Hondensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxDiandraxX

Berichten: 3997
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 08:56

KimD schreef:
Hahaha! Ze schieten ook als paddestoelen uit de grond maar zijn lang niet allemaal even groot of handig om in te trainen. Die van Peter vind ik dat trouwens wel, hele fijne hal. _O_

Nou dat inderdaad. Ik ben nog niet bij Peter geweest hoewel het heel dichtbij is voor mij..

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:04

KimD schreef:
Doen we daarna nog een rondje steppen? <<)


Als ik bij iemand in de leer mag met Mezzy :')
Ze drijft geen fietsers en steppen dus dat is wel fijn :Y)

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:14

Als Skye nog energie heeft kunnen we best een rondje steppen! Tegen die tijd heeft hij hopelijk ook wat meer step conditie opgebouwd :')

@nicky je mag gerust bij mij en vast ook bij Kim in de leer hoor :D

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:22

beauty1love schreef:
Als Skye nog energie heeft kunnen we best een rondje steppen! Tegen die tijd heeft hij hopelijk ook wat meer step conditie opgebouwd :')

@nicky je mag gerust bij mij en vast ook bij Kim in de leer hoor :D



Heeel graag dan! _/-\o_

Ik ben nu nog in afwachting van haar loopsheid, dus zodra ze loops is geweest dan kan ik wel een keer afspreken voor de beginselen *\o/* :D

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:40

Ja hoor!

Ik ben heel erg aan het twijfelen om een upgrade te kopen maar daarvoor wil ik echt nog iets meer afvallen. Dus misschien dat ik de upgrade aan een doel hang, dat ik hem dan mag kopen. Dus wie weet heb ik tegen die tijd twee Steps.

En tuigen heb ik nu al in overvloed. :')

JesdaJinn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:43

Hier ook een step voor en met Jinn.
Alleen al heel lang niet gebruikt.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:43

KimD schreef:
Ja hoor!

Ik ben heel erg aan het twijfelen om een upgrade te kopen maar daarvoor wil ik echt nog iets meer afvallen. Dus misschien dat ik de upgrade aan een doel hang, dat ik hem dan mag kopen. Dus wie weet heb ik tegen die tijd twee Steps.

En tuigen heb ik nu al in overvloed. :')


Ja je bent echt goed bezig! Knap hoor! :D

Dat kan niet anders met zoveel hondjes :+

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:53

Ja haha, momenteel is Non-Stop & Black wolf goed vertegenwoordigd hier in huis. :')

JesdaJinn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:48

Iemand een goeie osteo/fysio in de buurt van Nijverdal. Wil best een stukje rijden. Geen Dominique Frohoff.

Jinn heeft zich verstapt en het wordt eerder slechter dan beter.
Heb eventueel filmpjes voor de mensen die t willen zien

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 07:25

Voor of achter? Je mag mij wel een filmpje sturen hoor.

Ik heb zelfs altijd Fenella Doesburg, zowel voor hond als paard.
Maar als je googled zitten er veel meer, maar zelf geen ervaring mee.

VanessaSH
Berichten: 675
Geregistreerd: 12-12-13

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 07:28

Mag ik vragen wat jullie dragen tijdens agility? En waar laten jullie je spullen zoals riem, bal en evt lekkers?

XxDiandraxX

Berichten: 3997
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 07:44

VanessaSH schreef:
Mag ik vragen wat jullie dragen tijdens agility? En waar laten jullie je spullen zoals riem, bal en evt lekkers?

Ik heb een soort jogingachtige broek van revolution race in de winter en een soort leging achtige variant in de zomer. Verder salomon speedcross schoenen, sport bh, sportshirt en vest.
Riem gooi ik ergens op de grond, koekjes gebruik ik niet maar zou ik desnoods in mn broekzak doen, speeltje gewoon in mijn hand.

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 07:47

VanessaSH schreef:
Mag ik vragen wat jullie dragen tijdens agility? En waar laten jullie je spullen zoals riem, bal en evt lekkers?


Ik heb de honden geleerd dat ik de speel vast heb in mijn hand en ze die pas mogen pakken als ik die los laat.

Als ik met snoepjes train doe ik het trainingsrokje om (wat ik overigens ook gebruik tijdens het wandelen).

Riem enzo heb ik nooit bij me in het veld, die hebben ze met trainen niet om. Op wedstrijd is dat meestal geregeld met bakken en een loper die ze van start naar finish legt.

Verder draag ik een goede sport BH die strakker dan strak kan, een sportlegging en een t-shirt of topje. Ik train niet meer met losse broeken, ik heb gemerkt dat de honden lichaamstaal beter oppikken als kleding niet rondflappert. Om die reden draag ik ook geen vesten / jassen die los flapperen.

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:01

Gisteren de daas bij het woord gevoegd en de driepoot meegenomen naar de training. *\o/*

Pukkie


& Mazikeen

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:05

Ziet er goed uit KimD! :D :D *\o/*

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:14

Ik heb vaak een hardloopbroek aan, of een andere strakke broek. Inderdaad geen wapperende of heel los zittende kleding. Ik heb waterdichte trailrunning schoenen en verder niets bijzonders.
Ik loop niet met voer. De bal gaat in mijn jas of vestzak. Riem blijft aan het begin van parcours liggen, en doe ik na het lopen weer om. In de zomer heb ik vaak een klein heutasje voor de bal/speel. Rea vind haar bal namelijk leuker dan de behendigheid, dus focust teveel op mij als de bal in zicht is.

Ziet er goed uit Kim!

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:33

Nicky91 schreef:
Ziet er goed uit KimD! :D :D *\o/*


Thanks! :D


Bonna schreef:
Ik heb vaak een hardloopbroek aan, of een andere strakke broek. Inderdaad geen wapperende of heel los zittende kleding. Ik heb waterdichte trailrunning schoenen en verder niets bijzonders.
Ik loop niet met voer. De bal gaat in mijn jas of vestzak. Riem blijft aan het begin van parcours liggen, en doe ik na het lopen weer om. In de zomer heb ik vaak een klein heutasje voor de bal/speel. Rea vind haar bal namelijk leuker dan de behendigheid, dus focust teveel op mij als de bal in zicht is.

Ziet er goed uit Kim!


De trainingsrokjes zijn echt een aanrader!
https://www.k94dogs.nl/?prod=3657

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:57

KimD schreef:
De trainingsrokjes zijn echt een aanrader!
https://www.k94dogs.nl/?prod=3657


Ik heb inderdaad ook zo'n trainings rokje! ik vind hem fantastisch! *\o/*

Ik liep zomers altijd zo te k-tten met die bal in mn hand.. onder mn shirt... in mn legging... :')
En nu met dat rokje; ideaal!

En ook ivm meerdere honden, voor Mezzy heb ik wel snoepjes bij mij.. voor Benno alleen een bal. Dus ik vind het een uitkomst :D

XxDiandraxX

Berichten: 3997
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:19

Ik ken meer mensen met zo een rokje idd maar ik vind het zelf helemaal niks.. :o

Mijn broeken zijn overigens ook aansluitend, maar ik train buiten dus een goede jas en eventueel een paar lagen eronder is niet te voorkomen.

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:40

Ik probeer sowieso altijd te voorkomen om met jas te trainen, vind ik zelf dus ook helemaal niet fijn. Laagjes wel, alhoewel ik wel ook heb toegegeven aan thermokleding. Dat scheelt weer laagjes.

XxDiandraxX

Berichten: 3997
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:05

KimD schreef:
Ik probeer sowieso altijd te voorkomen om met jas te trainen, vind ik zelf dus ook helemaal niet fijn. Laagjes wel, alhoewel ik wel ook heb toegegeven aan thermokleding. Dat scheelt weer laagjes.

Ow thermokleren.. i love it! Maar met regen of vries weer wil ik toch echt wel een jas aan hoor.. ;)

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 06:59

Krijg spontaan een advertentie van trainingskleding onder in beeld ;)

Maar hier meestal in spijkerbroek (wel elastisch), verder inderdaad afhankelijk van het weer met jas, vest of trainingsrokje. Bal heb ik vaak in de hand, maar soms ook in een zak. Worst in de zak.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 07:44

We zijn pas 2 keer geweest dus worst gaat zeker nog mee. Evenals een bal en een tugtoy.
Ik heb een bodywarmer met 100 zakken, dus daar kan mooi alles in.

XxDiandraxX

Berichten: 3997
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:15

“Voordeel” is dat elin niks voor koekjes/wordt doet, ze spuugt het gewoon weer uit.. :') Maar alles voor haar speeltje!
Scheelt een hoop rotzooi in mijn broek/jaszak.

VanessaSH
Berichten: 675
Geregistreerd: 12-12-13

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:59

Bedankt voor jullie reacties! Met 1 hond ben in nog bij de beginners en gebruik ik speeltje en koekjes allebei, en de andere alleen het speeltje. Alleen het speeltje heb ik dan niet snel genoeg uit mijn zak, vandaar mijn vraag haha