Hondensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 21:17

Volgens mij kan je dat het beste laten vast stellen met een röntgenfoto.

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:33

Hi! Zitten er hier mensen die ook aan dogfrisbee doen? Ik heb een aantal vragen alvorens ik hiermee wil beginnen. :D

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:21

JesdaJinn schreef:
Wie kan mij helpen.

Is artrose vast te stellen door middel van een foto of echo of iets?

Ik vermoed namelijk dat Jinn artrose heeft/krijgt, hoe noem je het.

Kort verhaaltje.
Een week of 3,4 terug deed ik hoopers met Jinn. Hij liep fantastisch en na het uitlopen (wat ik áltijd doe!) viel het mij op dat ie wat anders liep. Anderen zagen het niet maar ik zag het wel. Ik ken Jinn natuurlijk door en door en weet zijn manier van lopen.
Voor de rest met rust gelaten en savonds wilde ik hem uitlaten. Opstaan ging prima maar lopen was weer stijf aan de voorkant/poot/schouder. Dit keer iets duidelijker zichtbaar. Hem laten plassen en na tijdje te hebben gelopen zag je niks meer.
Heb er tot nu toe niks mee gedaan.

Vandaag met Jinn en Jaxx wezen zwemmen en ik zag weer dat andere loopje. Eerder stijf dan kreupel. Na het zwemmen een extra rondje gelopen en toen liep die weer normaal.

Het klinkt voor mij als artrose.

Heb gegoogled maar kon niet vinden hoe vast te stellen. Wel las ik dat er allerlei supplementen voor zijn. Iemand tips wat ik zou kunnen gebruiken of mee kan beginnen. Jinn wordt volgend jaar mei 10.


Beginnende artrose zie je niet op een foto. Zodra je botwoekering krijgt kun je het waarnemen. Maar soms zie je wel aanwijzingen op de foto die wijzen op artrose. Echo is niet bedoeld om artrose aan te tonen, verkalking in pezen kan dan weer wel. Is meer voor de weke delen bedoeld. Met een mri kun je wel al beginnende kraakbeen schade aantonen, maar is een heel kostbaar onderzoek en een hond zak hiervoor onder narcose moeten. Zou ik zelf niet voor kiezen.
Ik zou bij twijfel een foto laten maken en evt starten met supplementen.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 00:07

Deemiii schreef:
Hi! Zitten er hier mensen die ook aan dogfrisbee doen? Ik heb een aantal vragen alvorens ik hiermee wil beginnen. :D


Ik heb dogfrisbee gedaan een aantal jaar. Mocht je vragen hebben laat maar weten. misschien heb ik een antwoord:).

Als hele andere tak van sport en ik afgelopen weekend met Nuska voor het eerst op de renbaan geweest. Dat was zeker voor herhaling vatbaar. De hond vond het fantastisch

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 09:01

Bonna schreef:
Deemiii schreef:
Hi! Zitten er hier mensen die ook aan dogfrisbee doen? Ik heb een aantal vragen alvorens ik hiermee wil beginnen. :D


Ik heb dogfrisbee gedaan een aantal jaar. Mocht je vragen hebben laat maar weten. misschien heb ik een antwoord:).

Als hele andere tak van sport en ik afgelopen weekend met Nuska voor het eerst op de renbaan geweest. Dat was zeker voor herhaling vatbaar. De hond vond het fantastisch


Oh wat leuk zeg! Ik wil in september beginnen met mijn buitenlandertje.

Ik vroeg me dus af, hij vind balletje gooien heel leuk (inmiddels snapt hij apporteren ook) maar is soms snel afgeleid, zou hij er dan wel geschikt voor zijn? Hij heeft ook niet echt een mega focus op de bal (wat bijv. border collies van kennissen wel hebben) is dat nodig voor frisbee?

Ik had nog wat vragen maar die ben ik natuurlijk weer vergeten. :+ Ik hoop dat ze me nog te binnen schieten.

Afbeelding

Dit is mijn kereltje trouwens. Super slim, we doen thuis ook dogdance samen. :)

JesdaJinn

Berichten: 10462
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 07:07

Dat is een tijd geleden dat er hier werd gereageerd.

Ik had een vraagje. Er zullen vast wel mensen met een oudje nog aan sport doen en nu het kouder wordt vraag ik me af hoe jullie je oudje houden. Gaat vooral als het echt kouder wordt.
Zelf heb ik een bench met veel dekens en Jinn heeft een jasje aan.
Ook ligt onder de bench iets zodat het minder koud optrekt, alleen ik vroeg me af of jullie iets hebben wat echt fijn is en voor de hond niet zo koud

XxDiandraxX

Berichten: 3999
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:58

Heb je niet de mogelijkheid hem in de auto te doen? Dat scheelt hier enorm qua kou en dan hebben ze alsnog dikke deken in de kennel en jasje aan maar de kou trekt niet zo vanaf de grond omhoog.

Elin haar pups zijn inmiddels bijna 13 weken. Sinds ze 6 weken zijn hebben we met elin de trainingen rustig aan weer oogebouwd (na een bezoekje bij de ostheopaat) en afgelopen week weer naar de ostheo geweest en groen ligt gekregen om haar leven van voor de puppys weer voor de volle 100% aan te pakken.. *\o/*

JesdaJinn

Berichten: 10462
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 09:05

Dat was ik idd vergeten te zeggen. Als de pp dichtbij is fan zit ie in de auto, al merk ik wel dat ie liever in de tent in de bench zit maar auto is een optie

KimD

Berichten: 20448
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 09:18

XxDiandraxX schreef:
Heb je niet de mogelijkheid hem in de auto te doen? Dat scheelt hier enorm qua kou en dan hebben ze alsnog dikke deken in de kennel en jasje aan maar de kou trekt niet zo vanaf de grond omhoog.

Elin haar pups zijn inmiddels bijna 13 weken. Sinds ze 6 weken zijn hebben we met elin de trainingen rustig aan weer oogebouwd (na een bezoekje bij de ostheopaat) en afgelopen week weer naar de ostheo geweest en groen ligt gekregen om haar leven van voor de puppys weer voor de volle 100% aan te pakken.. *\o/*


Gefeliciteerd met je verjaardag! Y)(^)

Mijn antwoord weet je al JJ aangezien we het daar recentelijk nog over gehad hebben.

Verder qua sport zijn we druk bezig voor ons laatste U'tje op het VP voor zowel Puk als Harvey. Altijd helaas net nietjes of vreselijk parcoursen waardoor we ervoor kiezen niet te lopen of een andere route kiezen ivm veiligheid.

Hopelijk zondagavond een fijn VP maar aangezien Frank aspirant is ben ik er bang voor... Hopelijk grijpt Michiel dan in. Het parcours van Frank bij de Kempen was een giller, afschuwelijk.

Als we eenmaal 2e graad zijn vind ik het promoveren minder spannend met Puk & Harvey.

Met Maze begonnen aan de RC, wat een k*twerk, heb er nu al spijt van. :') _O-

Machie

Berichten: 16017
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 21:03

Ik heb ze altijd in de auto. Dus voor mij speelt kou amper. Csiva is alweer 10 maar in de auto en bij kou ene jas aan zie ik geen problemen.

Dat geklooi met promoveren ken ik wel. Blekz moet nog 2 VP’s maar zo vaak zulke rot rondjes gehad…

JesdaJinn

Berichten: 10462
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 21:08

Ik heb een hele oude deken vandaag in de bench van Jinn gelegd en onder de bench de tas van de tent. Volgende keer even iets anders verzinnen voor onder de bench. Jinn heeft heerijk op ge deken gelegen en was lekker warm. Voor nu dus prima maar straks met kouder weer gaat hij inderdaad ook in de auto.

Voor de rest hadden we dus hooper wedstrijd vandaag.

1e rondje was spel onderdeel. We hadden een kleine miscommunicatie en daardoor 2 punten verdiend xD. Omdat het heel gemoedelijk en alle tijd hebben want is natuurlijk veel kleiner deelnemersveld heb ik Jinn weer opnieuw aan de start gelegd en opnieuw gedaan. Ditmaal foutloos.

2e rondje was vast parcour en liep die foutloos en 3e rondje noemen ze numbered hoop. Beetje vergelijkbaar met jumping van de behendigheid en ook daar was die foutloos.

VP en NH werd samen gevoegd en daar was Jinn 1e en door onze mega hoge scoren in het spel hadden we geen prijs XD

Jaxx deed ook mee maar die heeft niet echt denderend gelopen. Zaten super stukken in maar geen prijsje. Wat natuurlijk niet erg is want hij heeft het super gedaan :D

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 21:49

Ik heb in de tent, in de bench zo'n dun kussentje met fleece, maar meestal ligt ze met kouder weer in de auto op een dik fleecekleed. Bij echte kou krijgt ze haar bot jasje aan, maar daar is nu nog geen sprake van.

Wij zijn inmiddels 2e graad geworden ( en onze 2e wedstrijdgelopen). Het gaat de laatste tijd weer lekker en Roetsj doet goed haar best. Heel soms meent ze nog even gedag te moeten zeggen, maar daarna gaat ze ook gewoon weer verder met de wedstrijd, dus we hebben heel wat gewonnen.

KimD

Berichten: 20448
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 10:31

Machie schreef:
Ik heb ze altijd in de auto. Dus voor mij speelt kou amper. Csiva is alweer 10 maar in de auto en bij kou ene jas aan zie ik geen problemen.

Dat geklooi met promoveren ken ik wel. Blekz moet nog 2 VP’s maar zo vaak zulke rot rondjes gehad…


Welkom bij het JP clubje, die heb ik voor het hele veld. :') _O-

Het is overigens ook een uitdaging om überhaupt een 1e graad in te schrijven, het lijkt soms wel ticketmaster joh.


JesdaJinn schreef:
Ik heb een hele oude deken vandaag in de bench van Jinn gelegd en onder de bench de tas van de tent. Volgende keer even iets anders verzinnen voor onder de bench. Jinn heeft heerijk op ge deken gelegen en was lekker warm. Voor nu dus prima maar straks met kouder weer gaat hij inderdaad ook in de auto.

Voor de rest hadden we dus hooper wedstrijd vandaag.

1e rondje was spel onderdeel. We hadden een kleine miscommunicatie en daardoor 2 punten verdiend xD. Omdat het heel gemoedelijk en alle tijd hebben want is natuurlijk veel kleiner deelnemersveld heb ik Jinn weer opnieuw aan de start gelegd en opnieuw gedaan. Ditmaal foutloos.

2e rondje was vast parcour en liep die foutloos en 3e rondje noemen ze numbered hoop. Beetje vergelijkbaar met jumping van de behendigheid en ook daar was die foutloos.

VP en NH werd samen gevoegd en daar was Jinn 1e en door onze mega hoge scoren in het spel hadden we geen prijs XD

Jaxx deed ook mee maar die heeft niet echt denderend gelopen. Zaten super stukken in maar geen prijsje. Wat natuurlijk niet erg is want hij heeft het super gedaan :D


Gefeliciteerd! *\o/*


fannetje schreef:
Ik heb in de tent, in de bench zo'n dun kussentje met fleece, maar meestal ligt ze met kouder weer in de auto op een dik fleecekleed. Bij echte kou krijgt ze haar bot jasje aan, maar daar is nu nog geen sprake van.

Wij zijn inmiddels 2e graad geworden ( en onze 2e wedstrijdgelopen). Het gaat de laatste tijd weer lekker en Roetsj doet goed haar best. Heel soms meent ze nog even gedag te moeten zeggen, maar daarna gaat ze ook gewoon weer verder met de wedstrijd, dus we hebben heel wat gewonnen.


Loop je met Roetsj binnen de SPT dan? In ieder geval fijn dat je gepromoveerd bent! 2e graad parcoursen zijn veel leuker en fijner om te lopen, ik geniet er met Dana echt van.

Machie

Berichten: 16017
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 13:18

Graad 2 is al veel beter, maar liever nog loop ik gewoon graad 3.

Vorige week waren de masters en daar heb ik met Fiji weer een 4e plek overall behaald. Csiva en in hebben op een haar na het ticket voor de eo gemist. Echt 1 tel geen contact. Die hond was briljant!

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 18:58

Ja Kim, ze loopt, als ze het niet te warm heeft, binnen het spt, soms zelfs makkelijk. En soms nog plaatsingen ook ;)
Ik ben benieuwd hoe ze het nu binnen gaat doen, ga niet teveel lopen binnen, want wil er niet teveel druk op leggen.

KimD

Berichten: 20448
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 22:44

Had ik niet direct verwacht als ze je haar ziet rondsloffen op haar gemakkie, zeker niet met de (te) strakke SPT tijden die tegenwoordig gezet worden.

Wedstrijd ging zoals verwacht, geen vlak te bekennen op de kattenloop, hangt me echt de keel uit, k*twijf wat het is. Harvey daarentegen was heel knap en dus gepromoveerd naar de 2e graad. <3

Jumping was een leuk maar tricky parcours waar ik zelf te snel wilde zijn, dus een weigering maar na herstel lekker gelopen maargoed, die JP's kunnen we kermis vieren wn limieten opzoeken en dus gevonden. :+ Harvey had daar ook weer een U'tje met professioneel stuntwerk, ook hij heeft ze niet meer nodig.

Op naar volgende week, op naar het volgende gemiste raakvlak. *\o/*

Machie

Berichten: 16017
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 08:45

KimD schreef:
Op naar volgende week, op naar het volgende gemiste raakvlak. *\o/*


Dan weet jij tenminste waar het aan ligt dat je niet je U'tje haalt. Ik heb allemaal VP's met 1 latje, 1 weigering, 1 wip/schut/kat foutje. Dus steeds wat anders hahahaha

KimD

Berichten: 20448
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:00

Machie schreef:
KimD schreef:
Op naar volgende week, op naar het volgende gemiste raakvlak. *\o/*


Dan weet jij tenminste waar het aan ligt dat je niet je U'tje haalt. Ik heb allemaal VP's met 1 latje, 1 weigering, 1 wip/schut/kat foutje. Dus steeds wat anders hahahaha


Dat is erger ja maar een weigering is vaak wel te wijten aan de handler, dat vind ik nog erger want dan kun je jezelf heel hard voor het hoofd slaan. :') Dat was mijn voorspelling voor Puk, dat ze alle vlakken zou hebben en dan een lat zou gooien, wat ze dan werkelijk nooit doet.

Machie

Berichten: 16017
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:02

Ja Blekz heeft ook bijna nooit een latje, maar natuurlijk net op dat verder foutloze VP wel. Of de afloop wip, net 1 fractie te snel eraf. Nouja, t is wat het is. Onze U'tjes komen vanzelf :)

KimD

Berichten: 20448
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:07

Ik had wel gehoopt dit jaar naar de 2e graad te promoveren (jaar is nog niet om maar met Puk haar gedrag verwacht ik niks meer). Dat is het nadeel van Corona, onze honden waren klaar en hadden onze wedstrijden in dat (1e corona) jaar gepland, dus wij hebben dit jaar pas ons eerste volledige jaar.

Maargoed, we zien het wel. En anders gaat Puk maar met pensioen in de 1e graad als het me teveel gaat frustreren, dan mag ze naar Kay. Want die frustratie levert ook niks op.

KimD

Berichten: 20448
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 09:33

Vandaag is de dag voor meer gemiste raakvlakken. :') Machie, jij ook daar? (Heb de startlijst nog niet bekeken)

XxDiandraxX

Berichten: 3999
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 21:31

KimD schreef:
Vandaag is de dag voor meer gemiste raakvlakken. :') Machie, jij ook daar? (Heb de startlijst nog niet bekeken)

Hoe is het gegaan? Had ze de vlakken?

KimD

Berichten: 20448
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:34

XxDiandraxX schreef:
KimD schreef:
Vandaag is de dag voor meer gemiste raakvlakken. :') Machie, jij ook daar? (Heb de startlijst nog niet bekeken)

Hoe is het gegaan? Had ze de vlakken?


Nope, maar de rest ook niet, dat scheelt. Vond het zelf ook geen uitdagende parcoursen dus dan is de motivatie er ook niet, zie je direct terug. Waren geen slechte parcoursen voor de honden maar niet uitdagend. JP was wel leuk, DK maargoed, het VP was als eerste dus het JP was sowieso lang leve de lol.

Kay & Harvey waren daar nog 3e maar Harvey heeft (vermoedelijk) zijn hoofd gestoten in de tunnel en zijn oor geschaafd of iets, hij hield het rechteroor helemaal slap en bleef klapperen.

Machie

Berichten: 16017
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 00:18

Ik was er idd ook!
Vanmorgen graad 3, Fiji 2x zonder parcours fouten maar 2x een halve seconde buiten de SPT.
Wel goed voor een 1e en 3e plaats.
Csiva 2 disken en 1 foutloze VP, 3e plek!

Blekz had z’n vlakken prima maar deed weer ruk op de palen. Jumping was hij wel weer foutloos. Goed voor een 2e plek :)

Machie

Berichten: 16017
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 08:53