Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 13 [ 305 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

 
Profiel   

Marrit13 schreef
Wow weer flinke stappen! En juist goed dat er iets “mis” gaat met de trainer erbij toch? Heb je meteen handvaten, maar zo te horen heb je alles onder controle *\o/*

Hahha jah we gaan goed vooruit :D Zekers, ik heb een hele fijne trainer die op zo'n moment eerst aan mij vraagt waarom ik denk dat ze zo reageerd en als hij het anders ziet vult hij dat aan. Zo sparren we er samen over en kijkt hij ook mee naar hoe we het volgende keer kunnen doen. Maar net zoals vanmiddag weet ik waar het vandaan komt en kan ik het zelf ook goed plaatsen :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-20 20:06 



 
Profiel   

Hallo iedereen,

het is even geleden dat ik wat heb geplaatst. Dit omdat er eigenlijk weinig te melden is, we oefenen nog steeds dagelijks de basis en zijn al een aantal keer met de bus geweest. Ook zijn we twee weken terug voor het eerst zelf de stad in geweest :D

Vorige week zijn we samen met mijn mama op onze eerste mini vakantie gegaan, heerlijke lange wandelingen samen gemaakt door de polder en het strand. Met mijn moeder/ouders lopen is nog steeds geen fijn iets, dus dit is iets waar nu mijn focus wat meer op ligt aangezien dit het enige is op dit moment wat mis gaat. Ze gaat verder zo goed! Merk nu ook steeds vaker dat als bij haar de spanning wat omhoog schiet ze zich na een tijdje kan herpakken en weer ontspant, hierin maken we echt sprongen.

Op dit moment zijn we langzaam de gentle leader aan het proberen, dit omdat de situatie als ik met mijn ouders loop soms wat uit de hand loopt. Ze sluit zich volledig af voor ons en gaat als een stuiterballetje door de straat, gek genoeg is dit dus enkel als ik met mijn ouders loop.. Ik hoop hiermee dat ik het punt van overprikkeling beter ga zien en dus eerder kan ingrijpen, het is echt enkel een hulpmiddel voor nu en als we weer in een positieve lijn zitten bouwen we af. Voor mensen die er tegen zijn of wat dan ook, we gaan kijken hoe ze het oppakt en er van vindt. Dit is in samenwerking/overleg met mijn trainer en heb zelf goede hoop dat het ons gaat helpen :)

Noah is een heerlijke hond om mee te werken, ze wil heel graag maar is tegelijkertijd echt een dametje :P Ze zit nu in haar 10 maanden en groeit nog steeds elke dag zowel geestelijk als lichamelijk.

Ik heb verder niet echt een update voor jullie.. Het valt een beetje stil haha maar voor die ons verhaal nog wil volgen blijf ik posten :D En voor mezelf natuurlijk, maar natuurlijk in eerste instantie om jullie mee te nemen in onze weg door deze opleiding :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-20 08:56 



 
Profiel   

Ik vindt heel leuk om te lezen hoe jullie zo goed bezig zijn! Volg dus ook stilletjes mee :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-20 09:00 



 
Profiel   

Wat interessant om te lezen allemaal en wat ongelooflijk knap van zo'n betrekkelijk jonge hond dat zij het al zo goed oppakt. Ik ben daar best van onder de indruk, mag je best trots zijn op jezelf ook.
Daarnaast is het een plaatje om te zien ook zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-20 09:21 



 
Profiel   

Freekieee schreef
Ik vindt heel leuk om te lezen hoe jullie zo goed bezig zijn! Volg dus ook stilletjes mee :o

Leuk om te lezen! :D

eva1969 schreef
Wat interessant om te lezen allemaal en wat ongelooflijk knap van zo'n betrekkelijk jonge hond dat zij het al zo goed oppakt. Ik ben daar best van onder de indruk, mag je best trots zijn op jezelf ook.
Daarnaast is het een plaatje om te zien ook zeg.

Jah het is soms zo gek hoe normaal ze met situaties omgaat die voor een hond toch niet heel normaal zijn en dan ook nog op deze leeftijd! Dankjewel, hahha jah mijn knappe meisje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-20 09:57 



 
Profiel   

Ohjee, ik heb wat updates gemist zie ik. Maar zo te lezen zijn jullie nog steeds heel goed onderweg met z'n tweeën! Super goed joh, gewoon de bus meer dan verdubbeld!

Ik vind dit zo'n heerlijk positief topic, zeker in deze gekke periode :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-20 10:00 



 
Profiel   

Fortitude schreef
Ohjee, ik heb wat updates gemist zie ik. Maar zo te lezen zijn jullie nog steeds heel goed onderweg met z'n tweeën! Super goed joh, gewoon de bus meer dan verdubbeld!

Ik vind dit zo'n heerlijk positief topic, zeker in deze gekke periode :D

Haha jah het gaat echt goed, tuurlijk hebben ook wij onze probleempjes maar mag zeker nier klagen het is een heerlijke hond <3 Jah bussen gaat/ging heel goed, het is er nu niet meer van gekomen omdat ik besteen beetje opzie tegen een mondkapje.. ik voel me al zo snel opgesloten maar binnenkort toch maar een keer kijken of het lukt :)

Ah dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-20 13:27 



 
Profiel   

Lees ook nog mee *\o/* Klinkt alsof het allemaal goed gaat en vooral stabiel +:)+ En je mag bést een foto plaatsen hoor <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-20 17:28 



 
Profiel   

Marrit13 schreef
Lees ook nog mee *\o/* Klinkt alsof het allemaal goed gaat en vooral stabiel +:)+ En je mag bést een foto plaatsen hoor <<)

Haha leuk om te lezen :D Jah dat is zo, het enige waar we tegenaan lopen is als ik met mijn ouders ga lopen maar hier gaan we nu ons wat meer op focussen :)

Hahah bij deze wat nieuwe foto's!

Beginnend met wat kiekjes van afgelopen mini vakantie in Kamperland:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Elke ochtend samen de dag starten en s'avonds eindiggen met een lange wandeling <3

Mee naar de stad, zowel met mijn moeder als alleen wij tweetjes :)
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Haar BFF, teckel Joep van mijn nichtje <3
[ img ]

En twee laatste kiekjes van mijn mooie meisje, binnenkort maar weer eens op pad met mijn camera :D
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-20 15:30 



 
Profiel   

Nou ja als je ziet wat allemaal wél goed gaat en dat met zo’n jonge hond! Knap hoor. En dat wandelen met je ouders komt vast goed.

Ze is wel echt prachtig <3 Lieve blik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-20 16:18 



 
Profiel   

Marrit13 schreef
Nou ja als je ziet wat allemaal wél goed gaat en dat met zo’n jonge hond! Knap hoor. En dat wandelen met je ouders komt vast goed.

Ze is wel echt prachtig <3 Lieve blik.

Jah daarom heb echt niks te klagen!

Hihi jah ze blijft nog een beetje een puppyblik houden, als ik foto's van haar moeder zie in deze leeftijd gast ze die komende tijd ook nog niet kwijtraken <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-20 11:36 



 
Profiel   

Hier ook een stille meelezer. Echt indrukwekkend wat jullie samen doen!
Ik vind het heel dapper wat je doet. Superfijn dat het je zoveel vrijheid geeft!
En inderdaad, een zeldzaam mooie hond met een fantastische uitstraling :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-20 18:18 



 
Profiel   

hasufel schreef
Hier ook een stille meelezer. Echt indrukwekkend wat jullie samen doen!
Ik vind het heel dapper wat je doet. Superfijn dat het je zoveel vrijheid geeft!
En inderdaad, een zeldzaam mooie hond met een fantastische uitstraling :)

Leuk om te lezen dat er nog mensen ons verhaal volgen :D

Dankjewel! Ik geef haar en zo ook mezelf zoveel tijd als nodig, maar madame doet het zo goed dat mijn trainer al wil kijken naar een afspraak maken voor de basistest :D Nu gaat er, helemaal nu met de corona, wat tijd overheen dus we oefenen rustig door :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-20 15:44 



 
Profiel   

Hi, wat een leuk topic zeg, ik ga zeker volgen! Beetje laat, maar ach.
Wat een ontzettend mooie hond heb je, wauw! En wat geweldig dat hij je kan helpen met ASS. Het werk van hulphonden in het algemeen vind ik sowieso echt geweldig, ze kunnen echt levens veranderen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-20 21:32 



 
Profiel   

Naboo schreef
Hi, wat een leuk topic zeg, ik ga zeker volgen! Beetje laat, maar ach.
Wat een ontzettend mooie hond heb je, wauw! En wat geweldig dat hij je kan helpen met ASS. Het werk van hulphonden in het algemeen vind ik sowieso echt geweldig, ze kunnen echt levens veranderen. :)

Haha welkom, je bent nooit te laat :D Ze doet al zoveel voor me, dan zijn we nog niet eens met de hulphond taken bezig. Dankzij haar kan ik weer steeds meer genieten van het leven <3


Update time!

Sinds onze les lopen we dagelijks met de gentle leader, ik merk zeker verschil. Ze is niet meer met alles om haar heen bezig en kan prikkels beter een plekje geven, nu ging dit als ze alleen met mij was al goed en dan gewoon aan de lijn maar als ik met een van mijn ouders ging lopen was het een totaal andere hond. We zijn de GL gaan proberen, kijken wat ze ervan vond en ze pakt het goed op! Het lopen is relaxter en ze is niet meer met 100 dingen tegelijkertijd bezig, nogmaals dit was/is enkel als ik met een van mijn ouders ga lopen.

Gisteren zijn we naar mijn oma gegaan om daar een nachtje te blijven logeren, ze was gisteren wat overprikkeld dus rustig aan gedaan. Vandaag zijn we even de stad in geweest en dat was puur genieten, ze liep heerlijk mee! We gingen elke keer even mee de winkel in om daarn buiten te wachten, ze kwam elke keer rustig naast me liggen <3 Na 3 winkels werdt ze toch wat moe, maar dankzij de GL raakte ze niet overprikkeld en konde we rustig teruglopen naar de auto.

Woensdag hebben we weer les, we hebben een hoop goede momenten na te bespreken :D

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-20 16:51 



 
Profiel   

Prachtig dat jullie zo samen kunnen leren. Samen sterk en op elkaar letten <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-20 21:16 



 
Profiel   

stoer schreef
Prachtig dat jullie zo samen kunnen leren. Samen sterk en op elkaar letten <3

Dankjewel! En idd, we zorgen voor mekaar.. Keuzes die ik niet voor mezelf kan maken, maak ik wel voor haar en daardoor help ik mezelf ook gelijk :)


Na een duik in het water heb ik gelijk een hele andere hond haha :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-20 10:48 



 
Profiel   

Ah wat lief, dat vrolijke koppie <3 Ik vind dr tekening zo leuk, die rondjes om haar ogen die net wat lichter zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-20 11:10 



 
Profiel   

Wat een pretbek! Leuke foto hoor! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-20 11:13 



 
Profiel   

Naboo schreef
Ah wat lief, dat vrolijke koppie <3 Ik vind dr tekening zo leuk, die rondjes om haar ogen die net wat lichter zijn!

Hahah jah ze is zo'n blije gup, ben ook zo blij dat die kringen zijn gebleven ze horen echt bij haar <3

Zo was ze trouwens voor het zwemmen, ze wordt langzaam lichter op haar borst en schouders :D
[ img ]

DideH schreef
Wat een pretbek! Leuke foto hoor! :D

Hahah jah die heeft ze zeker :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-20 12:28 



 
Profiel   

Even een mini update vandaag :)

Het is weer goed warm, we zijn de week gestart met een wandeling in het bos. Daar kwamen we een super mooie veld met klaproze tegen dus op dindag terug gegaan met mijn camera om foto's te maken, hier komt nog een topic van :D Ook vonden we een kleine plas waar ze heerlijk heeft kunnen afkoelen
[ img ]
[ img ]
Dinsdag dus foto's wezen maken, die komen nog ;) Ook een mooie kans gekregen. We kwamen namelijk drie loslopende honden tegen, normaal doen mensen hun hond vast als ze ons zien.. jah een herder hé.. maar deze zeide gelijk oh wat een leukerd! Ze vind groepjes honden best spannend masr is tegelijkertijd super nieuwsgierig, omdat ze eigenlijk nooit de kans krijgt om te kijken blijft het dus spannend maar dit was een goede ervaring! We lopen op donderdagen met een uitlaatservice mee zodat ze hier ook steeds meer zelfvertrouwen in krijgt :D
[ img ]
En vandaag, een doel behaald! Samen met mijn meden een ritje gemaakt door het bos *\o/* Ze vind paarden nog best een beetje spannend maar Floor vind ze oke, het was de eerste keer dat ik er niet naast liep wat ze ook een beetje gek vond maar ze liep keurig mee! Ook kwamen we twee loslopende honden tegen die ze rustug begroeten, ik denk dat iemand goed zal slapen vandaag :')
[ img ]

Eigenlijk zouden we les hebben maar daar wordt het veel te warm voor, we doen lekker rustig aan en zo komen we de dagen wel door :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-20 09:34 



 
Profiel   

Zo leuk om te lezen hoe jullie zo mooi geleidelijk alles uitbreiden en hoe goed je op haar gemoedstoestand let. Ze had geen beter baasje kunnen treffen hoor! Jullie doen het zo goed samen <3

Lekker zwemmen met dit weer is natuurlijk heerlijk :D

En wat tof dat ze mee kon naast het paard! Dat lijkt me echt fantastisch :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-20 09:49 



 
Profiel   

Ik kom dit topic net tegen, en heb alles terug gelezen :+

Wat zijn jullie leuk samen, en wat leuk dat jullie elkaar zo goed helpen! Ik volg met veel plezier

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-20 12:36 



 
Profiel   

Fortitude schreef
Zo leuk om te lezen hoe jullie zo mooi geleidelijk alles uitbreiden en hoe goed je op haar gemoedstoestand let. Ze had geen beter baasje kunnen treffen hoor! Jullie doen het zo goed samen <3

Lekker zwemmen met dit weer is natuurlijk heerlijk :D

En wat tof dat ze mee kon naast het paard! Dat lijkt me echt fantastisch :D

Dankjewel! Ik wil haar alle tijd geven om situaties mentaal aan te kunnen zonder er alleen maar lekkers te geven, zo is(vind ik zelf) haar reactie op situaties nog puurder :)

Jah heerlijk, ze is echt zo'n motorbootje dan :')

Ben er super trots op, was de eerste keer en ze deed het al zo goed. Spannend maar niet angstig, gaan we zeker vaker doen!

xMoniique schreef
Ik kom dit topic net tegen, en heb alles terug gelezen :+

Wat zijn jullie leuk samen, en wat leuk dat jullie elkaar zo goed helpen! Ik volg met veel plezier

Wat leuk, welkom! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-20 15:22 



 
Profiel   

Wauw het is weer even geleden haha, dus bij deze weer een update!

Er komt nog een foto tooic van de klaproze samen met foto's van afgelopen dinsdag, toen mocht ze namelijk model staan voor een fotograaf :)

Maar.. afgelopen tijd ging het niet helemaal goed. We hadden in de week van het warmen weer het huis voor ons zelf, mijn vader was een paar dagen weg dus ik moest voor de twee woeperd zorgen. Dit, samen met de warmte en toch het spannende van alleen thuis zijn heeft zoveel gekost dat ik de week erna bijna niks kon. Na een wandeling, een onderneming was mijn energie zo leeg dat ik alleen nog maar kon slapen. Dit is een enorme valkuil voor mij want ik vind veel slapen overdag niet kunnen, voor mezelf dan. Lui, ga iets doen met je dag hup met die kont van de bank. Dit maakte dat vorige weekend zelfs lopen door het huis te veel was, ik kon niks meer.. Mijn meisje pikte dit op haar manier op, samen met beginnende pubertijd, en was continu AAN. Druk, rennen vliegen. Alsof ze weer een kleine puppy was, maar dan een pup van 60cm hoog en 24kg .. :')

Ook deze week was afzien, mijn energie is nogsteeds heel laag. Na een ding doen kan ik verder bijna niks meer. Ik moet mijn dagen nog beter plannen, wat ik wil en moet doen. Noah is ook echt een dametje afgelopen dagen, zoals ik al zei ze gedraagt zich helemaal als een kleine pup :+

Gisteren zijn we voor het eerst echt weer flink weg geweest, naar de primarkt in tilburg. Weg gaan van mijn moeder was weer enorm moeilijk, iedereen die op mijn moeder leek wilde ze begroeten maar dankzij de GL was het beter te behappen. Ze deed het daarintegen wel heel goed, voor het eerst in de paskamer :D Ze vond het echt niet makkelijk, alle honden die we tegenkwamen hebben gehoor beschadeging MAAR ik ben toch tevreden. Want ik zie, merk en weet eigenlijk voor 95% zeker waar het vandaan komt en we werken er elke dag hard aan.

Ik heb gekozen voor een herder, die zijn prikkelgevoeliger die zijn vocaler. Hoe moeilijk het nu ook soms is, ik haar achter het behang zou kunnen plakken merk ik nog elke dag dat de drive om te willen werken samen te werken enorm hoog is! Het botst nu alleen even met haar leeftijd en bijkomende opstakels, maar we laten ons niet kennen en komen hier sterker uit <3

Zo dat was het wel weer haha, ik heb een blije - vrolijke - enthousiaste - nieuwsgierige - puberende - op sommige vlakken onzekere dame en ik hou enorm van haar! Tot volgende keer weer :D

[ img ]
[ img ]

[ img ]
Grote liefde Joep <3

[ img ]
[ img ]
Mijn mooie topper, nieuw harnas en dekje. Duidelijk of niet :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-20 14:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 13 [ 305 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen