Opzoek naar een kitten! *volg*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Opzoek naar een kitten! *volg*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:20

Jaa, het kitten seizoen is nu in volle gang!! Ook wij zijn opzoek. Wij hebben nu 2 katten, 1 rood-witte kater en een schildpad poes (Zie foto). Door het uit huis gaan van mijn zus zoeken we een vervanger :P. De zoektocht is nu lastig, iedereen wilt er een en de prijzen zijn onwijs hoog en in de asielen zijn ze op het moment niet te vinden bij ons. Zodra wij er een hebben of op het oog hebben zal ik zeker plaatsen! Misschien leuk of interessant om mee te lezen!
De asielen waar we kijken zijn Asiel de ark, Asiel Kuipershoek en Asiel Zwolle.

Iemand nog tips of plaatsen waar ze te krijgen zijn? _/-\o_

*Omgeving Nunspeet en 30* km er zo vanaf*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:30

Oh ik ben de katten vergeten oeps!
De rood-witte is Rinus, 9/10 jaar en de schildpad is Truus, 16 jaar. Al op flinke leeftijd dus!
Rinus ligt vaak op bed bij je en ook op je, maar alleen op bed en niet op de bank, als die op hed ligt miauwt die ook altijd om aandacht . Als de deur dicht zit miauwt die ALTIJD en krabt (zonder nagels) aan de deur. Lekker fijn om 4 uur s ochtends. :')
Truus ligt graag net als Rinus bij de kachel. Ze miauwt om alles, echt alles. Als we gaan eten, als je haar aanraakt (soort welkom miauw) als je langs haar en vooral ook om aandacht. Soms wordt je er zo zat van haha maar een lieve schat dat het is! Ze komt altijd naar je toe lopen en bij je liggen ze geniet dan ook van een aai. Truus durft nooit naar boven toe zoals Rinus.

Anoniem

Re: Opzoek naar een kitten! *volg*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:31

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:33

Mijn 2 katten zijn in het afgelopen jaar overleden, de laatste een maand of 2 terug, en ik zou na de zomer ook wel weer een nieuwe kat willen.
Ik zie echter ook dat marktplaats uitpuilt van de kittens en dat er absurde prijzen voor worden gevraagd. En dat voor een gewone, simpele kitgen waarvan de ouders niet getest zijn, geen raskatten zijn en waar de dikke kater van de buurman wel even op het simpele poesje mag kruipen. Iedereen 'fokt' er maar op los, want mensen betalen toch.
Ik gruwel daarvan en weiger eraan mee te doen. Bij mij komt er dus ook zeker geen kitten. Ik hoop te zijnertijd een leuke herplaatser te vinden die bij ons past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:36

Goof schreef:
Mijn 2 katten zijn in het afgelopen jaar overleden, de laatste een maand of 2 terug, en ik zou na de zomer ook wel weer een nieuwe kat willen.
Ik zie echter ook dat marktplaats uitpuilt van de kittens en dat er absurde prijzen voor worden gevraagd. En dat voor een gewone, simpele kitgen waarvan de ouders niet getest zijn, geen raskatten zijn en waar de dikke kater van de buurman wel even op het simpele poesje mag kruipen. Iedereen 'fokt' er maar op los, want mensen betalen toch.
Ik gruwel daarvan en weiger eraan mee te doen. Bij mij komt er dus ook zeker geen kitten. Ik hoop te zijnertijd een leuke herplaatser te vinden die bij ons past.

Inderdaad de prijzen zijn absurd hoog en dat voor huis tuin keuken katten :j, ga ook liever naar het asiel hoor maar wie weet vind we er eentje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:37

Goof schreef:
Mijn 2 katten zijn in het afgelopen jaar overleden, de laatste een maand of 2 terug, en ik zou na de zomer ook wel weer een nieuwe kat willen.
Ik zie echter ook dat marktplaats uitpuilt van de kittens en dat er absurde prijzen voor worden gevraagd. En dat voor een gewone, simpele kitgen waarvan de ouders niet getest zijn, geen raskatten zijn en waar de dikke kater van de buurman wel even op het simpele poesje mag kruipen. Iedereen 'fokt' er maar op los, want mensen betalen toch.
Ik gruwel daarvan en weiger eraan mee te doen. Bij mij komt er dus ook zeker geen kitten. Ik hoop te zijnertijd een leuke herplaatser te vinden die bij ons past.

Vergeten bij te zetten, sterkte met het verlies van je katten en veel succes met je zoektocht uiteindelijk!

Anoniem

Re: Opzoek naar een kitten! *volg*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:50

We zagen Rosa een lieve lapjeskat op het oog, formulier ingevuld, heeeel veel aanmeldingen kregen ze daarvoor en helaas zijn wij het niet geworden. Super balen! :(

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Re: Opzoek naar een kitten! *volg*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:55

Ik heb 2 kittens uit Griekenland gehaald via een stichting. Met de fles groot gebracht en suuper aanhankelijk.

Hier geen kittens meer:
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:59

M1994 schreef:
Ik heb 2 kittens uit Griekenland gehaald via een stichting. Met de fles groot gebracht en suuper aanhankelijk.

Hier geen kittens meer:
[ [url=m/LPA6OJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/p1ATqD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat zien ze er lief uit! <3

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Opzoek naar een kitten! *volg*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:04

Het is eigenlijk nog wat te vroeg voor kittens. Ze zijn nu deels wel geboren, maar nog geen 8 weken oud, laat staan 12. Over 4-6 weken heb je waarschijnlijk een stuk meer keuze. Daarnaast zou een grotere straal, zeker ook voor asiels, onwijs helpen.

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:05

Suzywuzy schreef:
M1994 schreef:
Ik heb 2 kittens uit Griekenland gehaald via een stichting. Met de fles groot gebracht en suuper aanhankelijk.

Hier geen kittens meer:
[ [url=m/LPA6OJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/p1ATqD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat zien ze er lief uit! <3


Zijn ze ook!

Ik wilde graag 2 katten toen ik op mijzelf ging wonen en was al aan het rondkijken voor ik de sleutel van mijn huis had. Bij een asiel kon ik niks reserveren, marktplaats vroegen sommige toch de hoofdprijs en toen kwam ik deze tegen. Heeft me meer gekost, maargoed toch een heel speciaal verhaal en het geld kunnen ze goed gebruiken voor het opvangen en laten helpen van anderen katten.dat het even duurde voor ik ze had was niet erg. Ik had iets om naar uit te kijken en was al helemaal verliefd op de foto's

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101749
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Opzoek naar een kitten! *volg*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:18

Kennis van mij heeft er nog een paar vrij. Zijn rood met wit.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:19

Je wil één kitten plaatsen bij katten van 10 en 16 jaar? Dat vind ik wel sneu voor het kitten. Laat zo'n kitten met een leeftijdgenootje opgroeien. Beter voor het kitten én voor de oudere katten.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:20

Suzywuzy schreef:
Goof schreef:
Mijn 2 katten zijn in het afgelopen jaar overleden, de laatste een maand of 2 terug, en ik zou na de zomer ook wel weer een nieuwe kat willen.
Ik zie echter ook dat marktplaats uitpuilt van de kittens en dat er absurde prijzen voor worden gevraagd. En dat voor een gewone, simpele kitgen waarvan de ouders niet getest zijn, geen raskatten zijn en waar de dikke kater van de buurman wel even op het simpele poesje mag kruipen. Iedereen 'fokt' er maar op los, want mensen betalen toch.
Ik gruwel daarvan en weiger eraan mee te doen. Bij mij komt er dus ook zeker geen kitten. Ik hoop te zijnertijd een leuke herplaatser te vinden die bij ons past.

Vergeten bij te zetten, sterkte met het verlies van je katten en veel succes met je zoektocht uiteindelijk!


Bedankt. Jij ook. Je vindt vast een leuke kitten!

Kairos
Berichten: 2712
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:21

Bij een asiel wil bellen en je wensen voorleggen ook weleens helpen. Zo hadden wij een afspraak gekregen voor katten die nog niet op de site stonden (en die zijn het uiteindelijk ook geworden :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:35

GDG schreef:
Je wil één kitten plaatsen bij katten van 10 en 16 jaar? Dat vind ik wel sneu voor het kitten. Laat zo'n kitten met een leeftijdgenootje opgroeien. Beter voor het kitten én voor de oudere katten.

Hoi! Hou alsjeblieft je commentaar voor je :D. Het is zeker niet sneu hoor, ja een leeftijdgenoot is leuker voor ze maar mijn kat (Rinus) speelt graag met kittens en vindt ze maar al te leuk en soms is er geen keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:36

Bellatrix schreef:
Kennis van mij heeft er nog een paar vrij. Zijn rood met wit.

Waarzo precies? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:36

Kairos schreef:
Bij een asiel wil bellen en je wensen voorleggen ook weleens helpen. Zo hadden wij een afspraak gekregen voor katten die nog niet op de site stonden (en die zijn het uiteindelijk ook geworden :) )

Oh goeie! Had ik op het moment niet aan gedacht.

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Opzoek naar een kitten! *volg*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:40

Wij zijn ook rustig op zoek naar een kitten. Onze lieve Roque is helaas begin deze maand overleden.

Maar de prijs van een sphynx kitten is momenteel ook echt niet normaal te noemen....

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:41

Vorig jaar ben ik uit huis gegaan en ging ik op zoek naar een volwassen kat. Ik ben toen alle asiels in de buurt in de gaten gaan houden en kwam zo perongelijk terecht bij een kitten-duo die ik helemaal fantastisch vond. Absoluut niet wat ik zocht qua eigenlijk alles. :+ Moraal van het verhaal hou je ogen en oren goed open en niet altijd veel lijstjes maken. Het gevoel is het belangrijkste <3


Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:43

BloemBloem schreef:
Wij zijn ook rustig op zoek naar een kitten. Onze lieve Roque is helaas begin deze maand overleden.

Maar de prijs van een sphynx kitten is momenteel ook echt niet normaal te noemen....

Raskatten of wat omtrent ras zijn sowieso duurder, heb ze op de markt gezien voor meer dan 2000 :=

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:43

GDG schreef:
Je wil één kitten plaatsen bij katten van 10 en 16 jaar? Dat vind ik wel sneu voor het kitten. Laat zo'n kitten met een leeftijdgenootje opgroeien. Beter voor het kitten én voor de oudere katten.


Waarom is dit sneu? Hier ook een kitten bij onze 12 en 18 jaar oude katten. De 18 jarige is helemaal opgebloeid, hij is zo ontzettend vrolijk en de kleine heeft er een fantastisch speelmaatje aan.

Wel een lastige periode dit, de prijzen zijn inderdaad echt volstrekt idioot. Gaat puur om het geld en totaal niet meer om het diertje. Hopelijk kun je een leuk maatje vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:43

Isabel_k schreef:
Vorig jaar ben ik uit huis gegaan en ging ik op zoek naar een volwassen kat. Ik ben toen alle asiels in de buurt in de gaten gaan houden en kwam zo perongelijk terecht bij een kitten-duo die ik helemaal fantastisch vond. Absoluut niet wat ik zocht qua eigenlijk alles. :+ Moraal van het verhaal hou je ogen en oren goed open en niet altijd veel lijstjes maken. Het gevoel is het belangrijkste <3


[ [url=m/Kxfo4c.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9uZCGc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een schattig stelletje en wat een mooi kopje heeft die eerste!

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:45

Suzywuzy schreef:
BloemBloem schreef:
Wij zijn ook rustig op zoek naar een kitten. Onze lieve Roque is helaas begin deze maand overleden.

Maar de prijs van een sphynx kitten is momenteel ook echt niet normaal te noemen....

Raskatten of wat omtrent ras zijn sowieso duurder, heb ze op de markt gezien voor meer dan 2000 :=


En ergens snap ik het heel goed en begrijp ik ook dat de echte liefhebber dan aankoopt, maar ik vind 2K echt teveel.

Prijzen waar ik nu naar kijk varieren tussen de 1000 en 1500, maar ook daar zit nog verschil tussen. Als ik dat bedrag uitgeef wil ik op zn minst een gevaccineerde, gechipte, geteste kitten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101749
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:51

Suzywuzy schreef:
Bellatrix schreef:
Kennis van mij heeft er nog een paar vrij. Zijn rood met wit.

Waarzo precies? :o

Barneveld.