Hondensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 16:46

Heb jij dat bandje zelf om?

Wel prima beeld lijkt me en best duidelijk

KimD

Berichten: 20418
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 17:51

JesdaJinn schreef:
Heb jij dat bandje zelf om?

Wel prima beeld lijkt me en best duidelijk


Ja, tijdens het trainen zou ik het ook aan de hond kunnen hangen. Straks met de vesten kan het onder het vest maar voor nu hebben we hem zelf om ja. :j

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 17:56

Dat is idd wel handig. Zo kan je precies zien wat je goed en fout doet.
Mooiste zou zijn als je beide continu in beeld bent maar dat lijkt me vrij moeilijk, zeker als je lange lijnen doet en ver weg kan sturen

KimD

Berichten: 20418
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:36

JesdaJinn schreef:
Dat is idd wel handig. Zo kan je precies zien wat je goed en fout doet.
Mooiste zou zijn als je beide continu in beeld bent maar dat lijkt me vrij moeilijk, zeker als je lange lijnen doet en ver weg kan sturen


Het kan door met de autozoom beter te werken maar daar moet ik echt nog even op oefenen hoe we die goed moeten instellen. Vanavond wil ik de camera eens in het midden proberen.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:44

Leuk! Ben benieuwd naar de beelden

KimD

Berichten: 20418
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 19:26

Ik ben echt dik tevreden, vandaag Sandy & Roy gaan filmen zodat ik zelf met de zoom kon spelen en niet ontevreden! Wel vind ik de zoom erg hakkelig en dat is storend maar dat heeft blijkbaar met Android toestellen te maken, dus dat ga ik komende week nog eens testen met de iPhone van de kerel. :+ Aan de andere kant, zonder zoom zie je ook nog steeds wat er gebeurt en dan is in mijn geval de hond ook het merendeel in beeld omdat wij met afstand werken natuurlijk.

Ergens als ik rechts loop lijkt de Pixem de weg kwijt te zijn, dat ben ik zelf schuld, ik heb hem naar achteren gezet en niet opnieuw gekalibreerd waardoor de meting scheef is. Hij gaat dan zelf zoeken, dat is wat je de Pixem ziet doen
.


Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:30

Mooie camera Kim! Gaaf systeem en super fijn dat je zo dus je trainingen kan vastleggen.

Wij zijn het weekend 2 dagen wezen schapen drijven, op de eerste dag was een vriendin van mij daar en zij heeft foto's gemaakt. De 2e dag was het buiten het feit dat we helemaal verregend zijn, echt een niet zo leuke sessie. Mezzy was druk, veel te druk en daarbij drukte ze de schapen veel te hard waardoor ik tot 3 x toe bijna in de bagger heb gelegen omdat ik omver werd gelopen door de schapen. |o _-:(

Maar goed, dag 1 ging waanzinnig +:)+ En ze luisterde super goed. :D

Anneke van JJ Ranch begon even met Mezzy om te voelen hoe ze reageert op bepaalde druk. Bij onze lesgeefster kan ze geen druk hebben. Maar bij Anneke was ze echt de terror pup die ik kende toen ik met 4 maanden bij de schapen kwam. :') Ik kreeg dan ook te horen: Je hebt wel erg veel hond voor je eerste veedrijver. :') Toen maar even uitgelegd dat ik haar eigenlijk niet gekocht had voor het veedrijven maar voor de agility en daar doet ze het uitstekend. :')
Ik had nooit het idee om te gaan drijven, maar ik vind het eigenlijk zo leuk, dat ik er maar mee door ben gegaan :=

Nou goed, hieronder een aantal foto's :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:39

Afgelopen dinsdag weer super fijn gehooperd met Jinn. Laatste rondje is gefilmd en hij was moe. Hele les niks omgegooid en nu 2. Achja, kan gebeuren.


KimD

Berichten: 20418
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:26

Heerlijk! Ik twijfel om een hooper workshop mee te pakken hier, het is zo leuk!

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:12

KimD schreef:
Heerlijk! Ik twijfel om een hooper workshop mee te pakken hier, het is zo leuk!


Hier in t oosten wordt zo weinig georganiseerd voor hoopers. Agility trouwens ook maar dat heb ik nog niet nodig.
Zo jammer.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:51

Wij vanmorgen weer heerlijk getraind. Jinn is echt in topvorm! Nog beetje afvallen maar dat komt wel.



Tussendoor lekker afkoelen.

Afbeelding

Daarna nog heel even wezen plonzen in het water. Jaxx durft steeds verder.

Afbeelding


Met Jaxx weer B&C gedaan maar niks van gefilmd

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:28

Totaal iets anders maar wel super leuk!
Filmpje helemaal afkijken en geluid aan is leuk.



Edit: hij zwemt super beheerst.


Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 17:13

Super leuk!!
Is toch fijn als ze lekker willen zwemmen. Hier is het ook altijd bommetje erin :+

Dit was vandaag


Hij doet dit overigens zelf. Vind het ook gewoon leuk en springt er zo in, dan gaat hij terug en springt hij weer. Tsja :') gelukkig kan/mag het niet altijd van mij :')

KimD

Berichten: 20418
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 17:45

Heerlijk ja! <3

Wij hadden vandaag ook de eerste warme training dus de voorzorgsmaatregelen zijn weer genomen.

Afbeelding

En met de vesten getraind en de douche weer ingeladen. Gezellig, even een uurtje trainen. :')

Licor

Berichten: 2949
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:31

Helpt zo'n doek echt voldoende? Is het met zo'n doek vertrouwd om je hond in de auto te laten zitten?

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:46

Dat wilde ik ook net vragen.
Ik heb Jaxx vandaag thuis gelaten want hij moest in de auto en dat vond ik echt te warm.

Edit:
Wil jij es foto's maken van de binnenkant van je auto xD
Mijn auto zal het niet lang meer vol houden en ik zoek ook zo'n soort auto wat jij hebt. Voor benches etc

KimD

Berichten: 20418
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:32

JesdaJinn schreef:
Dat wilde ik ook net vragen.
Ik heb Jaxx vandaag thuis gelaten want hij moest in de auto en dat vond ik echt te warm.

Edit:
Wil jij es foto's maken van de binnenkant van je auto xD
Mijn auto zal het niet lang meer vol houden en ik zoek ook zo'n soort auto wat jij hebt. Voor benches etc


Caddy Maxi, aanrader! Met op maat benches kunnen we 8 benches kwijt.

Die doeken werken fantastisch, onze honden zitten gewoon in de auto met wel ramen en deuren open maar het scheelt aanzienlijk. Ik ga zelf ook vaak in de auto zitten / liggen met zon.

Wij kunnen de airco ook laten draaien als de auto uit is maar dat hoeven we maar zelden, eigenlijk alleen als ze zonder doek in de auto zitten.

Op wedstrijden zitten ze er hele dagen in.

Wij gebruiken de doeken ook thuis zelf. :):)

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:54

KimD schreef:
JesdaJinn schreef:
Dat wilde ik ook net vragen.
Ik heb Jaxx vandaag thuis gelaten want hij moest in de auto en dat vond ik echt te warm.

Edit:
Wil jij es foto's maken van de binnenkant van je auto xD
Mijn auto zal het niet lang meer vol houden en ik zoek ook zo'n soort auto wat jij hebt. Voor benches etc


Caddy Maxi, aanrader! Met op maat benches kunnen we 8 benches kwijt.

Die doeken werken fantastisch, onze honden zitten gewoon in de auto met wel ramen en deuren open maar het scheelt aanzienlijk. Ik ga zelf ook vaak in de auto zitten / liggen met zon.

Wij kunnen de airco ook laten draaien als de auto uit is maar dat hoeven we maar zelden, eigenlijk alleen als ze zonder doek in de auto zitten.

Op wedstrijden zitten ze er hele dagen in.

Wij gebruiken de doeken ook thuis zelf. :):)

Waar heb jij die doeken gekocht? Ik wil er evt ook een voor over mijn peugeot partner maar ze zijn zo duur. Wel de investering waard dus?

KimD

Berichten: 20418
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:55

Die verkoper verkoopt ze inmiddels niet meer omdat de concurrentie in NL te groot werd. Danielle van Dam van 4feet4fun verkoopt ze wel nog volgens mij.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 07:09

Heb je dit bovenop isolering? Mijn auto is 2,5 cm dik volledig geïsoleerd. Nu twijfel ik of ik ook nog zo een doek zou aanschaffen.

KimD

Berichten: 20418
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:02

Zoe_97 schreef:
Heb je dit bovenop isolering? Mijn auto is 2,5 cm dik volledig geïsoleerd. Nu twijfel ik of ik ook nog zo een doek zou aanschaffen.


Nee, wij wilde geen isolering ivm condens.

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:45

Diandra, Justfordogs heeft ze ook en Jan van Driel ook. Dus je zou kunnen kijken wie het goedkoopste is. Ik heb hem toen bij Justfordogs vandaan, was toen het voordeligst.

KimD

Berichten: 20418
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:34

Wel goed opletten wat er verkocht wordt trouwens. Niet meer dan 70% en geweven!

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:35

KimD schreef:
Wel goed opletten wat er verkocht wordt trouwens. Niet meer dan 70% en geweven!


Dat is goed om te weten

Licor

Berichten: 2949
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:31

Ik heb ze bij havohravo gezien.. dat is een Oostenrijkse webshop die door heel Europa verzenden.. ben er ooit toevallig gekomen en heb daar ook wel eens besteld.. zij hadden op Facebook laatst een post over dit soort doeken en waar op te letten.. vroeg me toen idd ook al af of dat nou echt werkte.. maar fijn om te horen dat dat dus wel t geval is.. misschien toch maar eens overwegen