[VOLG] Kat met jongen in huis gehaald

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20148
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:02

Sastaic schreef:
kiwiwitje schreef:
https://petsplace.nl/royal-canin-fhn-ba ... gLyGvD_BwE

Hier is de petsplace op zondag open. Maar anders kun je bij de jumbo of appie (oid) blikjes mousse proberen.


Ooh dat ken ik wel, wist niet dat ze dat mousse noemen :+ ik zal eens kijken of er hier in de buurt morgen een dierenwinkel los is.

Haha kleinigheidje :')

Sastaic

Berichten: 1206
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 20:04

gaby12 schreef:
Weeg je het kitten regelmatig? hoeveel is hij/zij aangekomen de afgelopen tijd? Hoe oud zijn ze nu?

Bij mij zouden alle alarmbellen gaan rinkelen en had al bij de DA gezeten om het kleintje te laten nakijken wat er aan de hand zou kunnen zijn en waarom die niet genoeg groeit.
Niet de natuur zijn gang laten gaan maar ingrijpen jij bent daar verantwoordelijk voor!

Vanaf 3/4 weken kan je vast voedsel gaan geven zoals carnibest of kittenmousse dit is ook de tijd dat je een kattenbak gaat neerzetten want dan eet moederpoes niets meer op.
Elke dierenwinkel verkoopt dit wel.


Ze zijn van 7 april en ze eten wel een beetje mee van moeders van het vlees en ze krijgen kitten melk. Zou ik ze ook Brinta kunnen geven. Of zijn jouw opties betere voedingsmiddelen voor hun?

Ik snap dat jullie allemaal al lang bij de da hadden gezeten. En nu quote ik jou maar daar bedoel ik niet alleen jou mee. Maar ik heb al een aantal keer contact met hun gehad en ik doe verder alles wat er in mijn macht ligt voor de katjes. Maar het zijn niet mijn katten dus ik kan niet doen wat ik wil. Daar kan ik privé wel meer over toelichten maar dat ga ik niet openbaar zetten.

J0anieke

Berichten: 4956
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:10

Citaat:
Maar het zijn niet mijn katten dus ik kan niet doen wat ik wil. Daar kan ik privé wel meer over toelichten maar dat ga ik niet openbaar zetten.

Weet je van wie de katten zijn? Is er iets op amivedi gezet?
Jij hebt moeders met kittens in huis gehaald. Ze zijn nu jou verantwoordelijkheid. Als t asiel ze had, dan hadden ze ook gewoon stappen ondernomen, ondanks dat ze niet weten van wie de kat is.
Je hebt geen idee wat de oorzaak van de achterstand is. Dit kan zomaar een kwestie leven en dood zijn en op dit moment laat je het katje aan zijn/haar leven over.

Vraag me ook af waarom je dit niet in het openbaar kunt zetten. Ik weet dat er wetten zijn wat betreft eigenaarschap e.d., maar dat zou niet ten koste mogen gaan van de gezondheid van een van de kittens.

Edit: de kat is van je schoonmoeder zie ik nu. Ik hoef verder geen informatie over hoe en wat, ik heb in ieder geval mijn zegje gedaan.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:15

Je doet het super! Je niet aangevallen voelen over dat kleinere katje. Je hebt ten eerste niet alles in de hand en misschien heeft ze gewoon meer tijd nodig.

Succes!

@joanieke vind je zelf ook niet dat je behoorlijk fel reageert? Ze doet haar uiterste best op haar manier, je kan niet zomaar over de situatie van anderen oordelen. Daarnaast is het haar keus wat ze wel of niet openbaar op internet zet...

Je zal het ook best goed bedoelen allemaal, maar het komt op mij nogal aanvallend over en vind niet dat TS dat verdient.

J0anieke

Berichten: 4956
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:20

PPPeet schreef:
Je doet het super! Je niet aangevallen voelen over dat kleinere katje. Je hebt ten eerste niet alles in de hand en misschien heeft ze gewoon meer tijd nodig.

Succes!

@joanieke vind je zelf ook niet dat je behoorlijk fel reageert? Ze doet haar uiterste best op haar manier, je kan niet zomaar over de situatie van anderen oordelen. Daarnaast is het haar keus wat ze wel of niet openbaar op internet zet...

Je zal het ook best goed bedoelen allemaal, maar het komt op mij nogal aanvallend over en vind niet dat TS dat verdient.

Ja, ik reageer fel. Ik kan het echt niet hebben als een dier zon achterstand heeft en dat er niemand met zon dier naar de dierenarts gaat.
Ja, ze is al bij de DA geweest. Die heeft gezegd dat ze zich geen zorgen hoeft te maken als de kitten blijft groeien. Ze geeft nu aan dat het toch slecht gaat met de kitten en dat het zich afzondert. Dan ga je nu toch weer naar de DA?

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Kat met jongen in huis gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:29

En wat gaat die DA doen dan? Uiteindelijk moet er gewoon voer in, en daarbij staat TS voor opties open die worden aangedragen.

Ik ben echt een grote dierenvriend (al zal je me vast niet geloven als je de rest van deze zin leest) maar ik denk ook niet dat ik in het weekend naar de DA was gegaan als ik in de schoenen van TS stond. Ik had dat mousse(?) voer geprobeerd, s nachts paar keer mijn wekker gezet en bijgevoerd en dan maandag de DA gebeld. Maar goed dat ben ik, jij had het ongetwijfeld anders gedaan....

Sastaic

Berichten: 1206
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 20:34

PPPeet schreef:
En wat gaat die DA doen dan? Uiteindelijk moet er gewoon voer in, en daarbij staat TS voor opties open die worden aangedragen.

Ik ben echt een grote dierenvriend (al zal je me vast niet geloven als je de rest van deze zin leest) maar ik denk ook niet dat ik in het weekend naar de DA was gegaan als ik in de schoenen van TS stond. Ik had dat mousse(?) voer geprobeerd, s nachts paar keer mijn wekker gezet en bijgevoerd en dan maandag de DA gebeld. Maar goed dat ben ik, jij had het ongetwijfeld anders gedaan....


Bedankt pppeet,
Dat was inderdaad ook mijn bedoeling en niet alleen om de kosten. Maar ook ik denk dat de da niet veel zal doen. Zo'n katje moet inderdaad gewoon voldoende binnen krijgen en voor hem is het gewoon erop of eronder.

Joanieke, je punt is duidelijk ;)

J0anieke

Berichten: 4956
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:37

Nee, ik had waarschijnlijk ook gewacht tot maandag, of nouja, waarschijnlijk had ik afgelopen week al gebeld.
Als ik op dit moment, in het weekend, in haar schoenen zou staan dan had ik dus ook tot maandag gewacht, maar TS geeft nu zelf aan dat ze niet kan doen wat ze wil. Ik vind het vreemd dat dat niet mogelijk is als het om de gezondheid gaat van een dier.
Geen idee wat de dierenarts kan doen, maar een dierenarts is niet voor niets een dierenarts. Die kan je ook tips geven, misschien de kitten een injectie met extras geven. Geen idee, ik ben geen dierenarts.

Edit:
Het is echt niet gemeen bedoeld, maar ik begrijp het gewoon niet.
Ik hoop dat de mouse aanslaat en het katje op eigen kracht weer bij komt.
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 04-05-19 20:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Sastaic

Berichten: 1206
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 20:43

J0anieke schreef:
Nee, ik had waarschijnlijk ook gewacht tot maandag, of nouja, waarschijnlijk had ik afgelopen week al gebeld.
Als ik op dit moment, in het weekend, in haar schoenen zou staan dan had ik dus ook tot maandag gewacht, maar TS geeft nu zelf aan dat ze niet kan doen wat ze wil. Ik vind het vreemd dat dat niet mogelijk is als het om de gezondheid gaat van een dier.
Geen idee wat de dierenarts kan doen, maar een dierenarts is niet voor niets een dierenarts. Die kan je ook tips geven, misschien de kitten een injectie met extras geven. Geen idee, ik ben geen dierenarts.

Edit:
Het is echt niet gemeen bedoeld, maar ik begrijp het gewoon niet.
Ik hoop dat de mouse aanslaat en het katje op eigen kracht weer bij komt.



Als dat katje al dagen zo is had ik ook wel eerder aan de bel getrokken, maar hij was altijd net zo alert als de rest, alleen de groei liep achter.

J0anieke

Berichten: 4956
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Kat met jongen in huis gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:44

Mag ik dan vragen wat je volgende stap is, nu het niet meer zo alert is?

Sastaic

Berichten: 1206
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 20:46

J0anieke schreef:
Mag ik dan vragen wat je volgende stap is, nu het niet meer zo alert is?

Proberen dat die wat binnen krijgt.

Billy

Berichten: 20711
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:48

Daarbij, hoe vervelend het ook is, kan het ook zijn dat het katje gewoon wat mankeert en doodgaat. Dat is al rot genoeg, dus dan is het wel heel hard om er van alles van te vinden terwijl je het beest niet eens gezien hebt...

J0anieke

Berichten: 4956
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:54

Sastaic schreef:
J0anieke schreef:
Mag ik dan vragen wat je volgende stap is, nu het niet meer zo alert is?

Proberen dat die wat binnen krijgt.

Ik hoop dan op goed nieuws en dat ze weer wat alerter gaat worden met de tijd.
Ik duim in ieder geval met je mee..

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:55

Maar het kan ook gewoon zijn dat het diertje niets mankeert maar ondervoed is waardoor het gewoon te slap wordt om nog te eten. En daar kan de dierenarts iets in betekenen...

JesdaJinn

Berichten: 10479
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Kat met jongen in huis gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:02

Wat een gezeur. TS doet er toch alles aan om het kitten zo goed mogelijk groot te krijgen. Een DA gaat echt niet meer doen dat TS doet. Ze staat al in contact met de DA en zolang hij/zij nog aankomt en iets binnen krijgt is het toch goed?

In de meeste nestjes, zowel katten als honden zit altijd een kleintje bij en ja, die moet je even beter in de gaten houden en dat gebeurd

kiwiwitje

Berichten: 20148
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Kat met jongen in huis gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:07

Suiker/druivensuiker doet ook wonderen om ze even net alerter te krijgen en aan het eten te krijgen

Movement

Berichten: 1548
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:16

Misschien naar Kitten opvang Noord Holland Kleine Weeshuis brengen?

https://www.facebook.com/Kitten-opvang- ... 111001227/

Ze hebben al heel veel kittens groot gebracht. Ook al zou het 't mooiste zijn dat moeders hem groot kan brengen, als ze hem daar kunnen helpen en daardoor ervoor kunnen zorgen dat hij kan blijven leven, dat zou dan toch mooi zijn?

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:22

kiwiwitje schreef:
Suiker/druivensuiker doet ook wonderen om ze even net alerter te krijgen en aan het eten te krijgen


Dit dus inderdaad is een hele goede optie om het kitten net wat meer kracht te geven o te drinken, maar je kan zeker gaan beginnen met aanbieden van kittenbrokjes en babymouse een echte goede is van die rollen versvlees voor de kat een beetje warm water erover en aanbieden.
Vergeet niet een kattenbak neer te zetten met hout of papierkorrels voor de kittens, ze willen het nog wel eens proberen te eten en dat wil je niet met klei/klontvormend ;)
Je andere vraag over Brinta absoluut niet doen daar kan een kat niets mee.

Voor de rest zou ik zeker de kleine een maandag na laten kijken wat er aan de hand is waarom die niet goed groeit, is het gehemelte gesloten bijvoorbeeld dat kan jezelf niet zien als je geen ervaring hebt!
Een kitten hoort zeker 100 gram per week aan te komen.

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:25

JesdaJinn schreef:
Wat een gezeur. TS doet er toch alles aan om het kitten zo goed mogelijk groot te krijgen. Een DA gaat echt niet meer doen dat TS doet. Ze staat al in contact met de DA en zolang hij/zij nog aankomt en iets binnen krijgt is het toch goed?

In de meeste nestjes, zowel katten als honden zit altijd een kleintje bij en ja, die moet je even beter in de gaten houden en dat gebeurd


Ik wil niet zeuren maar een DA kan zeker meer die kan kijken of er lichamelijke mankementen zijn waarom dit kitten niet genoeg groeit.
Een kitten moet zeker 100 gram per week aan komen en wegen is weten!
Ik zeg niet dat TS niet haar best doet maar je moet wel realistisch blijven en op tijd ingrijpen en hulp zoeken.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Kat met jongen in huis gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:39

Wat mijn voorganger zegt. Waarom bestaan er nog dierenartsen, als ze toch niet nuttig zijn?

J0anieke

Berichten: 4956
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:44

Ik wilde eigenlijk na mijn laatste bericht niet meer reageren, maar ik schik er een beetje van dat mensen zo terughoudend zijn om naar de dierenarts te gaan. Ook al ben je niet zeker of een dierenarts iets kan doen, je wilt toch überhaupt weten of er wel iets gedaan kan worden? Of dat de dierenarts misschien toch een mankement kan vinden en het dier van zijn/haar lijden kan verlossen? Nee heb je, ja kun je krijgen.
In mijn ogen ga je naar een dierenarts als een dier iets mankeert, ook bij jonge dieren. Ik weet dat het ook bij honden voorkomt, en bij zoveel andere dieren.
Ik heb het zelf van dichtbij meegemaakt bij een van onze pups, waarschijnlijk dat ik er daarom ook zo fel op reageer. Hier een foto van ons nestje uit 2005. Ik was toen zelf ook nog redelijk jong.
Je kan wel raden welke pup achter liep. Wij zijn dus naar de DA gegaan, hebben flesvoer gekregen en we moesten maar kijken hoe het ging. Ongeveer zelfde verhaal als TS. Na een tijdje begon deze pup steeds slechter te eten, werd ook sloom en minder alert. Zonder twijfel de eerst volgende werkdag weer naar de DA, die heeft de pup toen verder onderzocht, wat bleek: open gehemelte, niks aan te doen. Die heeft toen een spuitje gekregen. Deze pup mankeerde dus wat, en ik ben echt oprecht blij dat mijn ouders gewoon naar de DA zijn gegaan en dat we deze pup uit zijn lijden hebben kunnen verlossen. Ik had het me niet vergeven als deze pup van de honger was gestorven.
Afbeelding

MeggiieTommy
Berichten: 399
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:48

Wat zijn de katjes leuk! <3

Ts had helemaal niks hoeven doen, het is niet haar kat. Dus alles wat zij doet is al een betere kans dan dat de kittens überhaupt gehad zouden hebben.
Daarbij heeft ze meerdere malen contact gehad met de dierenarts en is ze actief bezig om de kitten meer te laten eten. Ze zegt ook nergens niet naar de dierenarts te gaan maar dat ze het eerst even aankijkt omdat dit nog geen dagen aan de gang is.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:52

J0anieke schreef:
Ik wilde eigenlijk na mijn laatste bericht niet meer reageren, maar ik schik er een beetje van dat mensen zo terughoudend zijn om naar de dierenarts te gaan. Ook al ben je niet zeker of een dierenarts iets kan doen, je wilt toch überhaupt weten of er wel iets gedaan kan worden? Of dat de dierenarts misschien toch een mankement kan vinden en het dier van zijn/haar lijden kan verlossen? Nee heb je, ja kun je krijgen.
In mijn ogen ga je naar een dierenarts als een dier iets mankeert, ook bij jonge dieren. Ik weet dat het ook bij honden voorkomt, en bij zoveel andere dieren.
Ik heb het zelf van dichtbij meegemaakt bij een van onze pups, waarschijnlijk dat ik er daarom ook zo fel op reageer. Hier een foto van ons nestje uit 2005. Ik was toen zelf ook nog redelijk jong.
Je kan wel raden welke pup achter liep. Wij zijn dus naar de DA gegaan, hebben flesvoer gekregen en we moesten maar kijken hoe het ging. Ongeveer zelfde verhaal als TS. Na een tijdje begon deze pup steeds slechter te eten, werd ook sloom en minder alert. Zonder twijfel de eerst volgende werkdag weer naar de DA, die heeft de pup toen verder onderzocht, wat bleek: open gehemelte, niks aan te doen. Die heeft toen een spuitje gekregen. Deze pup mankeerde dus wat, en ik ben echt oprecht blij dat mijn ouders gewoon naar de DA zijn gegaan en dat we deze pup uit zijn lijden hebben kunnen verlossen. Ik had het me niet vergeven als deze pup van de honger was gestorven.
[ [url=m/kaQVQA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat bedoel ik.

Ts: Ben je met het kitten al zelf naar de dierenarts geweest of was het conract vua de telefoon?

Sastaic

Berichten: 1206
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 22:01

dromertje2 schreef:
J0anieke schreef:
Ik wilde eigenlijk na mijn laatste bericht niet meer reageren, maar ik schik er een beetje van dat mensen zo terughoudend zijn om naar de dierenarts te gaan. Ook al ben je niet zeker of een dierenarts iets kan doen, je wilt toch überhaupt weten of er wel iets gedaan kan worden? Of dat de dierenarts misschien toch een mankement kan vinden en het dier van zijn/haar lijden kan verlossen? Nee heb je, ja kun je krijgen.
In mijn ogen ga je naar een dierenarts als een dier iets mankeert, ook bij jonge dieren. Ik weet dat het ook bij honden voorkomt, en bij zoveel andere dieren.
Ik heb het zelf van dichtbij meegemaakt bij een van onze pups, waarschijnlijk dat ik er daarom ook zo fel op reageer. Hier een foto van ons nestje uit 2005. Ik was toen zelf ook nog redelijk jong.
Je kan wel raden welke pup achter liep. Wij zijn dus naar de DA gegaan, hebben flesvoer gekregen en we moesten maar kijken hoe het ging. Ongeveer zelfde verhaal als TS. Na een tijdje begon deze pup steeds slechter te eten, werd ook sloom en minder alert. Zonder twijfel de eerst volgende werkdag weer naar de DA, die heeft de pup toen verder onderzocht, wat bleek: open gehemelte, niks aan te doen. Die heeft toen een spuitje gekregen. Deze pup mankeerde dus wat, en ik ben echt oprecht blij dat mijn ouders gewoon naar de DA zijn gegaan en dat we deze pup uit zijn lijden hebben kunnen verlossen. Ik had het me niet vergeven als deze pup van de honger was gestorven.
[ [url=m/kaQVQA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat bedoel ik.

Ts: Ben je met het kitten al zelf naar de dierenarts geweest of was het conract vua de telefoon?


Ik ben nog niet met de kat naar de dierenarts geweest omdat zoals al meerdere malen aangegeven het katje alleen een groeiachterstand had en ver alert en actief was. Sinds vandaag is hij slomer. Wel vond ik moeders al een paar dagen magerder, vandaar dat we haar harder zijn gaan voeren. 3x per dag vlees en onbeperkt brok. Verder ben ik de kleintjes gaan bijvoeren en hopelijk kan ik het daarmee oplossen en zo niet ga ik er maandag alsnog mee naar de dierenarts.

BigOne
Berichten: 38525
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 22:02

Ts doet haar best, kat is niet van haar maar ze probeert er wel voor te zorgen. Die kleine kwam al klein ter wereld en of die het red weet niemand. Wanneer het mijn katten waren geweest was ik wel naar de da gegaan maar dat is voor ieder anders. Ja, die jonkies kunnen snel verslechteren ondanks goede zorgen en wanneer het maandag nog zo is zal ts ook wel verdere actie ondernemen denk ik. Maar ik heb al veertig jaar katten, veel jonkies gehad, ook nesten met de fles grootgebracht en dat dit kitten ook alle voeding weigert is heel vreemd. Ts, probeer eens met flesvoeding om wat moedermelk aan het speentje te smeren, wil ze dan nog niet drinken dan gewoon ermee stoppen want wanneer je gaat pressen verslikken ze zich en gaan ze meestal dood aan voedsel in de longen.Sterkte ermee.