Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 54 [ 1339 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 54  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hond ziek. Herkent iemand dit?

 
Profiel   

Ik zie dat je alles doet met heel veel liefde en zorgen voor je hond maar wil toch even ingaan op het geven van lasagna en een broodje:

Zeker bij een zieke hond, niet doen. Gewoon niet doen. In humaan voedsel zitten tegenwoordig zoveel toevoegingen die slecht tot zeer giftig zijn voor honden. Dingen zoals zoetstof zijn gewoon hartstikke dodelijk. Zout en lactose in de lasagna is ook niet echt bevorderlijk. In een wit bolletje gist, broodverbeteraar en zout.

Wat je kan doen is een beetje witte rijst met wat kip koken en dan in het kookvocht (wel laten afkoelen) aanbieden. Dat is veilig en licht verteerbaar en de meeste zieke honden zijn er dol op.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 11:05 



 
Profiel   

Ik hoop dat je er snel achter komt wat er met hem is. Zoals de blokker boven mij zegt, ik zou hem echt geen humaan voedsel geven, zeker geen lactose. Als hij geen brokken eet, kan je proberen een beetje rijst met wat gekookte kip te geven, en daarbij veel vers water. Dat is lekker lichtverteerbaar en inderdaad eten ze dat vaak heel graag, ook als ze ziek zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 11:32 



 
Profiel   

Nelleke en stabledoor hierover heb ik gewoon contact met de dierenarts ;)

Haar reflexen zijn een stuk minder dan gister. Ze denken nu ook iets neurologisch. Het is allemaal erg lastig want ze is ook super zwak. Dat willen ze eerst aan pakken. Ze zijn nu iets aan het controleren om te zien of ze moet blijven voor een infuus. Suiker was goed. Ook zijn ze bang er iets met haar organen zijn omdat ze veel plast maar niks drinkt. We werken stap voor stap omdat ze vele rare klachten heeft en je er aan de "buiten kant" niks aan ziet. In de zin van onderzoeken gisteravond.

Het is geen vergiftiging , grasaar, hondenziekte of wobbler

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 11:34 



 
Profiel   

Och meis wat poedersuiker zeg voor fenna veel sterkte, dikke knuffel van hier

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 11:37 



 
Profiel   

Jeetje joh, dit klinkt niet best. Ik hoop dat jullie er snel achter zijn wat dit nu is. Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 11:41 



 
Profiel   

Jeetje man elina.. sterkte met Fenna :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 11:44 



 
Profiel   

Dat hoort zich niet goed aan, heel veel sterkte en maar hopen dat ze iets vinden wat behandeld kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 11:46 



 
Profiel   

Bloed was iets verdikt. We gaan nu naar huis. Bloedonderzoek afwachten

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 11:48 



 
Profiel   

Ze houden haar toch aan het infuus daar??

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 11:50 



 
Profiel   

bigone schreef
Ze houden haar toch aan het infuus daar??

Nee

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 11:50 



 
Profiel   

Ik snap niet helemaal waarom de hond nu mee naar huis mag/gaat. Ik zou haar daar laten of ergens brengen waar ervaring is met dit soort spoedpatiënten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 11:57 



 
Profiel   

horsiegek schreef
Ik snap niet helemaal waarom de hond nu mee naar huis mag/gaat. Ik zou haar daar laten of ergens brengen waar ervaring is met dit soort spoedpatiënten.

We hebben geen flauw idee wat ze mankeert. Ze heeft een heel raar ziektebeeld. We wachten eerst een bloedonderzoek af zodat we dingen kunne uitsluiten en gericht kunnen behandelen. Infuus is niet nodig.

Waarom zou ik haar dan laten? Alleen in een kennel terwijl ze nu toch niks kunnen vinden en doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 12:07 



 
Profiel   

Gezien het ras: is een (partiële) maagtorsie met als gevolg daarvan beginnende sepsis uitgesloten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 12:09 



 
Profiel   

Och toch, wat heftig allemaal, ik duim door en hoop dat er wat uit het bloed komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 12:17 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Gezien het ras: is een (partiële) maagtorsie met als gevolg daarvan beginnende sepsis uitgesloten?

Ja. Buik en alles is helemaal in orde

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 12:17 



 
Profiel   

Hoe lang duurt het voordat je de uitslag weet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 12:19 



 
Profiel   

kiki1976 schreef
Hoe lang duurt het voordat je de uitslag weet?

Uur ongeveer voor organen. De rest morgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 12:21 



 
Profiel   

Is het geen botulisme? Geeft ook verlamming verschijnselen en zal me niet verbazen met het weer van de afgelopen weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 12:29 



 
Profiel   

Oh jongens, TS en de DA zijn de enige die de hond hebben gezien. Beslissing of dat ze mee naar huis mag lijkt me wel overwogen. Ze kunnen daar nu verder niks doen, behalve wachten. TS komt over als iemand die er echt wel verstand van heeft en houdt haar hond goed in de gaten. Lekker thuis laten liggen, veel fijner voor zo'n beestje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 12:29 



 
Profiel   

jeetje wat naar hea als je niet weet wat er is .. is ze goed ontwormd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 12:31 



 
Profiel   

evita13 schreef
jeetje wat naar hea als je niet weet wat er is .. is ze goed ontwormd?

Ja :)


mvdende schreef
Is het geen botulisme? Geeft ook verlamming verschijnselen en zal me niet verbazen met het weer van de afgelopen weken.i

Ik zal even googlen :)
Edit. Nee , ze is niet misselijk , geen diarree , niet overgeven

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 12:32 



 
Profiel   

Kabayo schreef
evita13 schreef
jeetje wat naar hea als je niet weet wat er is .. is ze goed ontwormd?

Ja :)


mvdende schreef
Is het geen botulisme? Geeft ook verlamming verschijnselen en zal me niet verbazen met het weer van de afgelopen weken.i

Ik zal even googlen :)
Edit. Nee , ze is niet misselijk , geen diarree , niet overgeven


Dan alsnog. Niet via Google maar aan de dierenarts aangeven of het een mogelijkheid is.

Al vaker gelezen dat een dier weinig of geen van de meest voorkomende symptomen laat zien, maar een bepaalde ziekte wel onder de leden heeft.

Denk ook nog aan blauwalg vergiftiging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 12:37 



 
Profiel   

Mvdende een ziekte heeft ze zeker onder de leden. Nu nog zien welke ;)

Dierenarts zei tegen mij , mensen op internet herkennen 1 symptoom die hun hond hebben gehad en dan moet het dat maar zijn. Helaas heeft ze sypmtomen die bij heel veel dingen passen. Dit is even niet zo eenvoudig zoals sommige bokkers doen overkomen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 12:39 



 
Profiel   

Helemaal mee eens. De DA is degene waartoe je je moet wendwn. Advies of ideeën van Bokt zijn prima, maar de DA en jij zijn verantwoordelijk.

Sterkte. Ik hoop dat je snel duidelijk hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 12:58 



 
Profiel   

Ts, complimenten voor je goede handelen en dat je zo rustig blijft.

Ik wens je veel sterkte, ik ben benieuwd wat er uit de uitslagen komt.

STerkte!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 13:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 54 [ 1339 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 54  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen