[VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 18:51

Wauw, zo trots op mijn kleine meid! Eerst mee naar de huisarts om mijn stop van de medicatie te bespreken, ze ging gelijk weer netjes bij mijn voeten zitten en liggen zelfs toen iemand haar aansprak :D Bij de huisarts ging ze naast me liggen slapen, dicht tegen mijn voeten aan.

Daarna zijn we naar de Ikea geweest, al trok ze wat meer ze sloot toch al veel beter aan en wilde ook steeds naast me liggen! Tijdens de lunchpauze even lekker eten en drinken om vervolgens weer een tukkie te doen, ze heeft het zo super gedaan want wat kreeg ze veel aandacht en werdt ze aangesproken. Maar nop ik blijf bij vrouwtje, toedeloe :P
Afbeelding
Afbeelding

Ik weet nog zo goed met de intake, waarom een herder de meeste mensen vinden dat best enge honden.. Nou ben benieuwd wanneer dat moment komt met Noah :')

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 10:37

Heb net je hele topic gelezen, wat super interessant! Ik ben ook donateur van Stichting Hulphond, maar als ik de kans zou hebben zou het me super gaaf lijken er eentje op te leiden!

Wist niet dat ze ook werden ingezet voor ASS. Op het moment dat er teveel prikkels zijn dan helpt ze door je aandacht te vangen en rust uit te stralen? Of begrijp ik dat niet helemaal goed? :)

Ik ga jullie zeker volgen!
En wat heeft ze een knappe kop!

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-20 17:09

DideH schreef:
Heb net je hele topic gelezen, wat super interessant! Ik ben ook donateur van Stichting Hulphond, maar als ik de kans zou hebben zou het me super gaaf lijken er eentje op te leiden!

Wist niet dat ze ook werden ingezet voor ASS. Op het moment dat er teveel prikkels zijn dan helpt ze door je aandacht te vangen en rust uit te stralen? Of begrijp ik dat niet helemaal goed? :)

Ik ga jullie zeker volgen!
En wat heeft ze een knappe kop!

Dankjewel! Ik vind het ook enorm leuk, deze dame blijft wel bij mij trouwens weet dat bij stichting hulphond ze na een jaar naar een trainer gaan en dan daarna naar iemand die het nodig heeft :)

Jah ze worden psychiatrische hulphond genoemd maar ASS valt eronder,de bedoel is dat zij me straks een seintje kan geven als ik moe wordt of als het me teveel wordt zodat ik dan pauze kan nemen of even afstand kan doen. Daarnaast is ze een grote steun in groepen met mensen en op drukke plekken, of plekken die ik spannend vind.

Leuk dat je ons gaat volgen :D en nogmaals dankjewel!

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 21:36

Weer een update want gisteren was onze tweede les!

Er waren twee punten waar ik zelf wat mee wilde, namelijk het blaffen en het trekken. Voor beide wat dingen besproken om te beoefenen en toen kwam de vraag, is er een winkel in de buurt en zo jah zullen we daar een rondje door lopen om te kijken hoe ze het doet..? Nu ben ik al maanden geen winkel meer in geweest zonder mijn moeder dus die stap was wel groot, wat maakte dat het lopen naar de winkel wat moeilijk ging. Wel hele fijne tips gekregen om mee aan de slag te gaan, waar ik ook al verschil bij merkte. Toen.. de winkel.. een supermarkt..

Noah gaat al vanaf het moment dat ze bij me is overal mee naar toe, eerste tijd in de buggy en sinds een tijdje lopen. Dit pakt ze super op en dit liet ze nu dan ook goed zien, ze liep netjes mee en als ik stilstond en haar vroeg te gaan zitten deed ze dit gelijk en daarop volgde gelijk het liggen. Ze negeert alles om zich heen, de mensen de karretje. Ze maakt veel contact door naar mij te kijken, de trainer was ook erg onder de indruk van hoe netjes ze dit al deed! Trotse puppermama <3

Terug naar huis was van ons beide het emmertje vol, wat zich toonde door meer trekken van Noah en ik meer in distantiëren. Het was weer een goede training, dingen om aan te werken maar mag vooral heel trots zijn met wat ze op 22 weken al laat zien! Want hoe interessant alles om de heen ook is, ze komt steeds toch even bij me checken :)

Verder gaat ze lekker mee naar stal, paarden zijn nog wel spannend maar wordt steeds minder eng
Afbeelding

Nathalie__

Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:38

Ik volg jullie al een tijdje onder de meeleessteen, maar wil nu toch even melden dat je super goed bezig bent. Je bent een topper, net als Noah! Prachthond en wat fijn dat ze jou zo helpt en gaat helpen. Komt vast helemaal goed.

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 10:42

Nathalie__ schreef:
Ik volg jullie al een tijdje onder de meeleessteen, maar wil nu toch even melden dat je super goed bezig bent. Je bent een topper, net als Noah! Prachthond en wat fijn dat ze jou zo helpt en gaat helpen. Komt vast helemaal goed.

Wat super lief, dankjewel! <3

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:53

Ik zie je topic nu pas, heb ook niet alles gelezen. Mooie hond heb je! Ik wens jullie veel succes toe. Het is een lange, soms moeilijke weg om je hond op te leiden tot erkende assistentiehond.

Mijn assistentiehond is ook opgeleid binnen een traject van BMA.
Ik hoop dat je hond je steun en toeverlaat kan worden net zoals mijn hond dat ook voor mij is.

Veel succes !

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 11:14

pateeke schreef:
Ik zie je topic nu pas, heb ook niet alles gelezen. Mooie hond heb je! Ik wens jullie veel succes toe. Het is een lange, soms moeilijke weg om je hond op te leiden tot erkende assistentiehond.

Mijn assistentiehond is ook opgeleid binnen een traject van BMA.
Ik hoop dat je hond je steun en toeverlaat kan worden net zoals mijn hond dat ook voor mij is.

Veel succes !

Dankjewel, dat is het zeker ik kom mezelf nu al vaak tegen en het is een enorme training voor mijn perfectionisme maar ik heb er alle vertrouwen in! Dat gaat zeker goedkomen, een steun en toeverlaat is ze nu al <3

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:29

Ik zie je topic nu pas. Ik heb zelf een assistentiehond voor PTSS/adl.
Wat is Noah een mooi dier. Ik hoop dat je heel veel ondersteuning van haar mag krijgen en je traject soepeltjes verloopt

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 11:59

VillaNeusjes schreef:
Ik zie je topic nu pas. Ik heb zelf een assistentiehond voor PTSS/adl.
Wat is Noah een mooi dier. Ik hoop dat je heel veel ondersteuning van haar mag krijgen en je traject soepeltjes verloopt

Haha altijd leuk nieuwe meelezers! Dankjewel, we gaan der voor en ze is nu al zo'n steun. Dingen die ik niet zou kunnen zonder haar zijn nu alweer makkelijker te doen, we hebben nog een lange weg te gaan maar elke pas vooruit is een stap in de goede richting :D

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 11:57

Het is alweer even geleden dat we wat deelde..

We oefenen lekker door maar ga zelf niet zo goed.. of het wel of niet door de medicatie komt ik heb nog steeds last van slecht slapen, ook heb ik nog last van spannings pieken terwijl ik wel weer vlak ben.. mijn gewichten spelen weer enorm op waardoor ik nu ook op mijn kracht moet gaan letten :(

Ik ga dus wat minder maar Noah groeit goed en ondanks wat kleine dingetjes doet ze het zo goed! Winkels zijn geen probleem net zoals restaurants, we lopen nu met beproef vanwege mijn armen en dat pakt ze goed op :) Dat was het voor nu, volgende week weer training!

Afbeelding
Me een vriendin aanmoedigen op wedstrijd
Afbeelding
Samen pyama dag op de bank
Afbeelding
Haar nieuwe favoriete knuffel, genaamd knufje
Afbeelding
Vrouwtje helpen op een BDay

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 13:02

Of we het binnenkort weer gaan doen geen idee maaar we zijn deze ochtend helemaal alleen, zonder oma, naar de winkels geweest Ik wilde zo graag zelf oefenen en moest nog wat dingen hebben dus alles straks gepland en hup gegaan, eerst op het plein wat heen en weer gelopen en toen de winkel in. Wist alles te vinden op 1 ding na, wat maakte dat ik begon weg te vallen, gelukkig lag Noah super relaxt en ben ik met haar gaan knuffellen <3 Ze was zooo super knap, mensen maakte der niks uit ze liep netjes mee en had enkel oog voor mij! Beide nu kei kapot maar het is gelukt, een succes ervaring rijker samen *\o/*

Even voor de info.. ik ben al zeker een jaar, als het niet langer is, alleen een winkel in geweest. Ik raak ik paniek van binnen en distansieër dan snel, wat ik weer eng vind omdat ik dan niks meer mee krijg. De laatste keren in de winkel alleen waren dan ook geen succes en daarna ben ik alleen nog maar naar winkels geweest met mijn moeder, oma haha, en dan liep ik strak achter haar aan. Ik kon niet meer zelf door de winkel ..

Dankzij Noah kon ik met een voet in deze wereld blijven, niet wegvallen in de angst en spanning!

Afbeelding

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 13:14

Ik ken bijna helemaal niks van de soort problemen waar je dagelijks tegen aanloopt maar ik vind het zo ongelooflijk mooi en goed van je hoe je er mee omgaat, er openlijk over praat en wat doe je het goed !!

Samen kunnen jullie de wereld aan <3

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 14:03

xLaraaj schreef:
Ik ken bijna helemaal niks van de soort problemen waar je dagelijks tegen aanloopt maar ik vind het zo ongelooflijk mooi en goed van je hoe je er mee omgaat, er openlijk over praat en wat doe je het goed !!

Samen kunnen jullie de wereld aan <3

Wat super lief dankjewel! Het is zo moeilijk uit te leggen omdat ik er zelf nog zo mee worstel om te accepteren wat een winkel of uberhoudt sociale situatie met me doet.. Zeker weten en dat wordt alleen maar makkelijker :)

Nathalie__

Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 14:25

Wauw wat ontzettend goed van jou!

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:04

Mooie overwinning!

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 18:56

Dank jullie wel <3

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 11:15

Hallo iedereen, wat een "hondenweer" haha :') mooi moment om even een update te geven!

We zijn weer een weekje verder en er zijn best wat dingen gebeurd, zo hadden we vorige week vrijdag weer les van de opleiding. Geoefend met een andere hond, passeren op straat en het samen meelopen. Ook het negeren van een andere hond in de winkel, we komen ze niet echt tegen maar een goed iets om te oefenen! Ik vertelde de trainer al dat het echt een totaal andere hond is in de winkel, op straat is ze nog snel afgeleid en opgewekt terwijl ze door de winkel loopt alsof het de normaalste zaak van de wereld is :') We kregen weer mooie complimenten, wat ze nu laat zijn is top met daarnaast ook gewoon nog een jonge pup die de wereld aan het ontdekken is op haar eigen(soms slungeligge manier haha). Super blij en trots, nog genoeg om te oefenen maar dat is kilometers maken :)

Maandag was mijn mama jarig, als verassing zijn we een tattoo laten zetten. Gebeld of Noah mee mocht en dat mocht! Ze vond het niet zo leuk toen ze bij mijn moeder op me moest wachten maar het was een goede oefening :)
Afbeelding

Dinsdag ben ik der gaan wegen, ze liep zo super fijn mee dat we daarna nog even de woonboulevard zijn opgelopen. Even een plas pauze en toen de action in gegaan, een paar gangpaden in gelopen en even laten zitten. Het boeit haar niks, zelfs de geurkaarsen maken der nik uit! We hadden nog een grappig moment met twee oudjes achter ons, ook dit maakte der niks uit. Als beloning kon ik dit speeltje gewoon niet laten liggen!
Afbeelding

Gisteren is ze weer mee geweest naar de stad met mijn mama, koffietje gedronken en nog een keer langs de action. Ik wilde toch nog even langs de geurkaarsen omdat ik een mooie voor in mijn huisje had gezien, deze kon dinsdag niet mee maar nu wel! Ze kreeg weer veel aandacht maar negeerd het al goed.
Afbeelding


Vandaag een rustig dagje, niet teveel op de planning en lekker chillen binnen. Oh en door de regen, dat doen we in stijl ;)
Afbeelding


Veel positief nieuws, tuurlijk gaat nog niet alles goed maar ik moet van mezelf wat meer naar al het goede kijken. Want die momenten zijn er zo veel meer! De 19de hebben we weer les, kijk er weer enorm naar uit!

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 13:16

Zo zijn weer een paar dagen verder! Echt een 'update' heb ik niet, momenteel is mijn energie heel laag en ik slaap sinds de medicatie nogsteeds slecht.. Door de vermoeidheid merk ik ook dat ik steeds sneller ga distantiëren waardoor ik mijn dagen nog strakker moet plannen.

Met Noah gaat het goed! Gisteren hadden we les en omdat het al zo goed gaat, binnen en in winkels, zijn we vast door de basistest gelopen die we over een jaar hopelijk mogen doen. De test bestaat uit dingen die elke hond zou moeten kunnen, denk aan zitten of liggen op eigen keuze en het negeren van eten. Ik weet dat ze dit super kan en dit liet ze dan ook zien, we kregen vandaag de beoordelings lijst en die was al zo netjes :D

Buiten is niet zozeer een probleem, maar daar is ze gewoon wat gevoeliger en sneller afgeleidt. Ze laat veel goede dingen zien maar het is dan ook echt nog een jonge hond die de wereld verkent. De kunst is voor mij om dan echt naar haar te kijken, zien hoe ze is en vanuit daar de beslissing maken over de grote van een rondje lopen. Gisteren na de test binnen was het emmertje namelijk goed vol en was ze buiten enorm afgeleidt, ook het weer maakte het niet makkelijker dus kleine wandeling en weer terug.

Noah is echt een heerlijke hond om mee te werken, van te leren en te genieten. Ze geeft heel duidelijk aan wanneer ze overprikkeld is en dan is het aan mij om daar wat mee te doen, wat vaak ook betekend dat ik zelf even rust moet pakken en laat ik dat nou niet zo heel makkelijk vinden haha :')

Dat was het weer, iedereen die ons volgt bedankt voor het lezen en mochten jullie vragen hebben of iets stel ze gerust ik deel graag ons traject om zo ook andere te helpen :)

Afbeelding
Afbeelding

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 16:57

Hallo allemaal, of noujah mensen die ons volgen :') Klaar voor een nieuwe update??

Na de les hebben we weinig geoefend, er kwam een druk weekend aan namelijk.. carnaval.. niet mijn feestje haha! We gingen bij mijn mama logeren van vrijdag tot maandag, die houdt er ook niet van dus kwam goed uit! Die dagen het ook rustig gehouden maar zondag iets heel spannend gedaan, namelijk de bioscoop.

Ik had voor het geval dat nog even gebeld of het mocht en idd ze mocht mee, voor de film nog even wezen wandellen en eenmaal in de bioscoop deed ze het zo netjes! Liep netjes mee, zocht geen mensen op(behalve mijn moeder) en ging eenmaal in de zaal netjes naast me liggen :) We zijn naar 'Call of the wild' geweest, een film met alleen maar honden.. yep goede eerste keuze toch :') Honden gejankt, geblaf en gehuil.. Madame heeft door de hele film geslapen! Iedereen in de zaal gaf me eem compliment hoe netjes ze het wel moet had gedaan en natuurlijk was ik al kei trots op haar <3
Afbeelding
Afbeelding
Ons nieuwe tuig kwam ook binnen en al zeg ik het zelf, hij staat der zo stoer :P
Afbeelding

Maandag avond zou ik eigenlijk weer naar mijn vader gaan maar dit liep anders, het deed me enorm pijn want we hadden het zo fijn gehad.. Niet dat we het niet fijn hebben bij mijm vader, maar het is anders. Plus dat er een ander gevoel heel hoog zit, ik voel me momenteel nergens thuis. Een logé, een vreemde in mijn ouders hun huis.. Na goed gesprek met mijn begeleidster is het weer gezakt maar het idee maakt mijn maag weer draaien, want ik ben nog niet klaar om naar mijn huisje terug te gaan.. Gelukkig is mijn meisje altijd in de buurt, de dagen na carnaval waren moeilijk maar gelukkig konde we ons dit weekend herpakken en genoten van het bos :)
Afbeelding


Oh en dan vandaag.. staat mijn mooie meisje met der 10 weekjes op en in de kalender van Fosco Fotografie <3 Trotse puppe mama!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Dat was het weer, we houden het komende dagen rustig want donderdag gaan we naar Breda :)

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:30

Super stoer tuig! Prachtige foto's!

Jullie doen het echt heel erg goed samen. Groot respect voor hoe je dit aanpakt. Dipjes (of hele grote dalen) horen er helaas bij. Maar jullie komen er samen doorheen.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:34

Ik heb geen vragen, maar vind het heel erg leuk om jullie te volgen.

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 17:43

Malenka schreef:
Super stoer tuig! Prachtige foto's!

Jullie doen het echt heel erg goed samen. Groot respect voor hoe je dit aanpakt. Dipjes (of hele grote dalen) horen er helaas bij. Maar jullie komen er samen doorheen.

Dankjewel! Idd die horen erbij en gelukkig zijn het vooral dalen van mijn kant, Noah is een blije en dolle jonge dame van 7 maandjes :P

Nickolay schreef:
Ik heb geen vragen, maar vind het heel erg leuk om jullie te volgen.

Dankjewel wat leuk om te lezen :)

Nathalie__

Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:49

Ik volg ook nog steeds! Wat een goede en leuke stappen maak je! En dalen mogen, daardoor kunnen er ook weer hoogtepunten ontstaan.

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:14

Ik lees ook nog mee! Vind het ook erg leuk om te zien hoe noah ontwikkelt!