Hondensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:58

Eowyn3003 schreef:
38 hindernissen zou ik never nooit niet kunnen onthouden... :')
Bij ons op de club zetten ze eigenlijk nooit de nummers op training, om onafhankelijk te zijn daarvan zeggen ze. Doen jullie dat ook?

Diandra, ziet er goed uit vind ik!

Sia wil ineens niet meer blijven aan de start... -O- Ze deed het altijd zo goed, en wanneer we ergens anders oefenen doet ze het (bijna altijd :D ) perfect. Maar op het trainingsveld lukt het niet. Heeft iemand toevallig tips? Iemand van de club zei dat ze 'geblokkeerd' is. Nu oefen ik in plaats van enkel met snoepjes ook met een speeltje, in de hoop dat het zo leuker wordt en niet enkel 'stress'?

Verder ben ik ook begonnen met de target dus (voor de 2on2off), dat werkt echt fijn! Ook met de slalom zijn we eindelijk gestart, nu werken we met 2 paaltjes waar ze gewoon tussen moet lopen. Wanneer ze die goed kent komen er twee paaltjes (verderop, dus echt een andere 'poort') bij.
Jammergenoeg was het hier afgelopen week noodweer (de storm Gloria is hier langsgekomen) dus was er geen training.


Maar hoe verken je dan het parcours dat je moet trainen? :')


Eowyn3003 schreef:
38 hindernissen zou ik never nooit niet kunnen onthouden... :')
Bij ons op de club zetten ze eigenlijk nooit de nummers op training, om onafhankelijk te zijn daarvan zeggen ze. Doen jullie dat ook?

Diandra, ziet er goed uit vind ik!

Sia wil ineens niet meer blijven aan de start... -O- Ze deed het altijd zo goed, en wanneer we ergens anders oefenen doet ze het (bijna altijd :D ) perfect. Maar op het trainingsveld lukt het niet. Heeft iemand toevallig tips? Iemand van de club zei dat ze 'geblokkeerd' is. Nu oefen ik in plaats van enkel met snoepjes ook met een speeltje, in de hoop dat het zo leuker wordt en niet enkel 'stress'?

Verder ben ik ook begonnen met de target dus (voor de 2on2off), dat werkt echt fijn! Ook met de slalom zijn we eindelijk gestart, nu werken we met 2 paaltjes waar ze gewoon tussen moet lopen. Wanneer ze die goed kent komen er twee paaltjes (verderop, dus echt een andere 'poort') bij.
Jammergenoeg was het hier afgelopen week noodweer (de storm Gloria is hier langsgekomen) dus was er geen training.


Consequent blijven terug zetten aan de start tot jij het release commando geeft! Op een bepaald moment is de lol van dat vroeger starten er vanaf.


XxDiandraxX schreef:
38 hindernissen.. _/-\o_

Wij zijn vooral aan het trainen dat ik mijn mond moet houden. Ik roep altijd te veel waardoor elin enorm afgeleid word en latjes er af tikt of langs de hindernissen loopt. Of zoals gisteren zelfs een hele vleugel sloopt..

Dreigen met een euro per keer werkte goed, heerlijk stil.. :')
[ Video ]


Wij deden dat ook! Iedere 'hier' was €0,50 in het snackpotje. _O- De duurste les koste me €6,-. Daarna ging ik teveel 'Puk' roepen, zelfde systeem toegepast, snel afgeleerd. :')

Nu moet Roy wel eens zeggen "Daar had ik Puk mogen zeggen."

Ik had dat heel erg aan me als er bijvoorbeeld een sprong haaks op een tunnelgat stond met uiteraard de vereiste meter ertussen. Dan wilde ik teveel controleren en zeggen "Puk! Puk! Om!". Maar dan moet er uiteraard alleen een 'Om' commando gevraagd worden.

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:05

KimD schreef:
Maar hoe verken je dan het parcours dat je moet trainen? :')


We lopen hem allemaal samen met degene die hem geplaatst heeft voorop, en dan hoppakee! :P Ik raak er soms wel van in de war, maar dit is mijn eerste club dus had het nooit anders gezien.

Voor haar starts, dat doen we maar ze blijft het doen. Nu houdt de begeleider haar vast (als ze niet wil blijven, niet in eerste instantie) en doen we het zo. Denk je dat dat een goede oplossing is? Ik dacht eigenlijk eerder aan weer het terrein uit gaan als ze niet blijft, in plaats van haar gedrag te 'belonen' door toch maar het parcours te lopen. Anderzijds wil ik natuurlijk wel dat het gewoon leuk blijft voor haar... -O-

fannetje

Berichten: 3548
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 07:54

Ik zou zeggen, dat ze niet mag starten voordat ze gewoon even blijft.
Dus zit, 1 pas weg, blijft ze zitten, pas terug, belonen en dat uitbouwen,
Kun je desnoods met 1 lat op de grond trainen, ook thuis.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 08:43

Eowyn3003 schreef:
KimD schreef:
Maar hoe verken je dan het parcours dat je moet trainen? :')


We lopen hem allemaal samen met degene die hem geplaatst heeft voorop, en dan hoppakee! :P Ik raak er soms wel van in de war, maar dit is mijn eerste club dus had het nooit anders gezien.

Voor haar starts, dat doen we maar ze blijft het doen. Nu houdt de begeleider haar vast (als ze niet wil blijven, niet in eerste instantie) en doen we het zo. Denk je dat dat een goede oplossing is? Ik dacht eigenlijk eerder aan weer het terrein uit gaan als ze niet blijft, in plaats van haar gedrag te 'belonen' door toch maar het parcours te lopen. Anderzijds wil ik natuurlijk wel dat het gewoon leuk blijft voor haar... -O-


Dat vasthouden heeft geen effect... Ze zal het zelf ook moeten doen. Inderdaad laten zitten, commando 'wachten', pasje vooruit 21.... 22...., pasje terug en belonen met een snoepje. Eventueel met behulp van een clicker als dat het goede gedrag belonen makkelijker maakt.

Maar jullie zullen het zelf moeten doen.

Wat betreft het verkennen, lopen jullie het parcours maar één keer? Want wij verkennen zelf bijvoorbeeld zeker 5 minuten, lopen het parcours, bekijken de lijnen die de hond loopt en anticiperen daarop met bijvoorbeeld een wissel.

Kay moet heel anders verkennen dan ik voor Puk.

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 10:00

@Fannetje: Het probleem is dat het thuis dus wel goed gaat... Zelfs naast het terrein gaat het goed (op af en toe een foutje na, maar over het algemeen wel). Het is echt op het terrein zelf dat ze het niet meer lijkt te 'kunnen', en zo had dus iemand gezegd dat ze een soort geblokkeerd was door de spanning van op het terrein zijn.

@KimD: Ja dat dacht ik dus ook al, een beetje 'symptoombestreiding' eigenlijk. Maar dan rest de vraag of wanneer het niet lukt ik best gewoon uit het terrein ga, of toch het parcours doe (bvb door niet te wachten maar samen te vertrekken dan). Voorlopig laten ze me dus toch het parcours doen en houden ze haar vast, maar dat vind ik inderdaad niet top.

Nee we lopen het parcours wel verschillende keren, dat is geen probleem. Het gaat er volgens mij vooral om (in hun filosofie) dat we niet afhankelijk zijn van de nummers maar dat we het parcours onthouden.

Superbedankt voor het meedenken alleszins!

XxDiandraxX

Berichten: 3995
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 10:18

Ik zou de hond niet laten starten als ze niet wacht. Ik ken overigens veel honden die heel goed wachten buiten het veld maar bij de start niet meer, oefen het dan juist daar.

Wij trainen wel met nummers maar die gebruik je eigenlijk alleen bij het verkennen, tijdens het lopen heb ik echt geen tijd meer om daar naar te kijken.. :o

VanessaSH
Berichten: 675
Geregistreerd: 12-12-13

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 18:43

Hoe doen jullie de warm up met je hond?

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 19:15

Ik doe wat oefeningen (zit, lig, blijf, go), beetje spelen ook, verder eigenlijk gewoon wandelen en (voor haar dan) rennen. Kan een heel pak beter lijkt mij, dus ben benieuwd wat jullie doen! Overigens ook voor jullie zelf, zelf doe ik echt niks buiten meewandelen. :')

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 19:47

Wij stappen warm, 10 minuten, en doen enkele rek en strek oefeningen. Onze honden worden opgewarmd met BOT jas.

fannetje

Berichten: 3548
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 08:01

Hier een stukje wandelen en wat oefeningetjes als zit, af sta, twist, turn. Maar we starten met de trianing ook altijd eerst een simpel lijntje om op te warmen.

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:31

Deze ochtend weer training gehad - heb geoefend op de slalom (gewoon de 2 eerste paaltjes) en dat doet ze al supergoed vind ik! Ze gaat de poort echt zoeken, ook als we ver staan of er langs. :D Daarna een tijdje rusten in de bench en als allerlaatste ben ik nog even haar 'blijf' gaan oefenen. Ze deed het heel goed! Had thuis meer geoefend met een speeltje als beloning (ipv snoepjes, ik dacht misschien maakt dat het leuker) en ze bleef braaf vandaag! Heb het maar enkele keren gedaan, zodat we zeker goed eindigden.

Hebben jullie training (gehad) dit week-end? Hoe zit het daar met de storm? Hier mooi weer gelukkig, veel fijner om zo te trainen!

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:34

Even een quote uit het andere topic. :D

Vandaag ben ik thuis wat bezig met oefeningen, omdat we de running opnieuw aanleren ook nieuwe commando's eraan gekoppeld zodat de basis er echt opnieuw in zit. :j

**
Genoten van zaterdag in ieder geval! Moest vandaag onverwacht de hal openen en kon daardoor ook onverwacht meedoen aan de hoopers workshop die er was.

Puk heeft al 10 of 11 maanden (als niet langer) geen hoop meer gezien, dus veld op en 'maar eens gekeken'. En ze wist nog precies wat de bedoeling was. Ze blijft me verbazen! <3


XxDiandraxX

Berichten: 3995
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:10

Elin en ik hebben vandaag ons eerste Utje gehaald.. *\o/* jammer van een keer tollen voor de palen maar erg blij met hoe ze vamdaag liep.


Op vp1 een disk en vp2 een weigering (of fout??) op de wip. Geen idee waarom maar dat was ineens een ding voor haar vandaag.. erg jammer want ook hier liep ze weer super!

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:46

Gefeliciteerd! Y)(^)

Weigering op de wip, in de WW gaan er veel de fout in op de kattenloop of de wip, die zijn ruk, die wiebelen en veel honden vinden dat verschrikkelijk.

XxDiandraxX

Berichten: 3995
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:05

Wel balen want zo is elin normaal helemaal niet, eerder veel te snel en fanatiek. Op training gebruiken wij overigens exact dezelfde wip en kattenloop..

Dit was in kaatsheuvel met een houten wip (rest van het rondje was ruk maar even voor het idee)

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 09:34

@kimD leuk die workshop! Dit is toch bij Agility high five?
Wij gaan daar heen op 5 april met de workshop van Andy.

@Diandra mooie rondjes! Gefeliciteerd met je U-tje!
Mijn vriendin heeft daar ook dr U-tje gehaald in de 2e graad gister en zaterdag leuke rondjes gelopen met haar andere aus! :D

fannetje

Berichten: 3548
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:16

Kim, leuk dat ze het dan zo makkelijk weer oppakt, basis zit er blijkbaar goed in.
Diandra, gefeliciteerd met je U-tje. Leuk rondje ook. En idd een weigering op de wip gekregen, want anders had je een disk gekregen, omdat je hem over deed.
Roetsj heeft momenteel ook wat moeite met de wip, ze is wat onzeker in het kantel moment en dan de klap. Nu thuis een goedkope wip zijn en merk dat ze al weer een klein beetje vertrouwen begint te krijgen.
Komend weekend weer een workshop bij Tom en Katja. En dan in maar beginnen de trainingen bij onze eigen club weer. Ik zou eigenlijk ook nog wat trainingen en workshop lopen bij Rob de Vries, maar helaas brak die zijn enkel en gingen die niet door.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:03

Nicky91 schreef:
@kimD leuk die workshop! Dit is toch bij Agility high five?
Wij gaan daar heen op 5 april met de workshop van Andy.

@Diandra mooie rondjes! Gefeliciteerd met je U-tje!
Mijn vriendin heeft daar ook dr U-tje gehaald in de 2e graad gister en zaterdag leuke rondjes gelopen met haar andere aus! :D


Ja, klopt! Kom ik even kijken 5 April, leuk!

Wij hadden dinsdag zo'n fijne training! <3 Zo trots op het meisje, zeker na een rommelige week was het fijn om even zo lekker te kunnen trainen.


Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:29

Ik vind jullie zo'n knap team! Snap helemaal dat je trots bent. <3

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:52

KimD schreef:
Nicky91 schreef:
@kimD leuk die workshop! Dit is toch bij Agility high five?
Wij gaan daar heen op 5 april met de workshop van Andy.


Ja, klopt! Kom ik even kijken 5 April, leuk!


Leuk! :D :D

Ik ben echt jaloers als ik jou zie lopen :')
Onze instructie is echt een beetje ouderwets als ik dat zo mag zeggen :Y)

Met mijn toekomstige hond ga ik daar ook niet trainen :o

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:48

Dit parcours lag ons ook heel erg, dat scheelt ook de helft. Als ik goed kan afsnijden en er niet teveel in de weg staat is dat altijd prettig. :j

Ik heb de basis zelf getraind, buiten de trainingen om. Doe ik in het voorjaar / zomer nog steeds. En bovenal consequent zijn, dat heeft ons écht stappen vooruit gebracht. Om is om, weg is weg, tunnel is tunnel, iets anders wordt niet beloond.

Het is jammer dat het niet op dit filmpje staat, maar eerst maakte ze fouten op de palen omdat ze wist dat ze daarna terug moest komen. Dan denkt ze voor zichzelf en wilt dan 'helpen', waardoor ze fouten maakt. Door dan vol te blijven houden weet ze dat het niks oplevert. :j

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:26

KimD schreef:
Dit parcours lag ons ook heel erg, dat scheelt ook de helft. Als ik goed kan afsnijden en er niet teveel in de weg staat is dat altijd prettig. :j

Ik heb de basis zelf getraind, buiten de trainingen om. Doe ik in het voorjaar / zomer nog steeds. En bovenal consequent zijn, dat heeft ons écht stappen vooruit gebracht. Om is om, weg is weg, tunnel is tunnel, iets anders wordt niet beloond.

Het is jammer dat het niet op dit filmpje staat, maar eerst maakte ze fouten op de palen omdat ze wist dat ze daarna terug moest komen. Dan denkt ze voor zichzelf en wilt dan 'helpen', waardoor ze fouten maakt. Door dan vol te blijven houden weet ze dat het niks oplevert. :j



Dit zijn wel waardevolle tips :D

Maar jij traint zelf thuis of buiten?

Wij zijn nu met de tuin bezig en ik heb straks zeg maar een stuk van om en nabij 3x4 meter van gras in de tuin.
Ik wil dan zelf gaan oefenen met touch/vlakje en het blijven bij de start (ik heb 1 sprong thuis)

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:26

Ik zal straks (als ik nog kan lopen, moet naar de Fysio :') ) een stukje filmen wat wij zoals doen thuis.

In de winter train ik in de woonkamer, in de zomer buiten op gras. Maar wij hebben nog een stuk betegeld voor het gras (zo'n 15x4) meter, en daar willen we wel kunstgras gaan leggen. Dan kunnen we ook makkelijker trainen als het weer een stuk minder is.

Op het gras moet je nu écht niet komen. :')

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:46

KimD schreef:
Ik zal straks (als ik nog kan lopen, moet naar de Fysio :') ) een stukje filmen wat wij zoals doen thuis.

In de winter train ik in de woonkamer, in de zomer buiten op gras. Maar wij hebben nog een stuk betegeld voor het gras (zo'n 15x4) meter, en daar willen we wel kunstgras gaan leggen. Dan kunnen we ook makkelijker trainen als het weer een stuk minder is.

Op het gras moet je nu écht niet komen. :')


Is goed! Ik ben benieuwd :D :D

fannetje

Berichten: 3548
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:59

KimD schreef:
Ik zal straks (als ik nog kan lopen, moet naar de Fysio :') ) een stukje filmen wat wij zoals doen thuis.

In de winter train ik in de woonkamer, in de zomer buiten op gras. Maar wij hebben nog een stuk betegeld voor het gras (zo'n 15x4) meter, en daar willen we wel kunstgras gaan leggen. Dan kunnen we ook makkelijker trainen als het weer een stuk minder is.

Op het gras moet je nu écht niet komen. :')



Ik denk dat jouw tuin en stuk groter is als de mijne :+ en jouw woonkamer ook :')