Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:57

<3
Acht jaar geleden kwam er bij Oma een poes aanlopen, net als bij jou.
Klein verwaarloosd, heel lief poesje.
Na een paar dagen werd de eigenaar gevonden, maar die wilde haar niet terug. Dus mocht ze bij Oma blijven. Die had er al 4. Ach, eentje kon er wel bij zei Oma.

3 weken later gaf poes Oma 5 kittens :D :D

maralyn

Berichten: 10437
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 19:58

janouk schreef:
<3
Acht jaar geleden kwam er bij Oma een poes aanlopen, net als bij jou.
Klein verwaarloosd, heel lief poesje.
Na een paar dagen werd de eigenaar gevonden, maar die wilde haar niet terug. Dus mocht ze bij Oma blijven. Die had er al 4. Ach, eentje kon er wel bij zei Oma.

3 weken later gaf poes Oma 5 kittens :D :D


Hahahaha oooh fijn!
Dat hebben die mensen vast wel geweten. Of in ieder geval. Geen hart voor de kat.

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:26

Vraagje, waar kom je vandaan?
De kat komt mij erg bekend voor namelijk :j

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:33

Wat een lief verhaal <3
Zou ik hier ook doen, mijn kat loopt ook niet buiten omdat er veel overlast van loslopende is in de buurt en ik dat ook niet tof zou vinden als ze last van de mijne hadden.
Ik ben wel ook zo iemand die katten op straat aanspreek en vriendschap wil sluiten :')

Sinds ik op mezelf woon is de drempel qua beesten ook wat lager.... ik nam mijn 15 cavias mee bij mijn ouders en zou dan langzaam minderen ...... ik heb er nu 23 :') Woon hier 1 jaar :') en dan zijn er van de oorspronkelijke oude garde 6 overleden (gezondheidskwaaltjes, chronisch zieke, stokoude en 1 onverwachte) dus eigenlijk 14 nieuwe :')
4 zelf aangeschaft, de rest allemaal dumpers, opgevangen van kennis, jongen van gedumpte etc en dan heb ik er zelfs nog herplaatst van de nieuwe en doorgezet naar de opvang. _O-

Ach ja, ik zeg altijd dat het een roeping is, mijn kat is een langzitter in het asiel geweest, Jack Russel sinds 4 maanden van 3 en ik ben eigenaar 4 (wel gedragsproblemen en allergieën extreem), mijn 2 konijnen is 1 van op straat gegooid en andere geloost door desinteresse.
1 van mijn 3 mini’s is ook een zielenpoot en in de tussentijd zijn er al veel stumpers gepasseerd.

Het zijn nl ook allemaal beesten met een verhaal en veel kwalen _O- dierenartsEN kennen mij Erg goed :')

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:44

Nou die poes heeft haar personeel heel goed uitgekozen! Alsof ze het wist dat ze bij jou aan het juiste adres was. Echt een super mooi verhaal dit!

Heel veel succes met alle kraamweken van zowel Vera als je merrie :-)

maralyn

Berichten: 10437
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 20:47

valine schreef:
Vraagje, waar kom je vandaan?
De kat komt mij erg bekend voor namelijk :j


Veendam

maralyn

Berichten: 10437
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 20:52

LukieBradley schreef:
Wat een lief verhaal <3
Zou ik hier ook doen, mijn kat loopt ook niet buiten omdat er veel overlast van loslopende is in de buurt en ik dat ook niet tof zou vinden als ze last van de mijne hadden.
Ik ben wel ook zo iemand die katten op straat aanspreek en vriendschap wil sluiten :')

Sinds ik op mezelf woon is de drempel qua beesten ook wat lager.... ik nam mijn 15 cavias mee bij mijn ouders en zou dan langzaam minderen ...... ik heb er nu 23 :') Woon hier 1 jaar :') en dan zijn er van de oorspronkelijke oude garde 6 overleden (gezondheidskwaaltjes, chronisch zieke, stokoude en 1 onverwachte) dus eigenlijk 14 nieuwe :')
4 zelf aangeschaft, de rest allemaal dumpers, opgevangen van kennis, jongen van gedumpte etc en dan heb ik er zelfs nog herplaatst van de nieuwe en doorgezet naar de opvang. _O-

Ach ja, ik zeg altijd dat het een roeping is, mijn kat is een langzitter in het asiel geweest, Jack Russel sinds 4 maanden van 3 en ik ben eigenaar 4 (wel gedragsproblemen en allergieën extreem), mijn 2 konijnen is 1 van op straat gegooid en andere geloost door desinteresse.
1 van mijn 3 mini’s is ook een zielenpoot en in de tussentijd zijn er al veel stumpers gepasseerd.

Het zijn nl ook allemaal beesten met een verhaal en veel kwalen _O- dierenartsEN kennen mij Erg goed :')


Hahaha lekkere beestenbende.

Ik ben altijd van de, wat mijn budget inclusief ziekenzorg rijkt, mag hier zijn.

Nouja, ik, wij.

Als wij groter gaan wonen is onze wens een bordercollie te hebben.
Ik mag graag uit rijden en veel lopen. Manlief loopt ook erg graag.

Maar dat is verre toekomst inzicht.

Levita dankjewel!
Merrie hoeft gelukkig nog zes weken.
Dus Vera mag eerst.
Geeft mij wel rust, dan zijn de uks tenminste...
Ohh laat maar. Dan doen ze net de ogen open en gaan ze scharrelen.

Zucht, weg rust

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:48

maralyn schreef:
valine schreef:
Vraagje, waar kom je vandaan?
De kat komt mij erg bekend voor namelijk :j


Veendam

Dan is het niet dezelfde kat :n
Veel plezier met haar en haar inboedel :))

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:55

Hee wat gek, ik dacht vanmorgen gereageerd te hebben.

10 jaar terug vond ik een hoogzwangere poes bij CenterParcs, vandaag 10 jaar terug werden er 3 kittens geboren. De kater is sinds een kleine 4 jaar vermist, maar mama en haar 2 dochters wonen hier nog steeds.

Ik ben zeer tegen bewust niet voorkomen oeps-nestjes, maar heb super van ze genoten, vond het prachtig om mee te mogen maken.

Geniet van de ukkies!!

Stal_Fiore

Berichten: 9361
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:01

Wat geweldig van je! Echt mooi.
Benieuwd naar de kleintjes

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 23:10

Ben benieuwd naar de kroost.

Ik heb altijd katten gehad, twee weken geleden mijn trouwe yum-yum moeten laten inslapen op 17jarige leeftijd. |(

Een paar jaar geleden was ik op zoek naar een extra kitten. De paarden staan aan huis, yum was al wat ouder dus die bleef binnen en kat nummer twee kreeg teveel eten dus ving ook geen muizen.
Toen ik aan verschillende asielen ging vragen, voor een kitten ( die hier echt een luxe leven hebben ) kreeg ik telkens het antwoord “ocharme, moet die kat in de stallen verblijven? Nee dat doen wij niet, arme kat”
De Stallen waren nieuw, stro en hooi schuur toegankelijk, maar mijn katten zijn ‘s nachts eigenlijk altijd binnen. En toch kreeg ik geen kat |o
Heb ondertussen praline gekregen van iemand uit de buurt ( die ligt dag en nacht op de verwarming bij de buren )
Afbeelding

En Passendale gevonden in Passendale als hij 5weken was.
( hij is ook altijd binnen omdat hij maar drie poten heeft )

Afbeelding

Nu wacht ik af, tot er weer een kitten mijn pad kruist en yum-yum kan opvolgen. Want uit het asiel, krijg ik er toch geen :roll:

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 23:24

wat een mooi verhaal. Waren maar meer mensen zoals jij.

Kleine vera heeft het maar getroffen zeg. Ook ik ben benieuwd naar dr kroost

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 00:06

Het was maar een grapje hoor, dat ze op zoek was naar de vader van de kids...

Wij hebben onze 2 katers wel buiten, maar de tuin dichtgemaakt en dat vinden ze heerlijk. Ze zijn geholpen, maar wil ze ook niet op straat hebben.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 00:23

Wat een prachtig verhaal!
Ja, die heeft de juiste gekozen, echt een hart voor dieren. Wat geweldig zeg, om van te smelten. :)

Doet me een klein beetje denken aan mijn oma en mij op vakantie, die een uitgemergelde kitten meegenomen hebben. Uiteraard mocht je geen dieren in het appartement hebben, dus dat was een week lang verbergen van de poetsvrouw en heel geheim kattenbakvulling en eten naar binnen sluipen.

Is uiteindelijk de kat van de buurvrouw van mijn oma geworden, maar hij kende me na een aantal jaar nog precies <3

Wat een geluk hebben Vera, en haar kleintjes!

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 02:26

Wat een fijn huisje heeft Vera gevonden!
Ik kom ook volgen

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 06:39

Topper ben je!

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 07:33

maralyn schreef:
valine schreef:
Vraagje, waar kom je vandaan?
De kat komt mij erg bekend voor namelijk :j


Veendam


Wat leuk, ik werk in Veendam!

Wat een leuk verhaal dit
Ik ben heel benieuwd naar de baby's!

Prairy
Berichten: 9110
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 07:38

webster543 schreef:
Ben benieuwd naar de kroost.

Ik heb altijd katten gehad, twee weken geleden mijn trouwe yum-yum moeten laten inslapen op 17jarige leeftijd. |(

Een paar jaar geleden was ik op zoek naar een extra kitten. De paarden staan aan huis, yum was al wat ouder dus die bleef binnen en kat nummer twee kreeg teveel eten dus ving ook geen muizen.
Toen ik aan verschillende asielen ging vragen, voor een kitten ( die hier echt een luxe leven hebben ) kreeg ik telkens het antwoord “ocharme, moet die kat in de stallen verblijven? Nee dat doen wij niet, arme kat”

Nu wacht ik af, tot er weer een kitten mijn pad kruist en yum-yum kan opvolgen. Want uit het asiel, krijg ik er toch geen :roll:


In Nederland zijn ze regelmatig op zoek naar mensen zoals jij! Maar dat zijn dan vaak geen hele jonge kittens maar jonge katten.

Juist katten die niet binnen kunnen maar lekker buiten muizen jagen en het enige dat ze willen is een warm plekje en wat eten.

Dus als je niet al te ver van de grens woont, ga dan hier eens naar een asiel of stuur ze een mailtje!

maralyn

Berichten: 10437
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 08:06

Prairy schreef:
webster543 schreef:
Ben benieuwd naar de kroost.

Ik heb altijd katten gehad, twee weken geleden mijn trouwe yum-yum moeten laten inslapen op 17jarige leeftijd. |(

Een paar jaar geleden was ik op zoek naar een extra kitten. De paarden staan aan huis, yum was al wat ouder dus die bleef binnen en kat nummer twee kreeg teveel eten dus ving ook geen muizen.
Toen ik aan verschillende asielen ging vragen, voor een kitten ( die hier echt een luxe leven hebben ) kreeg ik telkens het antwoord “ocharme, moet die kat in de stallen verblijven? Nee dat doen wij niet, arme kat”

Nu wacht ik af, tot er weer een kitten mijn pad kruist en yum-yum kan opvolgen. Want uit het asiel, krijg ik er toch geen :roll:


In Nederland zijn ze regelmatig op zoek naar mensen zoals jij! Maar dat zijn dan vaak geen hele jonge kittens maar jonge katten.

Juist katten die niet binnen kunnen maar lekker buiten muizen jagen en het enige dat ze willen is een warm plekje en wat eten.

Dus als je niet al te ver van de grens woont, ga dan hier eens naar een asiel of stuur ze een mailtje!



Dat klopt!
Ken verschillende opvangcentra en asiels die zoeken.

Vera heeft mij vanochtend vrolijk begroet.
Tenminste, dat vond ik.
Zijzelf had meer oog voor het voer

Ze maakt duidelijk gebruik van haar "nestje"
Daar ben ik blij mee.

Rio blijft een beetje klieren, maar hij is nog jong en net zijn ballen kwijt. Dus hormonen zijn er ook nog niet uit.

Daarvoor hebben we een tochtslang.

Tochtslang?!
Ja!

Rio moet af en toe zijn energie botvieren.
En dan moet hij jagen, Krabben en bijten.
De tochtslang van de leenbakker is super zacht.
Eerst trek ik hem voor hem langs, en daarna "sla" ik hem er mee.
Vervolgens rent hij door het hele huis om de slang in aanval te nemen.

Hilarisch, en effectief!

Na vijf minuten is hij moe en zet ik het stop.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:25

:') Ik zie 'm al losgaan op die tochtslang ! }>

Hier is er ééntje die daarvoor de rugleuning van de zetel gebruikt …. :x

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:43

Trouwens, nog een tip,

ik zou een box aanschaffen en daar doorzichtig tafelzeil inhangen. Onze poes vond het heerlijk en is midden in de woonkamer bevallen, stond uiteindelijk wel drie weken een doos in de box. Maar je kan hem later omlaag zetten en dan kunnen de kittens daar s ' nachts in. Echt ideaal.

En even klemmetjes bij de prenetal halen, die zijn 1 euro en daarmee kun je de navelstrengen goed afknijpen mocht dit nodig zijn.

Wij hadden bij twee van de vijf kittens ook een uitzuiger met slangetje nodig omdat de kittens binnen twee uur geboren werden en mama het heel druk had, ze hadden vruchtwater binnen gekregen. Deze kun je bij de Etos krijgen, koop er gelijk extra mondstukjes bij.

Hydrofile doeken voor het helpen met droog maken zijn ook heel fijn.

Naja mocht je nog wat willen weten, stuur me gerust een PM.

De melk bij een kat komt trouwens pas opgang als de kittens geboren zijn dus niet zoals bij paarden al van de voren. Wanneer ze een slijmprop verliest kun je verwachten dat ze binnen 24 uur geboren worden.

Oh en om te weten hoeveel kittens je verwacht, een baarmoeder van een kat is als een broek. In de pijpen daarvan zitten de kittens. Het is nooit zo dat er in de ene pijp 2 kittens zitten en in de andere pijp 0. Er zit dan altijd of 1 in of ook twee. Eerst bevalt mama van de ene pijp en dan van de andere pijp, wanneer ze dus van pijp wisselt zit er iets langere tijd tussen. Dus krijg je twee kittens vlak achter elkaar, dan kun je rekenen op nog een derde, enkel een keer kan het zijn dat ze wel ongeveer tegelijk komen maar dat is zeldzaam.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:19

Ohhh mooi verhaal! Benieuwd naar de kleintjes!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:23

webster543 schreef:
Ben benieuwd naar de kroost.

Ik heb altijd katten gehad, twee weken geleden mijn trouwe yum-yum moeten laten inslapen op 17jarige leeftijd. |(

Een paar jaar geleden was ik op zoek naar een extra kitten. De paarden staan aan huis, yum was al wat ouder dus die bleef binnen en kat nummer twee kreeg teveel eten dus ving ook geen muizen.
Toen ik aan verschillende asielen ging vragen, voor een kitten ( die hier echt een luxe leven hebben ) kreeg ik telkens het antwoord “ocharme, moet die kat in de stallen verblijven? Nee dat doen wij niet, arme kat”
De Stallen waren nieuw, stro en hooi schuur toegankelijk, maar mijn katten zijn ‘s nachts eigenlijk altijd binnen. En toch kreeg ik geen kat |o
Heb ondertussen praline gekregen van iemand uit de buurt ( die ligt dag en nacht op de verwarming bij de buren )
[ [url=m/gvkPZ2.jpg]Afbeelding[/url] ]

En Passendale gevonden in Passendale als hij 5weken was.
( hij is ook altijd binnen omdat hij maar drie poten heeft )

[ [url=m/BgRx0P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu wacht ik af, tot er weer een kitten mijn pad kruist en yum-yum kan opvolgen. Want uit het asiel, krijg ik er toch geen :roll:

Je kan wel een kat uit een asiel krijgen maar geen Kitten.Wat mijn inziens logisch is.Je wilt het kitten buiten gooien.Ten eerste is er best veel vraag naar kittens en worden kittens liever bij mensen geplaatst die katten in huis houden.Katten die graag buiten leven doen dit omdat ze niet anders gewend zijn.Het gros van de katten kiest voor een huiselijk leven.Net als je kat die snachts bij de buren binnen gaat slapen.

Er is juist wel veel vraag vanuit de asiels en kattenopvangen naar plekken in stallen en schuren voor verwilderde katten. Zelf heb ik die ook lopen.Ik heb katten in huis en afgezette tuin en dan nog 4 stalkatten lopen.Helaas worden bij mij de wilde katten ook altijd weer tam en krijg ik er weer een band mee en eigenlijk wil ik dat niet :-)

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:40

Buiten gooien _O-
Euh nee. Een kitten is de eerste maanden bij mij in huis, in de zetel, in bed, ...
pas als ze groot genoeg zijn en het buiten warm genoeg is mogen ze buiten. Daarna is het hun keuze of ze binnen willen blijven of liever in het hooi slapen.

Maar het gaat hier over Vera!

Heb je enig idee wanneer ze zou bevallen?

Independence
Berichten: 1379
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Ik gaf je een leven, jij mij er twee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:53

<3
Wat een mooi verhaal
Ik volg en ben heel benieuwd naar de kleintjes.