Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 34 van de 68 [ 1686 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 68  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hondensport

 
Profiel   

Ik ben heel trots op mijn vriendje, hij deed vandaag extreem zijn best. <3 Had het niet verwacht want we waren alleen vandaag, dus ik moest zowel handelen, als rennen, als kijken of hij hit. Voor hem veel afleiding maar hij was zo knap. Trotse hondenmama op haar onstuimige kind. <3

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 20:51 



 
Profiel   

Wat goed! Harde werker die Harvey. :D Vind het vaak moeilijk om te zien of ze wel of niet raken (al moet ik misschien ook gewoon vaker mijn bril dragen :') ). Wij werken in 2on2off maar help vaak bij mijn trainsters met kijken of haar sheltie goed raakt. Hoop bij een volgende hond (binnen een aantal jaar hoor O:) ) ook met running te werken.

Hier is onze wandelzonde uitgebreid naar 3h in een straal van 20km, maar trainen mag nog altijd niet. ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 12:43 



 
Profiel   

Ik train nu in de winter op de dinsdagavond, maar in de les bij de 3e graads viel iemand uit.. dus ik vroeg aan de instructeur of ik die kon pakken voor een extra training.. dat was geen probleem.. Ik kon dan gewoon bepaalde lijnen lopen ipv t hele parcours.. dus deze week 2x getraind.. en ondertussen ook even mee kunnen spieken bij de 3e graads.. toch wel erg gaaf hoor, kan me nu echt niet voorstellen dat ik en Lieve ook ooit zo door de baan kunnen gaan haha

Wel weer helemaal geïnspireerd en weer even benadrukt gekregen hoe belangrijk het is dat de basis er echt goed in zit.. T is even wat minder leuk met aanleren enz maar je hebt er echt veel profijt van straks.. dus ik ben vandaag maar gelijk weer even het vlakje gaan oefenen.. en ik ben er super tevreden over :D


Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 16:39 



 
Profiel   

Eowyn3003 schreef
Wat goed! Harde werker die Harvey. :D Vind het vaak moeilijk om te zien of ze wel of niet raken (al moet ik misschien ook gewoon vaker mijn bril dragen :') ). Wij werken in 2on2off maar help vaak bij mijn trainsters met kijken of haar sheltie goed raakt. Hoop bij een volgende hond (binnen een aantal jaar hoor O:) ) ook met running te werken.

Hier is onze wandelzonde uitgebreid naar 3h in een straal van 20km, maar trainen mag nog altijd niet. ;(


Beste tip, kijk naar de mat (raakvlak), niet naar de hond! In mijn filmpje kun je oefenen, daar zit er één in die niet in de mat is maar wél beloond is. (Als je goed kijkt zie je namelijk dat de mat naar voren is geschoven waardoor de plaatsing van de poten wél goed is waardoor ik Harvey dus wel beloon. :j

Wij krijgen nu natuurlijk weer een pup en die wordt van mij maar ik weet nog niet of ik runnings ga doen of 2o2o. Runnings zijn namelijk een eeuwige durende training om te blijven perfectioneren terwijl mijn 2o2o hond 'gewoon' 2o2o kent en dat dus ook doet.

Dat kost natuurlijk tijd op wedstrijd maar is het me dat waard om runnings aan te leren? Ik ben er nog niet overuit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 09:09 



 
Profiel   

Licor schreef
Ik train nu in de winter op de dinsdagavond, maar in de les bij de 3e graads viel iemand uit.. dus ik vroeg aan de instructeur of ik die kon pakken voor een extra training.. dat was geen probleem.. Ik kon dan gewoon bepaalde lijnen lopen ipv t hele parcours.. dus deze week 2x getraind.. en ondertussen ook even mee kunnen spieken bij de 3e graads.. toch wel erg gaaf hoor, kan me nu echt niet voorstellen dat ik en Lieve ook ooit zo door de baan kunnen gaan haha

Wel weer helemaal geïnspireerd en weer even benadrukt gekregen hoe belangrijk het is dat de basis er echt goed in zit.. T is even wat minder leuk met aanleren enz maar je hebt er echt veel profijt van straks.. dus ik ben vandaag maar gelijk weer even het vlakje gaan oefenen.. en ik ben er super tevreden over :D

[ Video ]


Heel netjes inderdaad! Als je de mogelijkheid hebt zou ik de plank in de lange weg zetten en iets meer aanloop nemen.

Ze maakt nu één galopsprong en gaat meteen in de ankers om de 2o2o voor te bereiden. Dat moet je eigenlijk niet willen. Ze mag wel remmen maar niet terugvallen (klinkt dat logisch? :') ).

Dit kun je straks uitbreiden naar een 2o2o zonder beloning direct. Dus eerst een fatsoenlijke 2o2o en dan pas belonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 09:12 



 
Profiel   

@KimD: Ben benieuwd waar je keuze uiteindelijk op gaat vallen dan! Zie hier op de club echt heel mooie runnings, maar lijkt moeilijker aan te leren dan 2o2o inderdaad.

@Licor: Wat een schatje is jouw hond! Verder niet veel constructiefs te zeggen. -O- :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 17:28 



 
Profiel   

Ik doe met Elin 2o2o, kost iets meer tijd maar geeft mij meer tijd positie te bepalen dus ik vind het wel prima. Ze is verder snel zat dus die seconde kunnen we wel hebben.. :')



Leuk kim nog een pup, waar ga ie voor? Of heb ik daar overheen gelezen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 19:21 



 
Profiel   

KimD schreef
Licor schreef
Ik train nu in de winter op de dinsdagavond, maar in de les bij de 3e graads viel iemand uit.. dus ik vroeg aan de instructeur of ik die kon pakken voor een extra training.. dat was geen probleem.. Ik kon dan gewoon bepaalde lijnen lopen ipv t hele parcours.. dus deze week 2x getraind.. en ondertussen ook even mee kunnen spieken bij de 3e graads.. toch wel erg gaaf hoor, kan me nu echt niet voorstellen dat ik en Lieve ook ooit zo door de baan kunnen gaan haha

Wel weer helemaal geïnspireerd en weer even benadrukt gekregen hoe belangrijk het is dat de basis er echt goed in zit.. T is even wat minder leuk met aanleren enz maar je hebt er echt veel profijt van straks.. dus ik ben vandaag maar gelijk weer even het vlakje gaan oefenen.. en ik ben er super tevreden over :D

[ Video ]


Heel netjes inderdaad! Als je de mogelijkheid hebt zou ik de plank in de lange weg zetten en iets meer aanloop nemen.

Ze maakt nu één galopsprong en gaat meteen in de ankers om de 2o2o voor te bereiden. Dat moet je eigenlijk niet willen. Ze mag wel remmen maar niet terugvallen (klinkt dat logisch? :') ).

Dit kun je straks uitbreiden naar een 2o2o zonder beloning direct. Dus eerst een fatsoenlijke 2o2o en dan pas belonen.


Ze doet het vlakje eigenlijk al heel goed.. maar als ze veel snelheid maakt dan wil ze haar billen er nog wel eens af laten gaan..

Ik wilde nu graag oefenen dat ze gewoon altijd stopte.. ongeacht of ik door zou lopen of niet.. dat ging dus al best wel goed.. ze wachtte ook op mijn commando voor ze verder ging..

Als ik haar meer snelheid had laten maken was t stoppen wellicht minder goed gelukt.. dus daarom nu eerst even de korte afstand.. een volgende keer oefen ik idd weer met meer snelheid.. dan pak ik bv eerst de sprong en dan door naar t vlakje

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 19:38 



 
Profiel   

[ img ]
Hoi, ik kom even binnenvallen in dit topic. Mijn naam is Judith en ik heb een Lagotto Romagnolo van twee jaar. Vorig jaar zijn we begonnen met praktijkspeuren en een debutanten cursus hoopers. Na de hoopers overgestapt naar agility. Net drie lessen gehad maar we zijn super enthousiast! Onze vereniging heeft alleen de beschikking over een buitenveld. Weten jullie waar je binnen kunt trainen met begeleiding?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 19:44 



 
Profiel   

XxDiandraxX schreef
Ik doe met Elin 2o2o, kost iets meer tijd maar geeft mij meer tijd positie te bepalen dus ik vind het wel prima. Ze is verder snel zat dus die seconde kunnen we wel hebben.. :')


Dat zei mijn instructeur ook.. 2o2o zorgt er straks voor dat ik weer goed in positie kan komen voordat we verder gaan in t parcours.. en dat is wel prettig ook..

Denk dat Lieve straks net te groot is voor intermediair waardoor we large moeten gaan.. denk dat ze 51 cm is.. mdat haalt er wss ook wel iets van de snelheid uit..

Je kan toch ook 2o2o doen en later alsnog runnings gaan doen? Of is dat niet zo wenselijk?

@eowyn ze is ook echt een lieverd! Ook op de club is iedereen zo wijs met haar haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 19:44 



 
Profiel   

Licor schreef
XxDiandraxX schreef
Ik doe met Elin 2o2o, kost iets meer tijd maar geeft mij meer tijd positie te bepalen dus ik vind het wel prima. Ze is verder snel zat dus die seconde kunnen we wel hebben.. :')


Dat zei mijn instructeur ook.. 2o2o zorgt er straks voor dat ik weer goed in positie kan komen voordat we verder gaan in t parcours.. en dat is wel prettig ook..

Denk dat Lieve straks net te groot is voor intermediair waardoor we large moeten gaan.. denk dat ze 51 cm is.. mdat haalt er wss ook wel iets van de snelheid uit..

Je kan toch ook 2o2o doen en later alsnog runnings gaan doen? Of is dat niet zo wenselijk?

@eowyn ze is ook echt een lieverd! Ook op de club is iedereen zo wijs met haar haha


Ik ken ook honden die het beide kunnen en de eigenaar het laat afhangen van de situatie in het parcour. Dus ja ik denk dat het kan maar ik denk ook dat je sneller verwarring krijgt.

Leuk een lagotto, je ziet de niet zo veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 20:14 



 
Profiel   

Leuk een Lagotto, wij hadden er vroeger ook eentje op club, die deed het best leuk helaas na een schouder blessure zijn ze gestopt. Hondje is nu inmiddels 11 of 12, kwam hem laatst tegen.

Roetsj loopt ook 2o2o, voor mij makkelijker om idd positie te kiezen.

En voor binnen locaties, ik weet niet waar je woont, er zijn inmiddels best wat locaties, maar hoe vol ze zitten, geen flauw idee. Ik train af en toe in Zeewolde binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 21:55 



 
Profiel   

Ik train altijd buiten, jaar rond. En helaas soms ook tot op het ondergoed nat, we trainen alleen niet bij hele harde wind omdat dan latten etc afwaaien.

Af en toe op seminar in een binnenhal. Bijvoorbeeld bij Wendy en dat vond ik dan heel luxe en loopt zo lekker!

Inderdaad, waar in nederland zit je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 22:01 



 
Profiel   

Jinn kent ook de 2o2o. Ook puur zodat ik toendertijd in positie kon staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-20 23:18 



 
Profiel   

Dank voor jullie reacties. Buiten trainen is voor ons geen probleem. Goede kleding aan en gaan! Helaas is het trainingsveld regelmatig te nat waardoor de training afgelast wordt. We hebben les bij de kcwf (Noord-Holland)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-20 09:42 



 
Profiel   

Hebben jullie ook ervaring met hondenoveralls? Ik ben mij hierin aan het verdiepen. Ik zoek met name een overall waar de hond zich goed in kan bewegen en dus ook in kan rennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-20 09:12 



 
Profiel   

Niet voor te trainen neem ik aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-20 11:10 



 
Profiel   

KimD schreef
Niet voor te trainen neem ik aan?


Dat hoop ik ook niet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-20 13:09 



 
Profiel   

Nee, voor het uitlaten op dagen dat het erg regent of erg drekkerig is. Dan kan ze lekker uit haar plaat gaan en hoef ik niet een half uur te fohnen nadien. Ik heb een poedel in redelijk lang model. Ik zoek iets dat waterdicht is en dun met poten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-20 15:47 



 
Profiel   

Anna79 schreef
Nee, voor het uitlaten op dagen dat het erg regent of erg drekkerig is. Dan kan ze lekker uit haar plaat gaan en hoef ik niet een half uur te fohnen nadien. Ik heb een poedel in redelijk lang model. Ik zoek iets dat waterdicht is en dun met poten.

Hurtta?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-20 16:57 



 
Profiel   

Hurrta heeft mooie jassen, ook een model met poten maar dat is gevoerd en dat lijkt me te warm. Ik zoek eigenlijk onderstaande jas van showtech maar heb het nog niet kunnen vinden... Iets dergelijks is ook goed, wil er ook best wat meer voor betalen als het een goede jas is.[ img ]

Edit never mind, volgens mij heb ik hem gevonden *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-20 17:14 



 
Profiel   

Wij hadden gisteren onze laatste training voor de kerstvakantie en Harvey ging weer erg goed met zijn runnings samen met Kay. (Kay is het probleem, niet de hond) Normaal haal ik altijd het geluid onder de filmpjes uit maar voor een keer eens eronder gelaten zodat je zijn strides hoort. Ik vind het altijd een rustgevend geluid, stom hè. :')


Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-20 13:51 



 
Profiel   

Heuj! :wave:

Jullie nog aan het trainen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 18:52 



 
Profiel   

Nope. Alles ligt stil.

En heel eerlijk kan ik mezelf niet motiveren om zelf hoopers in de tuin te doen met Jinn. Weet geen leuke parcourtjes en dan vaak zet ik wat neer en is het altijd hetzelfde

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 19:39 



 
Profiel   

Hier een kwatiertje per 2 weken.... maar ik ben bang dat dit voorbij is als we een avondklok krijgen -O-

Buddy doet echt heel goed zijn best, maar vind het soms nog wel lastig. Maar hij heeft toch al flinke vorderingen gemaakt sinds ik weer met hem begonnen ben.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 20:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 34 van de 68 [ 1686 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 68  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen