[Volg] Toeval bestaat niet, welkom Mera!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 13:03

Wat gaat het hard, nu alleen arm vol...prachtige kleur de moeder en pup....

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:13

Wat een leuke foto's! Ik volg uiteraard ook nog.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-19 21:39

Ooh wat een leuke reacties allemaal! Dat had ik niet gedacht :) Dus maar gewoon door posten? We gaan morgen heerlijk op vakantie!

Vandaag is ze weer mee geweest naar stal. Dat was best gek en spannend maar ze is goed 'te corrigeren' en 'af te leiden'. Lastig uitleggen. Mijn kast blijft wel haar favoriete stabiele plek. Ik heb niets bijzonders met mijn pony gedaan dan even gecontroleerd en weer in de paddock gezet. Was voor Mera even genoeg, pony staat toch al maanden stil (dankzij mijn lappenmand) dus het was prima zo. Ze is ook nog niet zover dat ik haar even ergens kan neerleggen, wil niet dat ze ergens weg rent.


Afbeelding
Op gepaste afstand is het prima.
Ja pony begint wat dikkig te worden, is spierloos, en zit onder de modder.

Daarna in de Intratuin beland maar daar waren we ook weer heel snel weg want dat was echt gigantisch druk en ik wilde gewoon even langs 'de dierenwereld' maar niet eens aan begonnen en regelrecht terug naar de uitgang.

Vuurwerk is hier ook niet zo spannend. Gisteravond lagen we allemaal op bed en toen hoorde ik flink vuurwerk. Via de webcam even gekeken maar onze Diva lag heerlijk languit op haar luxe kussen :') Ging een keertje verliggen want stel je voor dat het 2cm verder beter ligt, maar geen gehoor voor het vuurwerk. Hoop dat dit zo voort blijft zetten! **\O/**

Afbeelding
Een blije Mera die tevreden op haar kluifje lag te kluiven toen we weer thuis waren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:50

Dat neusje! <3 wat een leukerdje heb jij!
Ik heb dit topic nog niet eerder gezien, maar ik zet een stip hoor.

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 22:24

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 14:58

Zo nu en dan kijk ik even in je topic, want het zijn wel hele leuke honden hoor.

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom Mera!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:05

Leuke updates! Wat is het toch een heerlijk hondje!!!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 19:40

Was zomaar mijn eigen topic ontstipt. Bokt is een beetje ontregelt haha.

Sinds maandag zijn wij op vakantie bij ons vaste vakantie adres. Hier hoeft het vrouwtje niet op andere honden te letten en kunnen de honden heerlijk los lopen en genieten van alle rust. Aan het huisje zit een grote tuin met een doorgang naar een grote hondenspeeltuin met sinds kort een hondenzwembad. En als we oversteken hebben we een wandelpad van +/- 1km waar ze los kunnen ravotten met nog een flinke plas water. Kortom; echt genieten.

Afbeelding
Dit was van de eerste dag.

's Ochtends wandelen we met het trio en 's middags pak ik ze om en om mee. Dus dan zijn ze ook de sjaak en is het tijd voor foto's. En omdat ik broer & zus heb is het erg leuk om foto's te maken die een beetje in het zelfde schuitje zitten.

Afbeelding

Afbeelding

maar eigenlijk vond ik deze veel liever

Afbeelding

Haha.

Vandaag kwam een goede vriendin van mij. Tevens is zij een fantastische fotograaf en vorig jaar heeft ze mijn twee knapperds Bodhi & Lupa al prachtig vast gelegd. Dus dit jaar moest dat met Mera ook gebeuren. Ik kwam er echt achter dat ik maar heel weinig foto's heb waar ook ik op sta .. zo zonde! Dus daar gingen we verandering in brengen. En volgens mij is dat goed gelukt, mede door Mera haar heerlijke karakter <3

Deze avond kreeg ik in eerste instantie één foto, maar die blijft nog even geheim ;) Want die moet ik voor morgen hebben, haha. Maar toen kreeg ik een cadeautje toegestuurd ……


Afbeelding

Smaakt dit niet ontzettend naar meer fotos!?

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom Mera!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:50

Zijn ook volleerden modellen en smeerpoetsen...

AnnickT

Berichten: 1466
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 22:55

Dat lijkt me echt een heerlijke plek daar waar jullie zitten <3 En uiteraard meer foto's!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 10:02

Het is zeker een heerlijke plek! Het is haast jammer dat het ondertussen zo bekend is want het zit gigantisch vol, we boeken dan ook een jaar van te voren. Maarja .. dan heb je wel iets om naar uit te kijken!

Vandaag is het een mooie dag, onze knappe Bodhi is vier jaar geworden! Bodhi is de grote volle broer van Mera en dus 3,5 jaar oud. Dat moest natuurlijk gevierd worden met taart!! *\o/* *\o/*


Afbeelding

AnnickT

Berichten: 1466
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom Mera!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:18

Wat een geweldige foto! Gefeliciteerd Bodhi Y)(^)

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom Mera!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:07

wat een prachtige foto's ! en wat een blije koppies allemaal :D
leuk stel :j

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 23:09

Ondertussen zijn we alweer een weekje thuis en hebben we afgelopen week cursusdag 3 van de verkorte Jonge Honden cursus gehad. Op een bepaalde manier niet helemaal onze dag, het ging wel goed maar ook weer niet helemaal. Mera vind het gras en de geuren (konijnenkeutels, muizenkeutels/gangen etc) erg interessant en vind dat soms aantrekkelijker dan mij. Dat is best frustrerend want thuis doet ze dit niet en dus is er ook niet echt op te oefenen. Dan heb ik ook nog een instructrice die de eerste les gelijk tegen onze groep begon te snauwen dat we alles verkeerd deden wat voor mij wat extra spanning zorgt en misschien wordt mijn drive om het goed te doen dan iets te hoog. Leerproces, voor ons allebei. Uiteindelijk moet ik toch de manier vinden wat voor ons samen het fijnste werkt *\o/*

We zijn nog geduldig aan het wachten op de foto's van de shoot. Ik heb al wel vernomen dat ze in de nabewerking zijn dus nog even spannend! Wie weet morgen wel!

Vandaag is de kerstboom opgezet. Voor het aller eerst met Mera er bij! En voor de andere honden eigenlijk op een nieuwe plek omdat we dit jaar nieuwe meubels aan mijn moeder cadeau hebben gegeven. De kerstboom staat dus wat meer in handbereik haha. Bo & Lupa vinden het niet interessant en ook Mera eigenlijk niet. Moeders was al bang dat ze de kerstboom niet kon opzetten vanwege le puppy :')
Er is maar één manier om er achter te komen (het te leren) en dat is door te doen!

En ik zou ik niet zijn als daar geen foto's van komen.

Afbeelding
Tijdens het opzetten.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

{:) {:) {:) {:)

AnnickT

Berichten: 1466
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom Mera!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:19

Dat ziet er gezellig uit! Op de een of andere manier vind ik Mera zo'n boevenkoppie hebben, in tegenstelling tot Bodhi die eruitziet als een engeltje. Zit daar een kern van waarheid in of halen ze beide graag kattenkwaad uit?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom Mera!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 13:14

Haha, oh heerlijk! Nee daar zit wel een kern van waarheid in :P Als ik ze vergelijk als pup zijnde dan heb ik in die zin wel mijn handen vol aan Mera haha. Het is echt een draakje. Een heel vriendelijk draakje hoor! Maar ook niet zo snel onder de indruk :P

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 22:27

Smaakt dit naar meer lieve volgers? *\o/* *\o/*


Afbeelding

<3 <3 <3

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom Mera!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 22:48

Ohh wat een leuke foto! Zeker meer!

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 08:19

Smaakt naar veel meer, wat een prachtige foto!

Hier ook zo'n vensterbank-ligger, zal later eens een foto zoeken :D . Zij blijft dat ook doen ook al is ze nu anderhalf. Soms ligt ze zelfs half in de gordijnen gerold :7

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-19 18:47


Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 22:50

Afbeelding
Speciaal voor jou vanmorgen snel gemaakt met de gsm. Ik vond zo direct.de betere foto's niet op mijn computer.

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom Mera!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:09

Prachtige foto van jou en je drie knapperds....

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 18:53

Geweldig Balte! Leuke foto!

Ondertussen hebben jullie het topic vast al wel gezien. Bedankt voor de lieve reacties.

Afbeelding
Deze foto is mij zo ontzettend dierbaar. Het spat er gewoon vanaf hoe dankbaar ik met mijn kleine meisje ben. Ik vergeet daar absoluut niet mijn andere honden of dieren mee, zeker niet! Ieder dier van mij heeft een heel mooi en speciaal plekje in mijn hart.

Afgelopen zaterdag hadden wij ook de laatste les van de verkorte jonge honden cursus. Normaal eindigen ze dit met een examen maar in dit geval niet. Uiteraard werd er wel gekeken hoe en wat. Mera en ik zijn ingeschreven voor de Gehoorzaamheid cursus die 11 januari weer begint. Mocht het te vroeg voor haar zijn dan gaan we gewoon even een pauze inlassen.

Afbeelding
We zijn in ieder geval erg trots op onze derde certificaat!


Afbeelding
Ja, deze staat niet in het topic haha!

zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: [Volg] Toeval bestaat niet, welkom Mera!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:15

Tot nog toe een stille lezer (genieter) van je topic geweest. Maar die foto met certificaat is te grappig om niet te reageren. Ze kijkt echt zo van: " Moet ik hier nu blij mee zijn? Ik weet het nog zo net niet". ;)

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 10:42

* HIEP HIEP HOOERRAAA! *
*\o/* *\o/* Mera is één jaar *\o/* *\o/*

(even tekstje van facebook/insta gejat)

Vandaag een dag met een lach & een traan. Rond deze tijd was ik vorig jaar helemaal kapot nadat we de hele nacht 'in de weer' waren geweest met de bevalling van mama Kyenta. Maar wat was het het waard

Vorig jaar werd op deze bijzondere datum mijn wereldmeisje geboren. Nooit verwacht & toch gekregen, letterlijk een geschenk van boven ❤

Mijn knappe meisje is al weer één jaar, niet meer weg te denken uit ons leven en een hele grote steun en toeverlaat. Twee druppels water haar broer & samen een geweldig duo. Oh wat ben ik rijk

Maar naast dit ontzettend mooie geschenk moeten we ook niet vergeten dat het vandaag alweer tien jaar is geleden dat ze bij ons aan de deur kwamen om te vertellen dat Papa nooit meer thuis zou komen. Onwerkelijk. En ondanks dat het gemis altijd aanwezig blijft, geeft Mera deze zwarte dag een heel mooi randje licht

Dankbaar genieten wij verder, op naar nog vele mooie jaren ❤


Afbeelding
Feest vieren doe je met z'n allen! Taart voor iedereen *\%/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


& nog wat recente foto's <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Mera is ondertussen ook al loops geweest (net een paar dagen er vanaf) dus het nu een échte grote dame en helemaal geen pup meer <3