Hondensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:06

KimD schreef:
Wij ook hoor maar doen de honden dan alsnog in de auto. :')


Hoezo dan? omdat jullie er zoveel hebben?
Wij hebben ze altijd gewoon bij de tent. :Y)

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 17:34

Ik heb ze ook in de tent, elin vaak ook gewoon los want die blijft toch wel in de tent liggen.

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 18:04

Nicky91 schreef:
KimD schreef:
Wij ook hoor maar doen de honden dan alsnog in de auto. :')


Hoezo dan? omdat jullie er zoveel hebben?
Wij hebben ze altijd gewoon bij de tent. :Y)


Ja en in de auto vinden ze hun rust, in de tent zijn ze toch vaak met vanalles bezig. Daarnaast zijn wij ook vaak samen weg aan de tent en dan vind ik in de tent niet handig en warm. In de auto heb ik dat probleem niet.

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 18:13

Ik vind het allebij wel handig maar kies meestal voor de optie waarbij elin het dichtste bij is. Ik heb ideale auto waar ze graag in zit en die geventileerd is, maar tent kan ze ook gewoon languit gaan liggen slapen. Heerlijk makkelijk dier is het.. <3

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:59

Bij SWAT zijn we nu van de wachtlijst gehaald. *\o/*

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:09

KimD schreef:
Bij SWAT zijn we nu van de wachtlijst gehaald. *\o/*

Ik had idd ook een mail gehad en direct betaald.. :Y)

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:19

XxDiandraxX schreef:
KimD schreef:
Bij SWAT zijn we nu van de wachtlijst gehaald. *\o/*

Ik had idd ook een mail gehad en direct betaald.. :Y)


Ik ook, anders vergeet ik dat weer.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:54

Komt nog beetje vroeg voor Jaxx :P

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 21:02

Mazikeen gaat wel gewoon mee voor de ervaring, ben er blij om en hoop dat ze het een beetje goed oppakt en niet teveel onder de indruk zal zijn. Maar aan de andere kant, liever nu onder de indruk en als ze kan starten niet meer dan dat ze het dan pas allemaal voor het eerst ziet.

Hadden het er vorige week nog met vrienden over, die hebben puppen die nu mogen starten en nog nooit een wedstrijd omgeving hebben gezien of meegemaakt. Sta je toch 1-0 achter terwijl die puppen normaal worden meegesleept vanaf de dag dat ze thuiskomen.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 22:08

Zeker met je eens! Als hooper wedstrijden weer beginnen gaat Jaxx gewoon mee voor de ervaring etc.
Als behendigheid ook weer hier in de buurt wordt gedaan dan ga ik gewoon es langs met Jaxx

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 06:55

Ja dat vond ik ook jammer, Roetsj heeft eigenlijk nog weinig wedstrijd ervaring, alleen die 2 debutanten wedstrijden van vorig jaar. En nu voor het eerst de 1e graad in. Ben heel benieuwd hoe ze het doet. Neem de bal gewoon mee, dat wanneer het allemaal teveel wordt, ik haar met de bal weer bij de les kan krijgen en het leuk kan afsluiten. Mijn collegaatje/clubgenootje loopt mee in de debutanten.
Ik heb er al weer helemaal zin in.

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:18

fannetje schreef:
Ja dat vond ik ook jammer, Roetsj heeft eigenlijk nog weinig wedstrijd ervaring, alleen die 2 debutanten wedstrijden van vorig jaar. En nu voor het eerst de 1e graad in. Ben heel benieuwd hoe ze het doet. Neem de bal gewoon mee, dat wanneer het allemaal teveel wordt, ik haar met de bal weer bij de les kan krijgen en het leuk kan afsluiten. Mijn collegaatje/clubgenootje loopt mee in de debutanten.
Ik heb er al weer helemaal zin in.


Bij de 1e graad is dat niet de bedoeling, als je het wel doet zorg er dan voor dat je dit van tevoren doorgesproken hebt met de keurmeester, goedkeuring hebt en dat het wederzijds duidelijk is dat een DK volgt.

Als jij een seintje geeft aan de keurmeester dat je de bal pakt kan hij het DK geven voordat je hem pakt en kan er ook geen discussie ontstaan.

Ik zou daarnaast ervoor zorgen dat je bal echt niet zichtbaar is, dus in een afgesloten jaszak of binnenzak is wenselijk. Anders heb je alsnog discussie aan je broek.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:09

KimD schreef:
Mazikeen gaat wel gewoon mee voor de ervaring, ben er blij om en hoop dat ze het een beetje goed oppakt en niet teveel onder de indruk zal zijn. Maar aan de andere kant, liever nu onder de indruk en als ze kan starten niet meer dan dat ze het dan pas allemaal voor het eerst ziet.

Hadden het er vorige week nog met vrienden over, die hebben puppen die nu mogen starten en nog nooit een wedstrijd omgeving hebben gezien of meegemaakt. Sta je toch 1-0 achter terwijl die puppen normaal worden meegesleept vanaf de dag dat ze thuiskomen.


dit heb ik helaas ook met Mezzy... Ze heeft vorig jaar 1 wedstrijd meegemaakt.. -O-
Dus ik ben heel benieuwd hoe ze het er vanaf brengt in Amsterdam.

Ik heb ook besloten van de winter gewoon "wedstrijden" te gaan lopen. Als in, gewoon trainen tijdens m'n wedstrijden. Zodat ze dat maar gewoon zelf mee maakt. en dan kunnen we volgend voorjaar echt starten. :Y)

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:10

Elin is al meegeweest sinds ze 7,5 week is, toen liep ik nog met kenai. Ideaal want nu is het voor haar normaal om naar grote evenementen te gaan, daar haar rust te pakken of geconcentreerd te blijven.

Ik had ook altijd oppas genoeg, wij gingen toen nog met de hele club vaak op wedstrijd (inmiddels train ik ergens anders). En iedereen wilde wel even oppassen hoor als ik met kenai moest lopen ofzo maar meestal lag ze gewoon in de bench met een bullepeesje of sliep ze.

En uiteraard mcdonalds proef van geworden.. :o
Afbeelding

Qua val idd voor de staart duidelijk laten zien dat je die bij je hebt, dan krijg je een diskwalificatie maar mag je wel je rondje lopen. Stop hem daarna goed weg zodat het voor roetsj toch een beetje lijkt alsof je zonder bal loopt. Ze zal dat toch moeten leren.
Laatst bijgewerkt door XxDiandraxX op 22-06-21 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:11

XxDiandraxX schreef:
Elin is al meegeweest sinds ze 7,5 week is, toen liep ik nog met kenai. Ideaal want nu is het voor haar normaal om naar grote evenementen te gaan, daar haar rust te pakken of geconcentreerd te blijven.

En uiteraard mcdonalds proef van geworden.. :o

[ [url=m/Eh8pHk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik had dit ook gehoopt, maar ik heb mede door corona wel een hond die helemaal debiel word als andere honden trainen. Wij hebben bijna alleen maar prive getraind.. en ik heb maar 1 hond dus kan de ander daar niet voor gebruiken(het leren wachten zeg maar) ..
Wij trainen pas sinds april weer in groepjes... -O-

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:14

Ow maar dat kan elin ook hoor, ik zet haar gewoon niet met haar snufferd langs de kant. Op training heeft ze het minder want die honden kent ze, als ze verder van de ring in de tent zit is er ook geen probleem maar als ik kort langs de ring ha kijken of sta te wachten kan ze zich ook behoorlijk druk maken. Tja dat is dan maar zo, ik vind het niet zo een probleem.

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:33

Ik loop daar tegen aan met Dana, die heeft ook bijna niet met vreemde honden langs de kant getraind dus die ketelaar hart uit als ze langs de zijkant hindernissen moet nemen. :+ Maar Dana heb ik sowieso voor de hobby, niet voor de sport, dus die vergeef ik dat maar irritant is het wel. :')

Maze kan er ook wat van, die kan ook behoorlijk tekeer gaan maar we hebben die boundary training gedaan en inmiddels aan de riem naast de ring en het gaat steeds beter gelukkig.

Op wedstrijd heb ik ze eigenlijk alleen langs de ring als ik zelf moet lopen of als de tijd tussen Kay & mezelf te kort is om uit te laten, warm te stappen en naar de ring te gaan. Ik vind het zelf ook vreselijk irritant als er honden tekeer gaan langs de ring of continu naar voren schieten, dan ga ik zelf niet ook met mijn hond langs de ring staan.

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:43

Dat doe ik ook hoor, lekker in de auto of tent tot we moeten gaan warmlopen en altijd pas vrij laat richting start naar ook dan ga ik niet kort langs de ring staan.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:06

XxDiandraxX schreef:
Dat doe ik ook hoor, lekker in de auto of tent tot we moeten gaan warmlopen en altijd pas vrij laat richting start naar ook dan ga ik niet kort langs de ring staan.


Nee zeker! Dat zou ik ook niet doen.

Maar Mezzy doet het ook van een grotere afstand, de trigger is te groot.


KimD schreef:
Ik loop daar tegen aan met Dana, die heeft ook bijna niet met vreemde honden langs de kant getraind dus die ketelaar hart uit als ze langs de zijkant hindernissen moet nemen. :+ Maar Dana heb ik sowieso voor de hobby, niet voor de sport, dus die vergeef ik dat maar irritant is het wel. :')

Maze kan er ook wat van, die kan ook behoorlijk tekeer gaan maar we hebben die boundary training gedaan en inmiddels aan de riem naast de ring en het gaat steeds beter gelukkig.

Op wedstrijd heb ik ze eigenlijk alleen langs de ring als ik zelf moet lopen of als de tijd tussen Kay & mezelf te kort is om uit te laten, warm te stappen en naar de ring te gaan. Ik vind het zelf ook vreselijk irritant als er honden tekeer gaan langs de ring of continu naar voren schieten, dan ga ik zelf niet ook met mijn hond langs de ring staan.


Ik heb die boundary training ook gedaan en het gaat super goed, totdat er agility of schapen getraind word. -O-

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 19:37

Bij ons op de hondenclub zijn ze begonnen met snuitgolf.
Als ze het goed kunnen lijkt me heet erg leuk.
Diva's 2e les.

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 20:27

Nog nooit van gehoord!

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 07:24

Is ook pas vorig jaar bedacht, dus zal ook nog wel weinig voorkomen.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 07:43

Het is komen overwaaien uit Duitsland. Daat bestaat het al wat langer. Vorig jaar wilde Prins het op animal event onder de aandacht brengen en sinds die tijd zijn er een aantal lezingen over gegeven door Judith lissenberg. Vandaar dat het nu populair aan het worden is.

Wel leuk Birdie! Weer eens wat anders :)

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 08:30

Klinkt best leuk. Voor de afwisseling ofzo

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 08:37

Jaxx mocht dinsdag weer mee naar de hooperles. Gewoon voor de fun. Beetje geoefend op bochtjes.



Filmpje van Jinn komt er aan. Wil op 1 of andere manier ff niet