Hondensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:36

JesdaJinn schreef:
Waaw, waaw, waaw! Wat een gave workshop vandaag bij Daniëlle van Dam!


Wat leuk dat het zo goed bevallen is! *\o/*


VanessaSH schreef:
Wat hebben jullie eigenlijk aan qua kleding/schoenen bij een agiloty training en wedstrijd ?

En geven jullie je hond bepaalde supplementen?


Wij lopen ook op Salomons maar als deze versleten zijn gaan wij wisselen. Hoewel ze lekker zitten is het ook niet helemaal 100%, ik vind vooral de demping niet optimaal. Wij gaan voor Asics of ON. Alle schoenen zijn voor buiten. In de hal heb ik hardloopschoenen of hockeyschoenen van de Decathlon.

Qua kleding een goede sport BH(!), een sportlegging (sinds kort maar wil nu al niet meer anders) en sport T-Shirt mer inderdaad de club erop of tegenwoordig ons eigen logo. :D

Onze honden krijgen tijdens de trainingen een supplement voor sneller herstel en smaak zodat ze goed blijven drinken.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:22

Heerlijk wezen trainen maar blij dat we alleen waren en dus heel rustig konden doen. Puffen geblazen!

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 07:22

Was het gisteren al zo warm bij jullie dan? Dat viel hier echt nog mee.

JesdaJinn

Berichten: 10463
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 13:34

Gister weer lekker gehooperd.
We hadden een super simpel rondje staan, dat was wel jammer want na 3 keer heb je helemaal geen uitdaging meer. Opzich niet erg want was erg warm gisteravond nog.
Heb een filmpje van t rondje :)


Licor

Berichten: 2957
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:48

Ik ga dadelijk kennismaken bij Blue Spirit.. als t goed is, is t dan weer droog..
Ik ben benieuwd :D

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 08:18

Gisteren fijn getraind in Apeldoorn, Roetsj liet weer fijne stukken zien.
Hierbij even 2 filmpjes, 1e is met balletje in mijn hand, maar wel net nadat ik al een rondje gelopen had, 2e is zonder balletje in de hand, alvast als voorbereiding op straks op ons eerst wedstrijdje, kijken of dat gaat.
https://www.facebook.com/permalink.php? ... &ref=notif

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 09:27

Oh, dat gras! :oo

Ziet er leuk uit! Komt vast goed op wedstrijd.

Wij hebben nu bijna twee weken niet getraind, zo vreselijk warm. Boven de 20 graden trainen wij niet en die was het afgelopen week zelfs al om 5 uur. We zijn naar de hal gereden, deur open gemaakt en weer dicht gemaakt. :')

JesdaJinn

Berichten: 10463
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 09:31

Hier ook al 2 weken alles dicht. Aankomende dinsdag en woensdag is de hs gesloten ivm verhuizing. Ze gaan naar een grotere ruimte waar ze 6 velden kwijt kunnen, als goed is kunnen we die week er op weer trainen.

Hier vooral zwemmen en niks doen

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:28

KimD schreef:
Oh, dat gras! :oo

Ziet er leuk uit! Komt vast goed op wedstrijd.

Wij hebben nu bijna twee weken niet getraind, zo vreselijk warm. Boven de 20 graden trainen wij niet en die was het afgelopen week zelfs al om 5 uur. We zijn naar de hal gereden, deur open gemaakt en weer dicht gemaakt. :')


Ja dat gras, dat heeft heel hard water nodig, en gister avond ook een enorme plens gekregen, gelukkig nadat wij daar weg waren.

En die hal zal idd warm zijn, misschien eerst een uurtje luchten?
En boven de 20 graden blijft het voorlopig nog wel, train je dan echt niet meer? Dan kun je toch eigenlijk vanaf mei vaak al niets meer?

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:06

fannetje schreef:
KimD schreef:
Oh, dat gras! :oo

Ziet er leuk uit! Komt vast goed op wedstrijd.

Wij hebben nu bijna twee weken niet getraind, zo vreselijk warm. Boven de 20 graden trainen wij niet en die was het afgelopen week zelfs al om 5 uur. We zijn naar de hal gereden, deur open gemaakt en weer dicht gemaakt. :')


Ja dat gras, dat heeft heel hard water nodig, en gister avond ook een enorme plens gekregen, gelukkig nadat wij daar weg waren.

En die hal zal idd warm zijn, misschien eerst een uurtje luchten?
En boven de 20 graden blijft het voorlopig nog wel, train je dan echt niet meer? Dan kun je toch eigenlijk vanaf mei vaak al niets meer?


Als het in de avond echt nog warmer is dan 20 graden trainen wij inderdaad niet.

Ik denk dat we een keer of 5 à 6 niet zijn gaan trainen vanwege de temperatuur.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:57

Hier nu ook nog rust. Twee weken vakantie van HS en vorige week natuurlijk veeeeeeel te heet. Morgen kijk ik even aan wat de temperatuur doet of we gaan.
Vooral lekker gezwommen samen afgelopen tijd en de training ook echt even gelaten voor wat het is. Skye blijft nog een jonge hond, boog hoeft dan niet altijd gespannen te staan ;)
Afbeelding

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:45

Wij zijn dit weekend ook 2 dagen in Apeldoorn geweest voor een workshop. Op zaterdag vooral geoefend met blinde wissels en eindelijk lijken ze nu vooral vaak goed te gaan, in plaats van vooral vaak fout :)

Op zondag bezig geweest met het kort draaien van de hond. Volgens Rob een die 'Kort springt, maar draait als een vrachtwagen met dubbele oplegger'. Ook hier veel vooruitgang geboekt. Ik heb veel geleerd en Rea heeft het allemaal super knap gedaan.

in oktober hebben we onze eerste debutantenwedstrijd sinds maanden staan.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:54

Ja, die wissels, ze blijven een feestje. :+ Zo vermijd ik het liefst de Belgische wissel of de Japanese. Om maar helemaal te zwijgen over de valse Franse.

Die wissels houd ik het liefst zo ver mogelijk weg van mezelf. _O-

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:34

Dit is voor het eerst dat ik zie dat wissels namen hebben :+

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:51

Nynkster schreef:
Dit is voor het eerst dat ik zie dat wissels namen hebben :+


Uhm... wat? :') Hoe leren ze je die dan aan? :oo Als ze zeggen dat je een bepaalde wissel moet doen bijvoorbeeld.

XxDiandraxX

Berichten: 4000
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:58

Ow dat vind ik ook bijzonder. Bij overleg en uitleg moet je het toch benoemen hoe het wel of juist niet handig is?!

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:01

Dat lijkt me ook! Als ze dat bij mij niet zouden doen, oh my... Hopeloos, zelfs met naam is het vaak hopeloos. :')

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:06

Zat eerst bij hondenschool die sowieso weinig tijd besteedde aan benamingen of andere dingen. Nu sinds kort ergens anders maar denk dat dat nog komt. Wordt wel overlegd hoor en verteld en laten zien wat de logische manier is om een wissel te doen en op welke manier. Maar dat het japans frans of belgisch heet wist ik niet :+ Maar hey we zijn beginners nog hoor :Y)

JesdaJinn

Berichten: 10463
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:09

Hier helaas deze week geen trainen.
Morgen avond werken en woensdag tot zaterdag zit de hs dicht ivm verhuizing

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 07:25

Bonna, maar dan zat jij bij mij in het groepje zaterdag toch?
En wissels, ik heb er meestal niet zo'n moeite mee, Frans, Belgisch, Ketsner (of hoe schrijf je dat?), Alleen Klassiek ben ik niet zo handig mee. Maar Japans, wat is dat?

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 07:27

Ik zal eens kijken of ik hem ergens in een filmpje kan vinden maar ik ben er bang voor. Ik vermijd hem zovaak als mogelijk.

Edit: Ik heb hem even op YT opgezocht en hij zat in de Nicola challenge en die hebben veel mensen gedaan! Dus bij dezen de eer aan Katja. Op 0.51 zet ze hem in. :)


KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:54

Vanochtend echt heerlijk getraind! Het was koel(er) en de honden hadden er zin in. *\o/*

Alsof ze het gehoord hadden met die wissels hadden we vandaag dansles. _O- Ik heb zo'n hekel aan deze vijf sprongen want ik mag die dan uiteraard niet zo handelen als ik normaal zou doen. Iets met 'Training'. :=




Harvey was wel echt waanzinnig knap. **\O/** Vanavond weer.



En een stukje slomo, zó zó trots! <3

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 07:27

Nooit geweten dat dat een Japanse wissel was :P Maar ook deze gaat prima.
Lekker getraind dus.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:09

Mila had gister weer eerste les na de zomer stop de tempo was een stuk hoger dan ze gewend was en ze moest nu echt wat meer na denken. Het was ook mega druk op het veld ruim 60 honden. Dus ze vond het best lastig haar aandacht erbij te houden maar ze deed het super.
Nu wel echt even bijkomen
Afbeelding

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:28

60 honden?! paasei zeg.

Ik heb gisteren voor het eerst iemand met klem verzocht de hal te verlaten met zijn hond. Mijn hemel dat dier was aan het keffen. Werd er helemaal gek van en Puk ook, die kon me niet eens horen, echt absurd.

Ik snap niet dat mensen dat niet uit zichzelf doen, als een hond toch zo tekeer gaat ga je toch vanzelf naar buiten.