Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 15:07

Gecondoleerd. Heel erg voor jullie allemaal maar ze is nu een natuurlijke dood gestorven.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 16:42

Natuurlijk vinden mensen het dom dat we het zover hebben laten komen.

Maar er waren ook mensen die het dom vonden als wij niks meer gingen proberen. Je weet nooit wanneer je het goed doet. De hele dag lopen we hier verdrietig rond. Niemand om uit te laten, niemand die even lekker door de tuin rent, heen gejoel door het huis als ze blij is. Het is echt zo leeg zo erg dit allemaal.we hadden het ook graag anders gezien maar we wilden alles geprobeerd hebben zonder dat dure onderzoeken nodig zouden zijn. Ze heeft de laatste weken nog top weken gehad lekker in de tuin kunnen liggen overdag.

We weten ook niet zeker wat ze nu gehad heeft.we denken dat ze misschien nog iets verkeerds heeft gegeten of misschien een maagkanteling dachten we later aan. Het is maar raden wat het is geweest

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 17:03

Ach Ts het is hier voor de Bokt zeikers toch nooit goed wat je ook doet.
Heel veel sterkte met het verlies.
Ondanks dat het hiermee wel makkelijker gaat worden doet het toch zeer......

Anoniem

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 17:14

Iedereen zal er wat van vinden, wat je ook doet. Jullie hebben je gevoel gevolgd en dat is altijd goed.
Heel veel sterkte met het gemis..

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 17:46

Weet je TS, als je van tevoren geweten had dat ze die dag zou overlijden, dan had je eventueel andere keuzes kunnen maken. Maar helaas zulke goede glazen bollen bestaan niet. En dan nog, je hond heeft er echt niet onder te lijden gehad. Het ziet er alleen heftig uit. Heel veel sterkte! Het zal best een groot gemis zijn.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 18:06

justdiesel schreef:
Ach Ts het is hier voor de Bokt zeikers toch nooit goed wat je ook doet.
Heel veel sterkte met het verlies.
Ondanks dat het hiermee wel makkelijker gaat worden doet het toch zeer......


Wat ontzettend flauw dat je meteen als zeikerd wordt afgedaan als je wel een kritische noot hebt....

Een hond die zichzelf zo onder plast dat t zo heftig stinkt en daardoor gaat snauwen naar baas heeft er simpelweg wel aan te lijden gehad.

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 18:24

De mens ervaart meer ongemak van de geur dan de hond :+. En heel veel honden houden niet zo van douchen en snauwen dan. Niet dat dat geen ongemak is dan, maar laten we het ook niet erger maken dan het is. Die 5 minuten douchen per dag is echt geen ondragelijk lijden geweest.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 18:35

Dat de hond t telkens niet kon ophouden ed is wel degelijk ongemak voor de hond.
Maargoed het is makkelijk om bepaalde dingen niet te willen zien omdat we geen keuze kunnen/willen maken

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 18:42

Mondy schreef:
justdiesel schreef:
Ach Ts het is hier voor de Bokt zeikers toch nooit goed wat je ook doet.
Heel veel sterkte met het verlies.
Ondanks dat het hiermee wel makkelijker gaat worden doet het toch zeer......


Wat ontzettend flauw dat je meteen als zeikerd wordt afgedaan als je wel een kritische noot hebt....

Een hond die zichzelf zo onder plast dat t zo heftig stinkt en daardoor gaat snauwen naar baas heeft er simpelweg wel aan te lijden gehad.


Mondy mijn opmerking was niet persoonlijk naar jou bedoeld, ik bedoelde het over het algemeen want er zijn heel veel mensen met commentaar op de ts geweest.
Mijn excuus als dat zo overkwam.

In elk geval is het gelopen zoals het gelopen is en het is verdrietig genoeg voor ts

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:00

Ah sorry dan begreep ik t verkeerd !

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:17

Wat verdrietig |(

7ofhearts

Berichten: 2751
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:34

primera schreef:
Ik vind het ook jammer dat het haar niet bespaard is gebleven. Maar dat is de bewuste keuze van de eigenaar.

Sterkte met het verlies.


Hier moest ik ook aan denken, maar het is zoals het is.
Er was in elk geval iets goed mis met de hond en ik trek dan ook zeker mijn twijfels bij de dierenartsen en hun reacties, zoals beschreven door TS.

RIP.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 21:39

Dan doen jullie dat maar lekker! Fijn dat iedereen zo mee leeft. Heel erg bedankt. Echt fijn dat mensen zo reageren

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 22:22

Ik leef ook met je mee en de rest ook ;)
Doet niks af aan of we er een andere mening over kunnen hebben behalve alleen vervelend vinden. Nl ook voor toekomstige die met jullie dilemma te maken gaan krijgen.

Telpeva

Berichten: 14707
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 22:24

Wat het ook is geweest, het was naar, voor je hond, voor jou en voor je gezin. Hartverscheurend verhaal met een droevig einde, sterkte met het verlies van je maatje.

Froukje
Forever young

Berichten: 10836
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 22:31

Mondy schreef:
Ik leef ook met je mee en de rest ook ;)
Doet niks af aan of we er een andere mening over kunnen hebben behalve alleen vervelend vinden. Nl ook voor toekomstige die met jullie dilemma te maken gaan krijgen.

Maar moet dat dan altijd maar geuit worden, die mening? Om TS nog even een trap na te geven?

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 23:58

Mondy schreef:
Ontzettend naar dat jullie haar moeten missen.

Maar ik heb er wel een nare smaak bij. Jammer dat de hond dit niet bespaard is gebleven.

Sterkte met het verlies iig :(:)


Ik ook, ik had, was het mijn hond geweest, vroeger aan de bel getrokken, vond de update dan ook eerlijk gezegd bijzonder zuur om te lezen... Maar het klopt, ieders dier en dus ieders keuze. Heel veel sterkte TS!

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 06:33

Froukje schreef:
Mondy schreef:
Ik leef ook met je mee en de rest ook ;)
Doet niks af aan of we er een andere mening over kunnen hebben behalve alleen vervelend vinden. Nl ook voor toekomstige die met jullie dilemma te maken gaan krijgen.

Maar moet dat dan altijd maar geuit worden, die mening? Om TS nog even een trap na te geven?


Nee absoluut niet om ts een trap na te geven. Ja in de hoop dat het bij een ander dier wel anders zal gaan.
Het zou hypocriet zijn om vantevoren wel aan te geven het niet meer te vinnen kunnen en daarna ineens niet meer.

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 07:15

TS heeft nu niets meer aan reacties als 'was dit de hond maar bespaard gebleven'. Vind het echt ontzettend onsympathiek dat mensen dat nog even posten hier.

Ik denk dat ts alles heeft gedaan wat zij juist geacht heeft in de situatie, laten we daar nu respect voor hebben en niet nog even steken onder water blijven geven.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 07:38

Was dit een topic wat op het nieuwsforum had gestaan of waarbij de ts iemand is die dit verteld dat het bij buren zo zou zijn dan zouden de reacties niet mals zijn. Nu is de ts wel bekend en zou ineens alleen maar sterkte gezegd mogen worden ?
Ik vind het oprecht ontzettend rot voor ts en gezin. Dat meen ik echt. De reden Dat ze zo lang zijn door gegaan is omdat ze hun hond niet konden missen. Dat snap ik ook wel.
Maar wil niet zeggen dat we dan moeten vergeten dat t ook te kan zijn. En dat dat ook op een normale manier mag zeggen in de hoop dat t voor een volgende niet zo lang hoeft te zijn.

Mariloulou
Berichten: 250
Geregistreerd: 15-07-12

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 07:41

Wat ontzettend heftig en verdrietig. Heel veel sterkte met het verlies!
Elke keuze was verdrietig geweest, blijf erop vertrouwen dat je het juiste hebt gedaan voor je hond. Jij kende haar het beste, alle anderen hier reageren op basis van een paar woorden op een scherm.


Voor alle mensen die het nodig vinden een nare opmerking te maken; daar krijg ik nu een nare smaak van.
Wat TS ook had gedaan het was niet goed geweest. Herplaatsen; dat ze dat zo'n oude hond aan doet. Inlaten slapen; ze heeft niet alles gedaan. En nu natuurlijke dood; is het ook niet goed. Het is niet onze hond we kenden de situatie niet in real life.
Echt kap met elkaar in tijden van verdriet de grond in trappen, stuur een lief bericht of schrijf niets.

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 07:54

Nou, ik vind het inderdaad ook niet zo gepast. Bovendien is afscheid nemen vaak ook een proces. Laatste bericht van TS hiervoor is in juni. Dus je ziet je hond in een paar weken verder achteruitgaan. En ik denk dat TS en haar gezin heus bezig waren met het inslapen proces. Maar dat dit net even eerder kwam. Het in huis plassen lijkt me vooral erg vervelend voor TS, de geur ed ook. De hond zelf hoeft daar helemaal niet zo'n last van te hebben. En wie weet hoe blij en vrolijk hij nog deed bij elke wandeling ook. TS ziet het hele plaatje, wij enkel een paar zinnetjes waaruit blijkt dat de hond wel aftakelde op bepaalde vlakken. En dat je dan niet in 2 weken tijd al bij de dierenarts staat voor inslapen kan ik me ook nog voorstellen. Dit duurde allemaal geen maanden he. En we hebben ook geen glazen bol. Als TS nog bezig was met testen van ander voer en eventueel medicijnen, dan moet je dat meestal ook even een week of 4 aankijken of er nog wat verbetering in zit. De hond had zover bekend geen pijn, kon nog erg genieten van een wandeling, rende nog rond ook. Ik snap heel goed dat je dan nog hoop houdt dat het nog iets verbetert eventueel. Dus de TS verwijten vind ik wat unfair. Zou het anders vinden als de hond al 2 weken niet op kon staan van de pijn of zo. Maar daar lees ik niets van. Alleen dat TS al een paar hele zware weken erop heeft zitten. En nu dan dit.
Nogmaals heel veel sterkte voor jullie gezin!

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 07:59

Ik laat de discussie voor wat t is.

Ts nogmaals sterkte !! Hoop ook dat het met jullie kindje beter gaat ondertussen :(:)

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-19 09:27

Bedankt voor de lieve reacties van sommige. Er ware zoveel reacties probeer nog eens medicijnen of probeer ander voer, ga naar een andere dierenarts kijk wat hij zegt. Al jullie tips opgevolgd zodat we alles hadden geprobeerd. Met als inslapen dan de laatste oplossing. Nu hebben we dat geprobeerd is het weer niet goed. Het is niet zo dat je met medicijnen of ander voer begint dat het probleem meteen is opgelost. Ze ging de laatste 2 weken juist harder achteruit.ze had geen pijn misschien wel maar ze liet het niet zien. Was vrolijk met de wandelingen, zwom in de plas hier vlakbij, rende door de tuin. We hebben haar echt niet elke dag gedoucht. We hebben een badje buiten gezet voor haar wad ze zelf in kon spetteren met wat zeep daar genoot ze van en rook ze weer lekker voor zover het kon. Het is geen martelgang geweest de laatste weken. We hebben zelfs nog heel veel gelachen om haar.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 09:38

appiesjappie schreef:
Bedankt voor de lieve reacties van sommige. Er ware zoveel reacties probeer nog eens medicijnen of probeer ander voer, ga naar een andere dierenarts kijk wat hij zegt. Al jullie tips opgevolgd zodat we alles hadden geprobeerd. Met als inslapen dan de laatste oplossing. Nu hebben we dat geprobeerd is het weer niet goed. Het is niet zo dat je met medicijnen of ander voer begint dat het probleem meteen is opgelost. Ze ging de laatste 2 weken juist harder achteruit.ze had geen pijn misschien wel maar ze liet het niet zien. Was vrolijk met de wandelingen, zwom in de plas hier vlakbij, rende door de tuin. We hebben haar echt niet elke dag gedoucht. We hebben een badje buiten gezet voor haar wad ze zelf in kon spetteren met wat zeep daar genoot ze van en rook ze weer lekker voor zover het kon. Het is geen martelgang geweest de laatste weken. We hebben zelfs nog heel veel gelachen om haar.

Ik denk dat het beeld wat vertekend was door je eerdere bericht, daar kwam het meer over als een heel nare tijd met een heel naar einde voor haar. Ik schrok er een beetje van maar heb daar niet op gereageerd omdat ik dat in deze situatie gewoon niet gepast vond maar ben heel blij om te lezen hoe fijn zij en jullie het ook nog gehad hebben! Klinkt als een waardevolle tijd ondanks de ongemakken.

Veel sterkte met het verlies en gemis, daarnaast denk ik dat je ook snel een bepaalde opluchting zult voelen over de rust/veiligheid in huis en dat is goed en mag gewoon naast elkaar bestaan.