[Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

[Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 17:57

Hallo allemaal! Binnenkort krijgen wij een nestje Franse bulldogs pupjes. Het is extra speciaal want komt uit ons zelf gefokt teefje. Mijn moeder heeft al een aantal jaar een eigen bedrijf (hondenfokker), normaal fokken we alleen old english bulldogs, maar heel af en toe ook fransjes.


Afbeelding
Het stel :D

Ze zijn beide op patella getest en dna getest!

Ons teefje (Djeda) is blue fawn, en het reutje blue tricolour.

We hebben al een echo laten maken waarop te zien was dat ze sowieso 6 pups heeft

Afbeelding
(Hier is het schijnbaar te zien, ik zie niet echt iets maar oké :') )

Inmiddels is ze 7.5 week zwanger en heeft ze het behoorlijk zwaar. Zit soms zo hard te hijgen dat we dubbel checken of ze niet eerder uitgerekend is :=

Verder wil ze ook heel graag over haar buik heen gekriebeld worden, ze is sinds ze zwanger is zo mogelijk nóg aanhankelijker geworden


Afbeelding

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 17:58

Spannend

LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:20

Geweldig ik volg <3

Anoniem

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 19:26

Omdat volgtopics op BB-HK thuis horen, verplaats ik dit topic daarheen.

Super spannend! Hele mooie ouders, ben benieuwd wat voor een mooie puppies daar uit komen! :D

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 19:29

Ah zo leuk!

Als je het leuk vind, stuur eens een bericht naar Studio Pets by Myrna, dan staand ze volgend jaar op een kalender. Ze maakt graag foto's.

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 19:40

Prachtige honden! Ik volg graag :)

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 20:14

SolarHertog schreef:
Ah zo leuk!

Als je het leuk vind, stuur eens een bericht naar Studio Pets by Myrna, dan staand ze volgend jaar op een kalender. Ze maakt graag foto's.


Dat klinkt super gaaf! Tegen de tijd dat het zo ver is zal ik het aan kaarten bij mijn moeder

Bedankt iedereen voor het volgen. Ik ben zelf super benieuwd naar wat er uit komt. Ik vind fransjes stiekem veel leuker dan onze old english, dus kijk er naar uit. Zit ook heel veel verschil in qua karakter van de twee rassen als pups al

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:27

Ohhh wat leuk, als boxer liefhebber ben ik ook dol op andere platsnoetjes. Ik volg!

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:39

met langere snoetjes? want met korte snoesjes fokken is toch al verboden?

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:08

pompadour schreef:
met langere snoetjes? want met korte snoesjes fokken is toch al verboden?


Ben ook benieuwd of je geselecteerd hebt op lange snuiten of niet? En waar je anders wel op fokt

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 11:34

Amber_anne schreef:
pompadour schreef:
met langere snoetjes? want met korte snoesjes fokken is toch al verboden?


Ben ook benieuwd of je geselecteerd hebt op lange snuiten of niet? En waar je anders wel op fokt



We hebben niet op lang snuiten geselecteerd, ons teefje heeft geen stamboom en dus hoeven we ons aan veel minder eisen te houden. Nu zouden we uiteraard nooit met haar fokken als ze ademhalingsproblemen had en is ze met de dna test etc ook gewoon 100% gezond verklaard. Ik moet wel zeggen dat relatief gezien zowel ons teefje als het reutje een langere neus hebben dan veel andere Franse bulldoggjes, maar dat was niet expres.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:39

Lestrange01 schreef:
We hebben niet op lang snuiten geselecteerd, ons teefje heeft geen stamboom en dus hoeven we ons aan veel minder eisen te houden. Nu zouden we uiteraard nooit met haar fokken als ze ademhalingsproblemen had en is ze met de dna test etc ook gewoon 100% gezond verklaard. Ik moet wel zeggen dat relatief gezien zowel ons teefje als het reutje een langere neus hebben dan veel andere Franse bulldoggjes, maar dat was niet expres.

Uhm die eisen zijn er in het belang van de hond, niet voor de stamboom of het papierwerk. Bijzonder dat mensen toch zomaar wat fokken terwijl de problemen bij dit ras enorm zijn.
De neus van de vader lijkt mij zo op de foto als erg kort.

Lestrange01 schreef:
Zit soms zo hard te hijgen dat we dubbel checken of ze niet eerder uitgerekend is :=

tja zou dat de reden zijn

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:07

Eens met Gillbo.

Vind het sneu voor de honden die er de last van krijgen. Bij paarden willen we altijd verbeteren maar met een Franse bulldog en aanverwante rassen is het puur vermeerderen "want ze zijn zo schattig". Jouw berichten onderstrepen dit alleen maar en geven een negatief beeld voor mensen die er wél serieus mee bezig zijn.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:10

Ik had ook even gemist dat dit zonder stamboom enzo was :\

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110676
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:13

Idd niet erg fijn om te lezen dat er minder rekening is gehouden met de eisen en dat ze zonder stamboom zijn.
Zeker met dit ras moet je waken voor gezondheidsproblemen.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:34

TS geeft toch juist aan dat beide dieren een, relatief, lange snuit hebben? Ik heb het vele malen erger gezien.

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:36

Er zit bij deze honden natuurlijk een waslijst aan klachten die je er in een keer fokken nooit meer uit krijgt.

Ben wel benieuwd waarom je bij een ras als dit niet kiest om te fokken op langere snuiten en een sportievere hond. Deze fokkers zijn er wel al en er is ook zeker meer vraag naar

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:42

Het zijn ook nog eens niet erkende kleuren . In de broodfok zie je deze kleuren veel. We hebben in het asiel verscheidende keren in beslag genomen honden uit de broodfok gehad die deze kleuren hadden. De hondjes hadden dan ook vaak darmproblemen als verklevingen ontlasting niet op kunnen houden en gewrichtsproblemen. Qua karakter schattige hondjes. Maar hun gezondheid helaas niet. Het is nu te laat. Maar persoonlijk zou ik met deze kleuren alleen al niet gefokt hebben. Al vind ik de fawn kleur schitterend. Dus ik snap de behoefte wel.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:59

Ik ken helemaal niks van genetica maar geeft blue x blue niet nog meer problemen dan anders?

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 13:13

Dat er nu een verbod is is oud nieuws , maar dat er nu gehandhaafd gaat worden is wel nieuws. Je ziet mu de eerste teven met papieren al voor weinig te koop staan en er zijn geregistreerde fokkers die nu nog even extra nesten fokken . Outcross fokken lijkt nu geaccepteerd om de rassen te verbeteren maar er zal jaren overheen gaan om weer terug te keren naar oude modellen. En met niet stamboom geregistreerde honden zal er gewoon doorgefokt worden. Ts geeft aan dat beide honden een redelijke neus hebben , dat is in ieder geval iets. Laten we haar niet onderuit gaan halen want daar schieten we niets mee op. Ik hoop wel dat nu de puppy boerderijen in België eens gesloten worden of geweerd van bvb marktplaats .

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 13:48

Even een paar dingen, ik had gehoopt dat dit niet had gehoeven, maar mijn voorgevoel dat je nooit een topic over een kortsnuitras kan beginnen zonder je gelijk te hoeven verantwoorden klopt helaas..

Alles op een rijtje

- ons teefje heeft geen stamboom
- we hebben haar zelf gefokt, we hebben dus niet alleen haarzelf, maar ook nestgenootjes zien opgroeien wat al een indicatie is voor de gezondheid van je lijn
- ze is dna getest; dit hoeft niet, maar omdat wij niet net ongezonde honden willen fokken hebben wij het toch gedaan. Ze is geen drager of lijder aan iets en is dus geheel gezond
- patella is getest
- geen ademhalingsproblemen, relatief lange neus, snurkt niet, etc.
- sportief, goed gespierd (die kan met bankhangen alleen er al uit zien als een bodybuilder :') ) , kan met gemak lange wandelingen maken
- reutje heeft wél een stamboom
- is ook dna getest en op patella
- heeft ook een langere neus, misschien dat het wat vertekent op de foto, maar ik heb hem in het echt gezien
- is sportief gebouwd, hij is nog wel wat jong (1 jaar) dus moet nog iets uitzwaren, maar is duidelijk sportief gebouwd. Is ook best hoog op de poten vind ik zelf voor een fransje
- ook geen ademhalingsproblemen
- we zitten eraan te denken om wel een stamboom aan te vragen voor onze pups, aangezien dit de 3e generatie zou zijn
- Ik ben niet de Fokker, dat is mijn moeder, ik ga dus ook niet over de reu keuze.

Kritische vragen mogen zeker, en ik zal mijn best doen om die te beantwoorden, maar ga alsjeblieft geen aannames maken. Er lopen genoeg topics over of het goed is om met deze honden te fokken of niet

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:41

hoe ken je stamboom aanvragen voor de as pups, terwijl het teefje geen stamboom heeft.

Bij mij weten geeft raad van beheer een stamboom af als de beide ouderdieren een stamboom heeft.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:45

hier in zweden is het ook zo als je 3 generaties hebt/fokt ze een stamboom kunnen krijgen hoe het precies zit weet ik niet meer is al ff geleden :+

Anyway ik vind het goed dat er gekeken wordt naar de langere snuiten er zit geloof ik 1 fransjes fokker in NL die echt best wel lange snuiten heeft

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 15:07

pompadour schreef:
hoe ken je stamboom aanvragen voor de as pups, terwijl het teefje geen stamboom heeft.

Bij mij weten geeft raad van beheer een stamboom af als de beide ouderdieren een stamboom heeft.


Dat kan zeker wel. We weten natuurlijk wel haar afkomst, we kunnen dus een stamboom opstellen met die informatie. Maar omdat het niet veel toegevoegde waarde heeft is het nog niet zeker dat we dit gaan doen (al kan je dan wel shows lopen, maar daar zijn wij zelf niet in geïnteresseerd).

Ook nog even belangrijk om te vermelden.. Ik weet dat iedereen zich blind staart op de lengte van de snuit, maar een goede ademhaling wordt heel veel bepaald door de grote van de neusgaten en de grote van de luchtpijp. Een hond met een super korte neus zal nog steeds goed adem kunnen halen zolang de neusgaten een goed formaat zijn. (Maar daar hoor je nooit iemand over op een of andere manier := )

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 15:16

Raad van Beheer : verplicht DNA voor de fokdieren ( afstammeling)
Voor de aanvraag stamboom voor de pups is verplicht een afstammelings DNA te laten doen anders krijgen ze geen stamboom