[VOLG] Mechelse Herder aangereden door auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:51

Wauw! Nova is prachtig!

Ken je “hersenwerk” ? Dat is mss wel een leuke manier om haar geestelijk moe te maken.

JesdaJinn

Berichten: 10447
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:00

Hier helaas ook ervaring.

Mijn Duitse Herder (toen 3) had aan beide kanten haar bekken gebroken.

Heb toen ook een topic bij gehouden.
Misschien interessant om te lezen.
Voor vragen mag je altijd PBen.

[BB] Duitse Herder Jesda is aangereden..

Estera

Berichten: 1056
Geregistreerd: 25-03-10
Woonplaats: Omgeving Amersfoort

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:09

Even reagerend op een opmerking van iemand om wel het advies op te volgen: uiteraard! Maar wel zelf blijven denken. Zo was bij mijn hond het advies alleen aan de lijn even naar buiten. Laat mijn hond nou helemaal uit haar dak gaan als ze de lijn hoort (en de ander twee honden ook), terwijl ze gewoon zonder lijn heel rustig mee loopt, dan is het heel simpel en koos ik voor de betere optie, namelijk zonder lijn.

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:32

Ja helaas ervaring mee. Was vanwege shock en hoeveelheid schade inoperabel, op hoop van zegen op antibiotica en pijnstilling gezet. Was in de winter, meerdere poten kapot, botbreuken, open wonden etc. Dierenarts zei al, Mechelse herders zijn keihard dus er is wel een kans. Nou ze was ook keihard, op enkele vergroeiingen na volledig genezen, niet meer kreupel zelfs. Ze kon na een halfjaar alles weer, inclusief springen. Ze heeft nog jaren probleemloos geleefd, (zes jaar) en is toen helaas overleden aan kanker. Dus zolang ze eet, drinkt en het niet opgeeft zou ik dat ook niet doen!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 20:01

Hoe gaat het met de patiënt?

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-19 21:49

De patiënt is vandaag super verwend en heeft een grote scnackbox cadeau gekregen!

We zijn in de ochtend opnieuw naar de kliniek gereden, omdat er veel wondvocht blijft komen. Daardoor wordt het verband te nat. Het zat er nu 1,5 dag om, maar het begon wel al sterk te ruiken. Dus de 5 lagen inpakmateriaal moeten er dan toch voor de zekerheid af en worden vervangen.

De wond zelf ziet er heftig uit. Het is een combinatie van hechtingen, bloed, allerlei verschillende kleuren huid, schaafwonden en haar voet is nog super opgezwollen. De dierenarts heeft aangegeven dat er donderdag zeker een sterke verbetering te zien zou moeten zijn in de zwelling en zo niet dat er dan actie op moet worden ondernomen. Dus we wachten in spanning af := Donderdag staat een nieuwe verbandwissel gepland, maar als ik morgen (woensdag) twijfel kan ik alsnog gaan. Ze drinkt, eet, plast en poept wel goed en voor iemand met een gebroken poot is ze bijzonder vrolijk :j

In de bench met kap is ze ontzettend onrustig. Dan blijft ze proberen om op te staan en blijft heen en weer ijsberen en dan komt die kap overal tegenaan. Als je haar op de bank legt zonder kap gaat ze wel rustig liggen en slapen, dus ik heb het idee dat dat voor haar toch beter werkt. Natuurlijk ben ik er dan bij, til ik haar op en af de bank en zorg ik dat ze zeker niet aan de wond komt. Het maakt je wel onzeker moet ik zeggen en ik hoop iedere dag dat het weer helemaal goed komt.

Afbeelding

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:44

Bij mijn teefje is ooit een teen geamputeerd en dag na de operatie werd het ook dik en nattig ik ben 2 weken om de dag terug geweest naar kliniek verband verversen met groene leem erop.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:51

Op fb zit de groep Hersenwerk voor honden. Daar zou ik mij even melden als ik jou was. Verder was de tip ban Saskiaojan op de vorige pagina ook erg goed. Succes!

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 23:09

Mss ook kijken voor valerianpilletjes? Hebben wel wat tijd nodig maar kunnen maar ondersteunen en halen mss net de scherpe randjes er een beetje vanaf.

Het kan ook zijn dat hoe minder je ze laat doen hoe beter het gaat. Mijn ervaring is dat high energy honden (of neurotische, net hoe je het wil noemen :+) vaak heftiger worden door te werken (lichamelijk of geestelijk).
Veel kans dat ze door bepaalde spelletjes ook zal proberen recht te springen of the enthousiast wordt. Ik zou pijnstiller zo laag mogelijk doseren zodat ze zich er bewust van blijft, en gewoon lekker niks doen, als je merkt dat ze uitdaging nodig heeft kan je ng altijd hersenwerk introduceren.

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 12:43

In de spoiler heb ik een foto van gisteren toegevoegd. Dan hebben jullie een idee hoe het er nu uitziet :(

Spoiler:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door daffene op 05-09-19 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Fleuribelle
Berichten: 774
Geregistreerd: 01-02-09

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:47

Jee dat is best wel heftig. Ik duim dat het goed zal genezen.

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:52

Oef.. die ziet er heftig uit. Arm ding :(:)
Al kijkt ie wel heel blij met de snacks Haha.

Als je bij je foto link de spoiler voor en na zet zou hij moeten werken.

[ spoiler ]je link van foto[ /spoiler ]

Maar dan zonder spaties

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:53

Honingzalf???

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:57

Ach jeetje....wat zal jij geschrokken zijn! Wrs degene die in de auto reed ook. Daar nog iets van gehoord?
Ik heb (gelukkig) geen ervaring maar wil je heel veel sterkte wensen, hoop dat herstel goed verloopt!

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 13:23

dito schreef:
Ach jeetje....wat zal jij geschrokken zijn! Wrs degene die in de auto reed ook. Daar nog iets van gehoord?
Ik heb (gelukkig) geen ervaring maar wil je heel veel sterkte wensen, hoop dat herstel goed verloopt!


In eerste instantie was die mevrouw meer ongerust over haar auto, maar ze is een paar dagen later langs geweest en gaf aan ook compleet in shock te zijn geweest. Ze heeft zelf ook honden gehad dus kon zich mijn reactie goed voorstellen. De 2000 euro schade aan de auto is nu in behandeling bij de verzekering.

Tijn8
Berichten: 509
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:32

Arm dier! en ik kan me voorstellen dat jij ook serieus tijd nodig hebt om het te verwerken.
Ik heb geen ervaring maar misschien kun je iets met hersenwerk proberen voor je hond om haar een beetje bezig te houden. Ze zal zich wel kapot vervelen zo langzamerhand.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:37

Oh nee! Wat een nachtmerrie!

Ik wens jou en je lieve meid superveel sterkte! :(:)

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:38

Op de foto lijkt er al een soort zalf op te zitten, waarschijnlijk om vastplakken van verband te voorkomen, heb je nog gevraagd wat dit is?? Dan nogmaals, denk eens aan honingzalf, vetramil of een ander soort.

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 20:14

bigone schreef:
Op de foto lijkt er al een soort zalf op te zitten, waarschijnlijk om vastplakken van verband te voorkomen, heb je nog gevraagd wat dit is?? Dan nogmaals, denk eens aan honingzalf, vetramil of een ander soort.


Er worden een aantal verschillende lagen verband aangebracht met allen een andere functie. Ik weet niet zeker of ik het goed heb onthouden, maar eerst komt er voordat alles wordt ingepakt volgens mij glycerine op de wonden.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:40

Vraag eens of honingzalf geen betere optie zou kunnen zijn, nu of straks in het genezingsproces.

sterregoud
Berichten: 1844
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:41

Met honingzalf heb je soms wonderbaarlijke genezingen. Dat het mooier en sneller heelt dan verwacht. Bijv. Met L-mesitran honingzalf.

Lijkt me het proberen waard.

Rizette
Berichten: 4373
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:05

Als je het zo ziet dan denk je daar moet helemaal geen verband meer om, maar goed ik ben geen deskundige.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:40

Open wond, gebroken botten, operatie, er zal toch voorlopig bescherming om heen moeten.

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 22:43

Klopt bigone, de breuk moet ook kunnen helen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Mechelse Herder aangereden door auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:20

Mijn mechelse herder teef is 1.5 maand geleden geopereerd aan haar knie (gescheurde kruisbanden). Ze hebben haar scheenbeen verticaal ingezaagd en er een "kooi" tussen geplaatst. Dus ook een flinke breuk. Zei moest ook 6 weken benchrust en had ook een kap om. Ik heb de harde plastic kap vervangen door een stoffen kap, deze werkt net zo goed is alleen flexibeler waardoor ze niet iedere keer vast komt te zitten. Dat ze onrustig is is erg normaal maar wel heel vervelend natuurlijk. Heeft de DA vetranquil voorgeschreven? Anders zou je hier om kunnen vragen. Mijn vriend heeft mijn hond geopereerd samen met zijn baas, dus dat was voor mij heel fijn. Als ik iets niet weet dan weet hij het gelukkig wel.

Ga niet zomaar met dingen smeren die mensen hier hebben neergezet, overleg altijd met de DA voor je iets anders gaat doen als hun hebben verteld.

Wat je wel zou kunnen doen als de wond genezen is is Aquatherapie, dat heeft bij mijn hond heel erg geholpen.

Wat ik ook moest doen bij mijn hond was 3 dagen 4x per dag koelen en daarna 3 dagen 4x per dag een warme pittenzak of warme doek er over leggen. Dit heeft ook goed z'n werk gedaan.

Heb veel geluk gehad met die van mij want ze loopt weer helemaal correct en heeft nergens last van.

Een kong vullen voor in de bench is ook een goede afleider.