[VOLG] Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:24

Wel eens met kimd, loopt genoeg ongecastreerd etc op straat wat sommige eigenaren de normale standaard vinden.
Dat mijn kat gechipt gesteriliseerd geënt etc etc is en mijn kittens straks ook zsm, dat vind ik dan weer normaal. Niet iedereen is het zelfde.
Heb ook veel cavias zitten (23) en 90 procent is opgevangen en daarvan zitten ook ex eigenaren tussen waar mijn nekhaar van overeind gaat staan.
Maar ben me ook bewust dat hun mij wrsch ook weer bijzonder vinden met al mijn verzinsels en dingetjes

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:32

Als ik de reacties op Facebook zo lees is het wel echt de eigenaar en niet iemand die gewoon makkelijk aan een raskat ogende kat wil komen.
Ik ken de omgeving waar TS de kat gevonden heeft niet zo goed, maar ik heb genoeg ervaring met eigenaren die anders denken over het hebben van dieren dan ik. Blijft een moeilijk verhaal.

De kat weer vangen en dan zelf houden raad ik af, dat is gewoon diefstal aangezien je weet dat de kat een eigenaar heeft.

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:41

Heb zo'n situatie ook bij de hand gehad. Zeer zwaar vermagerde ongecastreerde raskat boordevol klitten. Werkte toen zelf nog bij dierenambulance dus mee gepakt en bleek ook eigenaar te hebben. Foto's gemaakt en dierenpolitie erop af gestuurd. Echter week erop werd hij doid gereden dus einde situatie. Die mensen bleken bewust 3 raskatten te hebben 2 poezen en hem. Enkel buiten was hij ivm sproeien en was de bedoeling dat hij de poezen zou dekken en de kittens voor veel geld verkopen...

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 23:41

Hier ook zo'n situatie..

Een jaar lang liep hier een kater in de voortuin.. mager, vies, ongecastreerd, schuw. Hij at vogelvoer en egelvoer, joeg mijn eigen katten de stuipen op het lijf als ze in de afgesloten achtertuin zaten, sproeide onder mijn voordeur door naar binnen.... Ik was er wel een beetje klaar mee en ben in de buurt gaan rondvragen / flyeren. Geen mens die het dier kende.
Op een gegeven moment zag ik dat hij slecht liep, kwijlde, bloederige kwijl uit zn bekkie.. tijd voor echte actie.. Weer flyers, weer aanbellen overal.. niks.
Vangkooi geregeld, en na 4 weken liep hij de kooi in. Kwaad, boos, bang.. en hoe irritant ik hem ook vond.. vanaf dat moment was het mijn mannetje..
Naar de DA, geen chip, wel ernstige problemen met zijn tanden..
Dus hij werd gecastreerd, geopereerd aan zijn bekkie, en ik liet hem chippen.
Uiteindelijk is hij weer uitgezet in mijn tuin, met als bedoeling dat hij, als hij zou willen en het zou lukken met de andere katten, bij ons mocht blijven, maar in elk geval kreeg hij een eigen huisje in de tuin, met toegang tot brokjes. Elke dag was hij in de tuin, hij wilde verder niet veel contact, wel kletsen op afstand, maar dat was het.
Na bijna een jaar liet hij toe dat ik hem, toen ik thuis kwam en hij in de tuin zat, kon aaien. <3

Op een avond zag ik dat hij gewond was, maar hij liet zich niet pakken. De volgende nacht kwam hij niet langs.. ( ik heb een camera hangen zodat ik hem kan zien ) ik maakte me zorgen.. tot ik de volgende ochtend gebeld werd door een DA 15km verder.. Hij was daar binnen gebracht, en de chip stond op mijn naam.
Lang verhaal kort:
Hij was gebracht door zijn eigenaar voor castratie die ochtend en nu vonden ze de chip die op mijn naam stond.
DA was bijzonder onvriendelijk, wilde me geen naam geven of niks, maar had ook de eigenaren en de kat nooit gezien voor dit bezoek.. ging dus gewoon van hun verhaal uit, en ik was de boosdoener in dit verhaal. Ze ging zelfs wel even de chipgegevens veranderen.. dacht het niet dus.
Dat het de 'eigenaar' een jaar lang niet was opgevallen dat hij al lang gecastreerd was, en dat hij een aantal tanden mist deed niet ter zake.

Ik ben naar de DA gegaan, ze lieten me niet binnen, dus heb ik op de stoep zitten wachten tot hij opgehaald zou worden en ik dan maar zou zien wie het was..
Het blijken mensen te zijn die 1 straat verder wonen.. Hij schijnt een echte schoot knuffel te zijn ( die de halve dag en nacht hier in zijn huisje zit. en waarvan ze niet wisten dat hij gecastreerd was.. >;)

Of hij echt hun kat is...ik zal het nooit weten.
Zijn huisje staat hier nog steeds in de tuin, zijn eten ook. Ik weet dat hij ergens binnen mag / kan als hij dat wil. ( tenminste. dat is wat ze zeggen. ) Als hij niet meer komt weet ik waar ik hem moet zoeken..


sneeuwpop schreef:
Ga er gewoon heen en vraag hoe het met hem is. Open het gesprek...

Als het nodig is: bied geld voor de kat en hou er rekening mee dat ze boven dat bedrag gaan vragen...
Dan maak je een opsomming van de kosten die nog gaan komen - castratie, wonden verzorgen etc en geef een laatste bod aan. Anders blijf je de dierenpolitie er op af sturen omdat dit niet de eerste x is en je weet dat het voor jou ookal is gebeurd.
Hopelijk kiezen ze dan voor het geld.


Dat zou ik ook doen, zonder verwijten, gewoon een open gesprek.. met stroop vang je meer vliegen dan met azijn...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 23:51

Zo te lezen op FB gaat het idd om de rechtmatige eigenaresse.
En de één verzorgt zijn kat natuurlijk anders als de ander. Teken hebben ze al snel opgelopen, dus daar zou ik niet meteen een conclusie aan trekken. Niet iedereen chipt zijn kat en wie weet was hij al weken weg..
Volgens FB woont de eigenaresse om de hoek waar de kat gevonden is, dus misschien kun je haar wat tips geven, TS?

Westhof

Berichten: 2902
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:54

Aan de ene kant natuurlijk fijn dat er nu meer duidelijkheid is. Maar het is voor jou wel een domper, TS. Zeker na alle moeite die je voor hem hebt gedaan. Hopelijk leert zijn baasje van deze ervaring. Zeker voor buitenkatten zijn een chip en castratie/sterilisatie gewoon basiszaken die je naar mijn mening als eigenaar op orde hoort te hebben.

Ben wel benieuwd hoe dit afloopt.

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-19 14:23

Ik snap dat niet iedereen dezelfde manier van zorg heeft. We hebben zelf een siberische kat en toevallig hebben bijna al onze vrienden ook siberen of maine coons. We gaan allemaal iets anders met de katten om. Wij houden de kat binnen en in de tuin, een vriendin heeft een klein huisje en laat haar poes wel naar buiten, weer andere vrienden hebben een kat met een bizar dikke ondervacht waar soms niet tegenop te borstelen is die ook soms een klit weggeknipt krijgt. Een vriendin heeft een kat met een hele gevoelige huid die zichzelf soms te hard krabt en dan wondjes heeft.
(Al zijn al onze katten wel gechipt en gecastreerd/ gesteriliseerd)
Al die dingen op zich zijn geen probleem. Als het op zichzelf stond.


Het gaat me ook niet om de dingen op zichzelf. Als het alléén klitten waren, of alléén wat teken...
Wat mij bezorgd maakt is alles bij elkaar. De teken, de wonden, de koorts, de sloomheid, ongechipt, ongecastreerd, mager, doffe vieze vacht, kale plekken omdat het zo ver was gekomen dat ze klitten weg moest knippen en dan tóch nog klitten hebben.
Volgens de dierenambu zei de eigenaar dat ze hem iedere dag ziet, dus hij was ook niet al weken zoek, dit is gewoon hoe hij er normaal bij loopt.

Het is de combinatie, alles bij elkaar, die mij niet lekker zit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 14:27

Als je even op FB zoekt zie je dat ze nog meer ragdolls heeft (of heeft gehad).
Maar de dierenambu heeft hem mee gegeven neem ik aan, dus ik neem aan dat zij verder geen moeilijkheden zagen?
Je zou contact met haar kunnen opnemen?

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-19 14:52

Ik ben wel nog even bezig met zowel de dierenambulance als de dierenpolitie om te kijken of er nog iets gedaan kan worden. De dierenpolitie vind het wel een melding waard maar heeft een adres nodig en dat moet volgens hun protocol door de dierenambulance gegeven worden en de dierenambulance wil best het adres geven maar alleen als de dierenpolitie hen opbelt en daarom vraagt want dat is bij hen protocol. Ze vinden beiden dat de ander hen moet bellen... bureaucratie... >;)

Ik heb met de dame van de afdeling dierenbeheer van de dierenambu gesproken en die heeft gezegd dat ze het wel kwalijk vond maar dat ze veel ergere dingen ziet en dat hij "op het randje" zat en ze uiteindelijk heeft besloten om niet zelf een melding te maken. Op het randje zou voor mij genoeg reden zijn, maar goed.
Ik heb haar wel zover dat ze zelf de dierenpolitie gaat bellen en gaat vragen of zij het inderdaad een melding waard vinden, dan wil ze de adres gegevens wel overhandigen. Ik hoop dus dat dat gaat gebeuren.

Verder heeft ze me verteld dat ze de eigenaar "streng heeft toegesproken", maar dat ze niet veel meer mag doen. Ze hoopt dat dit de eigenaar bewuster heeft gemaakt.


Ik zou best contact met haar op willen nemen, maar ik weet eerlijk gezegd niet goed hoe ik dat moet aanpakken. Ik kan me voorstellen dat ze mij nu maar een vervelend mens vind die haar geld heeft gekost om haar kat op te halen. Ik zou niet willen dat haar gevoelens over mij de gezondheid van de kat in de weg staan.

Ik zou dus best een gesprek met haar willen aanknopen maar ik weet niet goed hoe, als iemand daar tips voor heeft dan hoor ik dat graag.

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 15:20

Gewoon vanuit je eigen gevoel praten dat je de kat zo leuk vond en je eigenlijk er zelf best voor open stond om de kat te houden als er geen baasje voor is. Of zij misschien bereid is te kat aan jou te verkopen oid. Of misschien eerst gewoon vragen naar informatie erover, of vragen naar hoe het met hem gaat en zo. Uitleggen dat jij hem hebt gevonden en dat hij je aansprak. iig een open gesprek, geen verwijten uberhaupt niet beginnen over wat jij van zijn situatie vind maar vooral gewoon interesse tonen en aangeven hoe jij je over de kat voelt. (Niet uit gezondheidsoogpunt maar vanuit dat hij je aansprak en of je hem miss mag bezoeken, of dat je hem evt mag overnemen.)
In ieder geval niet te direct zijn en echt geen beschuldigingen doen, daar kan je best wat narigheid van krijgen. En een eigenaar die in zijn schulp kruipt.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 16:46

Omdat dit een volg topic is zet ik hier een tag bij en verplaats ik het naar [BeestenBoel Huiskamer]

7ofhearts

Berichten: 2751
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: [VOLG] Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 17:41

Het is bijna jammer dat de eigenaar al een paar pittige gesprekken voor haar kiezen heeft gehad over het houden en verzorgen van haar kat. Daardoor zou ze boos en afwijzend kunnen reageren op een mogelijk gesprek van TS. Echter als de eigenaar oprecht goede bedoelingen met het dier heeft zou ik er als eigenaar zijnde wel voor open staan. Zo kreeg mijn broer constant een kat op bezoek die liever bij mijn broer was dan bij zijn eigenaar. Door het dier sávonds te volgen kwam hij er achter waar hij woonde, en beide zijn in gesprek gegaan. Van "opvang "adres werd mijn broer langzaam maar zeker officieel eigenaar van het dier terwijl de eerste eigenaar nog steeds aan de overkant van de weg woont. Dat is pas dierenliefde denk ik dan. Kijken naar het belang en keuze van de kat.

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [VOLG] Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:39

Ach dit vind ik eigenlijk toch wel een verdrietig ‘eind’ ....... Ik had hem en jou aan elkaar gegund!

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 21:00

abeltje_xx schreef:
Ik ben wel nog even bezig met zowel de dierenambulance als de dierenpolitie om te kijken of er nog iets gedaan kan worden. De dierenpolitie vind het wel een melding waard maar heeft een adres nodig en dat moet volgens hun protocol door de dierenambulance gegeven worden en de dierenambulance wil best het adres geven maar alleen als de dierenpolitie hen opbelt en daarom vraagt want dat is bij hen protocol. Ze vinden beiden dat de ander hen moet bellen... bureaucratie... >;)

Ik heb met de dame van de afdeling dierenbeheer van de dierenambu gesproken en die heeft gezegd dat ze het wel kwalijk vond maar dat ze veel ergere dingen ziet en dat hij "op het randje" zat en ze uiteindelijk heeft besloten om niet zelf een melding te maken. Op het randje zou voor mij genoeg reden zijn, maar goed.
Ik heb haar wel zover dat ze zelf de dierenpolitie gaat bellen en gaat vragen of zij het inderdaad een melding waard vinden, dan wil ze de adres gegevens wel overhandigen. Ik hoop dus dat dat gaat gebeuren.

Verder heeft ze me verteld dat ze de eigenaar "streng heeft toegesproken", maar dat ze niet veel meer mag doen. Ze hoopt dat dit de eigenaar bewuster heeft gemaakt.


Ik zou best contact met haar op willen nemen, maar ik weet eerlijk gezegd niet goed hoe ik dat moet aanpakken. Ik kan me voorstellen dat ze mij nu maar een vervelend mens vind die haar geld heeft gekost om haar kat op te halen. Ik zou niet willen dat haar gevoelens over mij de gezondheid van de kat in de weg staan.

Ik zou dus best een gesprek met haar willen aanknopen maar ik weet niet goed hoe, als iemand daar tips voor heeft dan hoor ik dat graag.


Wat ik zou doen is naar haar toe gaan, of op FB een berichtje sturen waarin je zet dat je zo blij bent te weten waar Mousse thuishoort, en dat je heel benieuwd bent hoe het met hem gaat.
Dan heb je in elk geval een opening zonder verwijten zeg maar..

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 22:58

Maar als TS melding maakt bij de dierenpolitie zal ze waarschijnlijk niet meer zo vriendelijk zijn.
Het zal anoniem zijn, maar één en één is 2....

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Re: [VOLG] Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 23:33

Maar die zijn niet zo heel snel doorgaans... die dierenpolitie.. ik zou wel eerst even contact leggen dan..

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 09:00

Aangezien de eigenaar hem wel heeft opgehaald denk ik dat diegene er wel enige moeite voor wil doen. Ik vind het een lastige situatie. Eigenlijk is een kater buiten laten in een bevolkte omgeving, zeker als je er zelf mee wil dekken, not done. Je hebt dan gewoon veel kans op verspreiding van ziekten etc en ruzies met katten uit de buurt die allemaal hun eigen kleine territorium hebben.

Buitengebied is anders, daar valt een kater meer of minder niet op. Het territorium is groter en natuurlijker en ze zorgen voor minder overlast dan in een dichter bevolkte omgeving. Ja ook daar ziektes, maar doorgaans zijn boerderij katten een stuk steviger en is er meer natuurlijke selectie.

Ik heb zelf een klopkater. Ik kreeg hem omdat hij in de weg liep en het is zo uit mijn hoofd een 7e of 8e generatie van mijn eerste stalpoes. Ik heb zijn zus ook, die is gesteriliseerd. Hem heb ik nog niet laten castreren omdat het ingewikkeld is als klopkater en het zit me niet in de weg. In de stad bleef hij binnen maar nu op de boerderij mag hij buiten. Hij is de grootste en sterkste kater en de eerste maanden vorig jaar werd hij mager en zag er niet uit, wonden en kale plekken en hij komt soms thuis met teken en dan krijgt hij zo'n pipetje in de nek. Nu is ie weer dik en mooi, hij heeft zijn deel van het territorium afgebakend en alle katten uit de buurt hebben elkaars rang weer weten te bepalen. Hij is gelukkiger zo dan wanneer hij binnen moet blijven. Hij heeft 1 vaste vriendin en als die kittens krijgt is hij dagen van huis. Hij heeft bij ons toen hij in huis moest blijven ook voor kittens en puppies gezorgd, dus ik weet dat hij dat dan ook doet. Hij gaat gewoon in het nest liggen en houdt ze warm terwijl moeders voer gaat vangen.

En als hij gecastreerd is straks zou het voor de katten uit de buurt niets uitmaken, er lopen een hoop katers en poezen en de baasjes ervan laten ze gewoon lopen en ze zullen dus net zo goed kittens blijven krijgen, alleen weet ik dat zolang de mijne niet gecastreerd is de kittens heel goed verzorgd worden. Maar goed, dit is het 2e jaar dat ie als kater buiten loopt in een dunbevolkt buitengebied en ook het laatste jaar, want die castratie staat op de planning voor deze zomer. Wat ik wil zeggen, katers worden mager als ze veel te doen hebben en een territorium moeten afbakenen. Dus het zal misschien niet zo zijn dat ie zich niet redt, maar juist dat ie het wel redt. De mijne is de grootste en sterkste en die moest ook het meeste vechten en had het meeste werk.

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-19 21:19

Ik wil ook nog even hier aan iedereen een bedankje doen voor de nominatie voor het virtuele bloemetje.
Echt super lief iedereen!

Ik ga morgen weer contact opnemen met de dierenambulance/ dierenbeheer over de stand van zaken. Ik ga een beetje afwachten wat daar uit komt en welke adviezen daar gegeven worden.
Ik ben intussen ook een beetje de moed bij elkaar aan het rapen om met de eigenaar contact op te nemen via fb. Ik vind dat erg spannend :P

Ik vond het best moeilijk toen in erachter kwam dat hij wel een baasje had want ik had hem al helemaal in mijn hart gesloten. Maar hoe moeilijk ik het ook vind, uiteindelijk is Mousse het belangrijkst.
Uiteindelijk is het het belangrijkst dat Mousse goed verzorgd wordt, of dat nou bij mij in huis is of bij zijn baasje.
Hopelijk staat ze open voor contact, en als ik hem niet kan overnemen misschien kan ik haar dan helpen met zijn zorg. Ik zou het zelfs niet heel erg vinden om misschien financieel wat bij te dragen. ( vlooien en tekenmiddel, chipkosten, zoiets) Ik heb genoeg kammetjes e.d. over om zijn vacht te kammen, die mag ze hebben. Ik wil ook wel langskomen om hem te kammen als zij het moeilijk vind of er te druk voor is. Ik kan hem voor haar naar de dierenarts brengen voor afspraken als ze daar geen tijd voor heeft.
Ik kan en wil een hoop doen, een hoop is mogelijk.

Ik wil geloven dat zij ook het beste met hem voorheeft. Misschien heeft ze gewoon een beetje hulp nodig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:27

TS, in de reacties bij het bericht op FB van de dierenambulance had je ook wat geplaatst over de (nalatige) zorg van deeigenaar en ik denk dat die reactie (hoewel ik hem volledig begrijp!) nu niet in je voordeel werkt als je met haar een gesprek aan wilt gaan in de hoop dat je Mousse mag overnemen :\ Misschien voelt ze zich door de reactie juist aangevallen?
Als je met haar in gesprek gaat zou ik die reactie in ieder geval even toelichten en nuanceren! Dan is er wellicht meer begrip van beide kanten.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:56

abeltje_xx schreef:
Ik wil ook nog even hier aan iedereen een bedankje doen voor de nominatie voor het virtuele bloemetje.
Echt super lief iedereen!

Ik ga morgen weer contact opnemen met de dierenambulance/ dierenbeheer over de stand van zaken. Ik ga een beetje afwachten wat daar uit komt en welke adviezen daar gegeven worden.
Ik ben intussen ook een beetje de moed bij elkaar aan het rapen om met de eigenaar contact op te nemen via fb. Ik vind dat erg spannend :P

Ik vond het best moeilijk toen in erachter kwam dat hij wel een baasje had want ik had hem al helemaal in mijn hart gesloten. Maar hoe moeilijk ik het ook vind, uiteindelijk is Mousse het belangrijkst.
Uiteindelijk is het het belangrijkst dat Mousse goed verzorgd wordt, of dat nou bij mij in huis is of bij zijn baasje.
Hopelijk staat ze open voor contact, en als ik hem niet kan overnemen misschien kan ik haar dan helpen met zijn zorg. Ik zou het zelfs niet heel erg vinden om misschien financieel wat bij te dragen. ( vlooien en tekenmiddel, chipkosten, zoiets) Ik heb genoeg kammetjes e.d. over om zijn vacht te kammen, die mag ze hebben. Ik wil ook wel langskomen om hem te kammen als zij het moeilijk vind of er te druk voor is. Ik kan hem voor haar naar de dierenarts brengen voor afspraken als ze daar geen tijd voor heeft.
Ik kan en wil een hoop doen, een hoop is mogelijk.

Ik wil geloven dat zij ook het beste met hem voorheeft. Misschien heeft ze gewoon een beetje hulp nodig.


Dit vind ik zó top! Echt super lief. Ik duim voor je dat het contact, mocht je het gaan leggen, helemaal goed gaat. Let wel; sommige mensen maken zonder wroeging of gebetensbeten misbruik van anderman's goedheid. Het zou bijzonder spijtig zijn als zo'n schat van een mens als jij daaraan 'ten prooi' zou vallen

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-19 22:18

Cayenne schreef:
TS, in de reacties bij het bericht op FB van de dierenambulance had je ook wat geplaatst over de (nalatige) zorg van deeigenaar en ik denk dat die reactie (hoewel ik hem volledig begrijp!) nu niet in je voordeel werkt als je met haar een gesprek aan wilt gaan in de hoop dat je Mousse mag overnemen : Misschien voelt ze zich door de reactie juist aangevallen?
Als je met haar in gesprek gaat zou ik die reactie in ieder geval even toelichten en nuanceren! Dan is er wellicht meer begrip van beide kanten.


Je hebt gelijk, op dat moment was ik gefrustreerd en achteraf had ik dat beter niet (op die manier) kunnen doen. Ik zal die reactie zeker toelichten en hoop dat die niet tussen een goede verstandhouding zal staan.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: [VOLG] Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:53

Hoe is het nu ts?

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 12:42

Ik heb niet meer teruggehoord van dierenbeheer, maar ik heb besloten dat even te laten liggen.
Ik heb gisteren via fb de eigenaar een berichtje gestuurd waarin ik me verontschuldig en vooral aangeef dat ik Mousse zo'n leuke kat vind. Ik vraag hoe het met hem gaat en heb haar uitgenodigd voor een kopje koffie bij mij om het er nog eens over te hebben en de lucht te klaren.

Ik heb nog niks gehoord, maar ik hoop dat er positief op gereageerd wordt.
Vingers gekruisd!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:44

Heel netjes van je! Ik hoop dat ze er op in gaat :)

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: [VOLG] Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:44

oe spannend! stoer van je! ik duim mee!!!