Hondensport

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:24

Kimd ja we hebben dan wel een heel groot veld maar alles was heel dichtbij opgesteld dus naast ons zat een gevorderde groep en daar naast 2 flyball groepen een hoopers groep en er werd gespeurd.
Mila kan in het begin wel wat blaffen maar ik ben er heel streng op en ga meteen aan het werk maar idd sommige is het non stop jodelen.

XxDiandraxX

Berichten: 4003
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:44

Kenai kon soms ook behoorlijk blaffen aan de kant maar gelukkig trainen wij buiten dat scheelt een hoop. Elin blaft zoiezo nooit dus ook niet in het parcours of tijdens het wachten.. *\o/*

Wat ik vooral irritant vind is als andere mensen mijn hond gaan corrigeren. Zat eerst met iemand in de groep die dat deed, word ik zo boos van. Als je je irriteert aan mijn hond zeg je dat tegen mij want corrigeren doe alleen ik..

Gelukkig nu les met zijn tweeën (samen met mijn zus) dus heerlijk rustig en geen gezeik meer..

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:20

KimD schreef:
60 honden?! paasei zeg.

Ik heb gisteren voor het eerst iemand met klem verzocht de hal te verlaten met zijn hond. Mijn hemel dat dier was aan het keffen. Werd er helemaal gek van en Puk ook, die kon me niet eens horen, echt absurd.

Ik snap niet dat mensen dat niet uit zichzelf doen, als een hond toch zo tekeer gaat ga je toch vanzelf naar buiten.


Breek me de bek niet open.
In mijn hooperles zit ook een BC. Die blaf als een malle. Niet normaal.
Ik zeg altijd: ja *naam* we weten wel dat je er bent.
Dan zegt vrouwtje 3x wat van t blaffen en vervolgens gaat ze een gesprek met de hond aan en blaft ie nog meer.

Ik vind t heeeeeeeel irritant

Als Jinn 1x blaft grijp ik direct in. Gebeurd eigenlijk zelden

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 23:46

Wij hebben net onze eerste frisbee les gehad. Super leuk!! Had niet verwacht het zo leuk te vinden.

KimD

Berichten: 20471
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 06:35

JesdaJinn schreef:
KimD schreef:
60 honden?! paasei zeg.

Ik heb gisteren voor het eerst iemand met klem verzocht de hal te verlaten met zijn hond. Mijn hemel dat dier was aan het keffen. Werd er helemaal gek van en Puk ook, die kon me niet eens horen, echt absurd.

Ik snap niet dat mensen dat niet uit zichzelf doen, als een hond toch zo tekeer gaat ga je toch vanzelf naar buiten.


Breek me de bek niet open.
In mijn hooperles zit ook een BC. Die blaf als een malle. Niet normaal.
Ik zeg altijd: ja *naam* we weten wel dat je er bent.
Dan zegt vrouwtje 3x wat van t blaffen en vervolgens gaat ze een gesprek met de hond aan en blaft ie nog meer.

Ik vind t heeeeeeeel irritant

Als Jinn 1x blaft grijp ik direct in. Gebeurd eigenlijk zelden


Eens een keer blaffen vind ik echt niet erg, ook honden die tijdens het rennen blaffen is prima. (Dan trainen wij ja immers niet) Maar als een hond non-stop zó staat te gillen dat mijn eigen hond me niet meer kan horen op het veld vind ik best vervelend ja. Puk is (gedeeltelijk) afhankelijk van mijn stemcommando's als ik 20 meter verderop sta, dan gaat ze op stemcommando en niet meer op lichaamstaal. Dan is het echt absurd als ze me niet meer kan horen.

XxDiandraxX

Berichten: 4003
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:16

Ik doe zondag mee bij een debutantenwedstrijdje van een vriendin van me. Heb Elin in de open klasse ingeschreven, ben benieuwd hoe ze dat gaat doen. Wel mezelf voorgenomen dat als het te lastig is voor haar ik er zelf een ander rondje van maak, dan maar een disk maar plezier en haalbaarheid is voor haar belangrijker.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:45

Is ook belangrijker toch! Goed dat je dat nu al bedacht hebt.

Licor

Berichten: 2957
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:35

Vandaag mn eerste les gehad bij Blue Spirit.. We vonden t beide echt heel leuk! Maar t was wel bloedheet.. dus thuis zijn we beide lam op de bank voor de ventilator geploft haha.. al leek ik dat meer nodig te hebben dan Lieve :+

KimD

Berichten: 20471
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:51

Leuk! Van wie had je les?

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 07:24

Klopt Fannetje, ik liep met de corgi :)

KimD, ik snap oprecht dat een eeuwige blaffende hond heel vervelend is, maar als eigenaar van een hond die (heel) veel blaft kan ik zeggen dat het toch niet altijd zo simpel is hoor. Ik stoor mij ook aan het geblaf, maar soms is de beste management toch echt negeren. Dan lijkt het alsof ik er niets aan doe, maar hoe meer ik er wel aan doe, hoe meer ze gaat blaffen. Natuurlijk niet de bedoeling dat een ander daar constant last van heeft :), dan zou ik zelf al wel even naar buiten gaan.

Ymor, waar ben je aan het frisbeeën? Ik heb het ook gedaan en vind het echt jammer dat er na onze verhuizing niets meer in de buurt zit.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:03

Bonna schreef:
Klopt Fannetje, ik liep met de corgi :)

KimD, ik snap oprecht dat een eeuwige blaffende hond heel vervelend is, maar als eigenaar van een hond die (heel) veel blaft kan ik zeggen dat het toch niet altijd zo simpel is hoor. Ik stoor mij ook aan het geblaf, maar soms is de beste management toch echt negeren. Dan lijkt het alsof ik er niets aan doe, maar hoe meer ik er wel aan doe, hoe meer ze gaat blaffen. Natuurlijk niet de bedoeling dat een ander daar constant last van heeft :), dan zou ik zelf al wel even naar buiten gaan.

Ymor, waar ben je aan het frisbeeën? Ik heb het ook gedaan en vind het echt jammer dat er na onze verhuizing niets meer in de buurt zit.


Ik ga naar apeldoorn! Heb afgelopen week in amersfoort een workshop gedaan en vanaf vanavond doe ik mee in apeldoorn. Is voor mij ook wel een stukje rijden maar wel super leuk. Echt heel veel zin in!

Blaffende honden is lastig inderdaad. Ligt er ook aan waarom ze blaffen.

Licor

Berichten: 2957
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:50

KimD schreef:
Leuk! Van wie had je les?


Ja goede vraag haha
Een Belgische vrouw, ik denk dat ze Inge heet? Maar ben daar niet zeker van haha

mirriejj

Berichten: 3606
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:56

Licor schreef:
KimD schreef:
Leuk! Van wie had je les?


Ja goede vraag haha
Een Belgische vrouw, ik denk dat ze Inge heet? Maar ben daar niet zeker van haha


Ah dat is Inge inderdaad. Was het bevallen?

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:58

Ik vind het niet nodig dat mijn hond een ander les verstoort dus ik ga haar meteen afleiden dit werkt het beste. Nu is ze niet degene die begint maar mee gaat omdat ze zich er mee wil bemoeien. Maar ook dan vind ik het niet acceptabel. En ook ikzelf wil gewoon kunnen communiceren met mijn hond tijdens mijn les. Als ik les geef en er een hond zo non stop blaf stuur ik de eigenaar En hond ook weg van de groep ga maar even wat anders doen en kom maar terug als hij of zij gekalmeerd is...

Licor

Berichten: 2957
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:42

mirriejj schreef:
Licor schreef:

Ja goede vraag haha
Een Belgische vrouw, ik denk dat ze Inge heet? Maar ben daar niet zeker van haha


Ah dat is Inge inderdaad. Was het bevallen?


Ja hartstikke leuk!

Ik was vorige week gaan kennismaken, en toen had ik er een wat raar gevoel over.. qua school is t wel wat ik zoek.. maar Carlo was heel terughoudend ofzo, voelde niet heel welkom.. maar ik denk dat dat vooral is omdat hij geen mensen wil die hun hond over een hindernisje willen laten springen en thats it.. hij wil vooral mensen die toch serieus met agility aan de slag willen en die ook bereid zijn om bij de basis te beginnen.. maar goed.. kan ook zijn dat mijn interpretatie niet klopte natuurlijk..

In ieder geval vonden we de les heel erg leuk en heb ik zin om er mee aan de slag te gaan
En Lieve vond het ook erg leuk geloof ik!

fannetje

Berichten: 3556
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:30

Bonna, maar zo erg blaft die van jou niet toch? Ik vond het iig niet storend hoor! En als dat het beste werkt, is dat toch prima voor jullie. Ik zie idd soms ook mensen hele conversaties aangaan met de hond, inclusief scheldpartijen, dat helpt zeker niet.

Ymor, leuk dat jullie lekker aan het frisbeeen zijn. Is Apeldoorn ver voor jullie?

Licor, leuke 1e les dus. Hopelijk volgen er nog vele leuke lessen.

KimD

Berichten: 20471
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:35

Bonna schreef:
Klopt Fannetje, ik liep met de corgi :)

KimD, ik snap oprecht dat een eeuwige blaffende hond heel vervelend is, maar als eigenaar van een hond die (heel) veel blaft kan ik zeggen dat het toch niet altijd zo simpel is hoor. Ik stoor mij ook aan het geblaf, maar soms is de beste management toch echt negeren. Dan lijkt het alsof ik er niets aan doe, maar hoe meer ik er wel aan doe, hoe meer ze gaat blaffen. Natuurlijk niet de bedoeling dat een ander daar constant last van heeft :), dan zou ik zelf al wel even naar buiten gaan.

Ymor, waar ben je aan het frisbeeën? Ik heb het ook gedaan en vind het echt jammer dat er na onze verhuizing niets meer in de buurt zit.


Ik vind het ook niet erg als je hond blaft, als hij inderdaad alleen maar jezelf daarmee lastig valt. Ik vind niet dat iemand anders, zeker niet mensen die trainen, last moeten hebben van jouw blaffende hond die daar op dat moment niks te zoeken heeft. Dan ga je maar naar buiten, van het veld of zet je de hond weg.

Wat jouw hond doet als je zelf traint is natuurlijk een ander verhaal. Dana is ook vocaal langs de lijn, die gaat dus tussendoor weg. Ik vind het vreselijk.


candalisa schreef:
Ik vind het niet nodig dat mijn hond een ander les verstoort dus ik ga haar meteen afleiden dit werkt het beste. Nu is ze niet degene die begint maar mee gaat omdat ze zich er mee wil bemoeien. Maar ook dan vind ik het niet acceptabel. En ook ikzelf wil gewoon kunnen communiceren met mijn hond tijdens mijn les. Als ik les geef en er een hond zo non stop blaf stuur ik de eigenaar En hond ook weg van de groep ga maar even wat anders doen en kom maar terug als hij of zij gekalmeerd is...


Dat bedoel ik. Als jij er zelf naar handelt en weg gaat is het geen probleem. Maar de hond ongegeneerd tekeer laten gaan terwijl ik mezelf niet meer kan horen denken. Nee, dat vind ik echt niet kunnen.

Licor, leuk dat het ondanks die 'hobbel' toch bevallen is! :D

KimD

Berichten: 20471
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 14:36

Wij hebben vandaag de schutting opgepakt na maanden (laatste keer was vóór Corona op wedstrijd). Trainer was het met me eens en voorzag geen enkel probleem, ik was wel een beetje huiverig en stond al klaar om hem op te vangen. MAAR, hij was wáááánzinnig, zó trots, zó onder de indruk van Harvey! Hetzelfde ritme dat hij tegenwoordig op de kattenloop te pakken had, had hij ook gewoon op de schutting. Ongelofelijk! :oo

Zelfs na een aantal keer met tunneltje erbij gedaan en van kant gewisseld en nog steeds gewoon het goede ritme. Ik ben er nog steeds ondersteboven van!

KimD

Berichten: 20471
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:20

KimD schreef:
Wij hebben vandaag de schutting opgepakt na maanden (laatste keer was vóór Corona op wedstrijd). Trainer was het met me eens en voorzag geen enkel probleem, ik was wel een beetje huiverig en stond al klaar om hem op te vangen. MAAR, hij was wáááánzinnig, zó trots, zó onder de indruk van Harvey! Hetzelfde ritme dat hij tegenwoordig op de kattenloop te pakken had, had hij ook gewoon op de schutting. Ongelofelijk! :oo

Zelfs na een aantal keer met tunneltje erbij gedaan en van kant gewisseld en nog steeds gewoon het goede ritme. Ik ben er nog steeds ondersteboven van!


Tijd gehad om even te editen, jammer genoeg had Kay de camera niet verplaatst voor de schutting. Vanavond hopelijk nog zo'n goeie sessie!



Runnings sessie


En Puk, we hadden 'kort' en 'check' verloederd, dus even terug naar de basis training en dan zie je hoe snel ze terugvallen als je verloederd. Puk kent beide commando's en ik kan ze ook zonder risico toepassen in het parcours. Maar vraag ik ze dubbel vind ze het vreemd en kost het moeite!

Persoonlijk vind ik dat ze snel genoeg hersteld en heb dus dik tevreden de training afgesloten.



Edit: met de runnings kwam Harvey een op volle snelheid op de kattenloop waardoor hij zichzelf extreem moest corrigeren. In de slomo is het goed te zien!


candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:38

Kimd hij neemt de kat bijna in 1 keer! Super leuk dat ze het zo snel onder de knie hebben hè! Vandaag voor de 2de keer de kat gedaan en Mila schoot eroverheen maar remde aan het eind vanzelf af omdat we eerst leren de raak vlakken te pakken... hadden nu ook met z’n 2en les en ging echt super. Waren nu veel minder honden als vorige week en merkte dat ze de focus nu ook gewoon op mij kon houden. 1x ging ze er vandoor en wilde de trainer achter dr aan rennen maar ze ging even snel een slokje drinken en kwam meteen weer terug ... gekke waussie


Afbeelding

KimD

Berichten: 20471
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:00

Nou, zo snel was het niet. We zijn denk ik nu een jaar geleden opnieuw begonnen? Als we het op deze manier direct op hadden gepakt was véél beter geweest, maargoed aldoende leert men. Niet alleen wij, maar ook de trainers.

Ik ga eens opzoeken wanneer we begonnen zijn!


Ben je ook bezig met runnings, of 2o2o?

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:29

Ah zo ja ik geef al ruim 14 jaar les en heb zelf voor het laatst 10 jaar geleden getraind maar ik geef liever zelf les dan ik de les loop! Al vind ik het heerlijk om samen te werken is het echt schakelen weer. Ben toen gestopt omdat mijn rottweiler te groot werd voor behendigheid al had ze er echt wel plezier in.
Nee runnings nog niet dit is voor haar nu de 5de les 3 beginners lessen gehad en nu 2de gevorderde dus hebben nu 2x schutting gehad en nu voor de 2de keer kattenloop. Eerst keer apart en 2de keer in parcours.

XxDiandraxX

Berichten: 4003
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:42

candalisa schreef:
Ah zo ja ik geef al ruim 14 jaar les en heb zelf voor het laatst 10 jaar geleden getraind maar ik geef liever zelf les dan ik de les loop! Al vind ik het heerlijk om samen te werken is het echt schakelen weer. Ben toen gestopt omdat mijn rottweiler te groot werd voor behendigheid al had ze er echt wel plezier in.
Nee runnings nog niet dit is voor haar nu de 5de les 3 beginners lessen gehad en nu 2de gevorderde dus hebben nu 2x schutting gehad en nu voor de 2de keer kattenloop. Eerst keer apart en 2de keer in parcours.

Maar dan heb je toch de verkeerde volgorde? Eerst het raakvlak aanleren voordat je het hele toestel doet, zeker in parcours anders kunnen er echt heel makkelijk ongelukken gebeuren en blessures ontstaan.

KimD

Berichten: 20471
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 23:06

Ik denk inderdaad dat je het verkeerd uitlegt? Ik neem niet aan dat je een hond die net begint het hele toestel laat doen? Ik bedoel met vijf lessen heb je geen kattenloop of schutting aangeleerd natuurlijk.

Ik interpreteer 'm als 'dit seizoen', als in na de zomerstop. Of niet?

Edit:

15 januari schreef ik dit:
KimD schreef:
Harvey heeft een ontzettend runnings dip, dus gisteren tijdens de priveles besloten dat we even terug naar de basis gaan met hem. Even terug naar het matje op de grond en met puppy oefeningen even opnieuw de mat geweldig maken.

Dus we zijn nu iets meer dan een half jaar opnieuw bezig. Ik dacht gevoelsmatig al véél langer! I.c.m. de Corona periode ben ik dan alsnog te streng geweest, dan heeft hij het wel snel genoeg weer opgepakt. :j

Licor

Berichten: 2957
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 23:13

Wat zijn runnings en wat 2o2o?