[Volg] Toeval bestaat niet, welkom Mera!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:04

Leuk om jouw topic te lezen! Mijn border collie pup is bijna 12 weken, dus super leuk om mee te lezen hoe het bij jou verloopt :D Mera is ook echt zo'n dotje <3

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 09:10

Wat fijn dat het zo goed gaat! Dat filmpje dat Bodhi en Mera samen spelen is zooo leuk <3

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 22:58


Kan wel zeggen dat ik een hele trotse baas ben <3 Super lief zijn ze samen! Oma Lupa vind het nog maar mwah.

Op de nachten gaat het in principe hartstikke goed! Aan het begin van de nacht gaat het ook wel goed maar wanneer ze wakker word dan is het hek van de dam. Daar boeken we al wel vooruitgang in. Overdag is de bench echt haar plekje en vind ze het niet erg. D'r tandjes zet ze wel het liefst overal in .. ook in je broekspijpen en niets is leuker dan als je door blijft lopen :')

Zitten op commando en af gaan zit er al in. Plaats naar de bench ook. Haar naam kent ze ook al heeeeull goed! En hier komen ook. Het is echt een heerlijk hondje <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag ben ik langs geweest op mijn werk om nog even bij wat collega's te showen. Die hadden haar nog niet gezien. Toen zag ik dat de nieuwe knuffels binnen waren gekomen van Trixie. De knuffels die ik als eerste heb mogen zien tijdens mijn bezoekje in de fabriek. Ik had toen al gezegd dat de Octopus voor Mera werd en die moest dus mee! Deze heb ik uiteindelijk van mijn bazin als kadootje gekregen <3

Afbeelding

Afbeelding

En heb nog een hele kleine flosstouw meegenomen. Een flosstouw van het merk Beco gemaakt van hennepmateriaal. Het is zo zoet om te zien hoe voorzichtig Bodhi is met Mera. Hier heeft hij het touw echt net tussen zijn voortanden zitten.

Afbeelding

Vandaag zijn we ook nog langs een ouder echtpaar van mijn moeder haar werk geweest. Was een kort bezoekje. Mensjes zijn boven de 95 jaar en helemaal weg van onze honden dus de pup moest wel even mee om te buurten. Die heeft daar overigens heerlijk languit op de vloerbedekking geslapen nadat ze op schoot had geknuffeld. Mensjes helemaal blij! <3 Zoiets kleins …..

Morgen is de truckrun hier in het dorp, ben benieuwd! Wij blijven wel gewoon lekker binnen ;)

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 18:30

Het voelt altijd zo awkward als je als enige nog post in een volg topic :')


Vandaag is Mera 9 weken oud *\o/* En zo'n vier kilo groot. Haar attitude is groter dan haar lichaam volgens mij. Het is echt een dame met karakter. Ze heeft Bodhi om haar staart heen gewikkeld en ook bij oma Lupa begint ze haar strepen te verdienen, maar dat kost iets meer moeite. Het is een dame die weet wat ze wilt.

De bench gaat steeds beter. Overdag (ook als wij weg zijn) beter dan 's nachts, maar dat komt wel goed. Ze trekt zich steeds vaker terug in de bench alszijnde haar plekje. Ze kan heel goed met zichzelf gewoon spelen met een kluifje of een speeltje. Maar het is ook een hondje die dus gewoon ergens neer ploft van, 'Houdoe - tukkie doen'. Qua zindelijkheid doet ze het ook al errug goed! 's Nachts is de bench droog en de overige boodschappen gebeuren tijdens het wandelen of eventueel in de achtertuin (wat natuurlijk netjes opgeruimd wordt ;) ).
Commando zit, af, plaats & kom kent ze al. Doet ze heel goed en leergierig. En wandelen aan de lijn gaat ook super goed. Ze kan heerlijk naast me paraderen!


Afbeelding
Gister is ze voor het eerst mee geweest naar stal om kennis te maken met mijn paard. Het was nog wel spannend als dat grote paardenhoofd adem uitblaast :') Maar verder deed ze het toch wel heel dapper! Gewoon met enige regelmaat herhalen dan komt het vast goed. Ze voelt zich heel stoer dus daar kunnen we mooi gebruik van maken.

Het zijn wel een stel eigenwijzen samen. Samen met haar broer zijn ze al goed in kattenkwaad uithalen … Gister trof ik ze spelend op de tuinbank aan. En nee … daar mogen ze niet op …

Afbeelding
Maar zeg nou zelf .. hier smelt je hart toch van? :')



Nou, wiggle wiggle, dat was weer een update vanaf deze kant :D Op deze manier kan ik alleen maar zeggen dat ik absoluut niet mag klagen *\o/*


Ohja :D Jut & Jul zijn door een fotograaf uitgenodigd voor een shoot. Eind deze maand gaan ze dus samen op de foto .. best wel spannend maar ook een eer. <3

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:23

Wat zijn die 2 leuk samen!
Ik ben het vergeten maar sport je ook met je oudere honden?

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:44

Gewoon blijven posten hoor, lees nog steeds mee. :D

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 23:51

Ik zie de video's ook voorbij komen op instagram, wat een attitude heeft Mera al := :')
Dan snap ik wel dat ze Bodhi (en Lupa bijna) om haar pootjes windt.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 18:07

xoranlover schreef:
Wat zijn die 2 leuk samen!
Ik ben het vergeten maar sport je ook met je oudere honden?


Met Lupa vanzelfsprekend niet meer. We zijn al blij als ze haar rondje om de sloot kan wandelen & op vakantie wat kan rondrazen. Met Bodhi heb ik verschillende aspecten van de hondensport uitgeprobeerd en we zijn blijven hangen bij de Frisbee. Helaas door mijn gezondheid is dit stil komen te liggen - en daardoor ook weer door hoe de club reageerde. Nu heb ik een club hier in de buurt waar we binnenkort weer gaan beginnen, maar eerst de puppycursus met Mera :)
Verder wordt er lekker gewandeld, gehersenwerkt en gespeeld.


Ja .. ze heeft de bijnaam 'Draak' en 'Diva' al gekregen, dus dat zegt wel voldoende toch? Maar ik ben ook wel helemaal weg van haar hoor. Het is natuurlijk even wennen en veel aanleren en hier en daar wat dingen afleren, maar ach. Vannacht heeft ze de hele nacht doorgeslapen en gaf om half 7 aan dat ze naar buiten moest - dat klopte ook. En toen heb ik haar gewoon mee naar boven genomen waar de andere honden ook zijn. En is ze naast mijn hoofd en bij Bo op bed in slaap gevallen. Ja heerlijk … Het is een gigantisch vrolijk en vriendelijk hondje. Als ze iets spannend vind gaat ze op d'r kont zitten en kijkt naar het 'enge-iets' tot het weg is of niet meer spannend is en dan loopt ze weer verder. Ik keur het goed!


Afbeelding
<3

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:07

Heerlijk die foto’s zo samen! Fijn dat het goed gaat ook! Zeker met Bohdi

justmexx

Berichten: 135
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: De Wijk

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 17:41

Wat wordt ze groot en knap!!! Lieve Mera <3

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:24

Je krijgt er wel een mooie foto van, de hondjes samen op de tuinbank. Leuk hoor.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 09:06

Mijne zouden alvast aan het opeten van de tuinbank begonnen zijn denk ik :7 :D

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-19 18:05

Toevallig is ze daar vanochtend mee begonnen, haha.

Even weer een update! Sinds afgelopen woensdag ben ik weer terug aan het werk en mijn moeder sinds donderdag. Het voordeel, in dit geval, van thuis wonen is dat iedereen op een ander tijdstip thuis is. De honden zitten zo nooit lang alleen en komen er ook gewoon tussen door uit. (als je anders van mening bent, prima). Mera doet het ontzettend goed en weet héél goed dat haar plek de bench is en daar gaat graag in, ook als de bench gewoon open staat. Ze piept niet en gaat gewoon heerlijk tukken (ze is ook moe zat als die twee weer gespeeld hebben). Als ze echt heel nodig moet dan hoor je haar 's nachts wel maar er zijn ook nachten dat we al door slapen. We wisselen het hier een beetje af met wie er uit gaat.

Afgelopen woensdag kwam ik weer op mijn werk en eigenlijk moest ik direct maar naar boven en hoefde ik niet te helpen met buiten zetten. Dus ik dacht, 'Huh?', en toen ik boven aan kwam stond daar een puppypakket klaar namens mijn collega's. Super lief! Toen ik Bodhi kreeg hadden ze dit ook gedaan en ik had nu echt niet verwacht weer een leuk pakket te krijgen. Voor iedere hond zit er wat wils in :D

Afbeelding

Afbeelding
Al waren de strikken in eerste instantie toch interessanter :P

Mera vermaakt zich ook prima. Als ze niet met Bodhi speelt dan is ze wel heerlijk met andere dingen bezig. Bijvoorbeeld bekijken wat die gekke konijnen nou toch doen …

Afbeelding
We hebben er zeven in totaal in twee grote verblijven/rennen dus ze heeft wat te zien!


Afbeelding
De Flamingo Fernando van het merk BECO moest natuurlijk vlot uitgetest worden & Bodhi is altijd wel in voor een trek spelletje. Het is ontzettend zoet om te zien hoe voorzichtig hij is. Op een begeven moment werd hij het wel een beetje zat en mocht ie er zelf even mee spelen, daarna weer weggehaald. Zowel Bodhi als Mera schudden fanatiek met hun 'prooi' of alles wat ze oppakken (ook sokken) en in dit geval was deze combinatie niet zo'n goed idee :')

Afbeelding

Afbeelding
Ja ach .. spelen is hier iets wat veel gebeurd op een dag. Als Bodhi wilt spelen dan blaft ie gewoon een paar keer en als Mera wilt spelen dan springt ze gewoon tegen hem op. Ze genieten er gigantisch van! Natuurlijk stoppen we ze wel op tijd want ze zijn versleten daarna ..

Afbeelding
En dat terwijl er gewoon bezoek was :P

Afgelopen donderdag is mutsefluts ingeënt en heeft ze de harten in de dierenarts praktijk verovert, en uiteraard was het op een begeven moment helemaal niet zo eng als ze dacht;
Afbeelding

Nu is ze daar helaas wel een beetje ziekig van. Diarree en spugen. We houden haar goed in de gaten met vocht binnen krijgen en ook haar temperatuur is goed. Ze pakt af en toe haar kluifje en verder ligt ze lekker. Ze heeft net nog met Bodhi gespeeld dus ze is levendig zat. Maar even de rust er in houden ;)

Haar grote broer let wel op d'r <3

Afbeelding



Dat was de up date! :wave: :wave:

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 18:23

Wat zijn die twee ontzettend leuk met elkaar! Dit is toch gewoon genieten!

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:06

Vandaag je hele topic gelezen.
Wat mooi dat ze in jullie leven is gekomen.
Lekker van genieten <3

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:25

Hoe gaat het nu denies?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 20:06

Het gaat eigenlijk hartstikke goed :) Was het topic een beetje vergeten toen dacht ik van nou dan kan ik mooi de foto's van de shoot posten maar daar heb ik mij even in vergist, haha.

Mera doet het ontzettend goed. Ze speelt lekker met Bodhi en sinds kort met een speeltje ook wel met Lupa erbij. Je begint te merken dat ze dingen echt door begint te krijgen. Het in de bench slapen 's nachts maar ook overdags gaat heel erg goed, ben zowel trots op haar als op mezelf want ik ben echt geen fan van de bench. Het is een eigenwijze Diva, en ik hou er van. Als ik thuis kom van mijn werk is ze ook super enthousiast, dat is echt iets wat 'gekomen' is.

Wij waren door Pupparazzi fotografie gevraagd om model te staan in Rotterdam. Dat was erg leuk. Het was wel ontzettend druk met toeristen en mensen die, 'Ah puppieeee' en wilde kroelen enzovoort. Ik zelf ben daar geen voorstander van en het mag dan ook alleen als ik het toe laat en Mera niet als een gek er op af stormt. Dat heb ik met Bodhi wel afgeleerd. We stonden in ieder geval in de spotlight, haha.
Ze heeft het ook super goed gedaan, net als Bo trouwens, en was goed met haar aandacht bij mij te houden.

Aankomende donderdag hebben we ons eerste puppycursus, dus ik ben benieuwd :) Ze kan ondertussen al zit, af & een pootje geven. Plaats is voor haar de bench en dat doet ze ook rete enthousiast. Het commando blijf komt er ook langzaam aan in.

Ik zal even wat foto's delen, vanaf 22 juli :)

Afbeelding

Afbeelding
Ja, die oren gaan!

Afbeelding
Een vochtig ochtendje. Het had die nacht/ochtend geonweerd en Mera heeft heerlijk door liggen pitten. En het waren echt heuse knallen. Het voordeel van een webcam richting de bench, even spieken!

Afbeelding
Diezelfde avond heerlijk in de regen gewandeld

Afbeelding
Een backstage foto tijdens de shoot! Ja hier is inderdaad niet te zien hoe druk het was :P

Afbeelding

Afbeelding
Met z'n drieën aan het spelen, in een berg zand, geweldig. moddercolliesforlife!

Afbeelding
& gisteravond, flapflapperdeflap oortjes.

Alvast een voorproefje van de fotoshoot dan maar :) De rest komt eind van de maand.

Afbeelding

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:06

Gaaf hoor dat worden vast mooie foto’s! Fijn dat het zo goed gaat! Veel plezier met de cursus!

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:09

Gaaf

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-19 19:10

Mera heeft het ontzettend goed gedaan tijdens de eerste puppycursus van afgelopen donderdag. Ze weet heel goed wat ze wilt en doet onwijs haar best. Het grote verschil momenteel met haar broer is dat ze vooral niet overprikkeld raakt door al het andere dat op het veld gebeurd. Ze kan heel goed en snel haar focus bij mij leggen en dan zijn we ook heerlijk samen bezig. Ze kan de rest goed negeren en vind het ook niet tof dat al die losbundige pups maar op haar afstormen. Ze doet niets maar haar houding spreekt boekdelen.

Afbeelding

Een hoop dingen konden wij al en aangezien we een klein clubje hebben konden we vlot verder. Wat dingjets als 'zit', 'af', en dergelijke. Ook een oefening dat je hond achter een snoepje aanloopt om trekken te voorkomen :Y) Een begin gemaakt aan de oefening 'sta' en het 'voorkomen'. Zelf ben ik al bezig met de oefening 'blijf' en het 'poot' geven kan ze ook al.
Ze is zo'n heerlijk lief, vrolijk en gezellig hondje. Met précies hetzelfde karakter als haar broer en helaas ook dezelfde angsten :') (bus, blaffende honden, skates) maar we werken er gewoon verder aan.

Mera is hier al weer vier weken en ik zou haar niet meer weg kunnen denken!
Die gekke moddercollie... (samen met haar broer hoor...)

Afbeelding

Afbeelding
Mijn knappe meisje <3

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 16:37

Vandaag mocht Mera weer naar de dierenarts en deze keer gingen we naar een DA die wat verderop zit. Dus dat betekend dat de dame in de auto mee moest. De DA verderop is namelijk een erkende arts door VacciCheck en ik wilde niet enten maar titeren. Gisteravond hadden we even het auto-tuigje pas-maat gemaakt en had ze voor het eerst achterin gezeten - wat heel goed ging! En vandaag moest ze er aan geloven.

In eerst instantie kratje meegenomen zodat ze daarin kon zitten/liggen maar madam vond ernaast beter. Ze zit toch vast dus doe je ding :') Uiteindelijk ging madam er zelf in liggen ….
Bij de kliniek aangekomen eerst nog even netjes geplast en daarna mochten we vrij snel naar binnen. Bloedprikken was natuurlijk geen pretje maar ze hebben niet zoveel nodig dus voor je het weet was het gedaan en kwamen de snoepjes! *\o/* Toen mochten we een halfuurtje wachten en dat heeft ze voorbeeldig gedaan. We hebben wat oefeningetjes gedaan en ik had de kong met lekkers meegenomen.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna is ze in slaap gevallen achter mijn benen onder de stoelen en tot op het moment dat de DA ons weer riep heeft ze liggen pitten. Dikke prima! Ze heeft verschillende andere honden gezien en wat mensen en ze deed het ontzettend goed. Een hond door een raam heen is trouwens wel raar B-)

De DA kon ons alleen maar goed nieuws geven. Ze had een geweldige titer bepaling en hoeft over 12 maanden pas terug te komen. Géén 12weken inenting dus! Wel heeft ze de Weil er nog bij gekregen, maar die voelde ze niet eens :P
Dus we gaan het over 12maanden wel weer zien :D Dan moet ze weer alleen want de rest is op 3 jaar afgestempeld :P

Afbeelding
Kijk haar zitten dan! Dit was bij thuiskomst ;)

Ondanks dat ik hele lieve dieren heb, waaronder Bodhi natuurlijk ook, maar Mera is momenteel wel echt een lichtpuntje in mijn 'donkere' dagen momenteel <3

Cerosa

Berichten: 769
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:08

Wat een schatje is ze toch ook. Om trots op te zijn!

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:16

Wat fijn dat ze het zo goed doet! En ze wordt steeds knapper <3

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 18:33

Ondanks dat ik er niet zo geweldig op sta wil ik de foto toch met jullie delen! Afgelopen maandag is Mera 13 weken oud geworden en ze is hier nu vijf weekjes :)

Afbeelding
Het verschil .. 8 weken versus 13 weken!

De afgelopen dagen waren voor ons ook een beetje gek. In 2015 is onze Luna (oudste border collie) op deze dagen ziek geworden en uiteindelijk met spoed ingeslapen. Ondanks dat het een plekje heeft en ik drie geweldige honden heb rond lopen blijft het zien van de foto's confronterend.

Ook alle foto's van de fotoshoot heb ik gekregen, die kan je in dit topic bekijken :)
[BB-ITP] Broer & Zus in Rotterdam

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 18:44

Amai, de tijd vliegt zeg! Wat een knap meisje heb je toch!