Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 23 van de 30 [ 733 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 30  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Opvangkatjes

 
Profiel   

Haha ja Anna praat nogal graag :') je voelt je nooit alleen met haar :D

En het doet me echt zoveel plezier om dat filmpje van Esther en Dory te zien <3 ik gun al mijn opvangertjes een goed leven. Maar Esther gun ik het toch echt wel extra. Dat beestje heeft zo een rotleven gehad voor ze bij ons kwam en dat ze dan nu zo geliefd wordt, zelfs door die andere kat <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 12:15 



 
Profiel   

Dat filmpje van Esther en dory <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 12:18 



 
Profiel   

Zo mooi dat filmpje van Esther en Dory ! <3

Anna weet wel heel erg goed duidelijk te maken wat ze wil }>
Wordt Olaf een blijvertje ? :o

Hopelijk vindt het wilde gevalletje ook een gouden stal ! Of een gouden huisje als het misschien toch nog keert, ze is nog relatief jong.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 13:06 



 
Profiel   

Ooh Anna haha :') wat een praatjesdame. Mijn kater is ook zo. Soms word je er gek van maar stiekem is het toch zoiets leuk <3 Wat ziet Olaf er goed uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 14:15 



 
Profiel   

Ik heb nog enkele leuke filmpjes van de voorbije 2 weken :D

Anne met Olafje aan het spelen <3



Anna is 10 dagen geleden vertrokken naar een fantastische thuis waar ze een vriendinnetje van dezelfde leeftijd heeft <3

Anna met haar vriendinnetje


[ img ]

[ img ]

Het wilde katje is ook herplaatst als stalkatje, waar ze de tijd krijgt om verder open te bloeien. Er zijn daar nog stalkatjes die eerst wild waren en nu vrij tam zijn.

Dus enkel Olafje is voorlopig nog hier <3 en dat zal nog wel een tijdje zo blijven want hij was weer ziek geweest, heeft net een zware antibioticakuur achter de rug. Hij is nu iets beter, maar we willen nog een 2 tal weken wachten voor we beginnen met de vaccins, sterilisatie,... Tot hij genoeg aangesterkt is. Wat ben ik blij dat hij op ons pad gekomen is, want als wild zwervertje had hij het zeker niet overleefd.

Mijn siamees Smoky is gek op hem en is weer een echte pleegpapa :D


Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-20 11:50 



 
Profiel   

Jij maakt van allemaal hele lieve sociale katten zeg, echt knap en goed werk wat je doet! En super schattige filmpjes en foto's iedere keer! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-20 12:14 



 
Profiel   

<3 <3 wat ben jij toch een geweldig mens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-20 12:20 



 
Profiel   

Wat een lieve poes is die siamees ! <3

Anna vindt haar nieuwe huisje + huisgenoot helemaal prima zo te zien 8-)

Hoe plaatsen ze eigenlijk boerderijkatjes ? Ik veronderstel dat die op de nieuwe plek ook even moeten binnenblijven want dat ze anders per direct foetsie zijn ? :P

Olafje = blijvertje ? <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-20 12:47 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Wat een lieve poes is die siamees ! <3

Anna vindt haar nieuwe huisje + huisgenoot helemaal prima zo te zien 8-)

Hoe plaatsen ze eigenlijk boerderijkatjes ? Ik veronderstel dat die op de nieuwe plek ook even moeten binnenblijven want dat ze anders per direct foetsie zijn ? :P

Olafje = blijvertje ? <<)


Wij hebben 2 a 3 jaar geleden 3 zwervers geadopteerd en zij zaten eerst 3 weken binnen in de stallen in een bench. Daarna werd het koud en zijn ze naar de schuur verhuisd, waar we ook en ren voor hen hadden gezet. Toen dan uiteindelijk de deur openging, kwamen ze altijd terug naar de schuur om te eten en te slapen.
Ze werden behoorlijk tam. 1 is helaas gestorven, de andere 2 zijn nog steeds koning te rijk en gaan het erf eigelijk niet af. Alleen lastig als ik de tractor nodig heb, moet ik eerst een verontwaardigde kat eraf gooien :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-20 13:16 



 
Profiel   

Lief die Olaf; nog wat schuchter , maar dat kan ik me wel voorstellen als hij zich nog niet fit voelt.
Een plaatje om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-20 13:26 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Pandora2 schreef
Wat een lieve poes is die siamees ! <3

Anna vindt haar nieuwe huisje + huisgenoot helemaal prima zo te zien 8-)

Hoe plaatsen ze eigenlijk boerderijkatjes ? Ik veronderstel dat die op de nieuwe plek ook even moeten binnenblijven want dat ze anders per direct foetsie zijn ? :P

Olafje = blijvertje ? <<)


Wij hebben 2 a 3 jaar geleden 3 zwervers geadopteerd en zij zaten eerst 3 weken binnen in de stallen in een bench. Daarna werd het koud en zijn ze naar de schuur verhuisd, waar we ook en ren voor hen hadden gezet. Toen dan uiteindelijk de deur openging, kwamen ze altijd terug naar de schuur om te eten en te slapen.
Ze werden behoorlijk tam. 1 is helaas gestorven, de andere 2 zijn nog steeds koning te rijk en gaan het erf eigelijk niet af. Alleen lastig als ik de tractor nodig heb, moet ik eerst een verontwaardigde kat eraf gooien :+


Oke, merci ! Ik had al zo'n vermoeden dat het ongeveer zo moest gaan.
Wel zo leuk als dan blijkt dat ze uiteindelijk toch nog graag bij de mensen zijn <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-20 19:22 



 
Profiel   

Ja dat bij de mensen zijn was wel goed gelukt := Al heb je geen idee hoe ze zich ontwikkelen. Ze kwamen bij ons met een leeftijd van 1-2 jaar en alle drie waren zeer schuw. Eerste 2 maanden geen kat gezien.
De eerste (die nu helaas gestorven is) werd uiteindelijk een echte schootkat, mama kon er zo in haar nek mee Rondlopen. Maar zeer wantrouwend naar anderen en naar mijn broer. Heeft mij ook nog 2 a 3 maanden gekost voor ik hem kon aaien terwijl hij wel zonder problemen naar mama kwam.

De tweede is een knuffel geworden maar kan je absoluut niet oppakken. Je valt er wel constant over :+ Aanhankelijk naar iedereen van het gezien.

En de derde heeft zowat alle goede plekken in Het huis geclaimd sinds hij daar ook binnen mocht en jengelt continu vanaf hij je ziet. Maar die kan je absoluut niet oppakken en ook voor te aaien is het aai aai klauw. Kan ook panisch doen als je boven zijn hoofd komt met je hand of een snellere beweging maakt (opstaan bvb).

Maar uiteindelijk zijn ze allemaal wel leuk op hun manier hoor <3

@ TS: sorry voor het korte intermezzo! Ga vooral door met posten over de zwervertjes, dat er nog veel meer succesverhalen mogen komen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-20 19:44 



 
Profiel   

Arm klein Olafje. Maar wat boft hij met zo’n pleegpapa

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-20 19:58 



 
Profiel   

Omdat dit topic meer een volgtopic is geworden verplaats ik dit topic naar BB-HK en voeg ik een [VOLG] tag toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 21:46 



 
Profiel   

Oh wat leuk Muiz :) onze eerste Hk-topic :D

Van hieruit nog even een update, Olafje is een blijvertje <3
Hij is een zorgenkindje (eerst die hevige reactie op de hittegolf, dan de niesziekte en daarna heeft hij een hevige reactie op zijn voeding gehad). Nu krijgt hij volledig graanvrij voer zoals mijn siamees en daar doet hij het prima op :)

Hij is ondertussen ook gechipt, steriel en eerste vaccinaties zijn ook achter de rug nu hij wat aangesterkt is :)

Naar ons toe is hij volledig opengebloeid. Met mijn 4 jarige dochter speelt hij ook al. Mijn 2 jarig zoontje vindt hij nog wat druk, maar hij heeft de ruimte om hem te kunnen ontwijken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 11:04 



 
Profiel   

Leuk ! Ik had al zo'n vermoeden dat Olaf een plakkertje was :D
Gaan de anderen goed in hun nieuwe huisjes ?

Ik moest van 't weekend nog aan jullie denken. Er stonden mensen van de stichting in Leefdaal aan de winkel en heb ze een dikke promopack Sheba gegeven voor de katjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 11:07 



 
Profiel   

Oooh maar dat is goed! Heb je nog foto's? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 11:07 



 
Profiel   

Hoe gaat het inmiddels met de katten? Heb je nog nieuwe opvangertjes gehad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 11:25 



 
Profiel   

Na lange tijd nog eens een update..

De voorbije maanden had ik het heel druk met de revalidatie van mijn zoontje, mijn dochter en mijn werk. 1 van de 2 vzw's waar ik mee samenwerkte was ook niet meer zo actief dus ik heb enkele maanden geen opvangkatjes gehad.

Vorige week kwam het nog in mijn gedachten dat het ongeveer een jaar geleden is dat Esther hier kwam. En dat ik het toch wel mis. En alsof het lot me gehoord had, kreeg ik donderdagnamiddag én vandaag een oproep.

Donderdag :

Oud, verzwakt katje die doodstil lag in een gracht/greppel in de felle regen, niemand id buurt kende haar. Ik ben haar gaan ophalen en meteen naar dierenarts gereden om te checken op chip en haar na te laten kijken. Geen chip en helaas slecht nieuws. Katje was idd heel oud, voorpootje helemaal kapot, nierfalen,... Ze zou volgens de dierenarts de nacht niet halen, dus besloten we om haar uit haar lijden te verlossen :'( ik was er kapot van. Geen happy end :( . Ik deed ondanks dat ze niet gechipt was en ze zo mager en vol klitten was, toch een oproep op fb of dat iemand haar kende. Daar kreeg ik later die avond reactie op. Ze was toch van mensen die iets verderop woonden. Katje was 19j en had idd zware nierproblemen, ze was blijkbaar een dag daarvoor ineens weggelopen. Ze zal aangevoeld hebben dat ze ging sterven en daarom weggelopen zijn. Zo jammer dat ze niet gechipt was, anders wisten we meteen van wie ze was en hadden ze er bij kunnen zijn voor het inslapen :( . Die mensen waren me wel heel dankbaar dat ik haar de laatste zorgen heb gegeven en dat ze rustig is ingeslapen bij de dierenarts en niet al lijdend gestorven is in de gracht. Ik heb hen in contact gebracht met de dierenarts en ze zijn het katje vrijdag daar gaan ophalen en maandag wordt ze gecremeerd Y;(


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 23:22 



 
Profiel   

En dan about today ...

Deze namiddag kreeg ik een oproep binnen van mensen dat er een wilde kat die al enkele weken drachtig was, ineens geen dikke buik meer had. Kittens dus.
Ik stelde voor om een vangkooi te brengen, maar dat we die enkel konden zetten als we wisten waar de kittens waren, mama kan niet meegenomen worden zonder kittens en omgekeerd ook niet.


[ img ]


Snel de vangkooi bij de vzw gaan ophalen en dan doorgereden. Samen met de mensen beginnen zoeken naar het nestje. Ineens gevonden, mamapoes ging telkens naar een boom en blijkbaar lagen de kittens helemaal onderin de holle halfrotte boom . Heel gevaarlijk want door de wind waaide er de hele tijd puin en takken naar beneden op het nest.

[ img ]


Goed, nest gevonden. Nu afblijven tot we mama vinden.
Toen ik de vangkooi klaarzette kwam mama ineens af en ze ging er tot mijn verwondering vrij vlot in. Mama was gevangen, dus nu konden we de kittens nemen en dan naar huis de eerste zorgen gaan toedienen ... Dacht ik...


[ img ]


De kittens lagen 2 meter diep in de boom en ondanks pogingen om door de nauwe gaten te kruipen was het onmogelijk om erbij te geraken. Het werd ook te gevaarlijk want er zou nog meer puin op hen vallen. Uiteindelijk na vele pogingen om een gat te maken vlakbij het nest langs de buitenkant van de stam, vonden we een plek die rot was en ben ik daar met mijn hand in gegaan en zo voorzichtig het puin uitgegraven met mijn hand, tot we bij het nest waren. Ondertussen keek de zoon vd mensen langs boven aan de boom door het holle gedeelte naar beneden om me richtlijnen te geven waar ze lagen, want mijn hand paste maar net door het gat en dus kon ik niks zien wat ik deed. Toen ik de kittens eruit haalde, bleven er maar komen . Uiteindelijk 7!!! kittens eruit gehaald en daarna met de camera in het gat om te kijken of er zeker geen achter bleven.


[ img ]


Thuis mama meteen ontwormd en ontvlooid, bench klaargezet en overdekt zodat ze rustig zaten en de kittens vlug gewogen.


Helaas kijkt mama niet naar de kleintjes om :( . Ik hoop dat dit de komende uren nog veranderd. Ondertussen heb ik hen zelf bijgevoed want het was ondertussen al bijna 4u geleden dat ze gevoed waren door de mama.

De gewichtjes zijn tussen de 88gram - 102gram en de navelstrengetjes hangen er nog aan. Dus ze zijn wss max 2 dagen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 23:32 



 
Profiel   

Oh wow wat een zorgen. Diep respect voor jou dat je je zo inzet voor die sukkeltjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 00:06 



 
Profiel   

Heeft ze geen ontsteking aan haar tepels, want dan kan drinken erg pijnlijk zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 08:22 



 
Profiel   

Wat een avontuur en dan nog 7 kittentjes ! :wow:
Ze had wel een heel veilig plekje gevonden om haar kindjes te krijgen, behalve de vallende takken dan.

Mams is wel een knappe verschijning.
Hopelijk vindt ze haar kindjes snel weer leuk en kan dit gezinnetje lekker bijkomen bij jullie !

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 09:05 



 
Profiel   

Leuk om weer van je te lezen. Hopelijk krijgt mama poes nog wat moedergevoelens anders krijg je het nog erg druk met 7 kleintjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 12:02 



 
Profiel   

Och ik lees nu net over het oude katje in de gracht. Had ik vanmorgen niet gelezen.

Ook al is het geen happy end, toch wel fijn voor die eigenaars dat ze weten wat er met hun poes gebeurd is.
Supergoed dus dat je het alsnog op fb geplaatst hebt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 12:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 23 van de 30 [ 733 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 30  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen