Hondensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Licor

Berichten: 2954
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 23:04

ARL is een regionale/limburgse competitie.. los van raad vaan beheer zeg maar

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 18:43

EmptyWords schreef:
Lekker bezig Kim!

Ik.ga 11 juni een debutanten wedstrijd starten. Zolang de palen niet bevestigd zijn start ik nog geen officiële wedstrijden, maar het oefenen met de sfeer en mijn zenuwen zijn wel goed voor Bo

Ga je naar Almere? Daar ben ik ook. Samen met wat clubgenoten van Ede waarvan een deel nog nooit een wedstrijd gelopen heeft.

Wat Venlo betreft, Roetsj vond het lastig. Ze begon goed op zaterdag, 1e rondje moest ik haar corrigeren omdat ze een tunnel in wilde, toen liep ze even weg, maar daarna weer fijn opgepakt.
2e rondje lag ze weer bovenop de fotograaf, dus toen besloten het 3e rondje niet meer te lopen. Maandag 3 rondjes met speel gelopen, omdat ze weer de pretletter uit wilde gaan hangen, maar daarna dus fijn gelopen.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:05

Wat goed Kim! Gefeliciteerd!

Ik ga ook naar Almere, dus leuk om enkele van jullie te zien. Ik heb inmiddels ook inschreven voor mijn eerste RVB wedstrijd. Mijn hond is al 3 jaar, maar heb mijn tijd genomen om alles goed aan te leren en dan is het nu zo ver. Ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen.

XxDiandraxX

Berichten: 4000
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:11

Dit geeft hoop voor de large genten intermediate honden zoals Dana. Bericht is van de agility commissie.
Afbeelding

KimD

Berichten: 20448
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:16

Wat heb ik daaraan dan? Gaan ze een extra 'kneusjes klasse' toevoegen? :') ik laat me verrassen.

Er zijn trouwens ook echt een aantal honden van de large naar de inter klasse ingemeten. Ik ken er alleen al vijf, allemaal borders die large sprongen en nu naar inter verhuizen. Zelfs een Kelpie van large naar medium gemeten, was de orde van de dag. _O-

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:19

fannetje schreef:
EmptyWords schreef:
Lekker bezig Kim!

Ik.ga 11 juni een debutanten wedstrijd starten. Zolang de palen niet bevestigd zijn start ik nog geen officiële wedstrijden, maar het oefenen met de sfeer en mijn zenuwen zijn wel goed voor Bo

Ga je naar Almere? Daar ben ik ook. Samen met wat clubgenoten van Ede waarvan een deel nog nooit een wedstrijd gelopen heeft.

Wat Venlo betreft, Roetsj vond het lastig. Ze begon goed op zaterdag, 1e rondje moest ik haar corrigeren omdat ze een tunnel in wilde, toen liep ze even weg, maar daarna weer fijn opgepakt.
2e rondje lag ze weer bovenop de fotograaf, dus toen besloten het 3e rondje niet meer te lopen. Maandag 3 rondjes met speel gelopen, omdat ze weer de pretletter uit wilde gaan hangen, maar daarna dus fijn gelopen.



Nee, babberich

XxDiandraxX

Berichten: 4000
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:35

KimD schreef:
Wat heb ik daaraan dan? Gaan ze een extra 'kneusjes klasse' toevoegen? :') ik laat me verrassen.

Er zijn trouwens ook echt een aantal honden van de large naar de inter klasse ingemeten. Ik ken er alleen al vijf, allemaal borders die large sprongen en nu naar inter verhuizen. Zelfs een Kelpie van large naar medium gemeten, was de orde van de dag. _O-


Wat weet ik ook nog niet maar ze zijn er dus wel mee bezig.

Die kelpie naar de medium had ik ook gehoord inderdaad. En er zijn zat borders en dus zelfs mijn aussie die nu alsnog in de intermediate vallen, lijkt mij dat het idee dan een beetje weg valt van de schofthoogte terug te zetten naar de 48cm.

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 19:03

KimD schreef:
Wat heb ik daaraan dan? Gaan ze een extra 'kneusjes klasse' toevoegen? :') ik laat me verrassen.

Er zijn trouwens ook echt een aantal honden van de large naar de inter klasse ingemeten. Ik ken er alleen al vijf, allemaal borders die large sprongen en nu naar inter verhuizen. Zelfs een Kelpie van large naar medium gemeten, was de orde van de dag. _O-


Eep :=
Dat zullen de medium lopers leuk gaan vinden, als die werkelijk naar medium zou gaan :')

Machie

Berichten: 16017
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 20:59

JLLN_ schreef:
Eep :=
Dat zullen de medium lopers leuk gaan vinden, als die werkelijk naar medium zou gaan :')


Waarom zouden ze dat niet leuk vinden? Wat mij betreft zijn ze meer dan welkom in de medium klasse. En ja, ik loop zelf medium. Al jaren :)

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 21:58

Die hele hoogte discussie ga ik me niet in mengen. Ik snap beide kanten. Ik heb gewoon een overduidelijke large hond.

Vandaag seminar gehad van Robin Ploegmakers. Bo vind andere locaties spannend. Nu voor het eerste langere stukken achter elkaar gedaan. Ze was moe, maar heeft haar best gedaan om toch door te gaan.
Afbeelding
Net echt zo <3

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 10:28

EmptyWords schreef:
Die hele hoogte discussie ga ik me niet in mengen. Ik snap beide kanten. Ik heb gewoon een overduidelijke large hond.

Vandaag seminar gehad van Robin Ploegmakers. Bo vind andere locaties spannend. Nu voor het eerste langere stukken achter elkaar gedaan. Ze was moe, maar heeft haar best gedaan om toch door te gaan.
[ [url=m/SOv0EI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Net echt zo <3


Je liep bij mij in het groepje :D . Ik had Jazz mee, de Australian Shepherd.

Machie

Berichten: 16017
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 14:08

Gisteren mocht Blekz weer mee op wedstrijd. Heerlijk gelopen al lopen we nog geen uitslagen. Misschien voor jullie leuk te zien

https://youtu.be/6OTwZp8vq7s

Gisteren was de 1e keer op wedstrijd dat hij zonder gedoe gewoon goed de palen deed en doortrok. Ook z’n running op de kat was echt super goed!

Licor

Berichten: 2954
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 20:47

Vandaag even geoefend met de wissels.. vond deze twee wissels echt heel erg lastig omdat ik dan de hond niet meer in zicht heb, maar het ging vandaag eigenlijk best wel lekker :D



19 juni hebben we onze eerste debutanten wedstrijd.. heel veel zin in.. ben benieuwd hoe hij het gaat doen

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 21:02

Levita schreef:
EmptyWords schreef:
Die hele hoogte discussie ga ik me niet in mengen. Ik snap beide kanten. Ik heb gewoon een overduidelijke large hond.

Vandaag seminar gehad van Robin Ploegmakers. Bo vind andere locaties spannend. Nu voor het eerste langere stukken achter elkaar gedaan. Ze was moe, maar heeft haar best gedaan om toch door te gaan.
[ [url=m/SOv0EI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Net echt zo <3

Wat grappig!

Je liep bij mij in het groepje :D . Ik had Jazz mee, de Australian Shepherd.

JesdaJinn

Berichten: 10462
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 12:51

Helemaal niet meer actief hier?

Afgelopen zondag hadden we weer een hooper wedstrijd.
Zowel Jinn en Jaxx ingeschreven.

Er waren overall prijzen en zowel Jinn en Jaxx waren beide 1e :D

Jinn was jarig die dag vandaar de slingers xD

Afbeelding

Afbeelding

Jaxx z'n foutloze rondje. Andere 2 rondjes had ie een foutje.


Jinn z'n foutloze rondje. Rondje 2 een foutje en laatste rondje DK. Batterij was leeg.

XxDiandraxX

Berichten: 4000
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 16:36

Wij liggen momenteel even stil. Elin is anderhalve week geleden gedekt en heb ik al uit training gehaald.

Jinn en jaxx gaan lekker!

KimD

Berichten: 20448
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 08:51

Gefeliciteerd met de behaalde winst hoor! *\o/*

Wij hebben niet veel gelopen, de selecties waren dus er was ook (voor ons) niet veel te lopen. Wel nog Animal Event, daar werd Dana op beide parcoursen eerste met professioneel stunt en vliegwerk en Harvey werd eerste op het VP. We mochten dus alletwee de finale lopen maar die was echt te laat op zo'n intensieve dag. Zowel Dana als ik hadden 0 motivatie, het was dus ook de eerste drie hindernissen, de tunnel in en toen de kortste weg terug naar de finish, naar huis. :+

Dit plaatste ik na AE op FB, inmiddels is de hermeting aangevraagd maar ik vraag me af of ik me die moeite nog ga doen of niet. Het is echt erop of eronder en als het weer zo'n prutmeting is dan is het sowieso erop.

Citaat:
Voor Dana haar laatste wedstrijd, als laatste wedstrijd van haar agility carrière of als laatste wedstrijd als intermediate? Want wat als hoofd en hart iets anders zeggen? Ik was er vrij duidelijk in, als ze large gemeten zou worden is haar carrière ten einde. "Die korthaar heb ik voor de hobby & niet voor de sport!", iedereen die mij persoonlijk kent heeft me dat vast als eens een keer of twee of drie horen zeggen. En toen werd ze large gemeten tijdens de meest waardeloze meting die ik ooit heb meegemaakt maar werd afgetekend als large. Carrière is dus klaar, heel verdrietig, heel zuur maar niet het einde van de wereld want tijdens training blijven die latten lekker op 50cm liggen. En toen.. Toen zeiden talloze mensen dat ze makkelijk die 60cm kon springen, ze heeft er lol genoeg in. Twijfel twijfel en die is er nog steeds, als ik haar naar large zet, is het dan omdat ik zo egoïstisch ben en haar op wedstrijd wil starten? Of omdat zij het net zo leuk vind en op 60cm net zoveel lol heeft? Geen idee, hart en hoofd zijn het nog niet eens...



Puk was fantastisch op AE, stomme fouten maar we hebben het publiek wel een showtje gegeven. Toen ze over de kattenloop vloog kwam er een reactie van het hele publiek aangezien ze die nauwelijks aanraakte, zo grappig, echt Puk! Heb haar daarna ook een schouderklopje gegeven wat leidde tot een DK maar dat schouderklopje had ze zo dik verdiend. <3

We hebben 2 juli de 4F4F wedstrijd ingeschreven, was ik eigenlijk niet van plan omdat er niks te halen valt maar een vriendin wilde me heel graag mee als steun, dus overstag gegaan. :') Maze mag ook meedoen in de debutanten, dat zal wat worden met mevrouw drift. _O-

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:26

Nog wel actief in de sport, maar minder hier :D

Gefeliciteerd met jullie 1e plaatsen!

Afgelopen weekend Laag Soeren gelopen, beide dagen. Zaterdag was JP prima, opeen fout in de palen na, die ik niet kon herstellen, zonder haar motivatie kwijt te raken, dus gekozen door te lopen, dus disk. Vp was ik even vergeten dat er een bekende in de ring zat, dus had gewoon met speeltje moeten lopen. Maar dikke disk. Zondag een hele fijne jp gelopen, met een lastige insteek palen waar ik niet bij kon zijn. Supertrots dat ze die dus "gewoon" even deed. Een U-tje verdiend dat rondje. Vp waren er teveel verleidingen ( o.a. een lijn recht op de schrijferstafel af, die vol stond met eten), dus gekozen voor speeltje en dat werd super beloond, want heerlijk gelopen, 2 stomme foutjes van mij, maar gewoon lekker doorgegaan. De motivatie lijkt echt te verbeteren, dus ik ben super tevreden.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:42

Lekker bezig allemaal!

Hier 11 juni onze eerste debutanten wedstrijd. Gewoon even kijken of ze zo'n dag überhaupt aan gaat kunnen

KimD

Berichten: 20448
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:59

Volgens mij loop ik 12 juni ook de Kempen, even kijken of ik heb ingeschreven of niet. :')

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 16:50

Afgelopen weekend 1e RVB wedstrijd van Jazz. JP ging super maar zelf even het parcours kwijt dus geen goede palen insteek. VP was rommelig en slordig. Raakvlakken was hij vergeten en ook de paleninsteek niet goed. Voor zijn eerste keer eigenlijk niet eens ontevreden. As weekend naar Almere en 11e naar Babberich. :)

Machie

Berichten: 16017
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 18:08

Ik was ook afgelopen weekend in laag soeren.
In graad 3 4 disken maar wel 3 heel fijne rondjes met 1 foutje die gelijk fataal is. 1 rondje was Csiva echt super ongehoorzaam en eigenwijs :+
Graad 1 6 rondjes, 4 disken, Blekz had enorm veel palen problemen dit weekend. 1x 1 fout op de palen en 1x foutloos op een klote jumping. Toch z’n 2e U’tje alweer binnen.
Graad 2 moest ik 1 uitslag met Max 1 fout lopen Ivm eventueel NK lopen. Dat is niet mijn eigen hond. Doel behaald en klaar.

Komend weekend naar Uden, 2 honden in graad 3, 1 in graad 2 en 1 in graad 1. We gaan ook lekker kamperen en alle 5 onze honden gaan mee dus zin in!

Vorige week trouwens nog het WAO gelopen en dat was zooooo gaaf!!!

Licor

Berichten: 2954
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 18:54

Ik heb 19 juni de eerste debutanten wedstrijd.. ik heb er zoveel zin in! Op trainingen doet hij het echt zo goed.. maar ben benieuwd hoe hij de prikkels op zo'n dag gaat handelen

KimD

Berichten: 20448
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 13:52

Licor schreef:
Ik heb 19 juni de eerste debutanten wedstrijd.. ik heb er zoveel zin in! Op trainingen doet hij het echt zo goed.. maar ben benieuwd hoe hij de prikkels op zo'n dag gaat handelen


Bij Carlo gok ik? Wij hebben dan benefiet van de junioren, anders hadden we die ook ingeschreven. Ik loop graag de parcoursen van Mark!

Licor

Berichten: 2954
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 16:27

Bij Carlo idd.. daar train ik ook dus een vertrouwde plek om eens te proberen hoe Ferro het doet