[VOLG] Mechelse Herder aangereden door auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 17:11

Ja dat witte is het bot. De pinnen houden de breuk nu bij elkaar. De dierenarts was ook tevreden vandaag. De doorbloeding betekent dat het schoon blijft en dat het genezingsproces bezig is. Je ziet meer weefsel en zelfs een stukje weefsel over een pin heen, maar deze zullen naar verwachting er deze week uit moeten om het verdere helingsproces van de huid niet in de weg te staan.

Ze spring nu wel af en toe op uit blijdschap als er iemand aan de deur staat. Daar gaat mijn hart weer :D
Maar verder gedraagt ze zich tot nu toe erg netjes.

Ik zit eraan te denken om een website of iets dergelijks bij te houden zodat ik dagelijks updates kan posten ook voor familie en geïnteresseerden. Waar zou je dat het beste kunnen doen?

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 17:16

geloof me, je gaat bij iedere rare beweging stressen voor zeker de komende 2 jaar :D

Maar fijn dat er wel beterschap in zit! hoe langer de pinnen kunnen blijven zitten hoe beter vermoed ik?

ik denk dat je met een simpele gratis wixsite wel al ergens moet raken.
Of een besloten facebookpagina?

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 17:17

Je hebt kalmerende doekjes voor honden, met valeriaan.
En die kalmerende verdampers. Dat ze in elk geval wat kalm tussen de oren blijft.
Misschien wat massage zodat ze niet te stijf wordt?

Ook wil ik je met klem, en iedereen, adviseren je hond vast te zetten in de auto. Als je dan het portier opent kunnen ze er niet zomaar uitspringen.
Je kunt dan eerst de riem bevestigen voordat je ze eruit haalt.
Je bent niet de eerste helaas, dit gaat best vaak verkeerd.

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 17:30

@Dehulo, fijn vooruitzicht, bedankt :P Ja, hoe langer de pinnen blijven zitten hoe beter voor de stevigheid en genezing van de botten.

@Ninx, je hebt helemaal gelijk wat betreft veiligheid in de auto! Morgen komt er iemand Reiki doen bij Nova, ik ben benieuwd :')

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:10

Poeh wat ziet die poot er uit. Heb alleen de laatste foto gezien en wil niet weten hoe het er eerder uit zag. Hoop dat het allemaal mooi en voorspoedig geneest.

Mo_86

Berichten: 1235
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 22:30

Sterkte! Wat betreft je vraag: is een Facebookpagina inderdaad een idee? Tijdens Billy d’r vermissing is er voor haar een pagina gemaakt, werkt prima. Zo kun je makkelijk updates plaatsen over Nova.

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-19 20:20


Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 20:29

Het blijft echt een afschuwelijke wond :\ Maar ook ik vind het er wel echt beter uit zien!

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 21:16

Ik ga je blog volgen hoor :j

Mo_86

Berichten: 1235
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:24

Ik volg ook! Hoop heel erg dat het allemaal goed komt met haar!

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:03

Ik heb zojuist ook een kleine donatie gedaan voor de kosten. Hopelijk blijft het herstel zo doorgaan!
Daarnaast wil ik jullie ook een detectieles aanbieden als het dadelijk beter gaat zodat ze toch uitdaging heeft maar het lichamelijk wel aan kan tijdens haar herstel.

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 15:15

Ik ga je blog ook volgen.. :)

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 15:19

Heb ook 5.- gedoneerd.. Tis niet de wereld, maar ik hoop dat je er iets aan hebt..

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:52

Blijf je hier ook posten ts?

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 22:02

Heel erg bedankt nine1987, we zijn blij met alle hulp!

@Doutz16, ja ik zal jullie hier natuurlijk ook op de hoogte houden. Ik zet iedere dag iets in de blog, maar de meeste dagen is het natuurlijk niet zo spannend omdat ze rustig moet zijn :7

Maak me er al wel een beetje druk om als ik over 2 weken weer moet werken, met name vanwege de verbandwissels die dan nog regelmatig moeten plaatsvinden. Dat zal wat regel- en puzzelwerk worden.

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-19 15:32

Korte update: Ik ben heel blij dat Nova de tripjes naar de kliniek nog steeds ziet als leuke uitjes. Ze is denk ik gewoon blij dat ze er even uit kan. Ze wordt binnenshuis wel wat drukker en wil graag rondhuppelen. Dit doet ze dan wel op 3 poten. Haar bilspieren aan de ene kant zijn ook al echt afgenomen. Ik heb voor haar een nieuwe hondenkap besteld, omdat die plastic kap echt verschrikkelijk is. Als hij morgen binnen is zal ik vragen of ze even wil poseren :D

Afbeelding

In de spoiler heb ik een nieuwe foto van de wond toegevoegd.

Spoiler:
Afbeelding

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:39

Stille meelezer geweest, maar het lijkt er beter uit te gaan zien :)
Wat een bikkel van een hond hebben jullie, prachtig beestje en respect voor dat jullie deze achtbaan met haar nemen.

Die blog is ook echt super, vooral je foto's van gisteren dat ze heerlijk op de bank ligt te slapen met een dekentje <3 .

Nieuwsgierige vraag, maar hoe doet ze dat nu met haar behoefte met die enorme ingepakte poot? Lijkt me erg onpraktisch en pijnlijk voor Nova.

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 16:16

Oh wauw. De wond ziet er wel goed uit eigenlijk.
De pinnen kunnen voorlopig nog blijven?

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-19 16:55

@Olle, geen probleem :Y)

Afbeelding

@Duhelo; waarschijnlijk gaan maandag de pinnen eruit. De wond blijft qua genezing achter aan de rechterzijde. Aan de bovenkant zie je dat het wel over een pin heen groeit, dus misschien dat die dan wel kan blijven zitten. Dat wordt dan ter plekke bekeken.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:32

Wat heeft ze toch een prachtig koppie zeg <3

Eleeke

Berichten: 2030
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 19:30

Stille meelezer meldt zich ook even. Alleen om jullie veel succes te wensen en ondanks dat ik de foto's in m'n maag kan voelen ziet het er mooi schoon uit en elke keer beter.
We hebben een dergelijke breuk bij onze kan tgehad ( maar dan gesloten ) ook vier pinnen , heel erg klein want in elk "middenhandsbeentje 1 " dat heeft ook lang geduurd met 16 weken benchrust uiteindelijk.
Maar nu twee jaar later nog altijd blij dat de poot niet geamputeerd is . Kostte in het geval van de kat maar .... 2400 Euro

Tinkermuts

Berichten: 9385
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:03

Wat een bikkel is Nova, en jij een topbaasje, ik blijf duimen dat de genezing voorspoedig blijft gaan.

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:48

Wordt de wond ook behandeld met een laser TS? Dit kan de genezing van de wond namelijk heel erg bevorderen!

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 13:30

daffene schreef:
@Olle, geen probleem :Y)

[ [url=m/wwOig4.png]Afbeelding[/url] ]


:D :D
Gelukkig maar, bedankt ook voor het beeldmateriaal _/-\o_ :')

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 09:11

@Princesj; nee ze wordt niet behandeld met een laser. Ik heb van een andere bokker via pb ook een positief bericht ontvangen over laseren, maar die behandellocatie ligt helaas niet in de buurt.

Ik las ook dat je blijkbaar zo’n laser kunt huren? Dus ben wel benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben of misschien iemand kennen die dit uitvoert in de omgeving van Eindhoven / Eersel?