Hondensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Licor

Berichten: 2948
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:24

Ze was pas 2..
Ze is op dinsdag ochtend ziek geworden, gaan overgeven.. dinsdag avond zat er bloed bij de ontlasting (bloederige diaree) en heb ik contact gehad met DA.. zou een maagdarminfectie zijn en vanzelf beter worden.. in de nacht is t verslechterd, veel bloed verlies.. vond haar ook koud.. weer naar de DA geweest.. die zei t is diaree, niet echt bloed.. ze is ook niet bijzonder koud.. is normaal.. toch maagdarm.. prikjes gekregen en medicijnen mee.. zou beter worden.. ik vond haar niet beter worden.. diaree en overgeven gestopt maar veel slomer.. weer contact gehad.. sloom was ook niet gek, ze voelde zich immers ook echt niet lekker.. maar t zat me toch niet lekker.. een uur later overleed ze in de auto toen ik met spoed op weg was naar de dierenarts..
Ben er kapot van geweest.. heb geschreeuwd, de ogen uit mn kop gejankt, staan trillen op mn benen.. in de nacht ook veel herbelevingen gehad.. zo bizar hoe t gelopen is..

Wat t geweest is achteraf weet niemand.. ik vermoed dat ze Parvo gehad heeft.. t was een buitenlands hondje.. wel al 1.5 jaar in NL.. bij de stichting in 2019 ook gevaccineerd.. daarna in NL niet meer.. normaal komt dit alleen bij honden onder de 1 jaar voor, en in NL zelden ivm ons vaccinatie programma.. maar t virus is hier wel.. maar zij heeft de vaccinaties als pup natuurlijk gemist en in uitzonderlijke gevallen komt t ook voor bij oudere honden.. dus denk dat dat het is geweest..
Een andere optie zou nog gif kunnen zijn.. maar bij ons op stal ligt nergens gif.. en thuis met uitlaten zit ik er altijd boven op dat ze niets eet.. en als ze wel iets eet dan ben ik alert op eventueel symptomen.. dus kan me echt niet voorstellen dat ze gif heeft binnen gekregen

Ik heb binnen de vereniging tips gevraagd voor fokkers of foklijnen van leuke Agility lijnen, border collie.. maar sta ook open voor andere rassen..
Toevallig komt er bij een clubgenootje binnenkort een nestje.. dus daar sta ik op de geïnteresseerde lijst..
Maar ik sluit ook niet uit dat er weer een buitenlands hondje komt..
Beetje afhankelijk van wat er op mn pad komt..

Ik had ook de wockers gezien.. die vond ik super leuk.. maar wachttijd op n pup is nu 2 jaar en ze zijn ontzettend duur.. dus daar wacht ik nog wel even mee :+

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:31

Licor schreef:
Ze was pas 2..
Ze is op dinsdag ochtend ziek geworden, gaan overgeven.. dinsdag avond zat er bloed bij de ontlasting (bloederige diaree) en heb ik contact gehad met DA.. zou een maagdarminfectie zijn en vanzelf beter worden.. in de nacht is t verslechterd, veel bloed verlies.. vond haar ook koud.. weer naar de DA geweest.. die zei t is diaree, niet echt bloed.. ze is ook niet bijzonder koud.. is normaal.. toch maagdarm.. prikjes gekregen en medicijnen mee.. zou beter worden.. ik vond haar niet beter worden.. diaree en overgeven gestopt maar veel slomer.. weer contact gehad.. sloom was ook niet gek, ze voelde zich immers ook echt niet lekker.. maar t zat me toch niet lekker.. een uur later overleed ze in de auto toen ik met spoed op weg was naar de dierenarts..
Ben er kapot van geweest.. heb geschreeuwd, de ogen uit mn kop gejankt, staan trillen op mn benen.. in de nacht ook veel herbelevingen gehad.. zo bizar hoe t gelopen is..

Wat t geweest is achteraf weet niemand.. ik vermoed dat ze Parvo gehad heeft.. t was een buitenlands hondje.. wel al 1.5 jaar in NL.. bij de stichting in 2019 ook gevaccineerd.. daarna in NL niet meer.. normaal komt dit alleen bij honden onder de 1 jaar voor, en in NL zelden ivm ons vaccinatie programma.. maar t virus is hier wel.. maar zij heeft de vaccinaties als pup natuurlijk gemist en in uitzonderlijke gevallen komt t ook voor bij oudere honden.. dus denk dat dat het is geweest..
Een andere optie zou nog gif kunnen zijn.. maar bij ons op stal ligt nergens gif.. en thuis met uitlaten zit ik er altijd boven op dat ze niets eet.. en als ze wel iets eet dan ben ik alert op eventueel symptomen.. dus kan me echt niet voorstellen dat ze gif heeft binnen gekregen

Ik heb binnen de vereniging tips gevraagd voor fokkers of foklijnen van leuke Agility lijnen, border collie.. maar sta ook open voor andere rassen..
Toevallig komt er bij een clubgenootje binnenkort een nestje.. dus daar sta ik op de geïnteresseerde lijst..
Maar ik sluit ook niet uit dat er weer een buitenlands hondje komt..
Beetje afhankelijk van wat er op mn pad komt..

Ik had ook de wockers gezien.. die vond ik super leuk.. maar wachttijd op n pup is nu 2 jaar en ze zijn ontzettend duur.. dus daar wacht ik nog wel even mee :+



Woow dit verhaal......
Dit is PRECIES wat een aussie van een vriendin ook is overkomen, zij was 1,5...
Binnen 1 week overleden, bij haar bleek het een auto immuun te zijn.

Zij lag in de kliniek toen ze verslechterde.. ;(

Heel veel sterkte met het verlies!

Licor

Berichten: 2948
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:34

Dit was binnen ongeveer 24 uur.. echt heel snel gegaan

Ze heeft bij mij op de bank gelegen in mijn bij zijn.. dat is wel een troost.. ze is 30 min voor ze overleed nog van de bank gekomen.. heeft even bij haar bak gestaan.. toen kwam ze naar mij.. legde haar hoofd op mn schoot.. ik heb der nog een aai gegeven.. toen is ze op haar plekje op de bank gaan liggen om nooit meer wakker te worden.. achteraf heeft ze gewoon afscheid genomen..

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:38

Dat is idd heel erg snel gegaan zeg! Wat een ellende.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:35

Wat een heftig verhaal! Veel sterkte

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:49

Oh wat sneu Licor, echt je grootste nachtmerrie ;( ;( heel erg veel sterkte gewenst :(:)

Mijn nieuwe agility hondje is wel een working cocker, en wat een ontzettend leuke hond is dat! Ik vind het nu al 100x fijner om met haar te werken als met mijn bc :j voor mij was het dus zeker het wachten waard en komt er hoogstwaarschijnlijk in de toekomst geen ander ras meer.
Ze is nu bijna 5 maanden en langzaamaan beginnen we met wat kleine foundations en agility spelletjes. Vooral geen druk en alleen maar fun hebben!
Afbeelding

Afbeelding

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:34

Ach Licor, wat vervelend zeg! Heel veel sterkte met het verlies, echt, wat een nachtmerrie. :knuffel:

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:34

beauty1love schreef:
Oh wat sneu Licor, echt je grootste nachtmerrie ;( ;( heel erg veel sterkte gewenst :(:)

Mijn nieuwe agility hondje is wel een working cocker, en wat een ontzettend leuke hond is dat! Ik vind het nu al 100x fijner om met haar te werken als met mijn bc :j voor mij was het dus zeker het wachten waard en komt er hoogstwaarschijnlijk in de toekomst geen ander ras meer.
Ze is nu bijna 5 maanden en langzaamaan beginnen we met wat kleine foundations en agility spelletjes. Vooral geen druk en alleen maar fun hebben!
[ [url=m/YqrqLK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dJNhWj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die ken ik! :=

Ik ben as we speak haar band aan het knopen, hahaha!

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:42

@KimD yeeey excited *\o/*

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:05

Afbeelding
Hier eindelijk ook eens kunnen afspreken. Er rustte een vloek op onze afspraken. Autos kapot, familie ziek etc.

Bo kan al bijna een heel hooper rondje.

J. Zag ook echt de veranderingen van Bo. De laatste keer dat ze Bo gezien heeft was september. Ze is al ontzettend open gebloeid

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:51

Zag die foto net al op fb voorbij komen;)
Ik ga maandag weer naar J.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:16

Ik denk dat ik weet wie J is xD

Als het diegene is die ik denk dat t is zou ik daar ook wel willen trainen, alleen zo ver

Edit: jup, ik zag ook de foto op fb :)

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:40

Bij het adopteren van Bo heb ik Bo haar rleven lang trainen bij J. Erbij gekregen :+
Door de week ben ik alleen aan het werk, dus heel vaak kunnen we niet maar dat maakt niet uit

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 09:56

Dat scheelt, ik werk natuurlijk onregelmatig (dit weekend bv), waardoor ik dan doordeweeks ( ind it geval maandag en dinsdag) vrij ben. En ik heb geregeld dat ik de vrijdag middag altijd vrij ben. Dus mits het weer mee zit en J kan, lukt het vaak wel om iig 1 x per 2 weken te gaan, soms vaker.

JJ, is voor jou een uur rijden of zo, dat is idd nog wat langer als ik moet (40 min.)

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:05

Ik vind een uur rijden opzich niet erg want heb dat voor agility met Jinn toendertijd voor privé les ook wel gedaan alleen ik ga denk eerst wachten tot Jaxx er is en oud genoeg is en dan met 2 honden eens proberen. Dan lijkt de reis al wat anders xD

Maar ik heb een iemand 'gevonden' die in Saasveld traint en dat is voor mij 20 minuten. Ga daar ook eens informeren of dat wat is

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:38

Hoeveel trainen jullie eigenlijk met jullie honden? Ik doe aan praktijkspeuren en detecie, maar ik heb eigenlijk geen idee wat een goede frequentie is. Detectie doe ik ook thuis, elke dag ongeveer 5 minuten, dat mag straks naar 2x 5. Verder speurspelletjes, hersenwerkjes en gewoon spelen met haar flos. Wanneer is het genoeg en wanneer teveel?

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:53

Ik denk dat het afhankelijk van de hond is of iets te veel of te weinig is.

Wij trainen twee keer per week privé een half uur, één keer per week een 'groepsles' en in het weekend meestal nog een intensief-training of een seminar maar lang niet iedere week. De groepsles is nu ook privéles van drie kwartier vanwege Corona.

Thuis train ik vaak kleine dingen of de basisdingen, ligt een beetje aan hoe zwaar de training is hoelang ik dat doe. Maar maximaal een half uur verdeeld over drie sessies.

Met de pup zal ik straks ook gewoon met 8 weken meteen beginnen met trainingen van hoogstens vijf minuten en dat zijn dan vaak de spelletjes om de basis aan te leggen voor agility, deze vijf minuten prop ik in het half uur privé, straks zal ze haar eigen kwartier privé krijgen. Met twaalf weken begin ik met de runnings en dat zijn sowieso vijf minuten per dag met kookwekker en de eerste weken nog niet dagelijks.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:05

Dus dagelijks een half uur, daar zit ik denk ik zelf ook op verdeeld over de dag. Ik vind het momenteel vooral lastig in te schatten omdat ze erg onrustig is doordat we zoveel thuis zijn. Het is lastig voor haar om voldoende te rusten dus daar ben ik ook mee bezig. Lastig om die balans te vinden bij een hond die altijd wel wil...

bello2005

Berichten: 3343
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:33

Ik volg even. Wie weet kom ik nog wat leuks tegen

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 18:44

Maze haar tweede training. Ze doet het zo knap. <3

Ergens in het filmpje zie je haar onzeker worden, zij hoorde iets wat ik niet zag of hoorde. Maar toch herstelt ze vrij snel en gaat weer verder. Dat heb ik dan ook beloond als einde sessie.


fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 08:16

Hier nog mensen zich opgegeven voor het Justfordogs Outdoor event?

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 10:32

fannetje schreef:
Hier nog mensen zich opgegeven voor het Justfordogs Outdoor event?

Ja ik heb ingeschreven met elin, wil ook de wedstrijd op vrijdag inschrijven.

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 10:41

Nee, het is ruim 3 uur rijden en het levert me verder niks op dus voor ons de moeite niet waard om er vrij voor te nemen. Hoop tegen die tijd dat het wedstrijdseizoen in volle gang is.

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:53

KimD schreef:
Nee, het is ruim 3 uur rijden en het levert me verder niks op dus voor ons de moeite niet waard om er vrij voor te nemen. Hoop tegen die tijd dat het wedstrijdseizoen in volle gang is.

Is voor mij ook uur en drie kwartier, ik maak er een weekendje weg van. En mijn beste vriendin woont daar in de buurt dus kan misschien ook nog even langs.

Al zou het idd tof zijn als dan de wedstrijden weer wat op gang zijn!

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 18:45

XxDiandraxX schreef:
fannetje schreef:
Hier nog mensen zich opgegeven voor het Justfordogs Outdoor event?

Ja ik heb ingeschreven met elin, wil ook de wedstrijd op vrijdag inschrijven.

Ja, dat wil ook. Gezellig.
Ik ga zaterdag bij Peter en zondag bij Jacco. En dus hopelijk de wedstrijd op vrijdagavond.