Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 15 [ 358 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Mechelse Herder aangereden door auto

 
Profiel   

Stille meelezer vanaf het begin, maar jeetje wat maakt ze een vooruitgang, wat fijn TS!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 11:26 



 
Profiel   

Zag ik haar nou voorbij komen op de fb pagina van de kliniek in Eersel, TS? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-20 18:56 



 
Profiel   

@Amandavd, haha ja dat klopt. Ze keek er niet erg gelukkig bij, maar de fantastische mensen daar hadden allemaal hartjes gemaakt voor Valentijnsdag. Super lief en wat grappig dat je haar herkende :D

Ik heb een filmpje gemaakt van hoe het lopen inmiddels gaat: https://youtu.be/PDAyWRcpcro
Wat vinden jullie ervan?

Inmiddels is het grote verband en de spalk verwijderd. We mogen nu zelf het verband verwisselen en hopelijk gaat het laatste stukje wond nu snel dicht. En Nova is zo blij dat ze weer mag "werken". Natuurlijk nog even een actiefoto van een slachtoffer search afgelopen zondag:

[ img ]

En een foto van de poot in de spoiler:

Spoiler:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-20 21:03 



 
Profiel   

Wow! Dat is toch wel heel mooi geworden!
Hopelijk gaat ze t pootje uiteindelijk ook beter belasten. Maar daar is vast nog wel winst te behalen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-20 22:15 



 
Profiel   

wauw dat is toch wel heel mooi geheeld, fijn dat het nu al zo ver opgeknapt is. ze zal er wel echt weer opnieuw moeten leren lopen en vertrouwen dat het kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-20 14:07 



 
Profiel   

Duurt even... wat een geluk en super dat het zo mooi geneest!
Keep going on toppers :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-20 08:14 



 
Profiel   

Het is alweer even geleden, dus maar weer even een update van Nova :D

Er staat een nieuw filmpje van het lopen op Youtube: https://youtu.be/2jQ0RVbupGs
Ik heb het idee dat het "in de stap" zeker vooruit gaat. Zodra ze sneller gaat lopen lijkt het een automatische beweging om te poot van de grond te tillen. Er mist nog flink wat bespiering in de poot en in de bil, dus ik hoop dat dat nog verbeterd zodra we aquatherapie kunnen doen.

De wond is helaas nog steeds niet dicht. Ze heeft zo'n 2 weken geleden weer het verbandje eraf gesloopt toen ik even niet oplette en toen zelf maar even de wond schoon gelikt... }:0 De wond is wel oppervlakkig gelukkig en we zien nog steeds iedere dag vooruitgang. Op dit moment verwisselen we het verbandje iedere dag, omdat het te slecht weer is om het droog te houden. Er zit nu bijna niets meer omheen en anders zien we toch dat er meteen vuil of vocht inkomt. Foto van vandaag staat in de spoiler:

Spoiler:
[ img ]


Verder is ze super vrolijk. Ze gaat sinds kort een paar dagen in de week als ik moet werken naar de opvang bij Boef en Woef in Asten. Daar krijgt ze veel rust maar kan ze ook haar energie kwijt en met andere hondjes spelen. Ik merk in de belasting geen verschil als ze bij de opvang geweest is. 's Avonds is het dan wel lekker rustig :+

Stiekem ben ik heel benieuwd of het bot nog aan elkaar gegroeid is, dus als we binnenkort weer een keer naar de DA gaan zal ik vragen of er een foto gemaakt kan worden. Maar op zich maakt het voor het verloop van het traject inderdaad niet uit.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-20 21:15 



 
Profiel   

In de stap loopt ze inderdaad eigenlijk heel goed!
Nu die stomme wond nog dicht :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-20 21:27 



 
Profiel   

Pfoe wat een vervelend loopje heeft ze nog :/ spannend dat ze daar al mee los mag en mag spelen en dergelijke. Hopelijk kan de fysio nog wat betekenen. Hoe loopt ze als je haar bijv voor drie dagen op de volle mep pijnstilling zet? Je zou toch zeggen dat ze zeer heeft, aangezien ze ook in stap nog liever niet haar bolle gewicht erop zet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-20 21:43 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Pfoe wat een vervelend loopje heeft ze nog :/ spannend dat ze daar al mee los mag en mag spelen en dergelijke. Hopelijk kan de fysio nog wat betekenen. Hoe loopt ze als je haar bijv voor drie dagen op de volle mep pijnstilling zet? Je zou toch zeggen dat ze zeer heeft, aangezien ze ook in stap nog liever niet haar bolle gewicht erop zet.


Ik vond het zelf wel goed gaan :') Zelf heb ik niet het idee dat ze er pijn aan heeft, maar de orthopeed heeft toen ook aangegeven dat de poot sowieso anders kan aanvoelen omdat de pees ontbreekt en mogelijk dat de zenuwen niet allemaal goed meer werken. Mogelijk dat ze er bewust van moet zijn om hem neer te zetten. En ze heeft hem natuurlijk maandenlang omhoog gehouden. Ik denk dat we pas na echt intensieve therapie kunnen zien wat de blijvende beperking is. Op dit moment heeft ze geen pijnstilling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-20 22:18 



 
Profiel   

Super grappig om mijn eigen hond hier op de foto te zien :')

Die van mij gaat al heel lang naar Boef en Woef :D Neela de Beagle is van mij.

Wat fijn dat het zo goed gaat met haar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-20 22:25 



 
Profiel   

daffene schreef
Hannanas schreef
Pfoe wat een vervelend loopje heeft ze nog :/ spannend dat ze daar al mee los mag en mag spelen en dergelijke. Hopelijk kan de fysio nog wat betekenen. Hoe loopt ze als je haar bijv voor drie dagen op de volle mep pijnstilling zet? Je zou toch zeggen dat ze zeer heeft, aangezien ze ook in stap nog liever niet haar bolle gewicht erop zet.


Ik vond het zelf wel goed gaan :') Zelf heb ik niet het idee dat ze er pijn aan heeft, maar de orthopeed heeft toen ook aangegeven dat de poot sowieso anders kan aanvoelen omdat de pees ontbreekt en mogelijk dat de zenuwen niet allemaal goed meer werken. Mogelijk dat ze er bewust van moet zijn om hem neer te zetten. En ze heeft hem natuurlijk maandenlang omhoog gehouden. Ik denk dat we pas na echt intensieve therapie kunnen zien wat de blijvende beperking is. Op dit moment heeft ze geen pijnstilling.


Ja, tuurlijk gaat het goed vergeleken waar ze vandaan komt! Absoluut gelijk in. Echter, zou je verwachten (ik iig) dat als het goed voelt (pijn, zenuwprikkelingen etc) ze echt wel meer erop gelopen had.

Wanneer mogen jullie met die intensieve therapie beginnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-20 00:25 



 
Profiel   

Als de wond dicht is :):) :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-20 01:09 



 
Profiel   

Amandavd schreef
Super grappig om mijn eigen hond hier op de foto te zien :')

Die van mij gaat al heel lang naar Boef en Woef :D Neela de Beagle is van mij.

Wat fijn dat het zo goed gaat met haar!


Haha leuk en toevallig! Volgens mij hebben ze de grootste lol daar. Wanneer gaat Neela?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-20 09:06 



 
Profiel   

daffene schreef
Amandavd schreef
Super grappig om mijn eigen hond hier op de foto te zien :')

Die van mij gaat al heel lang naar Boef en Woef :D Neela de Beagle is van mij.

Wat fijn dat het zo goed gaat met haar!


Haha leuk en toevallig! Volgens mij hebben ze de grootste lol daar. Wanneer gaat Neela?


Neela gaat normaal op maandag, donderdag en vrijdag en met regelmaat woensdag.

Maar ze zit nu even thuis met de loopsheid.

Wat is de verwachting wat betreft het dichtgaan van de wond? Een aantal weken nog of gaat dat nog vrij lang duren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-20 09:55 



 
Profiel   

Daffene, in stap loopt ze echt al beter! Natuurlijk is het nog wel wiebel wabbel, en denk ook niet dat ze ooit nog zo zal kunnen lopen als hoe ze ooit liep, maar dat lijkt me meer dan logisch met zo'n letsel.

Jammer dat ze zelf bedacht haar wond schoon te likken :') Maar ik vind het er goed uit zien hoor! Hopen dat het snel dicht is en jullie aan de gang kunnen met het sterker maken van haar spieren.

Ben ook benieuwd naar een röntgenfoto!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-20 10:09 



 
Profiel   

bij mijn teefje moest een teen geamputeerd worden, was ook zo'n ellende, wilde niet dichtgaan en was groot gat moest eerste 3 welken elke dag naar da verband wisselen en schoon laten maken, daarna op de dag en na een tijdje paar dagen ertussen, toen kregen we advies om groene leem te gaan smeren en dat heeft de vleesgroei bevorderd, het wondvocht ingedroogd zodat het buitenste velletje kond harden zeg maar, miss voor jullie ook tijd om met groene leem te werken en dan alleen met een dun laagje verband om de groene leem niet overal aan te smeren, zo sluit je het niet 100% af wat met een gewoon verband wel gebeurt en de plek zacht blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-20 10:19 



 
Profiel   

ziet er goed uit hoor.

Beetje hinkelen in een drafje, maar dat zal misschien nog wel even duren.

Blij hoofd van haar, gelukkig heeft het hele traject daar geen effect op gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-20 11:00 



 
Profiel   

Amandavd schreef
Neela gaat normaal op maandag, donderdag en vrijdag en met regelmaat woensdag.

Maar ze zit nu even thuis met de loopsheid.

Wat is de verwachting wat betreft het dichtgaan van de wond? Een aantal weken nog of gaat dat nog vrij lang duren?


De verwachting was 2 maanden geleden dat het nog een week zou duren :') Ik durf er geen uitspraak meer over te doen. Ik hoop 2 weken als alles nu schoon blijft, maar weet niet of dat te optimistisch is.
Nova gaat meestal op de dinsdag, woensdag en donderdag dus we zullen ze nog wel samen zien op de foto's :D

@speurneusc: Groene leem is inderdaad al vaker gevallen. We kijken het deze week nog even aan wat het doet en anders gaan we zoiets proberen :j

@Pepperrr: Ik moet zeggen dat ik Nova in haar eerste 2 jaren sowieso nooit heb zien "stappen". Die vliegt altijd alleen maar rond. Lekker rustig naast elkaar wandelen kent ze sowieso niet, dus ik weet ook niet zo goed hoe haar stappen er voor het ongeluk uit zag haha :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-20 14:09 



 
Profiel   

Hmm dat is wel balen dan dat het al zolang duurt. Maar goed, ook kleine stapjes zijn stapjes!

Ja keileuk, Neel is er sowieso op donderdag :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-20 14:20 



 
Profiel   

Gelukkig belast ze hem wel! En haar staart zegt ook wat over haar gemoedsrust. Ze zal denk ik nooit helemaal normaal lopen want ze mist natuurlijk ook scharnier functie... Moet ook ergens gecompenseerd worden.

"Gelukkig" is het ook achter want de meeste belasting zetten ze toch op de voorpoten.

Hier een hond met vage kreupelheid (al Rx/CT/MRI/Botscan/EMG en zelfs operatie gehad) maar niks concreet te vinden.. Is ook een jonge werkhond met veel werkdrift dus wij doseren. Zeker af en toe inzetten waar ze voor gemaakt zijn en dat compenseren met "rustige" dagen. Ook hier bewust geen pijnstilling omdat ze dan echt over hun grens gaan.

Honden zijn hard voor zichzelf en gaan anders met pijn om dan wij... Aan ons om de juiste balans erin te brengen wat soms erg lastig is.

Maar je geduld en inzet is bewonderenswaardig en zal zich ook lonen! En het blijft hoe dan ook je allerliefste knoedelpoedel natuurlijk ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-20 21:24 



 
Profiel   

Nou, is deze rare en onwerkelijke tijd zijn er gelukkig ook nog dingen die wel goed gaan. Nova's wond is dicht! *\o/*

Het ziet er nog steeds uit als een rampgebied, maar ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat helen.
Hier en daar komen er weer wat haartjes, het grote roze gedeelte dat je ziet is littekenweefsel. Het is natuurlijk heel erg kwetsbaar, dus sowieso nog de komende tijd wel een verbandje ter bescherming erop.

Foto van 3 dagen geleden en van gisteren in de spoiler, kreeg de laatste niet helemaal scherp:

Spoiler:
[ img ]


Spoiler:
[ img ]


2 filmpjes van het wandelen:

https://www.youtube.com/watch?v=QYVKVyvtbPQ

https://www.youtube.com/watch?v=551j5V7_OYE

En Nova in bosquarantaine :+

[ img ]

Volgende stap: aquatherapie! Als het rondom de Corona weer wat rustiger is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-20 17:27 



 
Profiel   

Wat goed zeg! Ik vind haar in stap best goed lopen alleen draven lijkt ze niet echt te durven?

Onze fysio werkt nog wel, alleen laat je de hond dan achter en wacht je buiten. Dus wie weet is dat nog een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-20 17:35 



 
Profiel   

@kiwiwitje; Klopt, in de draf of galop zet ze hem nog weinig neer. Denk ook wel een gebrek aan vertrouwen, dus hopelijk valt daar nog verbetering te halen. De bespiering in de poot neemt heel langzaam weer toe, ook de inham wordt minder zichtbaar.

Vergeten de laatste röntgenfoto erbij te zetten. Het ziet er heel rustig uit. Er is één bot niet meer aan elkaar gegroeid (zoals verwacht), maar de orthopeed zegt dat ze daar in principe geen last van zou moeten ondervinden omdat dat bot op andere stukken wel stevig genoeg aan elkaar zit. Er is dus in principe geen restrictie in bewegen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-20 17:47 



 
Profiel   

Er komt vast een hoop verbetering als ze straks meer bespiering heeft en weer durft!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-20 17:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 15 [ 358 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen