Hondensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 20:29

Ik vind het dan wel weer grappig om te lezen, dat ik bepaalde mensen wel eens tegenkom in de hondensport, maar dat bij mij nu pas het kwartje valt, dat dat dus bokkers zijn :+ :D

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:44

Waren er nog mensen in Uden geweest? Of Almere gisteren?
Ik was gisteren dus in Almere, met Cees in de ring, dus mijn grote uitdaging was om Roetsj niet naar Cees te laten gaan. Met speeltje, maar is dus alle rondjes gelukt. Dus ik blij.
Vandaag naar Uden geweest, een U-tje opde JP en een 6e plek. Vp met speeltje gelopen, omdat de lijn recht op de medewerkers tent af ging, dus wilde geen risico lopen. Dat loonde, foutloos rondje met een super gemotiveerd hondje. Dus mijn weekend is geslaagd.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:41

Dat klinkt goed!

Machie

Berichten: 16017
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 08:35

Ik was gisteren en eergisteren in Uden.
Blekz in graad 1, op zondag jumping disk, palen gingen fout en nu ben ik net zo lang het toestel ervoor gaan doen tot ie ze gewoon deed ;)
VP afloop schutting fout en palen fout.

Maandag:
Jumping 1 foutloos en een 2e plek. Jumping 2 palen fout en 1 lat.
VP 1 breed en 1 lat fout,
VP 2 was ik zo dom tegen Blekz op de afloop kat te gaan praten dus afloop fout en finish lat.

Zondag liep ik ook nog met Kaestra in de 2e graad. Daar had ik op het VP palen fout en op de jumping de startlat.

Maandag in graad 3 met Fiji 2 disken en met Csiva op de jumping disk en VP 1 weigering op de palen.

Kortom, palen problemen dit weekend :+

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 18:57

Ik meld me hier ook als het mag :D

Sinds vorig jaar september heb ik een Welsh Corgi Cardigan teefje: Sebbie. We zijn begonnen met de puppycursus, doorgestroomd naar de basistraining en nu 30 juni het basis examen. Hierna gaan we door en wil ik proberen VZH erop te krijgen!

Daarnaast wil ik nog iets minder 'serieus' qua sport gaan doen maar daar moet ik nog even naar gaan kijken wat (ook ivm haar leeftijd)

JesdaJinn

Berichten: 10462
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 17:40

Gister weer lekker gehooperd.




Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 21:22

Drico schreef:
Ik meld me hier ook als het mag :D

Sinds vorig jaar september heb ik een Welsh Corgi Cardigan teefje: Sebbie. We zijn begonnen met de puppycursus, doorgestroomd naar de basistraining en nu 30 juni het basis examen. Hierna gaan we door en wil ik proberen VZH erop te krijgen!

Daarnaast wil ik nog iets minder 'serieus' qua sport gaan doen maar daar moet ik nog even naar gaan kijken wat (ook ivm haar leeftijd)


Oh cool Corgi’s! Super leuk

Machie

Berichten: 16017
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:24

Wij waren afgelopen weekend in Geldrop, KC de Kempen.
Blekz en ik zijn weer een U'tje (en een 2e plaats) rijker.
En als je dan de uitslagen bekijkt...


Afbeelding


nummer 1, graad 2 hond met andere handler,
nummer 3, graad 3 hond met andere handler,
nummer 5, graad 2 hond met andere handler,
nummer 7, graad 2 (of 3) hond met andere handler,
nummer 10, graad 3 hond met andere handler.

En dat zijn alleen de mensen waarvan ik het zo weet :+
Kortom, heel trots op mijn jonkie!

Licor

Berichten: 2954
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 19:56

Gisteren mee gedaan met de fun wedstrijd bij ons op de club in de debutanten klasse.. onze allereerste wedstrijd..

Het was nog even de vraag of ik wel mocht starten want mijn trainer/organisator vond het toch wel spannend.. Ferro is een flinke mechelaar en vrij reactief.. als hij zelf loopt en er lopen verder geen andere honden dan gaat het over t algemeen goed.. maar wachten terwijl andere honden lopen is moeilijk voor hem.. hij zal echt niet zomaar ergens in hangen maar heeft wel een grote mond en dat intimideert toch.. uiteindelijk mochten we t dan toch gaan proberen.. we konden als allerlaatste starten en ik zou zelf aan voelen of hij oke genoeg was om de riem los te klikken..

Voorafgaand nog met de keurmeester gesproken en aangegeven dat ik met speel wil lopen voor de zekerheid en of ook zijn halsband om mocht blijven.. dat laatste vond hij eerst lastig om toe te staan, maar hij snapte het wel en liet uiteindelijk de keus bij mij.. een aantal clubgenoten stonden bij de start en finish om eventueel te helpen mocht hij toch eruit willen gaan.. dus ready to go..

Wachten tot we aan de beurt waren vond hij best lastig maar eigenlijk vond ik dat hij dat al heel goed deed..
Toen naar de start.. hij was nog wat gespannen van t wachten maar wel braaf en met z'n focus bij mij.. dus besloten om gewoon te gaan starten.. op mijn ready kwam er focus op de sprong en daarna liep hij super.. we kwamen foutloos rond en bij de finish kwam hij gelijk naar mij.. super trots op hem!

In de middag het tweede rondje.. hij was weer net zo braaf maar nu lagen er precies achter de start andere honden aan de andere kant van het net.. dat vond ik zelf toch wat spannend, al keek hij er niet echt naar, dus ik nam iets minder afstand van hem dan ik normaal gedaan zou hebben bij de start.. hierdoor kwam ik voor mn wissels niet op tijd in positie.. desondanks liet hij zich super sturen en kwamen we weer foutloos rond.. bij de finish zei de keurmeester dat wij niet meer in deze klasse thuis hoorde haha een heel groot compliment vond ik dat..

Achteraf heb ik de halsband en speel helemaal niet nodig gehad.. maar wel fijn dat ik mijn eerste wedstrijd zo heb kunnen doen.. geeft toch meer vertrouwen dan..
Ik dacht zelf ook twee DK's gelopen te hebben omdat ik met speel liep.. echter had de keurmeester dat toegestaan omdat het debutanten klassr was en had hij geen DK gegeven, dus ik liep mee voor de klassering..
Uiteindelijk met een 2e en een 1e prijs naar huis gegaan.. echt super trots op Ferro.. dit smaakt naar meer, maar alles op z'n tijd :D mijn dag kon in ieder geval niet meer stuk! *\o/* <3

JesdaJinn

Berichten: 10462
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 00:23

Zit jij in de FB van agility die hun eerste wedstrijd (gaan) lopen?
Ik herken dit verhaal.

Maar fijn dat het zo goed ging! Nu lekker verder trainen en kms maken

KimD

Berichten: 20448
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:20

Gefeliciteerd, klinkt als een geslaagde dag! En inderdaad, lekker meters maken, de rest komt vanzelf! *\o/*

Licor

Berichten: 2954
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 11:24

JesdaJinn schreef:
Zit jij in de FB van agility die hun eerste wedstrijd (gaan) lopen?
Ik herken dit verhaal.

Maar fijn dat het zo goed ging! Nu lekker verder trainen en kms maken


Ja klopt daar had ik het ook gepost :D

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 15:24

Fijn dat het zo goed is gegaan.
En soms moet je voor jezelf even zekerheden inbouwen. Gast vast goedkomen met jullie.

Ik heb het helaas al meegemaakt op wedstrijd dat een hond finishte en daarna bovenop mijn hond klapte ( ik stond 30-40 meter van de finish af, niet in lijn van de finish, maar was de enige zwarte hond in de buurt en blijkbaar moest hij die hebben. Hij was zelf ook zwart, dus weet niet of hij daardoor getriggerd was). Dus weet hoe vervelend het kan zijn voor de andere partij.

Machie

Berichten: 16017
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:36

Licor, best spannend met zo'n hond dus.
Laatst heb ik gezien wat er zomaar kan gebeuren als zo'n hond het toch te veel wordt en damn daar werd ik niet blij van.
Fijn dat je het zo oefent en hopelijk bouw je het rustig op en zet je 'm niet volgende week ofzo op een 3 rings wedstrijd neer :D
Tof dat het zo'n fijne ervaring is geweest!

Licor

Berichten: 2954
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:42

Nee sowieso voorlopig alleen 1 rings wedstrijden.. maar ik kijk rustig aan naar kleinere wedstrijden enz..

Ik moet er ook bij zeggen dat hij als hij moet wachten vooral een grote mond heeft.. maar hij is naar andere mensen en honden heel vriendelijk.. naar honden zelfs wat onderdanig en accepteert een snauw van de ander heel makkelijk.. dus ik ben eigenlijk niet zo bang dat hij ooit echt ergens op zou duiken of zelfs zou bijten..
Maar als hij aan de kant z'n grote mond op zet dan intimideert dat natuurlijk wel :+

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:39

Goed dat je het rustig opbouwt licor.

JesdaJinn

Berichten: 10462
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 14:57

Wij hadden vandaag weer een hooperwedstrijd.

VP en NH werden samen gevoegd en spel was apart.

Jinn heeft beide gewonnen en Jaxx was met spel 2e.

Helaas geen filmpjes maar ben wel mega trots op ze.

2 weken niks met de honden gedaan want was zelf een week op vakantie en afgelopen week ook niks gedaan want had mega lange werkdagen, van 15u tot minstens na 01u dus ik deed vooral slapen xD
Ondanks dat weer super blij met vandaag :D

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 17:21

Gefeliciteerd JJ!

Ik zit even in quarantaine, maar we mogen volgende week weer op pad.
Ben benieuwd hoe dat gaat, na 2 weken niets doen.
Heeft voor jou goed uitgepakt, dus hopelijk voor ons ook :+ :D

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 21:27

Vanavond hadden wij ons basis examen :D

Het ging helaas niet helemaal top, normaliter hebben we wel een betere dag en aandacht }> Desalniettemin toch geslaagd! Nu hebben we de zomerstop, gaan we rustig een beetje op ons tempo door trainen op de belangrijke punten, dan beginnen we in september met de VZH training!

Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 22:46

Super! Gefeliciteerd

Machie

Berichten: 16017
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 18:57

Gefeliciteerd!
Ik ben vorige week op het NK agility 4e geworden met mijn kleine intermediate waarvoor ik NOOIT had verwacht de finale te halen.
Op zaterdag hebben we ons met een 3e plek op de jumping rechtstreeks geplaatst. Echt hoe dan???

Met de finale een foutloze jumping en een VP met 1 afloop fout (wip) en 2 goede runnings op de kattenloop!
Echt zo trots op die kleine <3

Afbeelding

Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 19:26

Gaaf marleen! Gefeliciteerd

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 20:59

Gefeliciteerd Marleen!

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 21:25

Knap gedaan Marleen.
En gefeliciteerd Drico.

JesdaJinn

Berichten: 10462
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 17:30

Wie kan mij helpen.

Is artrose vast te stellen door middel van een foto of echo of iets?

Ik vermoed namelijk dat Jinn artrose heeft/krijgt, hoe noem je het.

Kort verhaaltje.
Een week of 3,4 terug deed ik hoopers met Jinn. Hij liep fantastisch en na het uitlopen (wat ik áltijd doe!) viel het mij op dat ie wat anders liep. Anderen zagen het niet maar ik zag het wel. Ik ken Jinn natuurlijk door en door en weet zijn manier van lopen.
Voor de rest met rust gelaten en savonds wilde ik hem uitlaten. Opstaan ging prima maar lopen was weer stijf aan de voorkant/poot/schouder. Dit keer iets duidelijker zichtbaar. Hem laten plassen en na tijdje te hebben gelopen zag je niks meer.
Heb er tot nu toe niks mee gedaan.

Vandaag met Jinn en Jaxx wezen zwemmen en ik zag weer dat andere loopje. Eerder stijf dan kreupel. Na het zwemmen een extra rondje gelopen en toen liep die weer normaal.

Het klinkt voor mij als artrose.

Heb gegoogled maar kon niet vinden hoe vast te stellen. Wel las ik dat er allerlei supplementen voor zijn. Iemand tips wat ik zou kunnen gebruiken of mee kan beginnen. Jinn wordt volgend jaar mei 10.