Hondensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 13:17

Aedema schreef:
Renske_W schreef:
Waar in Friesland zit je?
Ik weet dat kynologenclub sneek eo agility training geeft.
Wij gaan daar dinsdag kijken voor Puppy training.


Ik woon zelf in Kollum (noordoost Friesland), dus die omgeving zou mooi zijn, Leeuwarden is eventueel ook wel te doen :j


Leeuwarden heeft zowieso een hondenschool die agility doet, Bergum ook! Schijnen beide wel goed te zijn :)

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:13

mvdbijl schreef:
Is er hier iemand uit zuid Holland die flybal doet? Ik kan helaas geen club vinden die het aanbied.


De oase in Ridderkerk doet flyball, tijdje gelopen met een van mijn honden.

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:20

Onze club KC Delft doet ook Flyball

Seven

Berichten: 21210
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:21

Ach het had inderdaad eerder gekunt love western maar als je niet perse wedstrijden wil kun je lekker gewoon je ding doen.

Ipg ja ik kan er ook niet aan wennen blijf het jammer vinden dat het allemaal zo veranderd.

Damon26

Berichten: 139
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:35

mvdbijl schreef:
Is er hier iemand uit zuid Holland die flybal doet? Ik kan helaas geen club vinden die het aanbied.


Bij KC Gorinchem doen ze ook flyball

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:47

Seven schreef:
Ach het had inderdaad eerder gekunt love western maar als je niet perse wedstrijden wil kun je lekker gewoon je ding doen.

Ipg ja ik kan er ook niet aan wennen blijf het jammer vinden dat het allemaal zo veranderd.

Paar wedstrijdjes zou wel leuk zijn. Maar is niet mijn prioriteit nog. Eerst flink veel ervaring op doen. Voel mij nog steeds af en toe beginner.

Ja vind het ook jammer. Stelt weinig meer voor. Maar zo kunnen die kynalogen duitsers wel hun igp1 halen.

mvdbijl

Berichten: 3676
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:53

Bedankt voor de tips! Ridderkerk is het minst ver voor ons, ik ga eens informeren.

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:59

hallo,
ik wil mij ook melden. Ik heb een mooie mechelaarxlabrador kruising waar ik eerst agility mee wou gaan doen, maar nu ik zie hoe madam uitzwaart denk ik dat we richting hoopers gaan.
Speuren misschien ook leuk om eens uit te gaan proberen.

Nala is nu 9 en halve maand oud en na de puppy en puber cursus zijn we nu bezig met gehoorzame huishond maar met mijn geringen ervaring in honden doen wij ons best.
een masterclass in gehoorzaamheid zou ik ook nog wel erg leuk vinden om te doen.

Afbeelding

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:32

Welkom hier! Leuk!

Seven

Berichten: 21210
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:59

Welkom

Ja love western dat is het precies zonde eigenlijk van de sport

Tigress

Berichten: 8946
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:14

Jarv heeft vandaag voor het eerst lichtjes kennis gemaakt met flyball. Tijdens een meeting had een van onze modellen wat spullen daarvan meegenomen. Het was puur geluk dat hij de poot op de juiste plek neer zette bij het kennis maken ermee, maar het kwartje viel daarna verrassend snel _O-

Afbeelding

Afbeelding

Tevens is onze fitness challenge afgelopen *\o/* Ik ben benieuwd of we een prijsje hebben gewonnen met onze progressie. Ik heb de andere resultaten nog niet gezien, dus we gaan het afwachten :D We hebben in ieder geval veel geleerd, veel lol gehad, en veel vooruitgang gemaakt met onder andere zijn uithoudingsvermogen. Ook al zouden we niks winnen, het was het dubbel en dwars waard :D

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:18

Hij ziet er goed uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 19:32

Seven schreef:
Welkom

Ja love western dat is het precies zonde eigenlijk van de sport

Ja idd, jammer dat ze de sport aanpassen aan de hond. En niet andersom.

Seven

Berichten: 21210
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 19:40

Ja dat vind ik ook, het was misschien niet makkelijk maar dat hoeft ook niet.
Het is een sport, een uitdaging. Als ik het vergelijk met andere honden sporten was het prima te doen ookal koste het tijd om je hond te trainen maar als we dat al niet mee willen wat voor waarde heeft het diploma halen dan. In de fok niet veel meer zo

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 19:41

Wij sporten samen; canicross/canitrail :D

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 19:55

Ik kom me hier ook melden! Met mijn hond Sia ben ik pas met agility gestart, ze pikt het goed op en vindt het superleuk. Ik blijf rustig aan doortrainen, Maar het doel is wel na verloop van tijd om wedstrijden te gaan doen. Vind ik best spannend, aangezien zowel zij als ik beginners zijn...
Leuk om te zien dat jullie allemaal verschillende sporten doen, en vooral dat er zoveel verschillende hondenrassen voorbij komen!

teddybearr

Berichten: 69
Geregistreerd: 04-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 08:30

Eowyn3003 schreef:
Ik kom me hier ook melden! Met mijn hond Sia ben ik pas met agility gestart, ze pikt het goed op en vindt het superleuk. Ik blijf rustig aan doortrainen, Maar het doel is wel na verloop van tijd om wedstrijden te gaan doen. Vind ik best spannend, aangezien zowel zij als ik beginners zijn...
Leuk om te zien dat jullie allemaal verschillende sporten doen, en vooral dat er zoveel verschillende hondenrassen voorbij komen!


Leuk welkom!

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 08:24

Leuk! Hondensport topic!

Ik heb een Duitse pinscher reu van 2,5 waar ik vanalles mee doe. Zijn nu al een tijdje bezig met detectie wat geweldig goed gaat. Daarnaast ga ik geregeld canicrossen/canitrailen en mag meneer +/- 2 keer per week mee een rondje fietsen.

Zijn vorige zomer begonnen met behendigheid wat destijds érg goed ging, maar na een mini winterstop is Mika panisch voor de wip en denkt hij ondertussen dat de kattenloop ook de wip is en die durft hij ook niet meer. Lopen hier enorm op vast en nu besloten de behendigheid éven te laten voor wat het is en vanmorgen hebben we een proefles hoopers. :)

Afbeelding

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 08:53

Dit weekend op keuring geweest met mijn mechelaar voor ph1, certificaat met lof behaald. Helaas terugroepen kwijt en overzwemmenAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 08:56

Sportieve hond Boemklatch! Mooie hond

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:16

Boemklatsch die zie je niet veel meer! Ooit iok nog 1 gehad in australie ... niet De meest makkelijkste honden

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 12:02

Leuk dat hier een topic van is :D Mag ik mij ook melden?

Ik heb een Working Kelpie van bijna 1,5 (geboren 27-11-2017) en een Australian Cattle Dog die gisteren drie is geworden Y)(^)

Ik ben begonnen met de Cattle Dog met behendigheid en frisbee. Behendigheid laten liggen omdat ik niet bedreven genoeg was zijn enthousiasme aan te kunnen. Dus door gegaan met frisbee wat súper goed bevalt.

Toen de Kelpie erbij kwam zijn we ook gaan schapendrijven. Dat doen we nu een paar keer per maand met beide honden. Met de Kelpie recentelijk begonnen met behendigheid maar het ligt hem (nog) niet. Een paar privelessen gehad om in wat meer rust toestellen aan te kunnen leren maar zijn eerste reactie blijft gewoon alles eng vinden. Hij heeft op vijf maanden oud zijn poot gebroken waardoor wij hem tot tien maanden heel veel rust hebben moeten geven. Ik denk dat daar zijn lichamelijke onzekerheid vandaan komt.

Frisbee gaat met de Kelpie matig. Hij benadert het erg veel als schapendrijven maar ja, je moet die frisbee gewoon vangen natuurlijk :Y)

Ik heb dus besloten het even om te draaien met de honden. De Cattle Dog gaat aan de behendigheid zodat de Kelpie nog even kan nadenken over alles. En de Kelpie krijgt frisbeeles zodat ik hem kan leren frisbeen ipv drijven.

Hierbij nog een foto van mijn twee honden :D

Afbeelding

Edit: als de Kelpie wel een poging doet de frisbee te vangen dan gaat dat uhm... zo...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Cattle Dog doet dat gewoon zo :))

Afbeelding

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 12:19

@Amies ziet er pittig uit, knap hoor! +:)+
@Karin thanks!
@Candalisa klopt inderdaad! In NL is de populatie relatief klein. En makkelijk, dat valt tegen inderdaad! In het dagelijks leven is hij perfect, maar qua gehoorzaamheid/werkdrift heeft hij 2 standen: standje perfect en standje baasje kan de boom in. :+
@Kaus wat een heerlijk stel!

Proefles was leuk, vond het een stuk ingewikkelder als verwacht maar we gaan er gewoon aan beginnen! :)
Afbeelding

Seven

Berichten: 21210
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 14:45

Geweldig ras boemklatsch
Heb hier een loge gehad jaren geleden erg leuke hond vond ik.

Gefeliciteerd amies met je certificaat fijn dat je met lof behaald hebt.

Mooie honden kaus welkom

Hier morgen weer training
Puma groeit wat uit elkaar lichamelijk. Moet d'r flink voeren momenteel.

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:53

Leuke honden Kaus welkom hier