Hondensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:07

KarinW86 schreef:
XxDiandraxX schreef:
Mijn reactie gaat over twee verschillende keurmeesters. Is niet om kwaad te spreken overigens en ik heb heerlijk gelopen waar hij mij een weigering op de finish kado gaf maar bij sommige andere leverde het wel wat irritaties op.. ;)


Nee dat snap ik...
maar ik herken het wel hoor, wel eens vaker gezien bij wedstrijden.
Maar ook bij officiële krijgt de een soms een fout en de ander niet

Tuurlijk dat zul je altijd houden, zijn ook maar mensen en fouten maken kan. Maar gister waren het er wel veel maar dat was bij beide keurmeesters zo.. :o

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 10:41

XxDiandraxX schreef:
Ik heb gisteren met Elin meegedaan bij de debutanten wedstrijd van VRAS. Er werd een beetje raar gekeurd maar we hebben een leuke dag gehad. Elin laat echt mooie stukken zien en gaat steeds meer zelfstandig werken.


Wat leuk Diandra! Dan heb ik jou zien lopen.

Ik deed mee met Henkie in de debutanten medium. Het waren bijzondere parcours voor debutanten dat dan weer wel :')

Ik had 2 disks op t VP en de jumping was ik foutloos en eerste, geheel onverwachts want Henkie is zo snel dat hij de korte bochten niet zo goed kan nog. Hij is pas 19 maanden.

Henkie is mijn moeder haar hond, volgend jaar verwacht ik mijn Aus van Wilde Divines :D

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:16

Whaha, kleine wereld.. ;)

Ja bijzonder idd, zeker als je dan de parcourtjes van de 1ste graad zag (zeker de jumping!).

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:53

XxDiandraxX schreef:
Whaha, kleine wereld.. ;)

Ja bijzonder idd, zeker als je dan de parcourtjes van de 1ste graad zag (zeker de jumping!).


Ik had dat nog gevraagd aan een vriendin :') de laatste jumping was zo neer gezet omdat er klachten waren dat de VP1 en 2 te moeilijk waren.. dus toen had die zoiets oke dan krijgen jullie een makkelijke :+

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:54

Gefeliciteerd met je eerste plaats Nicky

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:16

Nicky91 schreef:
XxDiandraxX schreef:
Whaha, kleine wereld.. ;)

Ja bijzonder idd, zeker als je dan de parcourtjes van de 1ste graad zag (zeker de jumping!).


Ik had dat nog gevraagd aan een vriendin :') de laatste jumping was zo neer gezet omdat er klachten waren dat de VP1 en 2 te moeilijk waren.. dus toen had die zoiets oke dan krijgen jullie een makkelijke :+

nou, maar die jumping sloeg nergens op.. :')

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:08

KarinW86 schreef:
Gefeliciteerd met je eerste plaats Nicky


Dankjewel! *\o/* Ben echt trots op t kleine hondje!

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:09

XxDiandraxX schreef:
nou, maar die jumping sloeg nergens op.. :')


klopt, maar ik zou dat ook doen als mensen gaan lopen zeuren. :') die 1e graad parcours vielen echt wel mee :')

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:28

Wij hebben dat keer gehad bij de 2e graad..
Tijd die zo strak stond bij de jumping dat de snelste hond het niet eens haalde, was echt raar.
Tijd werd bij het VP toen aangepast en veel ruimer gezet haha haalde ik toen wel Utje op

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:59

Bij ons stond de tijd ook wel ruim hoor, of Elin is echt belachelijk snel want de spt stond op 55sec en elin liep het met foutjes alsnog in 40.16sec. elin liep dan ongeveer 4,35m/s

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 20:10

Heerlijk toch hihi! Beter veel tijd over dan net te weinig

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 08:56

XxDiandraxX schreef:
Bij ons stond de tijd ook wel ruim hoor, of Elin is echt belachelijk snel want de spt stond op 55sec en elin liep het met foutjes alsnog in 40.16sec. elin liep dan ongeveer 4,35m/s


Dit had ik ook met Henkie, de SPT stond op 45 sec van de jumping en ik deed er foutloos, 26,81 sec over en dan had Henkie nog een extra draai ergens achterin t parcours. Henkie rende 5,41 m/s :') _/-\o_

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 18:55

Snelle henkie ;)

Janey1992

Berichten: 158
Geregistreerd: 22-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:53

Wees blij met jullie snelle honden :D

Ik meld me ook in dit topic. Doe met mn Chihuahua agility en heb dus juist altijd moeite om binnen de tijd de blijven :')

Afbeelding
Hier het kleine mormel op afgelopen wedstrijd waar we eindelijk ons eerste U’tje hebben gehaald in de 1e graad.

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:13

Leuk! Zie je niet veel op wedstrijden, maar dat vind ik juist altijd leuk iets andere dan shelties/border collies enz

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 07:01

Janey1992 schreef:
Wees blij met jullie snelle honden :D

Ik meld me ook in dit topic. Doe met mn Chihuahua agility en heb dus juist altijd moeite om binnen de tijd de blijven :')

[ [url=m/Nji0KN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier het kleine mormel op afgelopen wedstrijd waar we eindelijk ons eerste U’tje hebben gehaald in de 1e graad.


Ow wat leuk dit! Ik ken ze meestal toch vooral als de keffende gevalletjes aan de (roze) lijn bij vrouwen. Of in de tas.

Super tof dat deze gewoon écht hond mag zijn :D <3

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 08:55

KarinW86 schreef:
Snelle henkie ;)


hahahah

Henkie is een boerenfox

Zie hier... :')


Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het ook altijd leuk om andere rassen te zien, ik doe normaal mee met Benno, Rotebterriër, 1e graad.

Afbeelding

Waar ik ook 2.5 jaar flyball mee heb gedaan en wij ook op t WK zijn geweest :Y)

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:54

Leuke beesten!

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:23

Leuk Nicky91! Heb je in Nederland ook op de internationale bak geflybalt?

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:26

Bonna schreef:
Leuk Nicky91! Heb je in Nederland ook op de internationale bak geflybalt?


Ja zeker, wij hadden een team :Y)
Helaas is het nu niet meer... -O- Te weinig nieuwe hondjes en een aantal uit ons team al op leeftijd dus dan houdt het op.

wij deden mee in België, voor de dag prijzen niet de competitie en zijn toen door de raad gevraagd of wij namens Nederland mee wilde doen op het WK. Was een hele toffe ervaring, volgend jaar is het WK in België. Dan ga ik er naar toe om te kijken en onze oude concurrenten aan te moedigen. :o

MarritdeG

Berichten: 433
Geregistreerd: 03-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:46

Wat een leuk topic!! Ik meld me ook. Wij hebben sinds anderhalve maand een pup. Ze komt uit een asiel in Portugal en ze is nu 5 en een halve maand. We zijn van plan met haar agility te gaan doen en cani cross. Ze is super snel en wendbaar en heel slim maar ze heeft af en toe nog wel eens bananen in haar oren. Als ze het nut ergens niet van in ziet dan doet ze het niet 8)7 We kregen bij de dierenarts al opmerkingen dat ze zo'n mooie bouw had voor hondensport :))

Ik wordt helemaal enthousiast van alle actie foto's en al die prachtige honden van verschillende rassen. Krijg er echt motivatie van om met Era aan de slag te gaan!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 18:23

Mooie hond, veel plezier met alles wat jullie gaan beleven met haar.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 07:11

MarritdeG schreef:
Wat een leuk topic!! Ik meld me ook. Wij hebben sinds anderhalve maand een pup. Ze komt uit een asiel in Portugal en ze is nu 5 en een halve maand. We zijn van plan met haar agility te gaan doen en cani cross. Ze is super snel en wendbaar en heel slim maar ze heeft af en toe nog wel eens bananen in haar oren. Als ze het nut ergens niet van in ziet dan doet ze het niet 8)7 We kregen bij de dierenarts al opmerkingen dat ze zo'n mooie bouw had voor hondensport :))

Ik wordt helemaal enthousiast van alle actie foto's en al die prachtige honden van verschillende rassen. Krijg er echt motivatie van om met Era aan de slag te gaan!!
[ [url=m/TmDg5J.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/81ca6b.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/P8gFZP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik help je hopen dat die bananen nog uit de oren van die van jou vertrekken :+
Die van mij heeft inmiddels al de volledige 3 jaar dat hij bij mij is bananen in zijn oren (ook eentje uit Portugal, gekregen toen hij 7 maanden was). Zijn fysiek inderdaad vaak écht goed gebouwde honden, maar die oren zitten er echt voor de sier :Y) :')
(en ze doen het niet eens om stout te zijn, het verschil met pubergedrag waarin ze het een beetje 'erom doen' is écht duidelijk. Hij wil wel z'n best doen, maar ja, geurtjes, geluidjes, bewegingen... er is ZOVEEL meer te doen dan alleen op de baas letten...)

MarritdeG

Berichten: 433
Geregistreerd: 03-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:05

Skippy01 schreef:
MarritdeG schreef:
Wat een leuk topic!! Ik meld me ook. Wij hebben sinds anderhalve maand een pup. Ze komt uit een asiel in Portugal en ze is nu 5 en een halve maand. We zijn van plan met haar agility te gaan doen en cani cross. Ze is super snel en wendbaar en heel slim maar ze heeft af en toe nog wel eens bananen in haar oren. Als ze het nut ergens niet van in ziet dan doet ze het niet 8)7 We kregen bij de dierenarts al opmerkingen dat ze zo'n mooie bouw had voor hondensport :))

Ik wordt helemaal enthousiast van alle actie foto's en al die prachtige honden van verschillende rassen. Krijg er echt motivatie van om met Era aan de slag te gaan!!
[ [url=m/TmDg5J.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/81ca6b.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/P8gFZP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik help je hopen dat die bananen nog uit de oren van die van jou vertrekken :+
Die van mij heeft inmiddels al de volledige 3 jaar dat hij bij mij is bananen in zijn oren (ook eentje uit Portugal, gekregen toen hij 7 maanden was). Zijn fysiek inderdaad vaak écht goed gebouwde honden, maar die oren zitten er echt voor de sier :Y) :')
(en ze doen het niet eens om stout te zijn, het verschil met pubergedrag waarin ze het een beetje 'erom doen' is écht duidelijk. Hij wil wel z'n best doen, maar ja, geurtjes, geluidjes, bewegingen... er is ZOVEEL meer te doen dan alleen op de baas letten...)


Haha :D Ik ben ook heel benieuwd. Vind jou verhaal wel herkenbaar! Ik merk inderdaad dat als er iets anders is wat haar behoorlijk afleid ze af haakt met naar mij luisteren. Ze heeft van die moment dat alles afleid en dan heeft ze ook momenten dat ze super goed luistert en geconcentreerd is. We willen ons opgeven voor de basis training bij de hondenschool (gaan we sowieso doen) maar ik voorzie wel dat ze daar eerst voor geen meter zal luisteren -O-

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:10

Mijn jack russel was ook zo en wat geniet ik nu van mijn aussie!

Zodra er "gewerkt" moet worden is ze de rest van de wereld even helemaal vergeten.. <3