Hondensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20443
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:45

Licor schreef:
Ik heb ze bij havohravo gezien.. dat is een Oostenrijkse webshop die door heel Europa verzenden.. ben er ooit toevallig gekomen en heb daar ook wel eens besteld.. zij hadden op Facebook laatst een post over dit soort doeken en waar op te letten.. vroeg me toen idd ook al af of dat nou echt werkte.. maar fijn om te horen dat dat dus wel t geval is.. misschien toch maar eens overwegen


Die webshop is fantastisch! Ben er vaste klant. As we speak staat er ook weer een bestelling te wachten op verzending met nieuwe tuggies. :):)

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 09:10

KimD schreef:
Wel goed opletten wat er verkocht wordt trouwens. Niet meer dan 70% en geweven!


Hoezo niet meer dan 70% geweven?
Ik had zitten kijken maar kreeg juist allemaal 80% geweven gezien bij honden winkels? :')

Licor

Berichten: 2953
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:01

Bij havohravo zeiden ze in de blog dat meer dan 70% minder lucht circuleert waardoor de warmte onder de deken minder comfortabel is.. zelfs als de temperatuur wel iets lager is, voelt het toch minder prettig (benauwder ook vermoed ik) aan dan bij de 70% waarbij de temperatuur iets hoger ligt..

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:26

Licor schreef:
Bij havohravo zeiden ze in de blog dat meer dan 70% minder lucht circuleert waardoor de warmte onder de deken minder comfortabel is.. zelfs als de temperatuur wel iets lager is, voelt het toch minder prettig (benauwder ook vermoed ik) aan dan bij de 70% waarbij de temperatuur iets hoger ligt..


Oke dankjewel! :D

fannetje

Berichten: 3552
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 08:38


KimD

Berichten: 20443
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 17:03

Leuk! Maar moest je echt met mondkapje op rennen?! :oo

Roetsj lijkt in ieder geval de vaart erin te houden deze keer.

Wij hadden afgelopen dinsdag een soort wedstrijdtraining, Sandy was jarig en dan doen we altijd iets gezelligs met de mensen die op dinsdag trainen.

Voor ons een fijne training om met de wedstrijdlopers te sparren over looplijnen en waarom je wel of niet een bepaalde lijn kiest of zou moeten kiezen.

Omdat we tijd genoeg hadden heb ik Harvey ook nog even meegepakt, we hebben al maanden niet samen gelopen (sinds ik klaar ben met runnings loopt hij alleen nog maar met Kay) maar hij deed het echt super leuk. Zeker omdat mijn stijl echt heel anders is dan niet van Kay. :D













Guinness mocht ook mee in de avond, die heeft al maanden niet meer getraind, echt dikke lol had die hond, hahaha! :')



fannetje

Berichten: 3552
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 19:15

Nee hoor, ik hoefde met lopen geen mondkapje op, maar was hem het 1e rondje vergeten af te doen. Tja, krijg je ervan als je zoveel werkt met mondkapje op, dan " vergeet" je soms dat je hem op hebt. Vandaar bij het 2e rondje ( vergat het bijna weer) hem wel af deed. En knappe Roetsj bleef keurig wachten.
Maar jullie zijn ook lekker bezig geweest zeg!

KimD

Berichten: 20443
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:55

Voor de mensen die zich afvragen of die aluminet doeken werken.

Auto +/- 50 minuten in de volle zon na aankomst bij de hal waarbij we op de heenweg met de airco aan hebben gereden.
Afbeelding

En bij vertrek nadat er continu het doek op gelegen heeft tussen de twee tijdstippen
Afbeelding

Meter lag achter het raam voren.
Afbeelding

JesdaJinn

Berichten: 10456
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:14

Hier hangt ie ook voor de honden. Vanavond voor 1e keer uit testen op de auto.

Afbeelding

fannetje

Berichten: 3552
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 07:26

Net ingeschreven voor Amsterdam, meer die gaan?

XxDiandraxX

Berichten: 3998
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 07:45

fannetje schreef:
Net ingeschreven voor Amsterdam, meer die gaan?

Ja ik ga. De week ervoor ook ingeschreven bij S.W.A.T.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 08:27

Wij gaan ook(2 vriendinnen gaan mee)! Eindelijk weer een wedstrijd dat Mezzy even mee kan. :Y)

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 08:33

Na 10 lessen, nog nietnalle toestellen beheersen, laat staan een heel parcours kunnen lopen.... sla ik nog even over:')

KimD

Berichten: 20443
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 10:03

Yes, wij hebben SWAT ingeschreven beide dagen. *\o/* Amsterdam dan weer niet, dat is net geen drie uur rijden. :')

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 10:21

KimD schreef:
Yes, wij hebben SWAT ingeschreven beide dagen. *\o/* Amsterdam dan weer niet, dat is net geen drie uur rijden. :')


Oh echt, zo ver! :=
Voor mij is SWAT en Amsterdam een uurtje ongeveer.. maar ik vind de binnen wedstrijden altijd zo saai :')

KimD

Berichten: 20443
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 10:26

Ik loop veel liever binnen dan buiten, vind buiten echt vreselijk op gras en mijn enkels ook. :+

Ook qua parkeren en honden vind ik binnen veel makkelijker.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 10:44

KimD schreef:
Ik loop veel liever binnen dan buiten, vind buiten echt vreselijk op gras en mijn enkels ook. :+

Ook qua parkeren en honden vind ik binnen veel makkelijker.


HAHA :Y) Qua enkels, tsja ligt een beetje aan het veld..

Ik vind t altijd gezelliger buiten, met die tentjes enz. :D

XxDiandraxX

Berichten: 3998
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 10:56

Ik vond buiten ook veel gezelliger! Verder heeft Elin regelmatig kapotte voetkussentjes door kunstgras dus voor haar niet ideaal. Als dat vaker gebeurt zit kunstgras er voor haar niet meer in ben ik bang want ik vind het zelf heerlijk lopen bij wendy!

Amsterdam is voor mij anderhalf uur maar ga altijd carpoolen en dat is dan ook wel weer heel leuk!

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 11:01

XxDiandraxX schreef:
Ik vond buiten ook veel gezelliger! Verder heeft Elin regelmatig kapotte voetkussentjes door kunstgras dus voor haar niet ideaal. Als dat vaker gebeurt zit kunstgras er voor haar niet meer in ben ik bang want ik vind het zelf heerlijk lopen bij wendy!

Amsterdam is voor mij anderhalf uur maar ga altijd carpoolen en dat is dan ook wel weer heel leuk!


Gebruik je al paw wax? Wij hebben dat gebruikt met het WK flyball voor onze hondjes, omdat die ook niet gewend waren om binnen te lopen.

XxDiandraxX

Berichten: 3998
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:05

Nicky91 schreef:
Gebruik je al paw wax? Wij hebben dat gebruikt met het WK flyball voor onze hondjes, omdat die ook niet gewend waren om binnen te lopen.

Nee, wel van gehoord maar werkt dat ook echt? Dan ga ik het gelijk bestellen namelijk! Nog tips welke goed zijn?

Nu na 2 dagen ziet het er zo uit
Afbeelding
Foto even snel gemaakt voor het schoonmaken en zalven.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:12

XxDiandraxX schreef:
Nee, wel van gehoord maar werkt dat ook echt? Dan ga ik het gelijk bestellen namelijk! Nog tips welke goed zijn?

Nu na 2 dagen ziet het er zo uit
[ [url=m/TpcFc2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Foto even snel gemaakt voor het schoonmaken en zalven.



Ja voor ons werkte het op het WK!

Ennuhm mijn vriendin die geeft haar border collie Biotine voor zijn voetjes, die loopt ook altijd zn kussentjes kapot.

KimD

Berichten: 20443
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:36

Paw wax is heel fijn ja! :j

Buitenwedstrijden zijn inderdaad altijd gezellig maar het gesleep en het werk met tenten etc is altijd zo vermoeiend. :') Zeker zoals Animal Event, paasei slepen altijd, haha!

XxDiandraxX

Berichten: 3998
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:55

KimD schreef:
Paw wax is heel fijn ja! :j

Buitenwedstrijden zijn inderdaad altijd gezellig maar het gesleep en het werk met tenten etc is altijd zo vermoeiend. :') Zeker zoals Animal Event, paasei slepen altijd, haha!

Haha ja dat wel. Maar ik red het met een keer lopen en de bolderkar meestal wek gelukkig.

Top, op het lijstje komt dus paw wax!

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:59

XxDiandraxX schreef:
KimD schreef:
Paw wax is heel fijn ja! :j

Buitenwedstrijden zijn inderdaad altijd gezellig maar het gesleep en het werk met tenten etc is altijd zo vermoeiend. :') Zeker zoals Animal Event, paasei slepen altijd, haha!

Haha ja dat wel. Maar ik red het met een keer lopen en de bolderkar meestal wek gelukkig.

Top, op het lijstje komt dus paw wax!


Ja snap ik met zoveel honden... ik red het met de bolderkar in 1 x lopen :')

KimD

Berichten: 20443
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:55

Wij ook hoor maar doen de honden dan alsnog in de auto. :')