Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 68 [ 1686 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 68  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hondensport

 
Profiel   

Ik denk niet dat ik helemaal goed uitleg wat ik bedoel. Wat jij zegt is namelijk wat wij doen. Ik verplicht hem niet om rustig te doen. Hij mag doen hoe hij wil. Maar als hij dit gedrag vertoont (bijten, blaffen, frustratie) is het voor mij duidelijk dat we een stapje te snel gaan of dat ik te chaotisch word. Dus gaan we een stapje terug en op zoek naar een oefening die met rust kan worden gedaan. Natuurlijk ga ik niet heel veel van hem vragen, hem frustreren en hem vervolgens dwingen om rustig te doen.

Het lijntje dat jij noemt is wat wij doen. Dundy neemt de sprongen en ik loop er rustig achteraan zodat hij rustig en in focus de sprongen neemt. In plaats van na elke hindernis tegen mij op te springen, de lat te bijten, vijf keer heen en weer over dezelfde sprong etc.

Een a frame is het enige dat de trainer niet heeft dus daar komt hij sowieso niet op.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 22:04 



 
Profiel   

Wij leren ook eerst de 2o2o aan voordat ze pas over de kattenloop mogen. En dan staat de trainer aan het eind om daar te belonen bij een goede 2o2o (vlakje in mijn geval ;) ). Zo voorkom je dat je hond omdraait, omdat hij gewoon naar het einde sjeest, want daar is de beloning. En de kattenloop ook zo snel mogelijk omhoog, zodat ze niet leren dat je er af kunt springen. Volgens mij hebben wij hem maar 1 les laag gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 09:10 



 
Profiel   

fannetje schreef
Wij leren ook eerst de 2o2o aan voordat ze pas over de kattenloop mogen. En dan staat de trainer aan het eind om daar te belonen bij een goede 2o2o (vlakje in mijn geval ;) ). Zo voorkom je dat je hond omdraait, omdat hij gewoon naar het einde sjeest, want daar is de beloning. En de kattenloop ook zo snel mogelijk omhoog, zodat ze niet leren dat je er af kunt springen. Volgens mij hebben wij hem maar 1 les laag gehad.

Bij elin hebben we hem inderdaad ook maar heel kort laag gehad. Die ging over de oploop, sprong er dan af, liep ernaast door, sprong weer op de afloop en toen 2on2of op het raakvlak.. :')
Was niet helemaal de bedoeling maar wel goed bedacht van haar.. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 09:17 



 
Profiel   

Om bovenstaande redenen leren wij eerst alleen de afloop aan, dus de plank met het uiteindelijk op een Ikea krukje. Zodra die er strak inzit komt de rest erbij, dan krijg je dat eraf hoppen ook niet.

Wij breiden dan uit naar de snelheid op de kattenloop, die moet 100% blijven. Zo min mogelijk tijd verlies en zo'n strak mogelijke touch. Balans vinden, leren dat vier poten op de plank moeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 10:07 



 
Profiel   

KimD schreef
Om bovenstaande redenen leren wij eerst alleen de afloop aan, dus de plank met het uiteindelijk op een Ikea krukje. Zodra die er strak inzit komt de rest erbij, dan krijg je dat eraf hoppen ook niet.

Wij breiden dan uit naar de snelheid op de kattenloop, die moet 100% blijven. Zo min mogelijk tijd verlies en zo'n strak mogelijke touch. Balans vinden, leren dat vier poten op de plank moeten.

Ik heb het met elin precies zo aangeleerd en vanaf pup af aan heel veel balans en coordinatie oefeningen gedaan en toch sprong ze ervan af toen de kattenloop laag stond.
Raakvlak zat er toen ook al echt goed in, ze vond dit gewoon leuker.. Toen de kattenloop omhoog ging was dat over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 10:44 



 
Profiel   

KimD schreef
Ik heb stills uit filmpjes geknipt in de hoop het iets te verduidelijken.

Hier ligt een matje op de kattenloop (voor runnings), maar het gaat me om dat kleine oranje ding onder de kattenloop, dat is een target, ook wel een touchschijf genoemd. Die leg je dus twee voetlengtes vanaf het raakvlak meer. Deze (https://www.dandydog.nl/training/hulpmi ... chijf.html)
[ [url=m/hv1jxs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook een mooi voorbeeld van een slechte touch gevonden, maar ik stond ver van de touch en dan denkt Puk met me mee en denkt op deze manier sneller te zijn. :+
[ [url=m/ipL90A.jpg]Afbeelding[/url] ]

En een goede touch, niet op de kat maar op de A-wand. Ook hier wilt puk het liefste verder, maar ze mag er sowieso niet vanaf totdat ze twee beloningen heeft gegeten bij de trainer op het schijfje. :Y)
[ [url=m/557Gij.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wij gebruiken veel commando's tijdens de agility, daarom kennen onze honden daarbuiten alleen de nodige commando's.

Check = rechtsom kort terug om de vleugel
Kort = linksom kort terug om de vleugel
Li = Linksaf buigen
Re = Rechtsaf buigen
Touch = Touch op de raakvlakken, 2o2o
Vooruit = Vooruit werken, pakken wat voor je neus staat.
Om = buitenOM de vleugel terwijl ik aan de binnenkant van de sprong sta
Achter = buitenOM de vleugel terwijl ik aan de buitenkant van de sprong sta
Wip = Wip
Walk = Kattenloop
A-wand = Over
Tunnel = tunnelgat dat het eerste voor je neus ligt
Naar tunnel = tegenovergestelde gat, gat dat je als eerste tegenkomt negeren
Go = release, zowel aan de start als op de raakvlakken
Wachten = wachten aan de start (bewust geen blijf, blijf is als de hond moeten blijven en ik deze weer ga ophalen) wachten is wachten tot je een commando krijgt om te gaan, Go dus.
Weave = gaan weaven, ongeacht waar die dingen staan, insteken die handel
Weg = sprong nemen maar de tegengestelde richting springen van waar ik loop
Hand = naar de hand komen totdat er een vervolg commando komt

Ik vergeet er vast nog wel een deel, ik zal aanvullen. :+


Wauw, superbedankt voor je uitleg! Zo is het duidelijk, en ik heb gisteren op training begrepen waarom je die target gebruikt denk ik. Nu volgt ze heel hard (te hard) mijn hand (snoepjes!), waardoor ze te hard van mij afhankelijk is om een mooie 2o2o te doen. Bvb. Als ik aan de zijkant blijf ipv ervoor, dan doet ze geen 2o2o maar loopt ze eraf en staat dan dwars, met haar hoofd naar mij dus. Zonder snoepjes maar met bal hetzelfde verhaal. Daar komt die target dus van pas lijkt mij, om het snoepje te verplaatsen van mijn handen naar die target?
Wat gebruiken jullie als target?

We hebben nog veel commando's te gaan overigens als ik dat zo lees... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 10:45 



 
Profiel   

Daarom voer ik inderdaad vanaf het target, of met de voerautomaat. :j

Wij hebben een aantal van die schijven in mijn linkje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 10:51 



 
Profiel   

Gisteren zo fijn getraind met Dana! Zij laat zich ook steeds meer op afstand sturen, en let nu duidelijk op lichaamstaal en stemcommando's. *\o/*


Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 21:33 



 
Profiel   

KimD schreef
Gisteren zo fijn getraind met Dana! Zij laat zich ook steeds meer op afstand sturen, en let nu duidelijk op lichaamstaal en stemcommando's. *\o/*

[ Video ]

Ziet er goed uit. En wat een luxe zeg in zo een lekker hal.. _/-\o_

Wij zijn bij elin bezig met in (mijn kant van de spring nemen) en out (andere kant van de sprong). En ze pakt dat echt heel goed op. Hier moest ze eigenlijk out maar ik riep in en ze corrigeerde dat zelf.. uiteraard haar speeltje gekregen want ze deed netjes wat ik vroeg.. :') :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 21:45 



 
Profiel   

Dagje secretariaat op de club! :list:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-20 12:30 



 
Profiel   

Zaterdag weer een leerzame training gehad bij Tom, lekker binnen. Kopie zat aan het eind van de dag wel aardig vol ;) Na een maand "vrij" deed ze het toch heel netjes.
https://www.facebook.com/10000832207308 ... =3&theater

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-20 07:31 



 
Profiel   

fannetje schreef
Zaterdag weer een leerzame training gehad bij Tom, lekker binnen. Kopie zat aan het eind van de dag wel aardig vol ;) Na een maand "vrij" deed ze het toch heel netjes.
https://www.facebook.com/10000832207308 ... =3&theater


Tom Stricker? Hoe was het met hem?

Ziet er goed uit! Alleen is aan het filmpje de kou en het ploeteren in het zand af te zien! Brrr! :brr:

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-20 11:53 



 
Profiel   

Gaat prima volgens mij.
Ja, was idd frisjes :)
En zand is idd anders lopen dan gras.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-20 12:33 



 
Profiel   

fannetje schreef
Gaat prima volgens mij.
Ja, was idd frisjes :)
En zand is idd anders lopen dan gras.


Gelukkig! Niet niks zo'n ongeluk, fijn dat hij weer op de been is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-20 12:37 



 
Profiel   

Harvey heeft een ontzettend runnings dip, dus gisteren tijdens de priveles besloten dat we even terug naar de basis gaan met hem. Even terug naar het matje op de grond en met puppy oefeningen even opnieuw de mat geweldig maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 09:48 



 
Profiel   

Ik heb een vraag over een startboekje of licentie voor agility. Ik zag verschillende prijzen staan, maar wat is nou precies de prijs ervan? Hoelang is het precies geldig?
Als je dat hebt, mag je dan ook aan oefen wedstrijden meedoen op locaties?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 17:41 



 
Profiel   

VanessaSH schreef
Ik heb een vraag over een startboekje of licentie voor agility. Ik zag verschillende prijzen staan, maar wat is nou precies de prijs ervan? Hoelang is het precies geldig?
Als je dat hebt, mag je dan ook aan oefen wedstrijden meedoen op locaties?


Één jaar geldig, van 1 januari tot 31 december. Volgens mij is de startlicentie €14,75 ofzoiets, het logboek is duurder, €25,-. Alle wedstrijden staan vermeld op de RvB site.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 17:54 



 
Profiel   

VanessaSH schreef
Ik heb een vraag over een startboekje of licentie voor agility. Ik zag verschillende prijzen staan, maar wat is nou precies de prijs ervan? Hoelang is het precies geldig?
Als je dat hebt, mag je dan ook aan oefen wedstrijden meedoen op locaties?


Wat Kim noemt is inderdaad voor wedstrijden bij de raad van beheer.
Ik loop fhn wedstrijden (andere organisatie dus) en betaal dit jaar €10 euro voor licentie die het hele jaar geldig is.
Bij sommige oefenwedstrijden heb je geen licentie nodig, bij andere heb je een licentie nodig van raad van beheer

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 18:07 



 
Profiel   

Ik loop zowel raad als fhn en kosten zijn vergelijkbaar behalve dat je bij de raad het logboek moet hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 18:13 



 
Profiel   

vandaag maar even de aanvraag voor het logboek de deur uit gedaan, moest er door dit topic weer even aan denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 10:54 



 
Profiel   

Hahaha, ik vergat het ook steeds!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 11:04 



 
Profiel   

Wij hadden gisteren weer een training van Max Sprinz, altijd leuk en uitdagend. Hij komt 's ochtends binnen, kijkt wat er staat en maakt daar een parcours mee. Heeft dus nooit iets op papier, bedenkt het ter plekke. Dat levert vaak heftige parcoursen op. Zo ook gisteren. 38 nummers en ik kreeg het benauwd tijdens het verkennen. :+ Bij iedere twee - drie nummers dacht ik 'oh mijn god!' en 'oh-oh'.

Máár Puk heeft me zo vreselijk verbaasd van haar skills! :oo Echt super gewerkt! Maar echt super super gewerkt! Helemaal rondgekomen en flinke afstanden kunnen sturen en handelen. Wauw! zo ongelofelijk trots op mijn Pukkiewukkie! <3 Zeker ook fouten gemaakt, maar die waren 100% aan mij te wijten, iets met timing, haha! Veel toetsteldiscriminatie en 'om' of 'in' direct naast tunnelgaten / weave. Ze deed het allemaal zo knap!

Helaas niks gefilmt, mijn wederhelft was aan het werk! -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 11:25 



 
Profiel   

Leuk dat ze je zo verrast heeft. En klinkt idd als een heftig parcours.
Met mijn vorige hond ooit bij Wendy Willemsen een workshop gehad en die had toen ook een parcours tot 36 staan. Toen dacht ik ook ohoh, dus snap je gevoel wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 08:47 



 
Profiel   

38 hindernissen.. _/-\o_

Wij zijn vooral aan het trainen dat ik mijn mond moet houden. Ik roep altijd te veel waardoor elin enorm afgeleid word en latjes er af tikt of langs de hindernissen loopt. Of zoals gisteren zelfs een hele vleugel sloopt..

Dreigen met een euro per keer werkte goed, heerlijk stil.. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 08:58 



 
Profiel   

38 hindernissen zou ik never nooit niet kunnen onthouden... :')
Bij ons op de club zetten ze eigenlijk nooit de nummers op training, om onafhankelijk te zijn daarvan zeggen ze. Doen jullie dat ook?

Diandra, ziet er goed uit vind ik!

Sia wil ineens niet meer blijven aan de start... -O- Ze deed het altijd zo goed, en wanneer we ergens anders oefenen doet ze het (bijna altijd :D ) perfect. Maar op het trainingsveld lukt het niet. Heeft iemand toevallig tips? Iemand van de club zei dat ze 'geblokkeerd' is. Nu oefen ik in plaats van enkel met snoepjes ook met een speeltje, in de hoop dat het zo leuker wordt en niet enkel 'stress'?

Verder ben ik ook begonnen met de target dus (voor de 2on2off), dat werkt echt fijn! Ook met de slalom zijn we eindelijk gestart, nu werken we met 2 paaltjes waar ze gewoon tussen moet lopen. Wanneer ze die goed kent komen er twee paaltjes (verderop, dus echt een andere 'poort') bij.
Jammergenoeg was het hier afgelopen week noodweer (de storm Gloria is hier langsgekomen) dus was er geen training.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 09:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 68 [ 1686 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 68  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen