Hondensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:04

fannetje schreef:
Ja, dat wil ook. Gezellig.
Ik ga zaterdag bij Peter en zondag bij Jacco. En dus hopelijk de wedstrijd op vrijdagavond.

Ik sta op zaterdag op de wachtlijst bij truus en op zondag loop ik bij peter.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:52

Bo is nog niet toe aan een evenement.

Gister onze eerste echt agility training gehad. Nieuwe plek, andere ondergrond en nieuwe onbekende mensen. Bo pakte het super op.
Begin gemaakt aan de palen en de wip, stukje toestelzoeken/focus en eindigen met een tunnel.

Na de training nog even nagekletst en Bo lekker door het parcours laten struinen. Op een gegeven moment riep ik haar, ze kijkt naar me, zoekt ee route mèt sprong uit en komt via die sprong naar me toe, helemaal trots op zichzelf. Ze vindt het duidelijk echt heel leuk. Tijdens het struinen ook zelf de tunnels door enzo.

Heel fijn om te zien. Heerlijk met rust en vertrouwen Bo kennis kunnen laten maken. Over een week of 2-3 gaan we weer.

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:15

Gisteren ook ingeschreven voor de vrijdagavond wedstrijd.
Jij ook Diandra?

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:50

fannetje schreef:
Gisteren ook ingeschreven voor de vrijdagavond wedstrijd.
Jij ook Diandra?

Ja zeker. Vanwege de drukte bij de workshops had ik een melding laten geven als er een nieuw bericht in de facebookgroep kwam. Dus gelijk ingeschreven.. :D

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:15

Ik wil graag jullie tips... als jullie die hebben

Door corona... Hebben Mezzy en ik altijd privé getraind...

Toen ze 4 maanden was konden we eindelijk met z'n 2en trainen, maar door onvoorziene omstandigheden is dat andere meisje afgevallen.
En nu trainen we dus al weer 4 maanden alleen.

Als er nu een andere hond bij ons traint, want dat wil ik wel oefenen..
Gaat ze HELEMAAAAAAAL los.

Ze hangt zichzelf op.

We zijn het nu zo aan t oefenen:

Tuigje aan, riem aan de voorste ring.
Haar een doel geven; op het matje liggen, touchen etc.

Zodra de andere hond gaat lopen, dan schiet ze naar voren daarna komt ze weer netjes terug.

Als een hond niet heel erg triggert, dan gaat het iets beter. Maar ze blijft weg schieten en als het een hond is die heel erg triggert dan gaat ze ook nog blaffen.

Ze mag van mij kijken, maar niet flippen..

We zijn hier nu 4 weken mee bezig en soms zie je dat het een klein beetje verbeterd maar vaak ook gewoon niet.
We trainen dit niet iedere dag natuurlijk.

Als zij niet flipt, maar alleen kijkt, is haar beloning dat zij 'mag' dus dan spelen we en mag zij een rondje agility doen.

Dus hebben jullie nog andere tips? Of gaat dit echt heel veel tijd kosten om te trainen?

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:49

Ik denk dat ik zou gaan zoeken naar focus naar jou. Dus niet ergens neerleggen, maar haar kleine focus oefeningen op jou laten doen. Voor je zitten en oogcontact. Pas als dat lukt gaan uitbouwen naar kijken naar de rest

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:53

EmptyWords schreef:
Ik denk dat ik zou gaan zoeken naar focus naar jou. Dus niet ergens neerleggen, maar haar kleine focus oefeningen op jou laten doen. Voor je zitten en oogcontact. Pas als dat lukt gaan uitbouwen naar kijken naar de rest


Dit doet ze perfect, als er geen hond bezig is met agility. dus de "basis" zit er in

En ook als die andere hond klaar is, kijkt ze gelijk weer naar mij.
ze checkt ook netjes in en dat word rijkelijk beloond, alleen ze checkt pas in als die hond klaar is

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:06

Dan moet je gaan zoeken naar het inchecken als de ander bezig is, want daar zit je probleem

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:45

EmptyWords schreef:
Dan moet je gaan zoeken naar het inchecken als de ander bezig is, want daar zit je probleem


I know..
Daarom vraag ik daar tips voor, ik weet dat het probleem is... :')

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:00

Jinn had dat in het begin ook heel erg. Spring zelfs helemaal wild aan de lijn. Blaffen. Alleen niet naar de hond maar meer de bezigheid van wat ie aan t doen was. Heb toen elke keer snoepjes in het gras gegooid als afleiding. Na ongeveer een maand of 4 kon die gewoon rustig liggen aan de zijkant terwijl er een hond bezig was.

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:21

Idd de hond waar ik nu af en toe mee train, is ook een Aus. De eigenaresse gooit ook vaak gewoon wat brokjes neer, zodat ze bezig is tijdens de "spannende" momenten, zodat ze niet met ons bezig is.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:53

Oke ga ik dat ook nog even mee nemen. :o

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:46

Ik train dit nu ook met de pup. Die moet blijven zitten op een tafel zodat ik met de andere honden rustig kan trainen.

Ze wordt beloond voor ALLES wat ze anders doet dan met de hond in de ring bezig zijn. We trainen dit nu één week (twee keer per trainingsdag) en ze pakt het goed op.

Misschien heb je er wat aan.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:59

KimD schreef:
Ik train dit nu ook met de pup. Die moet blijven zitten op een tafel zodat ik met de andere honden rustig kan trainen.

Ze wordt beloond voor ALLES wat ze anders doet dan met de hond in de ring bezig zijn. We trainen dit nu één week (twee keer per trainingsdag) en ze pakt het goed op.

Misschien heb je er wat aan.


Wij hebben geen tafel maar wel een mat...
Dat geeft hetzelfde idee toch ?

En wat kan ze 'nog meer doen' dan met die hond bezig zijn ?
Geef je haar dan een 'doel' of is het meer: ze ligt daar en alles wat ze doet behalve die hond beloon je?

Want dan zit ik er in ieder geval niet ver naast hoe wij nu bezig zijn en moet ik gewoon nog meer trainen/geduld hebben en met de tijd word het beter..

Mijn probleem was toen ze klein was, waren er geen groepslessen.. En ik heb maar 1 hond, dus ik kon het ook niet oefenen met andere honden..

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:02

Nicky91 schreef:
EmptyWords schreef:
Dan moet je gaan zoeken naar het inchecken als de ander bezig is, want daar zit je probleem


I know..
Daarom vraag ik daar tips voor, ik weet dat het probleem is... :')

Ik zou beginnen met een andere hond on de buurt, als de hond bij jou blijft qua focus, pak je een andere hond en toestellen, niet al gaan trainen met de andere hond, maar overal langs lopen en spelen. Blijft jouw hond met s Enfocus bij jou, laat je de andere hond ver weg een sprong nemen.

Alles rustig opbouwen, niet de hond in het diepe gooien.
Het trainen, dus het rennen en werken van de andere hond triggert blijkbaar, dus dat moet je gaan opbouwen. Maak het makkelijk voor die van jou, zorg dat het makkelijker wordt om het goede te doen

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:06

EmptyWords schreef:
Ik zou beginnen met een andere hond on de buurt, als de hond bij jou blijft qua focus, pak je een andere hond en toestellen, niet al gaan trainen met de andere hond, maar overal langs lopen en spelen. Blijft jouw hond met s Enfocus bij jou, laat je de andere hond ver weg een sprong nemen.

Alles rustig opbouwen, niet de hond in het diepe gooien.
Het trainen, dus het rennen en werken van de andere hond triggert blijkbaar, dus dat moet je gaan opbouwen. Maak het makkelijk voor die van jou, zorg dat het makkelijker wordt om het goede te doen


We hebben dit ook rustig opgebouwd uiteraard, maar niet iedere hond triggert en niet elk toestel triggert.

Zo triggert de tunnel en de kattenloop wel heel erg, maar gewone hindernissen of het voorbij 'rennen' triggert niet.

Het maakt het ingewikkelder:
Als ik met haar speel of train heeft zij 0,00 oog voor die andere hond.
Ik kan tegelijk met iemand trainen, ze heeft het juist moeilijk als ze "niets hoeft", gewoon wachten op je beurt.

Uiteraard laten we niet iemand met z'n hond een heel parcours lopen met Mezzy er naast.
Dit zijn allemaal korte stukjes, kijken waar ze reageert, hoe ze reageert, welke hond..
Wanneer checkt ze in, verschilt dit per hond per toestel, per moment...

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:30

Nicky91 schreef:
KimD schreef:
Ik train dit nu ook met de pup. Die moet blijven zitten op een tafel zodat ik met de andere honden rustig kan trainen.

Ze wordt beloond voor ALLES wat ze anders doet dan met de hond in de ring bezig zijn. We trainen dit nu één week (twee keer per trainingsdag) en ze pakt het goed op.

Misschien heb je er wat aan.


Wij hebben geen tafel maar wel een mat...
Dat geeft hetzelfde idee toch ?

En wat kan ze 'nog meer doen' dan met die hond bezig zijn ?
Geef je haar dan een 'doel' of is het meer: ze ligt daar en alles wat ze doet behalve die hond beloon je?

Want dan zit ik er in ieder geval niet ver naast hoe wij nu bezig zijn en moet ik gewoon nog meer trainen/geduld hebben en met de tijd word het beter..

Mijn probleem was toen ze klein was, waren er geen groepslessen.. En ik heb maar 1 hond, dus ik kon het ook niet oefenen met andere honden..


Wegkijken, snuffelen, likken, omkijken, noem het maar op. Alles wat anders is dan met de hond bezig zijn. Ik zal kijken of ik het dinsdag kan filmen.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:23

KimD schreef:
Wegkijken, snuffelen, likken, omkijken, noem het maar op. Alles wat anders is dan met de hond bezig zijn. Ik zal kijken of ik het dinsdag kan filmen.


Dat zou ik echt heel fijn vinden!
Dankjewel

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:06

Ik ben daar ook wel benieuwd naar.
Jaxx heeft op training heel veel focus voor mij maar weet niet hoe dat zal zijn als ik later met agility/hoopers ga beginnen hoe die dan reageert op actieve honden

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 13:35

Al even geleden dat hier gereageerd is, wij trainen (gelukkig) nog steeds door. Elin word steeds stabieler, afstandhandeling gaat langsaam aan beter en ook toesteldiscriminatie begint heeft ze steeds beter onder de knie.

Vandaag een tweede graads rondje getraind en ik was super blij met hoe Elin het deed!

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 19:17

Sinds afgelopen dinsdag konden Jinn en ik na bijna een jaar eindelijk weer hoopers doen.

Wel vond ik t belangrijk om rustig te beginnen. Daarom heb ik alleen dit rondje gedaan. Heel simpel maar na een jaar en Jinn kennende gaat ie toch wel volgas en wilde geen blessures.



We zouden een uur les hebben maar ben eerder gestopt en heel lang uitgelopen met zijn stoere jasje :D

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 21:12

Fijn dat jullie weer hebben kunnen trainen. Ging lekker denk?

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 08:31

fannetje schreef:
Fijn dat jullie weer hebben kunnen trainen. Ging lekker denk?


Ja! Heel goed zelfs

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 07:13


Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:02

Wij hebben ons ingeschreven voor de workshop flyball eind augustus op Delft. :D
Ik ga er met Benno heen, samen met een vriendin uit ons wedstrijd groepje.

We willen graag weten of we de flyball missen! :):)

Ik kijk er erg naar uit!! *\o/*