Hondensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 22:13


Licor

Berichten: 2952
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 22:19

Ik heb zelf een heupgordel van neewa.. maar die is niet voldoende voor wat jij zoekt denk ik..

Rundog heeft mij ook verschillende keren geadviseerd en ik heb altijd hele goede adviezen van haar gehad.. zowel non stop als zero zijn beide ook echt goede merken met veel ervaring op het gebied van 'treksporten'..

Op Facebook zijn ook verschillende canicross groepen, daar zou je ook nog kunnen vragen voor advies.. daar zitten veel mensen met ervaring.. denk ook zeker mensen die specifiek deze gordels hebben

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 22:22

Ooh dat is een goede. Is er een specifieke groep die je kan adviseren? Ik wil eigenlijk gewoon wat stukjes joggen, geen idee of dit ook al de naam cani-cross verdient. Ik heb een trainer hier in B'drecht gevonden waar we na het Corona-virus eens bij langs kunnen. Voor nu probeer ik tijdens de normale wandelingen wat joggen mee te pakken om het te oefenen en voor mijn conditie :')

Licor

Berichten: 2952
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 22:26

Ik zou lid worden van de groep canicross forum.. daar is veel informatie te vinden..
Ik ben daar ook lid, ik jog (nog) niet maar step met mijn hond.. maar ik heb er ook wel eens een vraag gesteld over een regenjas ofzo

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 22:42

Dankjewel!!

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 07:25

5 privé lesjes in mei geboekt, omdat ik nu natuurlijk geen gewone lessen heb en gelijk om een kleine ondernemer te steunen.

KimD

Berichten: 20435
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 09:09

fannetje schreef:
5 privé lesjes in mei geboekt, omdat ik nu natuurlijk geen gewone lessen heb en gelijk om een kleine ondernemer te steunen.


Goed hoor!

Ik ben blij dat wij 'gewoon' nog kunnen trainen. Onze groepslessen zijn allemaal privélessen geworden van kwartieren, en onze priveles is gewoon privé gebleven, alleen zonder 'publiek'.

Normaal drinken we nog koffie en keuvelen we wat, dat gaat nu uiteraard niet.

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 14:02

Even een vraagje aan de agility mensen hier. Wat zijn de gebruikelijke commando's in een parcours? Ik ben een beetje aan het prutsen met mijn hond in de tuin. Ik wil in de toekomst graag agility met haar doen. Ze vindt het geweldig maar ik wil graag de commando's goed aanleren. Ik ben wat aan het oefenen met hindernissen en slalom. Verder een soort kattenloop die hier in de buurt in een fitnesstuintje staat.

KimD

Berichten: 20435
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 14:11

Wat jij fijn vind, als jij een slalom stoel of vork wilt noemen moet je dat doen.

Veel mensen gebruiken veel verschillende commando's. Ik gebruik hoofdzakelijk woorden in het Engels en Duits.

Edit: Ik zou niet teveel prutsen als je niet weet waar je mee bezig bent. Iets wat fout of slecht is, bij jou en de hond is tien keer moeilijker af te leren dan het goede in een keer aan te leren.

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 14:58

Idd net wat je fijn vindt.
Bij mij is een start go, hoogtesprongen mag ze nemen wat ze in vizier krijgt (evt hoog, als ze twijfelt), linksoms scherp terug draaien na de sprong is tic, rechts is tac, Tunnel is door, net als de slurf. Band is band, Kattenloop en schutting is over, raakvlak is vlakje, Wip is wip(pie), breedtesprong is breed. Sprong van achter is om. Palen is paaltjes. Tja, moeilijk is dat niet, net wat je lekker in de mond ligt. Maar als je echt agility wil gaan doen, zou ik echt trainingen gaan volgen. Dan leer je het direct goed aan en dat is veel makkelijker dan alles wat je fout hebt aangeleerd weer afleren.

KimD

Berichten: 20435
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 15:12

fannetje schreef:
Idd net wat je fijn vindt.
Bij mij is een start go, hoogtesprongen mag ze nemen wat ze in vizier krijgt (evt hoog, als ze twijfelt), linksoms scherp terug draaien na de sprong is tic, rechts is tac, Tunnel is door, net als de slurf. Band is band, Kattenloop en schutting is over, raakvlak is vlakje, Wip is wip(pie), breedtesprong is breed. Sprong van achter is om. Palen is paaltjes. Tja, moeilijk is dat niet, net wat je lekker in de mond ligt. Maar als je echt agility wil gaan doen, zou ik echt trainingen gaan volgen. Dan leer je het direct goed aan en dat is veel makkelijker dan alles wat je fout hebt aangeleerd weer afleren.


Links = Li
Rechts = Re
Volledig terugkomen
Rechts = Check
Links = Kort
Om (handler binnenkant) = Out
Om (handler buitenkant) = Achter of Aussen op afstand
Slalom = Weave
Slalom andere kant insteken = Way Weave
Tunnel = Tunnel
Achterste tunnelgat = Naar tunnel
Kattenloop = Walk
2o2o = Touch
Running contact kattenloop = Run
Na de Kattenloop scherp recht = Zu
Na de kattenloop scherp links = Seite
Wip = Wip
A-schutting benoem ik eigenlijk nooit omdat die zelden los staat, als die echt moet benoemen = A
Sprong nemen maar in tegengestelde richting van handler = Weg
Sprong van binnen nemen = Hand
Release = Go
Vooruit = Go Go Go of Vooruit, ligt aan de situatie en wat daarna gehandeld moet worden.

Sprongen, breed en band benoemen we niet, die zijn allemaal hetzelfde. Slurf doen we niet, afschuwelijk ding.

En dan vergeet ik vast nog wel een aantal commando's, om maar te zwijgen over de lichaamstaal die je jezelf echt niet zomaar aanleert.

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:16

Wauw dat zijn heel wat commando's! En heel verschillend dus. Ik was van plan een cursus met haar te gaan volgen maar ja alles ligt nu stil... Omdat ze het zo leuk vindt doe ik af en toe wat dingetjes maar ik snap dat ik begeleiding nodig heb. Het zal waarschijnlijk gewoon voor de lol worden tenzij we enorm veel talent blijken te hebben, maar zo schat ik ons niet in :')

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:41

Hoe heb ik dit topic nu weer gemist... Nou hoiiii ik klets ook graag mee.
Ben sinds een paar weken met mijn border collie Skye van 14 maanden begonnen met agility. Wij trainen bij hondenschool lingewaard onder Carl de Rouck.

Skye vind het fantastisch en doet het ook onwijs goed. Vrouwtje heeft nog veel oefening nodig haha. Blijkt net paardrijden te zijn, mn lijf doet wat ik niet wil en ik help m'n dier teveel... :P
Wegens corona nu kortere lessen en dan met totaal twee deelnemers wat prima werkt gelukkig. Af en toe privé lesje erbij om aan de dingen te werken waar we "problemen" mee hebben. Ik vind het nu al fantastisch en dan doen we nog niet eens veel :D
Afbeelding

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:08

Hoi, leuk nog meer agility mensen. En jouw hondenschool is mij zeer bekend. Ik ga daar zomers naar het ZAF en met mijn vorige hond wel eens een lesje van Carl gedaan en daar een wedstrijdje gelopen. Voor de wekelijkse training net wat ver weg, hoewel ik het wel overwogen heb. Had al gelezen dat de trainingen daar in beperkte mate doorgaan. Ik hoop dat het ZAF ook nog doorgang kan vinden, desnoods in iets andere vorm.

KimD

Berichten: 20435
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:12

Ik denk dat iedere agilityloper Carl & Lingewaard kent hahaha!

Welkom, veel plezier! 14 maanden is nog een leuke leeftijd om te beginnen en het goed op te pakken. En keep in mind dat je je eerste agilityhond altijd verpest omdat je zelf ook nog geen flauw idee hebt waar je mee bezig bent. :D

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:16

KimD schreef:
Ik denk dat iedere agilityloper Carl & Lingewaard kent hahaha!

Welkom, veel plezier! 14 maanden is nog een leuke leeftijd om te beginnen en het goed op te pakken. En keep in mind dat je je eerste agilityhond altijd verpest omdat je zelf ook nog geen flauw idee hebt waar je mee bezig bent. :D

Ja meen dat de 3e pas echt wat wordt.... dus volgende pas voor mij ;)

KimD

Berichten: 20435
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:53

Bij mij gaat het met de tweede top, maar heb inmiddels ook een eigen stijl ontwikkeld. Wat wil ik, hoe wil ik dat bereiken, wat vind ik belangrijk etc.

Kay is bijvoorbeeld nog erg zoekende, maar gaat nu door de continu privélessen wel met sprongen vooruit. Harvey is een hele goeie hond, die zal nooit zomaar iets doen, maar daar moet Kay nog mee leren omgaan. De juiste balans vinden.

Hij heeft als doel naar het WK gaan, dat zal wel nog een paar honden duren denk ik.

XxDiandraxX

Berichten: 3997
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:18

Even een andere vraag dande sport zelf.

Hoe hebben jullie de honden in de auto? Ik krijg binnenkort mijn "nieuwe" (tweedehands) auto. Peugeot partner en ik wil daar graag kennels in laten bouwen en nog een beetje ruimte onerhouden voor spulletjes. Ik ben al wat aan het tekenen geweest maar ook wel benieuwd hoe andere het voor elkaar hebben.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:24

Ik zou Kiwiwitje even een berichtje sturen. Die heeft wel een andere auto maar wel kennels erin gebouwd incl ventilatie.

KimD

Berichten: 20435
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:24

XxDiandraxX schreef:
Even een andere vraag dande sport zelf.

Hoe hebben jullie de honden in de auto? Ik krijg binnenkort mijn "nieuwe" (tweedehands) auto. Peugeot partner en ik wil daar graag kennels in laten bouwen en nog een beetje ruimte onerhouden voor spulletjes. Ik ben al wat aan het tekenen geweest maar ook wel benieuwd hoe andere het voor elkaar hebben.


Ik zou in overleg gaan met de bouwer, die hebben al zoveel gebouwd dat er altijd wel wensen te realiseren zijn!

Wij hebben achter vier benches en in de zijdeur vooralsnog ook één, daar willen we ook nog drie of vier. Ik denk drie omdat ik dan ook een moederbench kan realiseren.

Denk ook eventueel na over nooddeuren, mocht er een ongeluk gebeuren dat je de honden altijd uit de benches kan halen.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:31

Hahaha thanks allemaal. Ben me er idd van bewust dat wij nu tegen een enorme berg op boksen :P wat ik dan weer heel fijn vind is dat wanneer ik iets onjuist doe, Skye dat meteen aangeeft! Super frustrerend in the moment haha maar daar leer ik natuurlijk veel meer van.

Heb de hoop op ZAF inmiddels wel beetje opgegeven helaas. Misschien nog een Herfst Agility Festival ofzo haha.

@Diandra Skye zit of met tuig op achterbank of in kofferbak(afhankelijk van wat ik nog meer vervoer haha). Benches inbouwen helaas geen ervaring mee.

Skye heeft vandaag toch nog even gesport. Even wezen wandelen en toen ging mevrouw ineens voor het eerst van dr leven zwemmen!!! Stond even te kijken wat er gebeurde, normaal als het water haar buik maar raakt is ze alweer klaar :D
Afbeelding
En lekkere floof bips daarna
Afbeelding

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:25

Wat toevallig Kim! Dexter besloot vandaag ook spontaan te zwemmen! Normaal komt hij écht niet verder dan waar zijn pootjes de grond raken. En nu zwom hij zo 15 meter het meer in tot ik dacht eh, kom maar even terug, gaat dit goed? En nu is hij fan van zwemmen _O- _O-

Wel een erg fijne work-out voor de zomer. Ben bang voor weer een hele hete zomer + natuurlijk de maatregelen dus weinig sporten.

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:04

Hier ook een fluffy hond door het zwemmen, maar dat is bijna dagelijks zo ;) Roetsj zwemt graag. Vandaag daarom een waterblazer opgehaald voor 25 euro en nog bijna nieuw. Ziet er netjes uit en is verstelbaar in sterkte en kan zowel warm als koud. Nu eens zien of ik Roetsj er wat enthousiaster voor kan krijgen, we gaan iig veel oefenen en belonen.

KimD

Berichten: 20435
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:28

fannetje schreef:
Hier ook een fluffy hond door het zwemmen, maar dat is bijna dagelijks zo ;) Roetsj zwemt graag. Vandaag daarom een waterblazer opgehaald voor 25 euro en nog bijna nieuw. Ziet er netjes uit en is verstelbaar in sterkte en kan zowel warm als koud. Nu eens zien of ik Roetsj er wat enthousiaster voor kan krijgen, we gaan iig veel oefenen en belonen.


Dat is echt een koopje!

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:18

Haha dat is wel heel knap Kaus! Skye ging ook altijd hooguit tot dr buikharen en dan was het wel weer mooit geweest :P maar gooide vandaag met mn super motoriek een tak veel te ver en mevrouw zwemt er ineens zo heen om hem te halen en toen was inderdaad ook hier het hek van de dam :D gekke hondjes blijven ons zo toch maar verbazen.

Die waterblazer is idd een koopje! Lekker mee oefenen dan komt dat vast goed!

Even agility/shaping tips gezocht voor two-on-two-off. Hoe hebben jullie dat de honden aangeleerd? Een mat als target was echt appeltje eitje maar die lange stelten van mevrouw dan juist krijgen is een heel ander verhaal _O-