenning denk ik.
Dus bij deze, Lowie, een huis tuin en keuken kat uit het asiel. Hij wordt in augustus 1!
Afbeelding

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 16:05

Oscar schreef:
[ [url=m/07MZKx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij zegt dat ie zo naar de TT in Assen gaat :j

Wij zeggen van niet :+


Hahaha, misschien kan je hem overtuigen met een bakje tonijn ;p


JorisDy schreef:
Hoe zetten jullie je kat vast in de auto?

Die van mij gaat in zijn rugzak, ik vind het iets te gevaarlijk om hem gewoon op de stoel te laten zitten/liggen. In het geval dat ik ooit bruusk zou moeten remmen vliegt ie niet tegen mijn raam.


Luca03 schreef:
Naar aanleiding van dit topic ben ik een tuigje gaan halen voor mijn zwarte panter! Het los lopen met tuigje in huis heb ik vandaag voor de 2e keer geoefend en vind ie nog erg raar maar hij gaat niet in paniek zoals m'n andere kat. Vanaf er druk op het tuigje kom laat ie zich wel vallen op de grond en beweegt niet meer :') maar dat is een kwestie van gewenning denk ik.
Dus bij deze, Lowie, een huis tuin en keuken kat uit het asiel. Hij wordt in augustus 1!
[ [url=m/vIwTt5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Misschien eens proberen wat met hem spelen met het tuigje aan en een leibandje eraan laten hangen zodat ie aan het gewicht gewend geraaakt?

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:46

Mijn kat ging voor dood liggen als ie een tuigje om kreeg. Tot er in de keuken iemand met een vork tegen zijn voerbakje tikte.....toen kon ie ineens weer heel hard lopen :')

DideH
Berichten: 7004
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:44

En Oscar? Nog een passagier gehad naar de TT? :p

Was net bij mijn ouders samen met Milo. We boeken vooruitgang! :D

Beetje tuin verkennen:

Afbeelding

Visjes kijken:

Afbeelding


Uiteindelijk was hij zo op zn gemak dat hij terwijl wij aan het barbecuen waren buiten zijn brokjes heeft gegeten en daarna prinsheerlijk zo naast mij (op een kinderstoeltje :+ lag):

Afbeelding

Vliegen en beestjes zijn nog wel een beetje rare dingen... vooral als ze op zijn bakjes zitten :')

Afbeelding


Ben echt blij dat hij het zo goed deed!
In de auto wordt hij nog wel nog steeds een beetje boos ofzo dat hij niet op mijn schoot kan gaan liggen. Heeft iemand daar nog tips voor?
Hij is wel rustiger met tuigje in de auto dan met zijn reismandje.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-19 13:53

Wat doet ie het goed DideH!!!

Wij gaan dit weekend eens een terrasje doen hier, weet hier iemand nog winkels die katten toelaten?
De boerenbond/PetsPlace alvast wel, ook Maxi Zoo in België maar verder weet ik net directs iets dat we nog kunnen bezoeken.

maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:34

Hier wat foto's van mijn adventure cats. Onderweg met mijn groep. Inclusief hond...

Afbeelding


Afbeelding


De jonge dame los in het weiland.
Afbeelding

En in de wilg voor het mooie uitzicht.
Afbeelding

Tuigje is ze wel gewend inmiddels. Maar in het weiland mag ze los. Kan ze mooi de benen streken. En met de groep mee avonturen beleven. Ga ik er lekker bij zitten. Kan de jongste mooi met de kater op ontdekking in de struiken en bomen. Terwijl.de hond de boel nauwlettend in de gaten houd. Echt genieten met mijn dieren.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:32

Vind het helemaal geweldig dit!! <3

Wat ik me alleen afvraag; Ik woon in een appartement dus mijn katten kunnen niet naar buiten. Stel dat ik ze mee naar buiten zou gaan nemen zouden ze dan niet alleen maar meer interesse in de buitenwereld krijgen?
Dus onrustig als ze niet kunnen en misschien zelfs gaan proberen te ontsnappen?
Vorig jaar is eentje uit het raam gesprongen (Mn vriend zat ervoor als bewaking maar zo vanuit galop in 1 sprong naar buiten), ik wil dat niet nog een keer mee maken..

xoranlover

Berichten: 6604
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:39

Oh wat leuk. Nishi mag ook geregeld mee in de wagen of aan de riem.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sodeletuut

Berichten: 21308
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 08:35

Boris mocht gisteren ook weer op adventure! In onze oerwoud-tuin mag hij los, vindt hij geweldig!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 11:52

xoranlover schreef:
Oh wat leuk. Nishi mag ook geregeld mee in de wagen of aan de riem.
[ [url=m/RjNLDs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jrOIjB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fFRxeG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat is ze al gegroeid zeg!!! Amai ze is echt super mooie aan het worden! <3

xoranlover

Berichten: 6604
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 14:51

Dank je evelien. Ben ook heel blij met hoe ze uit groeit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 15:03

zodiacje schreef:
Vind het helemaal geweldig dit!! <3

Wat ik me alleen afvraag; Ik woon in een appartement dus mijn katten kunnen niet naar buiten. Stel dat ik ze mee naar buiten zou gaan nemen zouden ze dan niet alleen maar meer interesse in de buitenwereld krijgen?
Dus onrustig als ze niet kunnen en misschien zelfs gaan proberen te ontsnappen?
Vorig jaar is eentje uit het raam gesprongen (Mn vriend zat ervoor als bewaking maar zo vanuit galop in 1 sprong naar buiten), ik wil dat niet nog een keer mee maken..

Hier ben ik dus ook een beetje bang voor/benieuwd naar. Wij wonen vier hoog op een appartement en onze kat is dus echt een binnenkat. Hij mag op het balkon achter maar daar blijft het ook wel bij. Hij lijkt dat op zich helemaal prima te vinden, al krijgt hij wel steeds meer interesse in de voordeur. Ik ben ergens heel bang dat als ik hem wel aan een lijntje mee op avontuur neem hij straks echt bij elke kans die hij krijgt naar buiten schiet omdat hij weet wat daar is zeg maar..

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 15:13

maximosa schreef:
Hier wat foto's van mijn adventure cats. Onderweg met mijn groep. Inclusief hond...

[ [url=m/v55VmH.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/Wzxa4N.jpg]Afbeelding[/url] ]


De jonge dame los in het weiland.
[ [url=m/iHViHx.jpg]Afbeelding[/url] ]

En in de wilg voor het mooie uitzicht.
[ [url=m/lzfonj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tuigje is ze wel gewend inmiddels. Maar in het weiland mag ze los. Kan ze mooi de benen streken. En met de groep mee avonturen beleven. Ga ik er lekker bij zitten. Kan de jongste mooi met de kater op ontdekking in de struiken en bomen. Terwijl.de hond de boel nauwlettend in de gaten houd. Echt genieten met mijn dieren.

Heerlijk! Zo'n groepje heb ik ook. :) Geniet daar ook enorm van.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 15:55

Emmaa_ schreef:
zodiacje schreef:
Vind het helemaal geweldig dit!! <3

Wat ik me alleen afvraag; Ik woon in een appartement dus mijn katten kunnen niet naar buiten. Stel dat ik ze mee naar buiten zou gaan nemen zouden ze dan niet alleen maar meer interesse in de buitenwereld krijgen?
Dus onrustig als ze niet kunnen en misschien zelfs gaan proberen te ontsnappen?
Vorig jaar is eentje uit het raam gesprongen (Mn vriend zat ervoor als bewaking maar zo vanuit galop in 1 sprong naar buiten), ik wil dat niet nog een keer mee maken..

Hier ben ik dus ook een beetje bang voor/benieuwd naar. Wij wonen vier hoog op een appartement en onze kat is dus echt een binnenkat. Hij mag op het balkon achter maar daar blijft het ook wel bij. Hij lijkt dat op zich helemaal prima te vinden, al krijgt hij wel steeds meer interesse in de voordeur. Ik ben ergens heel bang dat als ik hem wel aan een lijntje mee op avontuur neem hij straks echt bij elke kans die hij krijgt naar buiten schiet omdat hij weet wat daar is zeg maar..



Bij gimli valt dat goed mee, maar die heeft wel wat aanmoediging nodig om naar buiten te gaan soms, hij vind buiten gaan super maar er is dan ook een reden waarom ik nooit vanaf thuis aan de deur hem laat stappen, ik steek hem altijd in de rugzak en hij mag er pas uit als we op locatie zijn aangekomen mag hij eruit, ik denk dat dat het willen op onderzoek gaan als de deur opengaat wel tegenhoud.

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:42

hoi allemaal, ik lees al een poosje mee met jullie avonturen en ik wil een catspia of een puppia tuigje voor mijn katten aanschaffen. Hebben jullie een specifiek catspia tuigje, of voldoet een puppia tuigje ook voor de kat?

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 13:30

Angela_ schreef:
hoi allemaal, ik lees al een poosje mee met jullie avonturen en ik wil een catspia of een puppia tuigje voor mijn katten aanschaffen. Hebben jullie een specifiek catspia tuigje, of voldoet een puppia tuigje ook voor de kat?


Persoonlijk ben ik niet zo een fan van Puppia,
ik heb thuis zo een tuigje liggen en ik moet zeggen dat mijn kat er al vaak uit ontsnapt is,
ik weet nu niet welk soort model jij zou nemen maar die van ons was een die over het hoofd ging en dan vastklikte op zijn rug, maar door dat het deel waar ik zijn hoofd doorstak zo flexibel is en meerekt was ontsnappen achterwaarts natuurlijk heel gemakkelijk.. Eens het hoofdje eruit was was het maar eruit stappen.

ik zou je dan een H-harnas aanraden, die zijn stevig genoeg om in het begin met te oefenen en daar kunnen ze bijna niet uit ontsnappen. ik heb ook al veel goed gehoord over het come with me kitty harnas maar zelf geen ervaring mee. Het hangt ook vaak af van wat je kat prettig vind en hoe ze reageren buiten. Gimli durft wel eens achterui kruipen als hij iets engs ziet of schrikt en dan is een puppia niet handig.

Mijn favoriet blijft het supakit harnas maar die is wel aan de duurdere kant natuurlijk... ;(

Oshaa
Berichten: 1048
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 13:42

Ik lees al een tijdje mee, maar aangezien mijn 16-jarige kat echt nooit meer gaat leren om met een tuigje te lopen, nooit gereageerd.
Echter is er nu George, een 9 weken oude kitten, die behoorlijke avontuurlijk is ingesteld. Vanaf het moment dat hij kwam is hij nog nooit terughoudend geweest, altijd op onderzoek en avontuur. Ik denk dat hij wel het geschikte karakter heeft om een 'adventure' cat te worden!
Hij heeft nu een simpel tuigje om aan te wennen. Eerst deed hij alsof hij geen stap kon zetten ermee, maar nu rent hij al redelijk normaal rond.

Ik lees alleen vaak dat het ook een manier is om katten mee naar buiten te nemen die dat anders niet kunnen. Nu woont George in een huis met tuin, aan een onverharde weg (vrijwel zonder auto's) met een strook natuur voor de deur, dus buiten komt hij al vanaf dag 1 (hij was niet binnen te houden, loopt ook niet weg, komt meteen als die wordt geroepen). Denken jullie dat dit het moeilijker gaat maken om hem te leren met het tuigje te lopen?

xoranlover

Berichten: 6604
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:23

Ik ben ook langzaam aan op zoek naar een stevig goed zittend tuigje voor Nishi. Vind het kitten tuigje wat ze nu heeft prima voor te oefenen nu. Maar wil een stevig goed zittend tuig dat niet draait en waar ze niet uit kan. Een abessijn is natuurlijk nog een slag leniger dan een hoop katten. Dus ik weet nog niet wat ik ga doen. Misschien wel iets op maat laten maken.