Hond ziek. Herkent iemand dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 13971
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 12:54

Ze is nu 37.2 en voeld koud aan

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:09

Stille meelezer.. koud aanvoelen is nooit een goed teken..

Nyaleti

Berichten: 6136
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:18

Kabayo schreef:
casperzazoe schreef:
Ik denk dat je goed moet nadenken over hoelang je weer een stabiele leefomgeving voor haar hebt. Dus één huis, één vast gezin / eigenaar. Ook al kent ze beide huizen en mensen, op en neer gaan is echt niet goed voor een (zieke) hond en erg vermoeiend. Waarschijnlijk dat ze daardoor nu weer zo futloos is.
Als je pas over maaaanden een stabiele omgeving voor haar hebt, is de kans groot dat ze zo blijft sukkelen. Ook al is het misschien niet de meest logische reden om haar hierom te moeten laten gaan.

Is het een optie om ergens een warmtelamp te kopen (of te huren van fokkers)? Die werken als een tiet.

Ergens denk ik dat je zelf al de keuze hebt gemaakt, onbewust misschien. Als je thuis komt en je ziet haar futloos liggen, wat is dan het eerste wat door je heen gaat?

Sorry heb over deze heen gelezen

Als ik thuis kom kan ik wel janken als ik haar zie liggen. Eerlijk gezegd zie ik mijn paarden terug die ik ook heb laten gaan. Die waren alle 3 zichtbaar aan het lijden en Fenna heeft dezelfde blik. Die paarden hadden koliek , hersenbloeding en een gescheurde baarmoeder. Die laatste wisten we eerst niet. En ging ook steeds beter. Uiteindelijk kwam dat eruit en zijn we eigenlijk veel te lang doorgegaan (de scheur zat zo diep en hoog , bijna niet te voelen). Die had ook ondertempratuur en at/dronk niks meer. Als ik daaraan terug denk breek ik. Ik heb nu het gevoel dat ik hetzelfde aan het doen ben. Veel te lang door gaan terwijl haar blik op is ;(



Wat je hier zegt, zegt genoeg.. Niemand kent Fenna zo goed als jij haar kent. Zéker mensen online niet. Ik snap dat je het lastig vindt om het online te gooien in dit topic, want mensen weten het toch altijd beter := maar je kan geen ongelukkige, doodzieke hond houden omdat je bang bent voor meningen van andere. Als je al jaren dag in dag uit bezig bent met een beestje, dan weet je het op een gegeven moment dat het klaar is. Soms ineens dat je denkt, het is klaar. Soms sluipt het er bij in.
Again, de keuze is aan jou en aan niemand anders. Niet je vriend, niet de DA en zéker niet aan een stel betwetende bokkers. Honden zijn zich niet bewust van doodgaan, wel van pijn hebben en leiden.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:21

Toi toi bij de DA. Ik hoop steeds op wat positiefs ...

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:19

Heel veel sterkte.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110676
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:26

Koud aanvoelen is idd niet goed en 37.2 is wel heel laag.
Ik ben benieuwd wat de dierenarts zegt.

Kabayo

Berichten: 13971
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 14:58

De dierenarts zei niks over de temperatuur

Volgens haar is deze ziekte goed te managen en moeten we waarschijnlijk de pillen aanpassen

Nu dus wachten op de bloeduitslag

Met mijn ex is het ook allemaal moeilijk. Die maakt overal nu een probleem van terwijl het mijn hond is (op alle documenten, dierenarts rekeningen, paspoort, chip , honden diplomas) maar hij betaald de helft mee van de dierenartskosten en de aanschaf.
Dan heeft hij toch geen poot om op te staan?

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 15:04

Geen idee hoe het juridisch zit maar bij ons zijn onze dieren van ons samen ondanks dat diploma,s en stambomen op de 1 of op de andere naam staan.
Al helemaal als alle kosten gedeeld worden.
Beetje vreemd als dan bij uiteen gaan de hond ineens niet meer van ons samen is.
Maar goed, zo sta ik erin.

Zou fijn zijn als er met medicijnen nog wat gedaan kan worden.
Maar vraag je er dan ook niet naar bij de da waarom ze zo koud is of onder temperatuur heeft?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110676
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 15:05

Waar doet hij precies moeilijk over?

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 15:06

Waarom betaald hij dan de helft als het niet mee zijn hond is en is er een regeling waar hij en wanneer hij bij wie woont?

Kabayo

Berichten: 13971
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 15:07

Hond is ook van ons samen en dat vind ik prima. Jammer dat hij met dingen als "stap ik naar de rechter" begint :=

Ik heb geen probleem mee hoor! Met de hond delen! Hij nu wel

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 15:08

Als hond van jullie samen is, hij de helft meebetaald, lijkt mij dat hij dan ook gedeelde zeggenschap erover heeft.

Kabayo

Berichten: 13971
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 15:10

dromertje2 schreef:
Als hond van jullie samen is, hij de helft meebetaald, lijkt mij dat hij dan ook gedeelde zeggenschap erover heeft.

Maar hij kan toch niet zeggen "ik geef je de aanschafkosten terug en ik neem haar mee" zonder enig overleg?

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 15:11

Nee zeker met alle documenten niet

Kabayo

Berichten: 13971
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 15:14

Heb net juridisch loket gebeld. Ik ben de eigenaar. Hele opluchting

Nu gaan we weer verder met het herstel

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110676
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 15:19

Ik kan het niet helemaal volgen. Hij wilde toch ook juist dat ze gaat herstellen en dat er naar haar gekeken word?
Kun je de kosten voor haar wel alleen dragen?

Hopelijk gaat ze snel vooruit.

Kabayo

Berichten: 13971
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 15:27

Pbtje gedaan. Niet alles hoeft op internet :P

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 15:34

Ik hoop dat er voor fenna een goede keus gemaakt wordt en dat zij niet de dupe wordt door een ruzie tussen jij en je ex.


Hond kan er niets aan doen. Iemand moet een keus maken voor haar.

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 15:37

Wat een gedoe Kabayo. Die stress kan je er nu niet bij hebben en de hond ook niet.

Helaas is het met een hond net zo duidelijk als een meubelstuk wat je koopt of iets van jou is of niet. Dus wat fijn dat alle documenten op jouw naam staan. Let ook op chip en eventueel hondenbelasting e.d.

Kabayo

Berichten: 13971
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 15:41

Olle schreef:
Wat een gedoe Kabayo. Die stress kan je er nu niet bij hebben en de hond ook niet.

Helaas is het met een hond net zo duidelijk als een meubelstuk wat je koopt of iets van jou is of niet. Dus wat fijn dat alle documenten op jouw naam staan. Let ook op chip en eventueel hondenbelasting e.d.

Chip staat ook op mijn naam. Hondenbelasting hebben we hier niet.

Ik blijf er verder nuchter en rustig onder. We gaan eerst zien wat de uitslag is. Hij is gelukkig ook weer rustiger nu

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 15:44

Gedoetjes allemaal, hoort er helaas wel even bij.
Maar ik ben het levende bewijs dat een hond delen voor langere periode ook best wel kan, al bijna 7 jaar..

Wel fijn dat de dierenarts gematigd positief is, dus dan de ziekte goed te managen is. Dat biedt perspectief.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Hond ziek. Herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 15:47

Als hij kan aantonen dat hij de kosten van de hond heeft gedragen voor minstens 6 mnd achtereen kan hij de hond ook opeisen ... als jij die kosten heb gedragen dan kan hij dat niet

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 15:48

Kabayo schreef:
De dierenarts zei niks over de temperatuur

Volgens haar is deze ziekte goed te managen en moeten we waarschijnlijk de pillen aanpassen

Nu dus wachten op de bloeduitslag

Met mijn ex is het ook allemaal moeilijk. Die maakt overal nu een probleem van terwijl het mijn hond is (op alle documenten, dierenarts rekeningen, paspoort, chip , honden diplomas) maar hij betaald de helft mee van de dierenartskosten en de aanschaf.
Dan heeft hij toch geen poot om op te staan?

Maar dat wist je toch al? Waarom twijfel je daar steeds zo aan? Hoe meer stress die hond heeft hoe meer medicatie ze zal moeten krijgen en vice versa. Dus zodra jij die hond allerlei stress laat hebben door verhuizing zul je daar op in moeten spelen voordat ze zo diep wegzakt, toch? Dat lijkt me nou net de crux bij deze aandoening?

Kabayo

Berichten: 13971
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 15:49

candalisa schreef:
Als hij kan aantonen dat hij de kosten van de hond heeft gedragen voor minstens 6 mnd achtereen kan hij de hond ook opeisen ... als jij die kosten heb gedragen dan kan hij dat niet

Kan denk ik met bankafschriften

Brok hebben we altijd om en om gehaald.
Dierenarts kosten alleen met deze ziekte gedeeld. Dus vanaf augustus
Ik heb de sterilisatie (500 euro) en röntgenfotos (450) volledig zelf betaald. Hij de entropion operatie (350)

Kabayo

Berichten: 13971
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 15:53

GDG schreef:
Kabayo schreef:
De dierenarts zei niks over de temperatuur

Volgens haar is deze ziekte goed te managen en moeten we waarschijnlijk de pillen aanpassen

Nu dus wachten op de bloeduitslag

Met mijn ex is het ook allemaal moeilijk. Die maakt overal nu een probleem van terwijl het mijn hond is (op alle documenten, dierenarts rekeningen, paspoort, chip , honden diplomas) maar hij betaald de helft mee van de dierenartskosten en de aanschaf.
Dan heeft hij toch geen poot om op te staan?

Maar dat wist je toch al? Waarom twijfel je daar steeds zo aan? Hoe meer stress die hond heeft hoe meer medicatie ze zal moeten krijgen en vice versa. Dus zodra jij die hond allerlei stress laat hebben door verhuizing zul je daar op in moeten spelen voordat ze zo diep wegzakt, toch? Dat lijkt me nou net de crux bij deze aandoening?

Ik heb er op ingespeeld. Ze krijgt weer een pil meer. Maar dus geen verschil