[VOLG] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

[VOLG] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 00:55

Na de succesvolle plaatsing van langharige Keizer, en het overlijden van Winnie, en daarna Cooper, heb ik weer een nieuwe opvangkat in huis.

Voor de mensen die me niet kennen: aangenaam, ik ben crazy catlady :+ ik heb jaren kittens opgevangen voor de ene stichting, na een pauze ben ik opnieuw begonnen met opvangen, dit keer voor een andere stichting. Ik ben het enige opvanggezin van deze stichting die bereid is om moeilijk plaatsbare, gewonde, zieke, enzovoort, katten op te vangen. Gelukkig hebben ze voor kittens wel hele fijne opvanggezinnen!

Na twee lieverds die zijn overleden aan een fatale ziekte, bedacht ik het goede voornemen om even iets leuks en luchtigs tussen alle ellende door te nemen, een gezellige mamapoes met snoezige kleintjes of zo :D maar toen kreeg ik de melding van Grumpy binnen met de vraag of hij bij mij mocht komen. Met deze foto erbij:

Afbeelding

*hart breekt*
Ja hoor, kom maar door :j

Donderdag (21-04) maakte dit heerschap zijn grote intrede. Inmiddels is hij hier helemaal gewend, en kan ik jullie voorstellen aan Grumpy, a.k.a. Meneer Mopperkont!

Afbeelding

Laat je niet misleiden door zijn boze blik, zo zit zijn gezicht gewoon het lekkerst. Hij jaagt er ook zonder moeite inbrekers mee weg (draaien zich meteen gillend om), dus da's een leuke bijkomstigheid.

Hij kwam binnen met een volledig ontstoken mond. Tanden waren aan het wegrotten en de ontstekingen waren doorgetrokken in zijn hele kaak. Hij moet ontzettend veel pijn hebben gehad. Ook loopt hij moeilijk en is hij kortademig. Zijn vacht zit vol klitten, met ook enkele kalende plekken, en ruikt naar oud en muf en een vleugje overrijpe paddenstoelen :+ één van zijn voortenen is ooit ontwricht geweest, en staat nu hoe hij niet hoort te staan, maar daar kunnen we nu niks meer aan doen. Zijn kussentjes zijn beschadigd en gezwollen. Hij had spuitdiarree en veel gas (hij liet een charmante scheet elke keer dat ik hem optilde), en hij had wormen, vlooien, en lichte niesziekte.

Nu zijn zijn tanden getrokken (zijn gezicht is daardoor nog opgezwollen, hij krijgt Loxicom/Metacam en AB), hij is parasietenvrij, een uur geleden heeft hij zijn eerste stevige drol gedraaid, en uit de röntgenfoto's kwam spondylose en artrose, dus hij blijft sowieso altijd op de Loxicom staan tegen de pijn. Ik hoop ook zijn klitten snel te kunnen aanpakken, en dat zijn kussentjes snel genezen nu hij binnen zit (en de hele dag op bed ligt :Y) ). Verder snottert hij nog altijd een beetje (hij veegt het liefst zijn neus af aan mijn gezicht), maar dat lost de AB wel op.

Qua gedrag is hij een heerlijk bejaard heerschap :D zo dement als een deur en o zo lief. Hij moppert, zoals het een goede bejaarde meneer betaamt, over álles. Ik heb de grote spiegel moeten bedekken, want hij mopperde steeds naar zijn eigen spiegelbeeld. Hij moppert als het te koud is, te warm is, ik niet tegen hem praat, ik teveel tegen hem praat, ik uit de kamer wil gaan, ik de kamer binnenkom en hem uit zijn slaap haal, ik niet genoeg natvoer geef, ik niet snél genoeg natvoer geef, ik de gordijnen dicht doe, ik de gordijnen open doe, eh... nou ja, over alles weet meneer wel wat te mopperen :j
Maar over één ding zijn we het altijd eens: samen knuffelen is heerlijk! Hij ligt het liefst lepeltje-lepeltje met me onder het donsdeken. Hij knuffelt het liefst de hele dag door. En als ik aanstalten maak om op te staan, krijg ik een mopperserenade over me heen, uiteraard :')

Afbeelding

Wensen jullie deze lieve oude heer veel beterschap toe?

Liefs van ons!

xZiva_

Berichten: 3994
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: [Volg] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 00:59

haha heb echt hardop zitten lachen om je verhaal _O-
wat fijn dat je zulke katten een plekje geeft!

RSDICBS

Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-03-08

Re: [Volg] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 01:19

Wauw beterschap voor de kat!! Wat een narigheid heeft dat beestje al meegemaakt..

Avossy
Berichten: 133
Geregistreerd: 09-11-07

Re: [Volg] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 01:30

Geweldig geschreven en echt top dat jij diertjes die het echt nodig zijn zo'n kans geeft!

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 02:00

Ach wat een hoopje , en wat zielig dat hij zon pijn heeft gehad , waar komt hij vandaan voor dat hij in de opvang zat.

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: [Volg] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 02:28

Hij liep te zwerven in Neerpelt (of was het Overpelt? :') )
Hij kreeg de laatste 2 jaar te eten van een jong gezin dat daar woonde, maar ze konden hem ivm kinderen en andere huisdieren niet in huis nemen. De laatste tijd ging hij naar zeggen zienderogen achteruit en hebben ze de stichting benaderd :) gelukkig maar, want hij had dringend medische zorg nodig, en een lekkere warme slaapkamer met zacht bed voor zijn pijnlijke botten. Genieten doet hij nu <3

Mayra9148
Berichten: 148
Geregistreerd: 27-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 03:05

Oooohhh mooi dat je hem opvangt en je lekker hele dag met m kan knuffelen <3 , ga je hem altijd houden :+: :D ?? Of wanneer die beter is terug? -O- |(

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: [Volg] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 06:32

Als hij weer opgeknapt is, mag hij geadopteerd worden :j

Anoniem

Re: [Volg] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 07:50

Wat een lekkere mopperpot <3
Op de een of andere manier heb ik (weer) niet het idee dat je deze man gaat opgeven voor adoptie.....

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [Volg] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:12

Wat een leuk verhaal zo!
En hopen dat hij straks snel genezen is :)

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: [Volg] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:18

Ik volg!
Fijn dat hij bij jou kan verblijven !
Hopelijk knap hij snel op!

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: [Volg] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:30

Wat een respect heb ik voor je, hij lijkt echt zo grumpy geweldig gewoon!

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:52

Anoniem schreef:
Wat een lekkere mopperpot <3
Op de een of andere manier heb ik (weer) niet het idee dat je deze man gaat opgeven voor adoptie.....


+1 :j

Heerlijk geschreven ts, en ik vind het een prachtkat!

Anoniem

Re: [Volg] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:59

Wat een prachtige oude man. <3

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 09:05

Ohhh dat koppie <3
Ik wil filmpje van het mopperen zien, ben nieuwsgierig geworden :+

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Re: [Volg] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:41

Wat een schatje!
Oja een filmpje... Ben ook heel nieuwsgierig.

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: [Volg] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:46

Ahhhhh heerlijk topic! Fijn dat hij nu een warm plekje heeft waar hij naar hartelust kan mopperen en knuffelen <3

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:25

Ooooh...wat een heerlijke golden oldie ! <3
Meneer Mopper heeft veel geluk dat jij je deurtje ( alweer :D ) openzet voor hem :j
Veel beterschap voor het schatje en nog vele gelukkige jaartjes !

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [Volg] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:40

Wat is zijn leeftijd.

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:01

OMG, ben verliefd <3 Helaas word geen enkele kat blij van wonen samen met mijn 3 katten :')

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: [VOLG] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 01:43

Exacte leeftijd kunnen de 2 dierenartsen die hem hebben gezien helaas niet zeggen. In ieder geval is hij 14+.

Haha, als het aan jullie lag had ik binnenkort een heel leger aan katten, als ik alles maar moet houden :D

Ik heb wel een ernstig zwak voor bejaarde katten :') maar ik krijg dat er nooit door bij m'n poezendames, bij m'n verloofde, bij m'n huisbaas (die denkt dat ik 2 katten heb O:) ), en bij m'n portemonnee :')

https://youtu.be/F1_NUAtC4CI
Stukje van meneers gemopper en geklets. Ik heb de privacy op "alleen bekijken met het linkje" oid gezet, dus ik hoop dat jullie hem kunnen zien. Ik gebruik Youtube nooit, dus ik hoor het graag als ik iets verkeerds heb gedaan :))

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [VOLG] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 06:35

Ik kan hem zeker zien! Wat een schat is meneer Mopperkont. Hij ziet er erg tevreden uit :)
Het moet ook onwennig zijn, je kan ineens weer ergens lekker zacht en rustig liggen, met aandacht enzo :)

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [VOLG] Bejaarde Grumpy aka Meneer Mopperkont in opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:43

Ik kan hem ook zien!
Hij ziet eruit alsof hij het erg naar zijn zin heeft daar :)

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:21

Wat mogen we toch blij zijn dat er mensen als jij rondlopen +:)+ en ook een dikke pluim voor de organisatie die dit initieert. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om dit soort dieren te laten gaan.

Wat super dat je oude en zieke beesten weer opknapt, met zoveel liefde en aandacht en toch met genoeg realiteit om te weten wanneer het genoeg is geweest en op tijd afscheid te nemen.

Hopelijk is het hem gegund om nog een paar mooie jaren in een warm mandje door te brengen.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:03

Ahhh ouwe Greebo. Hopelijk kun je hem weer een beetje oplappen en krijgt hij weer een gezellig huisje.