Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 68 [ 1686 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 68  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hondensport

 
Profiel   

Elin heeft ze geleerd met de twee/twee methode. Dus eerst twee paaltjes neerzetten en zelf laten denken wat ze ermee moet doen. Doet ze het (in het begin perongeluk) goed dan enorm belonen. Als ze dat door hebben twee paaltjes erbij met een afstandje en weer zelf laten denk en belonen.

Duurt lang met aanleren, moet je ook echt vaak en veel oefenen maar als ze het door hebben zijn ze er heel zelfstandig in en net als elin pakt nu eigenlijk altijd de insteek goed, ze doet het zelfstandig en maakt ze ook helemaal af.. :D

Laatig uit te leggen zo maar hoop dat je er iets van snapt.

Toevallig heeft mijn zus gisteren tijdens de training een stukje gefilmt met de paaltjes, zal die eens uploaden.

Paar maanden terug, hier nog maar 4 paaltjes met dus die tussen ruimte:


Gisteren avond:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 09:15 



 
Profiel   

@Fannetje: Is dat met een omheining een slalom bouwen? Of eerst tussen de paaltjes door lopen en dan de paaltjes steeds dichter bij elkaar plaatsen om uiteindelijk tot een slalom te komen? Die tweede manier werd me afgeraden, er werd gezegd dat honden dan de neiging krijgen om met hun schouders de paaltjes 'om te beuken'.

@Diandra: Die methode ga ik denk ik toepassen, thanks! Lijkt me ook het makkelijkst te installeren in je eigen tuin.

Hoe oefenen jullie op de zones? Wij nu met een simpele plank, maar er werd me vanuit de club aangeraden om echt iets met een 'opstap' en 'afstap' te vinden, en ook niet haar zone aan te leren door achteruit op de plank te lopen. (Dus ervoor staan en dan achteruit de twee achterpoten erop te zetten) Hierin verschilden verschillende trainers ook van mening... -O- Moeilijk moeilijk!

Heel misschien wil ik trouwens ook met canicross beginnen, maar ik haat lopen :') . Ik moét gewoon aan sport doen, en dat is toch het makkelijkst. En volgens mij is de enige manier om me te motiveren de hond erbij te betrekken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 18:01 



 
Profiel   

Het ligt eraan wat je wilt gaan doen met de raakvlakken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 18:37 



 
Profiel   

KimD schreef
Het ligt eraan wat je wilt gaan doen met de raakvlakken?


Bedoel je running contact of 2 op 2 af? Ik ben bezig met 2 op 2 af. (Hoop dat ik me goed uitdruk, ben echt nog een beginner :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 18:45 



 
Profiel   

Ik doe 2on2off, gewoon aangeleerd met platte plank op de grond. Vanaf ene kant op de plank lopen en aan het einde belonen als ze goed staat. In het begin beetje mee helpen en daarna steeds meer zelf laten nadenken en altijd belonen op het juiste moment. Ook pas weer eraf op jouw commando.

Ik zou ook niet achteruit erop laten stappen. Risico lijkt me groot dat je hond er dan straks af gaat springen en dan terug stapt en dan heb je op wedstrijd zoiezo een diskwalificatie te pakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 20:00 



 
Profiel   

Bij 2o2o is een plank een prima manier, alleen zou ik van achteren naar voren werken en niet van voor naar achter.

Leer de hond een los commando aan met een target. Enkele namen die hiervoor veel gebruikt worden zijn: tiktik, touch, target, vlak, two. Als de hond dit beheerst kun je het aanleren met de plank. Ik zelf leg de plank voren op de grond en achter op een baksteen, aan het einde zet ik een pion neer waar ik de hond omheen laat gaan zodat deze netjes op de plank komt. Aan de voorkant twee voetlengtes verder het target. De hond krijgt het commando 'touch' en mag het snoepje van het target pakken, daarna volgt meteen een speelbeloning. Als het kwartje van de bedoeling gevallen is krijgt de hond pas een beloning als de daadwerkelijk touch getoond wordt. Twee pootjes op de grond en twee pootjes op het raakvlak. Beloning wordt gegeven op het target, niet direct aan de hond. Als dit duidelijk is dan komt de snelheid erbij, alleen de kattenloop (makkelijkste aanleren), dan een sprong en kattenloop. Sprong - kattenloop - tunnel enzoverder.

En touch is touch, ook als ik volle snelheid doorloop, touch is touch.

Er moet altijd een release aan verbonden zijn, dat is bij Puk ook één simpele "Go", op wedstrijd geef ik dus het touch commando en direct op het vlak de go, op die manier verliest zij minimale tijd en snelheid op de vlakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 20:58 



 
Profiel   

KimD schreef
Bij 2o2o is een plank een prima manier, alleen zou ik van achteren naar voren werken en niet van voor naar achter.

Leer de hond een los commando aan met een target. Enkele namen die hiervoor veel gebruikt worden zijn: tiktik, touch, target, vlak, two. Als de hond dit beheerst kun je het aanleren met de plank. Ik zelf leg de plank voren op de grond en achter op een baksteen, aan het einde zet ik een pion neer waar ik de hond omheen laat gaan zodat deze netjes op de plank komt. Aan de voorkant twee voetlengtes verder het target. De hond krijgt het commando 'touch' en mag het snoepje van het target pakken, daarna volgt meteen een speelbeloning. Als het kwartje van de bedoeling gevallen is krijgt de hond pas een beloning als de daadwerkelijk touch getoond wordt. Twee pootjes op de grond en twee pootjes op het raakvlak. Beloning wordt gegeven op het target, niet direct aan de hond. Als dit duidelijk is dan komt de snelheid erbij, alleen de kattenloop (makkelijkste aanleren), dan een sprong en kattenloop. Sprong - kattenloop - tunnel enzoverder.

En touch is touch, ook als ik volle snelheid doorloop, touch is touch.

Er moet altijd een release aan verbonden zijn, dat is bij Puk ook één simpele "Go", op wedstrijd geef ik dus het touch commando en direct op het vlak de go, op die manier verliest zij minimale tijd en snelheid op de vlakken.

Jij legt het beter uit dan ik.. :')

Ik ga alleen op wedstrijd ook wisselen in hoe lang ze op het vlak moet staan voor dat de release komt. Om te voorkomen dat ze dat anders zelf maar gaat beslissen (is elin wel een typje voor..)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 21:07 



 
Profiel   

XxDiandraxX schreef
KimD schreef
Bij 2o2o is een plank een prima manier, alleen zou ik van achteren naar voren werken en niet van voor naar achter.

Leer de hond een los commando aan met een target. Enkele namen die hiervoor veel gebruikt worden zijn: tiktik, touch, target, vlak, two. Als de hond dit beheerst kun je het aanleren met de plank. Ik zelf leg de plank voren op de grond en achter op een baksteen, aan het einde zet ik een pion neer waar ik de hond omheen laat gaan zodat deze netjes op de plank komt. Aan de voorkant twee voetlengtes verder het target. De hond krijgt het commando 'touch' en mag het snoepje van het target pakken, daarna volgt meteen een speelbeloning. Als het kwartje van de bedoeling gevallen is krijgt de hond pas een beloning als de daadwerkelijk touch getoond wordt. Twee pootjes op de grond en twee pootjes op het raakvlak. Beloning wordt gegeven op het target, niet direct aan de hond. Als dit duidelijk is dan komt de snelheid erbij, alleen de kattenloop (makkelijkste aanleren), dan een sprong en kattenloop. Sprong - kattenloop - tunnel enzoverder.

En touch is touch, ook als ik volle snelheid doorloop, touch is touch.

Er moet altijd een release aan verbonden zijn, dat is bij Puk ook één simpele "Go", op wedstrijd geef ik dus het touch commando en direct op het vlak de go, op die manier verliest zij minimale tijd en snelheid op de vlakken.

Jij legt het beter uit dan ik.. :')

Ik ga alleen op wedstrijd ook wisselen in hoe lang ze op het vlak moet staan voor dat de release komt. Om te voorkomen dat ze dat anders zelf maar gaat beslissen (is elin wel een typje voor..)


Waar ik de fout in ging met vlakken trainen was consequent zijn. Touch is touch, en alleen maar zoals ik hem wil zien. Niet een keer op eigen initiatief met maar één poot, of vier poten op het vlak. Neeeeeee, 2o2o, en dán pas de beloning, en dán pas release als ik het zeg. Sinds ik dat doe maken we giga sprongen in de 2o2o

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 21:12 



 
Profiel   

Eowyn3003 schreef
@Fannetje: Is dat met een omheining een slalom bouwen? Of eerst tussen de paaltjes door lopen en dan de paaltjes steeds dichter bij elkaar plaatsen om uiteindelijk tot een slalom te komen? Die tweede manier werd me afgeraden, er werd gezegd dat honden dan de neiging krijgen om met hun schouders de paaltjes 'om te beuken'.

@Diandra: Die methode ga ik denk ik toepassen, thanks! Lijkt me ook het makkelijkst te installeren in je eigen tuin.

Hoe oefenen jullie op de zones? Wij
nu met een simpele plank, maar er werd me vanuit de club aangeraden om echt iets met een 'opstap' en 'afstap' te vinden, en ook niet haar zone aan te leren door achteruit op de plank te lopen. (Dus ervoor staan en dan achteruit de twee achterpoten erop te zetten) Hierin verschilden verschillende trainers ook van mening... -O- Moeilijk moeilijk!

Heel misschien wil ik trouwens ook met canicross beginnen, maar ik haat lopen :') . Ik moét gewoon aan sport doen, en dat is toch het makkelijkst. En volgens mij is de enige manier om me te motiveren de hond erbij te betrekken!


Is die 2e methode , en dat ombeuken zie ik hier niet gebeuren, hond leert gewoon in stapjes hoe ze moeten buigen en zelfstandig de ingang te zoeken en de paaltjes te nemen. Er zullen altijd honden zijn die lomp door de palen heen gaan, maar weet niet of dat door de aangeleerde methode komt.

En wat betreft 2o2o, eens met Kim, alleen train ik niet met target (is wel makkelijk misschien hoor, maar heb ik nog nooit gedaan. En idd consequent is zijn is het keyword. Er zijn trouwens tal van mogelijkheden hiermee hoor, zo zijn er ook hondenscholen die eerst leren een hond een matje op te laten zoeken, dan dat matje verplaatsten naar de plank en dan matje afbouwen. Maar mijn hond had met gehoorzaamheid geleerd te zitten op een matje, tja dan valt die methode al weg ;) Maar vorige hond met 2o2o gedaan en deze ook weer, ik ben niet snel genoeg voor mijn hond en dan is running-contacts niet echt een pre.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 07:27 



 
Profiel   

Met dat matje leren ze meestal runnings. Anders is het gewoon een target..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 12:22 



 
Profiel   

KimD schreef
Bij 2o2o is een plank een prima manier, alleen zou ik van achteren naar voren werken en niet van voor naar achter.

Leer de hond een los commando aan met een target. Enkele namen die hiervoor veel gebruikt worden zijn: tiktik, touch, target, vlak, two. Als de hond dit beheerst kun je het aanleren met de plank. Ik zelf leg de plank voren op de grond en achter op een baksteen, aan het einde zet ik een pion neer waar ik de hond omheen laat gaan zodat deze netjes op de plank komt. Aan de voorkant twee voetlengtes verder het target. De hond krijgt het commando 'touch' en mag het snoepje van het target pakken, daarna volgt meteen een speelbeloning. Als het kwartje van de bedoeling gevallen is krijgt de hond pas een beloning als de daadwerkelijk touch getoond wordt. Twee pootjes op de grond en twee pootjes op het raakvlak. Beloning wordt gegeven op het target, niet direct aan de hond. Als dit duidelijk is dan komt de snelheid erbij, alleen de kattenloop (makkelijkste aanleren), dan een sprong en kattenloop. Sprong - kattenloop - tunnel enzoverder.

En touch is touch, ook als ik volle snelheid doorloop, touch is touch.

Er moet altijd een release aan verbonden zijn, dat is bij Puk ook één simpele "Go", op wedstrijd geef ik dus het touch commando en direct op het vlak de go, op die manier verliest zij minimale tijd en snelheid op de vlakken.


@KimD Bedankt voor je uitleg! Ik ben geloof ik wel wat moe, ik begrijp 'm niet helemaal, sorry! -O- :') Die target, wat houdt dat in? Je zegt ook: beloning wordt gegeven op het target - maar als het target de plank is en ze staat 2on2off, dan kan ik de beloning toch niet op de plank geven?
We werken nu inderdaad altijd van achter naar voor, en ze wordt enkel beloond bij een perfecte 'zone', en ook niet als ze eerst doorloopt en er dan achteruit op is gaan staan.

Het moeilijkste vind ik dat bij ons op de club het niet altijd dezelfde trainer is (of eerder dat ze verschillende methodes hebben) en dat kan soms écht verwarrend zijn...

Moesten jullie overigens nog suggesties hebben voor handige commando's, ik hoor ze graag! Zo heeft iemand me bijvoorbeeld aangeraden om het commando 'hand' aan te leren, dat ze dus tot bij je hand komt. Is al nuttig gebleken, zo kan ik haar specifieker zeggen wat te doen en haar beter begeleiden, ipv een vage 'hier'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 15:53 



 
Profiel   

Iedere keer dat iemand 'hier' roept tijdens de training moet er €0,50 in het potje om te gaan wokken. 'Hier' is verboden op het veld. :+

Ik pak zo even de laptop erbij, dan kan ik wat makkelijker reageren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 16:30 



 
Profiel   

Die regel zou ik hier moeten invoeren. :D Ik zei te vaak 'Sia' (haar naam), en dan vragen ze mij of er nog andere honden op het veld zijn. (Maar dan zei ik het ook echt 5x ofzo 'Siasiasiasiasia' :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 16:49 



 
Profiel   

KimD schreef
Iedere keer dat iemand 'hier' roept tijdens de training moet er €0,50 in het potje om te gaan wokken. 'Hier' is verboden op het veld. :+

Ik pak zo even de laptop erbij, dan kan ik wat makkelijker reageren.


Mag ik vragen waarom dat is? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 16:56 



 
Profiel   

Eowyn3003 schreef
Die regel zou ik hier moeten invoeren. :D Ik zei te vaak 'Sia' (haar naam), en dan vragen ze mij of er nog andere honden op het veld zijn. (Maar dan zei ik het ook echt 5x ofzo 'Siasiasiasiasia' :') )


Dat is voor de gevorderden, ik moet €0.50 dokken als ik de naam ongeoorloofd roep. Bij Puk gebeurt me dat zelden, bij Dana des te meer. :Y) Nu rond sinterklaas moeten we voor iedere 'hier' of 'naam' een pepernoot eten. :')


Nicky91 schreef
KimD schreef
Iedere keer dat iemand 'hier' roept tijdens de training moet er €0,50 in het potje om te gaan wokken. 'Hier' is verboden op het veld. :+

Ik pak zo even de laptop erbij, dan kan ik wat makkelijker reageren.


Mag ik vragen waarom dat is? :')


Hier is geen commando voor de agility. Hier betekent aan de voet komen en meestal ook aan de riem, dat heeft geen toegevoegde waarde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 17:02 



 
Profiel   

Als ik met Dundy train zeg ik überhaupt niks en ik ren ook niet. Nu zijn we nog niet zo lang serieus bezig dus we zijn echt met de basis bezig. Maar ik heb de neiging om erg druk en chaotisch te doen met mijn armen, rennen, roepen. En Dundy reageert daarop door te blaffen en in mijn armen te happen.

Ziet er vast heel stom uit. Een héél blije hond die het hele parcours rond sjeest en een baasje dat er achteraan sjokt :') Maar we boeken wel vooruitgang :D Hij let op mij, blaft veel minder en vliegt niet meer elke hindernis over en elke tunnel door die hij ziet.

KimD, die 2o2o zou ik dan ook thuis vast aan kunnen leren? Wij zijn nog niet heel serieus bezig geweest met de kattenloop (alleen leren ruuuustig er overheen ipv 10 rondjes erop draaien, halverwege eraf én erop springen etc). Zou het dan helpen om hem thuis alvast te leren met zijn voorpoten op commando op een plank te gaan staan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 17:06 



 
Profiel   

Ik heb stills uit filmpjes geknipt in de hoop het iets te verduidelijken.

Hier ligt een matje op de kattenloop (voor runnings), maar het gaat me om dat kleine oranje ding onder de kattenloop, dat is een target, ook wel een touchschijf genoemd. Die leg je dus twee voetlengtes vanaf het raakvlak meer. Deze (https://www.dandydog.nl/training/hulpmi ... chijf.html)
[ img ]

Ook een mooi voorbeeld van een slechte touch gevonden, maar ik stond ver van de touch en dan denkt Puk met me mee en denkt op deze manier sneller te zijn. :+
[ img ]

En een goede touch, niet op de kat maar op de A-wand. Ook hier wilt puk het liefste verder, maar ze mag er sowieso niet vanaf totdat ze twee beloningen heeft gegeten bij de trainer op het schijfje. :Y)
[ img ]


Wij gebruiken veel commando's tijdens de agility, daarom kennen onze honden daarbuiten alleen de nodige commando's.

Check = rechtsom kort terug om de vleugel
Kort = linksom kort terug om de vleugel
Li = Linksaf buigen
Re = Rechtsaf buigen
Touch = Touch op de raakvlakken, 2o2o
Vooruit = Vooruit werken, pakken wat voor je neus staat.
Om = buitenOM de vleugel terwijl ik aan de binnenkant van de sprong sta
Achter = buitenOM de vleugel terwijl ik aan de buitenkant van de sprong sta
Wip = Wip
Walk = Kattenloop
A-wand = Over
Tunnel = tunnelgat dat het eerste voor je neus ligt
Naar tunnel = tegenovergestelde gat, gat dat je als eerste tegenkomt negeren
Go = release, zowel aan de start als op de raakvlakken
Wachten = wachten aan de start (bewust geen blijf, blijf is als de hond moeten blijven en ik deze weer ga ophalen) wachten is wachten tot je een commando krijgt om te gaan, Go dus.
Weave = gaan weaven, ongeacht waar die dingen staan, insteken die handel
Weg = sprong nemen maar de tegengestelde richting springen van waar ik loop
Hand = naar de hand komen totdat er een vervolg commando komt

Ik vergeet er vast nog wel een deel, ik zal aanvullen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 17:25 



 
Profiel   

Kaus, waarom leer je hem er rustig over heen te lopen? Zolang hij niet draait (en dat lukt niet als ze er snel overheen gaan) wil je juist zoveel mogelijk snelheid neem ik aan, als je 2on2off er dan goed in zit komt het wel goed.

Kun je inderdaad gewoon thuis al oefenen, is juist een leuke voor thuis en heb je op het veld veel profijt van.

Eowyn, de target is meestal een ander voorwerp. Je leert dan eerst (thuis bijvoorbeeld) dat hij een beloning krijgt als hij er met de voorpoten op staat en dan kun je dat voorwerp op de grond na de kattenloop leggen.

Ik riep ook altijd "hier" maar dat gaat inmiddels stuk beter.. :')


Laatst bijgewerkt door XxDiandraxX op 05-12-19 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 17:26 



 
Profiel   

Kaus schreef
Als ik met Dundy train zeg ik überhaupt niks en ik ren ook niet. Nu zijn we nog niet zo lang serieus bezig dus we zijn echt met de basis bezig. Maar ik heb de neiging om erg druk en chaotisch te doen met mijn armen, rennen, roepen. En Dundy reageert daarop door te blaffen en in mijn armen te happen.

Ziet er vast heel stom uit. Een héél blije hond die het hele parcours rond sjeest en een baasje dat er achteraan sjokt :') Maar we boeken wel vooruitgang :D Hij let op mij, blaft veel minder en vliegt niet meer elke hindernis over en elke tunnel door die hij ziet.

KimD, die 2o2o zou ik dan ook thuis vast aan kunnen leren? Wij zijn nog niet heel serieus bezig geweest met de kattenloop (alleen leren ruuuustig er overheen ipv 10 rondjes erop draaien, halverwege eraf én erop springen etc). Zou het dan helpen om hem thuis alvast te leren met zijn voorpoten op commando op een plank te gaan staan?



Absoluut heeft dat doel. Maar wat ik me wel afvraag, doen jullie de kattenloop al hoog? Wordt die hoog aangeleerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 17:27 



 
Profiel   

Diandra, omdat hij als een idioot gaat. Zo idioot dat het gevaarlijk is. Ik wil zoveel mogelijk rust inbouwen omdat hij snel gefrustreerd raakt en dat uit zich in bijten in van alles en nog wat (het gras, de sprongen, tunnels, mij). Met meer rust raakt hij niet gefrustreerd. Op de kattenloop draaide hij gerust tien rondjes, beet erin, viel eraf, sprong er weer op. Met rustig bedoel ik gewoon in een normaal draf of galop tempo. Dus zonder rare capriolen.

Overigens vindt hij het wel enorm leuk hoor :D Tis een beetje een cattle dog trekje om gefrustreerd te raken als het niet hard en snel genoeg gaat.

KimD, hij staat nu op een bierkratje. Heel laag dus. Deze trainer is heel anders dan de vorige. Wip komen we nog niet eens bij in de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 19:27 



 
Profiel   

Kaus schreef
Diandra, omdat hij als een idioot gaat. Zo idioot dat het gevaarlijk is. Ik wil zoveel mogelijk rust inbouwen omdat hij snel gefrustreerd raakt en dat uit zich in bijten in van alles en nog wat (het gras, de sprongen, tunnels, mij). Met meer rust raakt hij niet gefrustreerd. Op de kattenloop draaide hij gerust tien rondjes, beet erin, viel eraf, sprong er weer op. Met rustig bedoel ik gewoon in een normaal draf of galop tempo. Dus zonder rare capriolen.

Overigens vindt hij het wel enorm leuk hoor :D Tis een beetje een cattle dog trekje om gefrustreerd te raken als het niet hard en snel genoeg gaat.

KimD, hij staat nu op een bierkratje. Heel laag dus. Deze trainer is heel anders dan de vorige. Wip komen we nog niet eens bij in de buurt.



Een hond die snel is nóóit remmen, maar sturen! Sturen in de goede richting.

Snelheid wil je juist erin hebben, een hond die langzaam is krijg je niet meer snel. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 19:32 



 
Profiel   

Maar nogmaals, we willen geen snelheid eruit halen maar wel alle gekke capriolen. Hij rent er de snelheid overheen die hij zelf wil. Maar dan graag zonder alle rondjes, sprongen, bijten, etc. Dat is waar ik op doel met rustig, niet in een slakkentempo :D Daarnaast is Dundy van nature énorm snel wat wel graag willen gebruiken. Maar hij moet rust in zijn kop krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 19:44 



 
Profiel   

Dan moet ie back to basic, maar niet de 'rust'. Hij mag rustig als ongeleid projectiel rond denderen, maar dan moeten de oefeningen daarop aangepast worden. Dat hij dáár van leert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 19:46 



 
Profiel   

Kan je dat iets meer uitleggen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 20:04 



 
Profiel   

Kaus schreef
Kan je dat iets meer uitleggen?


Sprongen met de latten op de grond, bijvoorbeeld één lange lijn.

Sprong - sprong - tunnel - sprong - sprong, jij geeft een zit en wacht en loopt tot sprong twee. Geeft een Go, en vervolgens een tunnel - voooooruit, achter de laatste sprong staat de trainer te 'trekken' en beloont.

Of je doet nadenk oefeningen. Linksom de pion (kort), rechtsom de pion (check), belonen.

Een hond die zo uitbundig is ga je niet verplicht rustig laten doen, dat is eeeeeuwig zonde! Daar moet je echt op aanpassen en zorgen dat hij het spelletje snapt.

Het hupsen en bijten is in feite "Ik snap niet wat je wilt baas, vertel het me!"

Daarom is het zo belangrijk om bij de basis te beginnen, dan heb je dit gedrag meteen in de hand.

Zelfde met de kattenloop, als hij de tijd heeft om te draaien gaat er iets mis. En remmen op een kattenloop, of rustig aan laten doen is levensgevaarlijk.

Maar als de hond nog geen touch beheerst, en geen runnings heeft deze überhaupt niks in de beurt van de raakvlakken te zoeken. Hoogstens de wip voor de "Bang-game", maar op de A-wand & kat hoort zo'n hond gewoon nog niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 21:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 68 [ 1686 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 68  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen