Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 22 [ 533 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Duifje Els gered!

 
Profiel   

Ik wil jullie zo graag mijn verhaal over Els delen, dus bij deze!

Toen ik op 5oktober naar de auto liep, zag ik 2 eksters iets pikken, toen ik beter keek zag ik dat het een baby vogelte was! Ik ben er meteen op af gegaan en zag dat ze vogel ernstig gewond en nog maar heel klein was. Ik had werkelijk 0 verstand van vogels... WAT MOEST IK DOEN!?!?!? Ik heb zonder te twijfelen de vogel van de grond gepakt en ben gaan zoeken waar haar nest zou kunnen zijn. Maar bijzonder genoeg zat er NERGENS een nest, waar ik ook keek. Ik had die dag iets besproken dus ik moest echt weg, maar dat babytje aan zijn lot overlaten, nee echt niet! Ik heb een krat gepakt met kranten en hooi en heb haar daarin gelegd. Helaas nam de dieren ambulance niet op, het was zondag. Eenmaal onderweg ben ik gaan zoeken wat voor vogel het kon zijn, het meest logische was een ekster, maar nee dat was ze niet. Eindelijk gevonden, een houtduif! Toen ik die middag weg was verwachtte ik dat ze dood zou zijn als ik thuis zou komen. Toen ik thuis kwam ben ik meteen de schuur in gegaan en ja hoor, de duif leefde nog! Met mijn 0 verstand van vogels wist ik echt niet wat ik moest, dus ben ik de duivenmelkers in de buurt gaan afbellen of ik haar bij hun mocht brengen of wat ik nou moest doen. Niemand wilde haar hebben, "want ze zou wel ziek zijn en dan erbij zou ze het toch niet overleven". Fijn, niks opgeschoten. Ik had havermout staan dus dat warm maken en in een spuitje doen en dat maar proberen te voeren... Haar snaveltje was nog erg zacht, dus heel voorzichtig aan eten gaan geven. Die dag ben ik om het uur uit bed gegaan om haar te voeren, ook de nacht. Elk uur hielt in mijn hart weer vast omdat ik vermoedde dat zij allang dood zou zijn. Maar elk uur werd ik weer verrast door een piepje van haar! YES ik deed het dus niet voor niets!! Hier een foto van de vogel toen ik haar vond.


Maandag 07-10-14
Ik ben s morgens naar de dierenwinkel gereden om informatie te winnen, het internet afstruinen en ook de dierenambulance gebeld. Die vertelde mij dat ze er eigelijk niet zo heel veel voor konde doen, dus met overleg hebben wij besloten dat ik de zorg van de duif op me zou nemen. Eenmaal in de dierenwinkel heb ik speciaal voer gekregen met veel eiwitten, niemand had hoop dat ze het zou overleven, alleen ik en de aanhouder wint! Eenmaal thuis ben ik haar weer gaan voeren nu om de 2 uur. Echt waar, ik zag haar steeds een beetje opknappen, ik doe het dus niet voor niets!!


Zo is het een week door gegaan om de 2 uur els voeren met een spuitje en water geven, dag in en dag uit! Maar na een paar dagen vond ik het wel heel koud worden in de schuur dus maakte ik voor haar een kooitje op mijn kamer.


Ze lag het liefste bij mij te slapen op mijn buik, lekker warm onder een handdoek.


Tot de dag kwam, dat ze zelf begon te eten. Waaaaahhh ik was zo trots als een pauw!!!! Ik voelde me echt haar moeder haha.


Els zag me ook echt als haar moeder, echt heel lief. Ze begon na mate de tijd beter te lopen en zelfs een beetje te huppelen, van been naar been springen haha. Ook vond ze de achterkant van de stoel uit en ze voelde zich alsof ze de hele wereld aan kon!


Toen ze dat uit vond begon ze ook steeds stukjes te vliegen, jaaaaaa ik voelde me alsof je kind de eerste stapjes zet (ik heb geen kinderen haha). Geweldig! Maar ze vond dat s nachts ook wel heel leuk als ik lag te slapen, dus moesten we iets gaan verzinnen waardoor ze de kooi niet meer uit kon. We hebben haar de 2e dag al een naam gegeven: Els! Els zou als ze groot genoeg was naar een kennis van mij gaan die duiven heeft die los rond vliegen maar eten en onderdak hebben! Wat een fijn vooruit zicht. Maar Els vond eten en drinken krijgen allemaal wel heel handig dus was ze nog lang niet van plan om zelf te gaan eten en drinken. Want Elsje wilde haar ei voer ook alleen maar warm... Mervouw is niet verwend.... Helaas daardoor bleef ik wel verbonden aan tijden ik moest op tijd naar huis om eten en drinken te geven, soms wel vervelend. Els was namelijk ook zo fijn om van mijn moeder of broer geen eten aan te pakken! Maar ja het probleem was dus dat Els vloog, dus heb ik een konijnenkooi voor haar gekocht waar ze s nachts in moest slapen, zodat ook ik gewoon een nachtrust had. Els zat trouwens de hele dag beneden bij onze 2 honden en 3 katten en 3 vissen.. Want tja, die vissen soms denkt ze dat ze een reiger is... De katten rennen weg voor haar of springen aan de kant en bukken zelfs als ze langs komt gevlogen. Tja en soms.... Als de katten lekker lagen te slapen, dan wilde Els ze nog wel eens pesten door de lekker te gaan pikken......


En de honden... Die zijn de taxi van Els.... Els gaat op hen kont zitten om van de ene kant naar de andere kant van de kamer te gaan hahahaha


Inmiddels de tekeningen waren klaar en de spullen waren binnen, Els haar kooi kon gebouwd worden!! Dit is het resultaat van haar kooi :


Ik denk dat veel duiven jaloers op Els haar paleisje zijn! Ze zit hier alleen s nachts in, overdag zit ze los in mijn kamer of zit ze beneden bij ons. Nu omdat we een kerstdorp en de boom hebben staan mag ze even niet beneden, anders ligt alles door de kamer denken we. Gezien hoe Els met de honden en de katten is kunnen wij haar helaas niet meer vrij laten, dan zou ze meteen voer worden! Van de zomer spannen wij een fruitnet over de hele tuin heel ook ivm de katten die niet meer over de schutting mogen, dan mag els zelf weten of ze naar binnen of naar buiten gaat. Ik zou graag een maatje willen voor Els maar door haar jaloezie ben ik bang dat dat niet gaat werken.

Als ik alleen met Els op mijn kamer ben is ze zo lief en rustig, ik hoor haar al piepen als ik op de trap loop en als ik nog geen 2 stappen in mijn kamer ben zit ze al op mijn hoofd. Ik heb haar "kus" geleerd, elke keer als ik kom en als ik weg ga dan krijg ik ook echt een kus van haar, zo lief! Je kunt het zo gek niet bedenken. Maar als mijn moeder mee komt op mijn kamer komt ze niet bij me zitten en is ze heel druk ze gaat me moeder dan vervelen, zodra me moeder weg is komt ze op me zitten of tegen me aan en gaat ze lekker liggen slapen... (Heel mijn bed vol met dekens voor de poep)

Als mijn vriend mee op mijn kamer is, als hij alleen is vind ze het allemaal prima dat plaagt ze hem een beetje. Maar zodra ik binnen kom begint ze hem meteen te slaan met haar vleugels en aan te vallen... Dit blijft ze telkens doen als wij samen op mijn kamer zijn ze word dan ook heel druk. Bij mij doet ze niets, ze ziet hem als indinger, ik ben tenslotte haar moeder in haar ogen, die ze aan het beschermen is... Ik moet er ontzettend om lachen, al is het soms niet leuk voor hem natuurlijk! Zo ook voor mijn moeder. Ook poept ze alleen op hun, op mij doet ze dat nooit meer. Gisteren lag ik even te slapen toen is ze naast me gaan zitten op haar stok toen ik rustig lag te slapen ging zij ook rustig zitten, als ik omdraaide of zwaar ademde was ze meteen alert. Heel bijzonder om te zien was dat zei me vriend, alsof ze over me zit te waken.

Els maakt het super goed en ziet er ontzettend goed uit, inmiddels eet ze hard voer zelf en drinkt ze zelf, en badderen vind ze heeeeeeeeeeeerlijk! Ik ben super blij met mijn lieve Elsje! Ook maken wij regelmatig een ElsFie!

Dank jullie wel voor het lezen van dit heeeeeeeleeeee lange verhaal over de redding van mijn lieve Elsje! Een reactie vinden wij ook leuk! De foto's zet ik onder mijn bericht want het lukt niet op ze in mijn verhaal te zetten....
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-14 20:51 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]

dit is Elsfie en waar ze lekker tegen me aan slaapt, de meest recente foto's

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-14 20:52 



 
Profiel   

Wat fijn TS :) gaat ze uiteindelijk terug de natuur in? (edit ik lees het al. Ons duifje hebben we ondanks haar goede omgang met onze honden wel losgelaten, de eerste paar weken kwam ze nog terug maar uiteindelijk is ze vanzelf verwilderd)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-14 20:54 



 
Profiel   

Haar mooie kooi van nu[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-14 20:57 



 
Profiel   

Solleke_Noah schreef
Wat fijn TS :) gaat ze uiteindelijk terug de natuur in? (edit ik lees het al. Ons duifje hebben we ondanks haar goede omgang met onze honden wel losgelaten, de eerste paar weken kwam ze nog terug maar uiteindelijk is ze vanzelf verwilderd)


Wij hebben contact gehad met diverse fokkers en melkers die ons aanraden om haar niet meer vrij te laten, maar op den duur wel een maatje voor haar te zoeken. Dat wil ik ook doen zodra we weten of ze een duivin of doffer is. Wat fijn dat jullie de duif vrij hebben gelaten:)!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-14 20:58 



 
Profiel   

Ah da's wel fijn als hij of zij een vriendje krijgt! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-14 21:01 



 
Profiel   

Aah wat een poepie! <3
Echt top dat je haar gered hebt +:)+
Ik hoop op meer topics van Els *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-14 21:02 



 
Profiel   

Ah wat een leuk verhaal :D
Jonge duiven zijn gewoon schattig van lelijkheid :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-14 21:05 



 
Profiel   

Wat leuk dat het gelukt is Els te redden!
Heel bijzonder hoor. Ik vraag me wel af wat voor soort duif Els is, enig idee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-14 21:13 



 
Profiel   

Zoolgangster schreef
Wat leuk dat het gelukt is Els te redden!
Heel bijzonder hoor. Ik vraag me wel af wat voor soort duif Els is, enig idee?


Els is een houtduif, er zijn maar heel weinig tamme houtduiven blijkbaar, kei leuk dus

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-14 21:17 



 
Profiel   

Wat een lief verhaal! <3
Ik zie alleen de fotos in de OP niet? -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-14 21:20 



 
Profiel   

Druppie7711 schreef
Wat een lief verhaal! <3
Ik zie alleen de fotos in de OP niet? -O-


Ik krijg de foto's niet geĆ¼pload echt heel raar :-(

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-14 21:25 



 
Profiel   

Ben wel heel benieuwd na die fotos, kan je ze in een pb zetten? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-14 23:49 



 
Profiel   

Druppie7711 schreef
Ben wel heel benieuwd na die fotos, kan je ze in een pb zetten? :o


Hij zegt telkens dat ze te groot zijn terwijl ik ze via tinypic erop zet zoals altijd... wat kan ik nog meer proberen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-14 00:28 



 
Profiel   

Dat is nou met recht een geluksvogel!
Wat een bofferd dat jij haar vond en zo goed opvangt!

Ze ziet er ook echt blij uit op die eerste foto in je tweede post :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-14 00:33 



 
Profiel   

Shirley schreef
Dat is nou met recht een geluksvogel!
Wat een bofferd dat jij haar vond en zo goed opvangt!

Ze ziet er ook echt blij uit op die eerste foto in je tweede post :j


Dank je wel, ik heb het idee ook dat ze blij ja maar vooral heeeel tevreden dat is aan alles te merken:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-14 00:42 



 
Profiel   

AMBERRTJEE schreef
Druppie7711 schreef
Ben wel heel benieuwd na die fotos, kan je ze in een pb zetten? :o


Hij zegt telkens dat ze te groot zijn terwijl ik ze via tinypic erop zet zoals altijd... wat kan ik nog meer proberen?


Het formaat wijzigen? Of anders via iets anders uploaden maar zou nie weten wat want ik gebruik ook altijd tinypic

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-14 08:39 



 
Profiel   

Ik ga mijn best doen! Ben nu even bij de paarden, ga straks ff puzzelen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-14 14:04 



 
Profiel   

Wat leuk! Een echt succes verhaal :-) Al je doorzettingsvermogen van de eerste tijd heeft zn vruchten afgeworpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-14 14:18 



 
Profiel   

Erg gaaf! Veel geluk met Els <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-14 14:23 



 
Profiel   

Wat goed om te lezen dat ze het overleefd heeft. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-14 14:25 



 
Profiel   

Dit was Els toen ik haar vond:
[ img ]
En zo lag Els het liefst de hele dag te slapen:
[ img ]
Toen kreeg Els haar kooitje (tot ze ging vliegen):
[ img ]
Els denkt soms ook dat ze kapper is..... :
[ img ]
In 10 dagen tijd werd het al een echte duif:
[ img ]
Dus ging ze nu maar de andere dieren terroriseren: [ img ]
Els kreeg een prachtige kooi!:
[ img ]
Ze is nu inmiddels 2,5mnd oud en is een prachtige (puberende) duif aan het worden: [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-14 15:42 



 
Profiel   

Wat heb je dat ontzettend goed gedaan! _/-\o_
Maar ik vraag me altijd af... als mensen een vogel hebben die ze los laten vliegen dan zit alles toch onder de poepjes?
Hoe doe je dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-14 15:53 



 
Profiel   

hee wat leuk zeg. Fijn dat ze het gered heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-14 15:58 



 
Profiel   

Haha ja klopt, ze heeft voorheen echt super veel gepoept, maar ze heeft een eigen stoel bij ons thuis waar een handdoek op ligt en wij hebben een paal voor haar gemaakt waar kranten onder liggen, daar poept ze eigelijk altijd wel. Alleen soms als ze lang bij je zit en ligt te slapen dan kan ze nog wel eens poepen op je. Sinds ze een eigen kooi heeft vliegt ze altijd even terug naar haar kooi en dan poept ze op de stok en komt dan weer bij je zitten. Dus Els is een beetje zindelijk haha. Ik heb overigens wel heel mijn bed vol met dekens liggen en over mijn stoelen mocht ze toch poepen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-14 15:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 22 [ 533 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen