Hondensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 10:58

fannetje schreef:
Leuk dat het zo goed gaat en succes met jullie eerste wedstrijd zondag.
Waar moet je heen?


Thanks. We gaan naar Aalten

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 09:53

Jesdajinn ziet er super goed uit! Ga je naar het terrein van farm en country?

Wij hebben wat lessen hoopers gemist en Mila vond vooral dat ze eerst steeds een ere rondje moest maken rond het hele veld

Behendigheid doet ze dat niet dan is ze heel gefocust dus daar moeten we nog aan werken met de hoopers.

Gister hebben we “de tonnendans” gedaan volgens mijn instructrice om zo wat aan onze houding te werken en leren welke hand we moeten sturen was echt lastig valt nog niet mee om op z’n korte afstand te bedenken dat je moet wisselen met behendigheid heb ik net iets meer de tijd. Hier een klein stukje.

https://youtu.be/t-mtSnA9F9o

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:34

Wat een mooi filmpje! Jinn doet het erg leuk! Alvast heel veel succes. :):) Wij hebben zondag een onverwacht seminar van Magda. Harvey heeft een 'terugval' met de runnings en ik wil met haar daar even over sparren. Hij doet ze nog steeds heel goed, met mij maar met Kay is een drama. Kay is zó gespannen wat volledig averechts werkt, Harvey raakt dan helemaal van de leg.

Afgelopen weekend hadden we wedstrijd en ik weet meteen weer waarom ik een hekel heb aan op gras lopen. :') Aan mijn kant was het geen succes maar uiteindelijk wel zeer tevreden afgesloten. Ik had vier DK's (eigenlijk drie maar die vierde had ook een DK moeten zijn, Adri was zéér coulant) met Puk & Dana. Dana had het te druk met keffen en vergat daardoor spontaan hoe ze moest weaven, de weave is op vier parcoursen één keer goed hersteld, de rest kreeg ik haar aandacht niet erbij. Het laatste JP was helemaal een drama, man man man. Maargoed, die kale heb ik voor de hobby en niet voor de sport laten we maar zeggen. :+ Het eerste JP met Puk stonden er op de vooruit in een keer drie sprongen ipv twee, die hebben ze vast na het verkennen erbij gezet. Ik weet het zeker. Het VP dat daarop volgde liep ik mee ter decoratie. Puk had me niet nodig en was al zeker niet van plan om maar iets te doen van wat ik vroeg, een grote puinzooi. Uiteindelijk wel positief afgesloten nadat ik haar even tot orde heb geroepen.

De zondag was gevoelsmatig veel beter met Puk, nog steeds DK maar het VP was een monster van een parcours, zó kort en zó onlogisch. Je kon zelfs nog kiezen welk tunnelgat, dat is ook wat uit de jaren 70.. 8)7 Zowel de lijn naar de weave als de wip waren beide niet mooi en de tunnel na de wip lag erg scherp. Ik was bij Puk dus vooral bezig om haar een beetje in een lijn te zetten zodat ze niet haar nek zou breken, achteraf had ik dat parcours met Puk niet moeten starten. We zijn het doorgekomen met eigenlijk één fout maar een DK op de laatste sprong. Ik heb haar lekker laten lopen waardoor ze zelf ervoor koos om daar een om te doen. Geen probleem voor mij. Dana ging best goed op dat parcours maar ik had even niet ingecalculeerd dat ze een raakvlak-hond is, dus die tunnel onder de A-wand? Dat werd dus weer een raakvlak in de veronderstelling dat ze weer snoepjes kreeg. :+

Kay was niet onverdienstelijk, eerste JP clean en een 6e plaats, tweede JP clean en een 1e plaats. *\%/* Eerste VP was een ramp, Kay was nerveuzer dan nerveus en ging daardoor meteen de mist in, oo geen running hit op de kattenloop, wél op de schutting. Tweede VP wel running hits op beide, wel wat hoog maar toch een DK. Inschattingsfout van hem zelf.

Nogmaals, al met al heel tevreden over het weekend. :j

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:54

Vast parcours was inderdaad wat aan de krappe kant en aparte lijnen maar had er verder geen probleem mee. Tunnelgat kiezen kom ik overigens best wel vaak tegen op wedstrijden, zeker bij de fhn heb je dat vaak.

Ik had een tweede prijs op de jumping (zwaar onverdiend vind ik trouwens).

Zoiezo, op de jumping maar 1 en op vp niemand foutloos binnen van de intermediate.. dan moet een keurmeester zich toch ook wel even achter de oren krabben vind ik..

Vp, insteek fout op de palen (ik had het andere tunnelgat moeten kiezen), latje door mijn fout (ik moet eens leren mijn mond te houden) en toen de wip niet ging zoals ik hem wilde heb ik hersteld en dus een disk.


Jumping, startlat eraf maar weet zelf niet zo goed waarom. Denk dat ze niet goed uitkwam en daarna heeeeel veel extra meters onderweg.. toch nog de snelste 1 fouter en dus tweede plaats.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:09

Even huilen.

Ik ben donderdag avond gevallen en eerst leek t mee te vallen maar mijn voet is zo'n beetje 3x zo dik en kan er super slecht op lopen.
Proberen veel te bewegen maar daar wordt t niet beter.
Echt ontzettend k** want moet de wedstrijd van zondag af zeggen en denk maandag ff de dokter bellen.

Baal er zo van!

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:32

JesdaJinn schreef:
Even huilen.

Ik ben donderdag avond gevallen en eerst leek t mee te vallen maar mijn voet is zo'n beetje 3x zo dik en kan er super slecht op lopen.
Proberen veel te bewegen maar daar wordt t niet beter.
Echt ontzettend k** want moet de wedstrijd van zondag af zeggen en denk maandag ff de dokter bellen.

Baal er zo van!

Ow dat is zuur zeg. Altijd natuurlijk maar zeker zo net voor je 1ste wedstrijd, daar kijk je dan toch naar uit.. Beterschap!

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:50

JesdaJinn schreef:
Even huilen.

Ik ben donderdag avond gevallen en eerst leek t mee te vallen maar mijn voet is zo'n beetje 3x zo dik en kan er super slecht op lopen.
Proberen veel te bewegen maar daar wordt t niet beter.
Echt ontzettend k** want moet de wedstrijd van zondag af zeggen en denk maandag ff de dokter bellen.

Baal er zo van!

Ah nee! Wat zuur! :(

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 09:09

Pff, zeker zuur zeg! Hopelijk valt het toch nog allemaal mee en ben je snel weer ok, maar wel balen dat je 1e wedstrijd niet door kan gaan zo.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 10:13

Balen zeg. Maar gelukkig komen er nog wel meer wedstrijden. Je hebt maar 2 voeten

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:12

Toch iets erger dan gedacht. Klein scheurtje in mijn enkelband. Oeps.

Wel ben ik gister naar de training geweest en mocht t niet lukken zijn er vast andere cursisten die eens met Jinn willen trainen.

Zelf stuk of 3/4 keer gedaan en toen de instructeur laten doen. Jinn deed t weer fantastisch.


KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:26

Ai! Beterschap dan!

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:03

Ohnee akelig zeg. Beterschap JesdaJinn!

Wij zitten weer heerlijk in ons ritme met trainen. De wip gaat onwijs goed, nog even en ze kan hem zonder tafel o.i.d. afgelopen week ook begonnen met wat lastigere wissels en preciezer sturen. Onwijs leuk maar zo veel om aan te denken haha. Morgen hebben wij extra nog een privé les dus trainen nu lekker twee keer per week. Als het dan nog niet lukt.... Haha. Nog even van genieten voor Carl en Mariëlle naar Spanje gaan.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:12

Wanneer gaan ze precies? En wat gebeurt er met de hondenschool?

Ik ga dinsdag een proefles africhting/gehoorzaamheid doen. Eerst even een basis in de hond leggen en ze moet nog wat zelfvertrouwen krijgen.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:16

EmptyWords schreef:
Wanneer gaan ze precies? En wat gebeurt er met de hondenschool?

Ik ga dinsdag een proefles africhting/gehoorzaamheid doen. Eerst even een basis in de hond leggen en ze moet nog wat zelfvertrouwen krijgen.


Nog geen precieze datum. Verwacht word dat we rond januari verder gaan met de hondenschool op een andere locatie(nog dichter bij mij joepieee). En dan word het door de instructeurs overgenomen. Spannende tijden dus.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:30

Dat is inderdaad even spannend ja

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:20

Hebben ze inmiddels al een locatie dan?
Ik begreep van Mariel laatst tijdens de wedstrijd, dat dat het lastigste was.
Dat ze nu ook de gemeente gevraagd hadden voor opties.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 16:32

Er is inderdaad een locatie gevonden in Ressen. Schijnt al eerder een hondenschool gezeten te hebben. Mariëlle had nu ook iets erover op Facebook gezet. De wedstrijden zijn dan wel over maar zou al blij zijn als we door kunnen gaan met trainen.

Licor

Berichten: 2949
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:52

Vandaag weer een leuke les gehad! Het begint al steeds meer op agility te lijken haha

Een sprong (zonder latje dan).. Dan kort draaien.. de tunnel.. en weer zo'n sprong met een korte draai de andere kant op.. de tunnel en rechtdoor de ene sprong weer..
En uiteraard verschillende varianten hierop.. vooral oefenen met de korte draai en de wissel..

T enige nadeel wat mn hond nog doet is in mij happen (spelenderwijs) als ik aan t rennen ben.. helemaal als ik dan ook nog te enthousiast in mn stem ben.. Daar moet ik echt op letten want dan wordt ze te hyper en wordt t happen alleen nog maar erger..

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 16:43

Vandaag voor het eerst bezig geweest met een beetje "werken". Door een paar hoops lopen en een kleine tunneltje. Het feit dat Bo iers 'moet op een locatie die ze niet kent is al heel wat. Ze heeft het super gedaan!

Dinsdag hebben we een proefles africhtinggericht trainen. Ben benieuwd hoe ze dat oppakt.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 13:30

Wij hadden vandaag onze eerste onderlinge wedstrijd. Gewoon kleinschalig met onze les groep en een paar uit andere groep.

Guinness ging eerst helemaal wild door t veld, dus dat was niet zo. Had zelf ook wel zenuwen dus daar zal het ongetwijfeld mee te maken. Tweede ronde gekozen om heel rustig door parcours te gaan dat hij aandacht erbij kon houden en niet ging keten. Toen foutloos (natuurlijk) want het ging rustig {:} maar was enige foutloze dus had dikke tassen met prijzen mee naar huis =:)

Beetje geluk aan onze zijde dus maar zoveel geleerd en weer veel dingen waar we aan kunnen werken. In ieder geval een beker voor op de plank!


Afbeelding
Afbeelding

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 14:59

Gefeliciteerd Nynkster, dat is idd een tas vol zeg!

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:06

Gister weer hoopers gedaan met Jinn.

We zaten niet echt helemaal lekker in de flow. Sommige stukjes gingen super slecht die normaal gewoon goed gaan.

Toen ik thuis kwam na de training vertelde mijn broer dat ie Jinn smiddags had meegenomen. Helemaal prima natuurlijk maar nu snapte ik wel waarom Jinn gister niet helemaal bij de les was. Hij had een drukke dag gehad. Ondanks dat hadden we wel weer lekker getraind.


Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 15:04

Mooi hoor het filmpje van Jinn! Merk aan Skye ook altijd als het op het werk uitloopt en ze dus minder rust heeft. Al met al echt nog knap gedaan hoor!

Wij gaan zo naar de osteopaat. Even APK voor Skye halen haha. Ben heel benieuwd!

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:18

Een osteopaat wil ik ook nog een keertje doen ja. 2,5 jaar voornamelijk in n kennel zal niet perse bevordelijk zijn voor t lijf.

Gister onze eerste ipg training gehad. Bo deed het echt super goed. Nu kijken of het het geregeld krijg met evt vervoer als mijn vriend laat thuis is, dan wil ik dot wel even blijven doen

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:15

Nou Skye is helemaal gecheckt. Paar blokkades (geen verassing gezien haar standaard speelclub bestaat uit boerboels en deense doggen :P ) en alles netjes op kunnen lossen. Vandaag en morgen rustig aan doen en dan maandag weer lekker trainen :D

Fijn dat het goed ging EmptyWords ! Hopen dat je het idd vervoer technisch kan regelen.