[VOLG] Mechelse Herder aangereden door auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikkedus
Berichten: 3275
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:16

Wow, al zeker 1/3 meer dicht zo te zien. Dat gaat goed.
Zo’n situatie dwingt je om creatief te zijn. Dat is ergens ook wel leuk. Achteraf. Als alles gelukt is. :o

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 20:31

ikkedus schreef:
Wow, al zeker 1/3 meer dicht zo te zien. Dat gaat goed.
Zo’n situatie dwingt je om creatief te zijn. Dat is ergens ook wel leuk. Achteraf. Als alles gelukt is. :o


Ik kijk erg uit naar het moment dat ik er achteraf naar terug kan kijken :))

Bedankt voor de support iedereen, doet me goed!

ikkedus
Berichten: 3275
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:46

daffene schreef:
ikkedus schreef:
Wow, al zeker 1/3 meer dicht zo te zien. Dat gaat goed.
Zo’n situatie dwingt je om creatief te zijn. Dat is ergens ook wel leuk. Achteraf. Als alles gelukt is. :o


Ik kijk erg uit naar het moment dat ik er achteraf naar terug kan kijken :))

Bedankt voor de support iedereen, doet me goed!

Dat snap ik ja!

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:11

Fijn dat het goed gaat met de korf! Ik heb dezelfde en wilde je als tip geven ondanks dat ik de juiste maat had ging het een beetje schuren dus heb er een stukje fleece om heen genaait daarna had mijn teef geen last meer :D
Afbeelding

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 17:32

Bedankt voor de tip KarmaChansy! Ziet er inderdaad nog comfortabeler uit :j

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-19 20:27

Vandaag is Nova gezien door een dierenfysiotherapeut. Ik mag gaan proberen om meer oefeningen met de poot te doen, zoals strekken en buigen en langzame loopoefeningen. Ze maakt op dit moment geen gebruik van haar poot en maakt met de poot ook geen lopende beweging. Tijdens het lopen trekt ze de poot omhoog. Ze moet weer het gevoel krijgen dat de poot bij haar hoort en dat ze hem mag belasten. De spieren in de poot zijn ook helemaal verdwenen. Morgen ga ik met de orthopeed overleggen of het verband hoger geplaatst kan worden, zodat de voet meer vrijheid heeft. We mogen in ieder geval creatief zijn met oefeningen. Voor Nova was het erg intensief want die ligt nu K.O. op de bank.

Afbeelding

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:56

Als ik die foto zie verbaas ik me eigenlijk dat de botten nog steeds zo'n stuk zichtbaar zijn. Ik had verwacht dat het sneller dicht zou trekken, maar het is ook wel een vreselijke verwonding. Sterkte maar weer komende tijd.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:19

Bravura schreef:
Als ik die foto zie verbaas ik me eigenlijk dat de botten nog steeds zo'n stuk zichtbaar zijn. Ik had verwacht dat het sneller dicht zou trekken, maar het is ook wel een vreselijke verwonding. Sterkte maar weer komende tijd.


Idd, er mist natuurlijk een stuk poot in dat opzicht, dus dat duurt even voordat een lichaam dat weer opgebouwd heeft.

Gelukkig is er wel verbetering te zien dus dat is positief!

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:36

Ze ziet er goed uit, of lijkt dat zo op de foto?

Mijn Herder zag er heel erg 'ziek' uit toen der tijd

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-19 22:04

JesdaJinn schreef:
Ze ziet er goed uit, of lijkt dat zo op de foto?

Mijn Herder zag er heel erg 'ziek' uit toen der tijd


Ze ziet er inderdaad niet ziek uit. Die poot is natuurlijk nogal slap en onbespierd, maar verder is ze ook gewoon vrolijk. Probeert ook een paar keer per dag of je toevallig niet een trek-spelletje met haar flos wil doen. Ze is 1,5 kilo afgevallen, maar ze krijgt natuurlijk ook minder eten. Nu we weer meer gaan bewegen ga ik ook weer wat meer voer geven. Ze ligt nu te slapen, maar als je ritselt met iets wat op eten lijkt is ze er meteen bij :')

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:23

Gelukkig maar.
Mijn Herder had beide bekken gebroken en heeft een week op een gebroken poot gelopen. DA had de breuk niet gezien.
Dus denk dat ze daardoor ook zo k*t voelde want het deed natuurlijk super veel pijn!

Gelukkig dat die van jou zich niet zo ziek voelt! Werkt vaak niet mee als ze zich zo voelen!

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-19 10:14

Gisteren is er een nieuwe röntgenfoto gemaakt. De orthopeed geeft aan dat er geen sprake is van ontstekingen of een afstotingsreactie op de pinnen. Dat is dus goed. Verder ziet het er vrij rommelig uit, zeker vergeleken met de eerdere röntgen, maar dat komt doordat de botgroei actief is. In de spoiler ook de nieuwste foto van de wond. Het voetje is in overleg met de fysio zo vrij mogelijk gehouden. En nu moet dat mormel er gewoon nog even op gaan lopen :+

Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding


Spoiler:
Afbeelding

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 10:22

Pff ik krijg er nog steeds buikpijn van!
En het staat rete scheef, vooral ook bij de enkel, dat gaat nooit recht op elkaar aanschuiven, al is dit al heel wat waarschijnlijk vanuit de staat dat het was verbrijzeld.

Kom op bella, lekker weer een beetje steunen op die voet!

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 11:23

Ik vind het er ook nog heftig uit zien. Vooral de RX bedoel ik dan. Hoop maar dat het goed komt. Wel heel fijn dat ze het zelf allemaal wel goed ondergaat. Ik blijf duimen voor jullie! :)

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:54

Voor mijn gevoel staat t ook allemaal schots en scheef...

Maar de wond zelf verbaasde me weer in positieve zin in hoeveel t nu al dochter is weer !

speurneusc

Berichten: 5376
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 14:15

ze moet eerst leren dat neerzetten en gebruiken geen pijn doet (en dat weet je nooit natuurlijk) in haar belevenis is erop staan heel pijnlijk dus dat doen ze dan niet, dat het dan al geheeld is dat gaat er dan niet in. Wat je miss kan doen, kan de fysio miss wel uitleggen hoe, is laten staan en jij dan de voet neerzetten, dus de heup laten ontspannen tot ie op de grond staat, de hond moet meemaken dat het weer kan, neerzetten.

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-19 12:52

Ik doe nu een aantal keren per dag korte momenten van rek- en strekoefeningen met de poot als ze op de bank ligt, waarbij ik nu ook de voet mag aanraken. Dan strek ik de poot vanaf de heup en dan oefen ik wat druk uit aan de onderkant van de voet. Dan geef ik haar een beloning als ze hem ontspannen strekt.

Ook beloon ik haar wanneer ze haar voet aan de grond zet als ze staat. Dit gaat eigenlijk heel goed, maar zodra ze gaat lopen weet ze hem subtiel net van de grond te houden. Ik zie daarin ook wel een lichte verbetering, want eerst trok ze hem helemaal omhoog. Daarnaast doe ik oefeningen met zitten en vragen om de voorpoot aan de andere kant. Dan raakt ze uit balans, maar went ze aan het gevoel dat de achterpoot belast wordt. Ook geef ik beloningen waarbij ze staand met de neus richting de achterpoot gaat, waardoor ik hoop dat ze hem op een gegeven moment laat staan.

Ik probeer nu door middel van een spoor aan voertjes neer te leggen om de voet tijdens het lopen aan de grond te houden, maar dat is best lastig als je alleen bent en ze is super snel :')
In principe zitten er (behalve springen e.d.) geen restricties op de belasting van de poot. Dus als jullie nog goede tips hebben voor oefeningen dan laat maar weten! Ik denk dat zwemmen echt een hele goede oefening voor haar zou zijn, maar dat kan helaas (nog) niet vanwege de wond en de pinnen.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:56

Zwemmen is idd heel fijn! Het eerste waar ik aan dacht maar dat is voor nu geen optie.
Mijn Herder heeft er veel aangehad.

Ik deed eigenlijk alleen maar langzaam wandelen en tussendoor belonen. Dan zat haar aandacht bij mij en ging het steeds beter.
Ik heb eigenlijk geen idee wat nog zou kunnen helpen

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:56

Tijdens wandelen is het idd zaak om heel erg langzaam te wandelen. Zodra er tempo inzit kunnen ze gemakkelijker optrekken.
Maar met tijd komt het wel goed:)

Henniie

Berichten: 524
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 18:31

En een loopband ofzo heel laag zetten dat je erlangs misschien kan staan en beloond als ze er op loopt/steunt?

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 22:20

Loopband zou ik het nog wat vroeg voor vinden. Ik denk dat dit handig kan zijn op het moment dat alles weer "genezen" is en er groen licht is voor echte belasting. Nu is het eerder weer pootje verbinden met hersenen en zou ik opletten met "echte" belasting.

nuka

Berichten: 994
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: Snelrewaard

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 08:24

Misschien aquatraining met een zak om het been wat ze ook voor mensen hebben met bv een gebroken been?

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 17:02

Als het baasje moet werken zie ik er extra badass uit 8-)

Afbeelding

Kan ik hier ook een filmpje vanaf mijn telefoon delen?

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 17:09

nuka schreef:
Misschien aquatraining met een zak om het been wat ze ook voor mensen hebben met bv een gebroken been?


Ik was al naar de apotheek geweest omdat het buiten ook vaak nat is, maar die zakken passen niet ofwel zijn heel duur of kunnen maar een paar keer gebruikt worden. Buiten in de regen maar een gewone plastic zak er om heen :P

De DA geeft aan dat zwemmen pas mogelijk is als de wond dicht is en de pinnen eruit zijn.

blondies
Berichten: 682
Geregistreerd: 21-03-09

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:39

Ik denk ook als je zo'n zak daadwerkelijk onder water gebruikt dat zijn been wil gaan drijven vanwege de lucht die er nog in zit haha. Bij douchen/regen stroomt het er gewoon langs maar onder water zou ik niet doen.

Volg je topic vanaf het begin. Wat een breuken en wat een wonde maar het begint er toch echt goed uit te zien nu he? Fijn dat ze het nog een beetje trekt.