Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 15 [ 358 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Mechelse Herder aangereden door auto

 
Profiel   

Olle schreef
Ziet er goed uit :)

Hopelijk is de wond straks helemaal dicht en dan gaat het heel hard :D


Afgesproken :Y)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 16:23 



 
Profiel   

Jeetje wat een lieve hond zeg, ik hoop dat het allemaal goed komt met haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 16:30 



 
Profiel   

Ik kwam je topic vandaag pas tegen, wat een pech voor Nova, maar wat heb je veel voor haar over!

Las ergens iets over lasertherapie, heb je daar nog iets mee gedaan?

Zelf heb ik ook een mechelaar die 2 jaar terug een heel vervelende wond aan haar poot had die maar niet dicht wilde (ze had zelf, met kap op, de hechtingen eruit gehaald) na in 1 week tijd 3x lasertherapie gedaan te hebben was de wond dicht. De dame die dat gedaan heeft zal ook best naar Eindhoven willen komen denk ik, mocht je info willen pb me maar.

Hoop dat het helemaal goed komt met Nova.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 16:52 



 
Profiel   

@Jord, we hebben nog niets met lasertherapie gedaan omdat de wond nu nog open is en de botten nog zichtbaar. Nu moeten we ook nog vaak het verband wisselen, dus dan zou het tijdens een verbandwissel moeten gebeuren.

Het lijkt met de behandeling die we nu toepassen goed en mooi dicht te gaan, maar wellicht is het wel iets om te overwegen als het zou stagneren. Als de wond binnenkort dicht is had de orthopeed het over een ander verbandprotocol dat extra huidaangroei stimuleert. Maar nog even geduld dus O:)

Dit vindt Nova ervan :P

[ img ]

En een foto van de wond vandaag in de spoiler:

Spoiler:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 17:55 



 
Profiel   

Wauw ziet erg echt heel goed uit.
Zou het nou ook schelen dat ze erop loopt (en fysio) en hierdoor de doorbloeding stimuleert?

Vind het zo super hoe jullie dit doen voor Nova :D:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 18:01 



 
Profiel   

Ziet er ondertussen al supergoed uit!
Is het financieel ook nog wat te doen met al die verbandwissels?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 18:03 



 
Profiel   

@Olle, dat zou heel goed kunnen. Ik had het idee dat er nu wat meer bloed/vocht zat omdat het hele weekend er tussen zit. Van woensdag op vrijdag was het meer roze, maar dan zit het ook een dag minder lang. Maar bloed is vaak juist goed heb ik begrepen.

@Duhelo :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 18:30 



 
Profiel   

:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 18:51 



 
Profiel   

Vaak is bloed goed idd. Zolang het rood en helder is :j

Maar de wond ziet er erg goed uit! Dus no worries! Hoe gaat het rond de pinnen? Is het daar alweer rustig of nog steeds vervelend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 18:51 



 
Profiel   

Pepperrr schreef
Vaak is bloed goed idd. Zolang het rood en helder is :j

Maar de wond ziet er erg goed uit! Dus no worries! Hoe gaat het rond de pinnen? Is het daar alweer rustig of nog steeds vervelend?


Ja gelukkig weer rustiger! Ik hoor woensdag of er wellicht nog aanvullende antibiotica nodig is, maar het zag er al beter uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 22:53 



 
Profiel   

Fijn! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 14:57 



 
Profiel   

Fijn dat het zo goed gaat! Mijn aanbod blijft staan om een keer detectie te komen doen met haar zodat ze geestelijk uitgedaagd wordt maar lichamelijk weinig belasting heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 09:46 



 
Profiel   

Wat wat gaat het hard! Ik ben een stille meelezer hier maar heel veel respect voor het geduld wat je hebt.
Ik ben heel benieuwd hoe het verder heelt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 10:03 



 
Profiel   

Na vooral geïnteresseerd dit topic te lezen kwam het opeens 2 weken geleden heel dichtbij.
De Duitse herder pup van 10 maanden van mijn ouders renden voor mij ogen op eigen terrein zo onder de auto van mijn stief moeder. Die heeft een grote suv en van achteren rende ze zo onder het voorwiel . Ze heeft haar nooit gezien.
Hond liep nog paar meter en viel neer.
Iedereen was in shock gelukkig kon ik nog redelijk handelen en meteen dierenarts gebeld. Die was er gelukkig heel snel. Meteen onderzocht en buiten veel wonden kon ze niet direct iets vinden. Dus in auto gelegd en naar de praktijk om foto’s te maken. Foto’s leken mee te vallen vooral haar linker achter poot was aardig ontveld . Onder narcose om wonden schoon te maken en nog eens goed onderzocht . Helaas bleek linkerachterpoot toch aardig gewond gewricht was instabiel dus pezen en bandjes gescheurd eigen dierenarts kon dit niet behandelen. Dus lingehoeve gebeld en die durfde het aan. Nog meer narcose erin en weer in de auto iets van 40 minuten rijden.
Daar aangekomen stonden ze ons al opbrengst wachten nog meer foto’s maken. Dierenarts wou wel opereren maar hoog risico op infectie was eigenlijk ook open botbreuk. Geopereerd en 4 dagen in kliniek gelegen. Poot in het gips en veel antibiotica en pijnstillers. Als het goed gaat lang herstel van 8?weken.
Thuis ging het in begin door hoge dosering tramadol goed want zie zo jonge blije hond maar eens rustig te houden. 1e controle geen infectie maar gewricht nog instabiel dus grote kans voor nog operatie op gewricht vast te zetten. En 1 teentje moet waarschijnlijk geamputeerd daar zit best grote wond.
Nu naar 2 weken is de tramadol afgebouwd en voelt ze zich prima. Dus best een probleem haar rustig te houden ze wil spelen met de andere hond. Logisch ook voor een jonge hond die gewend is hele dag buiten te zijn met de baas. Na bench rust en alleen naar buiten voor behoefte. Iemand nog advies op hond rustig te houden ? Denkspelletjes wordt ze heel enthousiast van dus ook niet handig

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 23:00 



 
Profiel   

Wat een fijne berichten zo ts! Wat een geluk heeft de hond zo met jouw als baas.

@genja jij ook sterkte. Wat zullen jullie geschrokken zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 01:14 



 
Profiel   

@genja, heftig om te lezen. Echt 1 seconde even niet opletten en het gebeurt. Bij Nova werkten hersenspelletjes ook niet echt omdat ze daar juist drukker van werd. Ik liet haar zodra het kon wat speur/zoekwerk doen. Dus bv snoepjes in het gras verstoppen. Daarnaast kreeg ze ook veel minder eten. Nu ik dat weer aan het opbouwen ben zie je ook dat ze steeds meer energie krijgt. Heel veel beterschap met jullie pup!

Nova mocht gisteren mee uit eten:

[ img ]

En daarna even lekker spelen in het bos:

[ img ]

En wondfoto’s van woensdag in de spoiler:

Spoiler:
[ img ]


Spoiler:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 10:03 



 
Profiel   

amies100 schreef
Fijn dat het zo goed gaat! Mijn aanbod blijft staan om een keer detectie te komen doen met haar zodat ze geestelijk uitgedaagd wordt maar lichamelijk weinig belasting heeft.


Nova kijkt er erg naar uit amies :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 10:06 



 
Profiel   

Door slechte belichting kan ik de bovenste pootfoto niet zo heel goed 'beoordelen', maar die bij de pinnen ziet er mooi uit idd! *\o/*

En dat koppie tijdens het eten <3

Genja, ohh wat schrikken! Een jonge hond rustig houden is idd een hele opgave := Sterkte en beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 11:30 



 
Profiel   

@Pepperrr, dit is een foto van zojuist met iets betere belichting :)

Spoiler:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 17:10 



 
Profiel   

Wauw, de wond gaat echt goed zeg. De huid is flink aan het sluiten. Wat vindt de arts van de zwellingen bij oa de pinnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 17:40 



 
Profiel   

Dat ziet er idd netjes uit!! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 19:28 



 
Profiel   

Oh dat ziet er netjes uit, heel erg fijn!

Genja, jij ook sterkte met de hond, heel naar voor zo'n jong dier, hopelijk komt het weer helemaal goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 19:50 



 
Profiel   

daffene schreef
@genja, heftig om te lezen. Echt 1 seconde even niet opletten en het gebeurt. Bij Nova werkten hersenspelletjes ook niet echt omdat ze daar juist drukker van werd. Ik liet haar zodra het kon wat speur/zoekwerk doen. Dus bv snoepjes in het gras verstoppen. Daarnaast kreeg ze ook veel minder eten. Nu ik dat weer aan het opbouwen ben zie je ook dat ze steeds meer energie krijgt. Heel veel beterschap met jullie pup!

Nova mocht gisteren mee uit eten:

[ [url=m/u8czu1.jpg]Afbeelding[/url] ]

En daarna even lekker spelen in het bos:

[ [url=m/b85BR4.jpg]Afbeelding[/url] ]

En wondfoto’s van woensdag in de spoiler:

Spoiler:
[ [url=m/iSSSNB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Spoiler:
[ [url=m/8eZPgA.jpg]Afbeelding[/url] ]




Ziet er echt al veel mooier uit. Die van jou mag al best lange wandelingen maken of niet ?
Hoelang moet de stellage nog blijven zitten?


Hier zijn ze vandaag ook weer op controle geweest . Dierenarts was redelijk tevreden de wond onder bij teen zag er netjes uit vorige week had hij het nog over amputeren van teentje en nu dachten ze dat het toch Zo ging genezen.
Gewricht nog echt te instabiel dus ze blijven het helaas over vast zetten hebben. Maar eerst moet alles goed dicht zitten dan beslissen ze verder.
We hebben zelf een laser dus zijn al wel begonnen met laseren waar we bij kunnen.
Ik zie haar helaas heel weinig ik woon niet meer thuis en als ze mij ziet wordt ze zo blij en enthousiast dat we dat maar tot het minimale brengen hoe jammer ook. Maar hond haar belang gaat voor

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 20:38 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Wauw, de wond gaat echt goed zeg. De huid is flink aan het sluiten. Wat vindt de arts van de zwellingen bij oa de pinnen?


De zwelling was gelukkig alweer meer afgenomen nadat het verband waarschijnlijk te strak had gezeten. Het lijkt erop dat het daarom wat onrustiger bij de pinnen was geworden. Maar voor nu ziet het er goed uit. De hele poot en de tenen zijn zeker nog gezwollen, maar de dierenarts gaf aan niet meer dan normaal dan bij een wond die nog niet dicht is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 00:33 



 
Profiel   

genja schreef
daffene schreef

Ziet er echt al veel mooier uit. Die van jou mag al best lange wandelingen maken of niet ?
Hoelang moet de stellage nog blijven zitten?


Hier zijn ze vandaag ook weer op controle geweest . Dierenarts was redelijk tevreden de wond onder bij teen zag er netjes uit vorige week had hij het nog over amputeren van teentje en nu dachten ze dat het toch Zo ging genezen.
Gewricht nog echt te instabiel dus ze blijven het helaas over vast zetten hebben. Maar eerst moet alles goed dicht zitten dan beslissen ze verder.
We hebben zelf een laser dus zijn al wel begonnen met laseren waar we bij kunnen.
Ik zie haar helaas heel weinig ik woon niet meer thuis en als ze mij ziet wordt ze zo blij en enthousiast dat we dat maar tot het minimale brengen hoe jammer ook. Maar hond haar belang gaat voor


Klopt, ik doe een paar wandelingen per dag soms van 10 minuten en soms al een uur. Als we langer weg gaan laat ik haar zoveel mogelijk op haar eigen tempo lopen. Ze geeft ook wel goed aan als ze vermoeid wordt. Dan is het om lekker te ontspannen hoor en oefen ik alleen korte stukjes met het belasten van de poot. Ik moet nog steeds lachen als ze voorbij vliegt op 3 poten. Maar tijdens het langzaam lopen gaat het belasten steeds beter. Zal binnenkort weer een filmpje uploaden.

Het zou mooi zijn als jouw hondje zijn teen kan behouden! Zie je al resultaat van het laseren? Dat enthousiasme herken ik wel ja als er bekenden op bezoek komen. Dan houd je je hart vast.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 00:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 15 [ 358 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen