(Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 20:04

Hier in de roedel is alles gecastreerd. De oudsten waren al gedaan door vorige eigenaar of door ons gedaan gewoon om geen gedoe te hebben enz. De 2 jongste herders hadden bal in buik. Bij beiden daardoor grote hormonale problemen waardoor gecastreerd. De jongste is een kruising met plukvacht. Karakter is super zoals hij nu is. Ben bang ivm plukken en castreren dat dit niet zo gaat werken dus hij is om die reden nog niet geholpen. Had het graag gedaan ivm op het werk makkelijker maar laat het nog wachten.

Overigens de 4 geholpen honden hebben op zich geen extreme vachten. Zowel de husky als de kort en langhaar herders zijn goed te onderhouden qua vacht

lukka63
Berichten: 1406
Geregistreerd: 13-09-06

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 22:48

Ganesha is gesteriliseerd merk weinig verandering,ze is niet dikker geworden en vacht niet veranderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 23:07

Oeh, een duitse herder topic.

Ik meld me. Mijn moeder fokt oudduitse herders, en kreeg ooit een ' Agressieve puppy ' terug. We wilden weer een nieuw baasje voor hem zoeken, want agressief ammehoela. Maar het was zo'n prachtbeest met ook nog een fantastisch karakter. Heel werkwillig, lief, en zacht Hij had toendertijd ook geen naam, maar mijn moeder zei altijd ' Hoppaaaa' als hij in de auto moest. Tot die dus naar Hoppa als naam ging luisteren :')

Hoppa is nu 7 jaar oud :D Toen ik 3 jaar geleden voor het eerst op mezelf ging wonen zonder huisgenoten, in een benedenwoning aan een drukke weg, vond ik dat een beetje eng in mijn eentje. Hoppa bleeft dus het eerste weekend logeren.
Mijn moeder had op dat moment nog 6 andere honden. En laten we zeggen dat Hoppa nooit meer weg is gegaan bij mij.

Er zijn in mijn leven heel wat hondjes de revu gepasseerd, maar Hoppa is wel echt one of a kind. Ongelooflijk dat iemand hem ooit terug gebracht heeft. Maar beste kadootje dat ik had kunnen krijgen. <3
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 00:06

Afbeelding

19 jaar geleden een pup gekregen van een vriendin als Dankje.
Een oudduitse herder reu. En dit is echt mijn maatje, mijn schaduw, mijn.......... ik heb er eigelijk geen woorden voor. Liefde in de puurste vorm.
Bijna 15 is hij geworden. En nog elke dag is hij in mijn hoofd en in mijn hart. Ook al is het nu al weer ruim 3 jaar geleden dat ik hem verloor.

Nooit meer voor een nieuwe oudduitser herder kunnen kiezen, maar toch wel weer voor een herder gekozen. Een ander zeer onbekend ras, de Laekense herder. Een schat, en super waaks, maar toch wel iets anders

Afbeelding

love_odin

Berichten: 250
Geregistreerd: 12-10-12

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 00:45

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier onze dame van anderhalf

welmoed__

Berichten: 6552
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 21:06

Op de een of andere manier ontstipt dit topic elke keer en ben ik jullie kwijt, heel irritant.

Lovelance, wat een mooie kruising zeg! Ik vind de wolfachtige types echt prachtig. Merk je daar veel van in karakter? En wat merk je dan?

@cursebreaker wat een heerlijke foto's met je zoontje zijn dat toch, Arya heeft jullie echt uitgekozen. Ik vind haar mama een mooie hond, papa ben ik minder weg van. :o

@brittjuh wat sneu voor Luna dat ze zo angstig was. Heeft ze een mooi plekje bij jullie gevonden.

@catori welkom! Ook ik denk dat er iets van Kelpie door heen zit. Leuke hond!

@Lva wat is Micha prachtig zeg. Mooie kop heeft ie!


@punjab welkom! Wat een aparte kruising.

@menino ook welkom! Wat een verhaal zeg, van Hoppa (geweldige naam trouwens :') ) Wat fijn dat hij zo'n mooi plekje bij jou heeft nu.

@cam wat sneu dat je je maatje moet missen, prachtige leeftijd heeft hij behaald. Laekense herder zie je inderdaad niet vaak.

@love_odin wat een schatje zeg! Lief koppie heeft ze.

Nou, volgens mij ben ik bij. Mijn vriend ik en Floyd gaan dit weekend een weekendje naar de kust. Slapen in een hotel, ben erg benieuwd hoe hij dat gaat doen en hoe hij het strand en de zee gaat vinden.

welmoed__

Berichten: 6552
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:32

Wat stil hier!

Wij zijn in Huisduinen gearriveerd, in een hotelletje. We zijn heel even naar het strand geweest, maar het weer was niet echt lekker. Zijn al snel beland in het restaurantje aan het strand om te genieten van warme choco en gebak. Floyd vond het eerst reuze interessant allemaal, lagen nog meer hondjes in het restaurant, daar wilde hij graag heen. Toen hij na een tijdje door had dat hij er toch niet heen mocht, ging hij maar onder de tafel liggen.

Ondertussen ligt ie lekker te slapen op de hotelkamer op een kleedje. Mijn vriend en ik gaan straks even wat eten en dan gaat hij de bench even in.

Floyd gaat op vakantie en neemt mee, zijn eigen tas.
Afbeelding

In het restaurant

Afbeelding

Op de kamer
Afbeelding

Heerlijk hoe hij zich aanpast. Nu nog geen strand foto's dus, die houden jullie nog te goed.

cursebreaker

Berichten: 11405
Geregistreerd: 10-12-06

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-19 09:41

Wat een goede oefening zo allemaal @welmoed en wat gedraagt hij zich goed! Zo’n weekendje weg in een hotel willen we ook graag nog eens doen met Arya. Wordt wat voor het nieuwe jaar denk ik.

Wat een hoop nieuwe mensen, welkom allemaal! Ik zal straks even op iedereen reageren :j

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 20:10

@welmoed Super leuk zo je hond mee naar een hotel!

Vandaag ben ik met luna en mn moeder naar het bos gegaan. Mijn moeder wilde graag dat ik dr vast hield omdat ik er toch net even wat rustiger in sta en niet bang ben dat er wat gebeurt. Alles ging goed, luna heeft zich goed gedragen. Was wel te zien dat ze angstig was.

Mag ik ook even mijn frustraties uiten -:(- Ik hou mijn hond niets voor niets aan de lijn en zodra er andere honden aan komen hou ik haar even wat korter, ik wil dat ze goede ervaringen krijgt met andere honden en geen negatieve. dus als ik merk dat het goed gaat en luna zelfvertrouwen heeft dat mag ze langer en spelen met de andere honden, maar zodra ik merk dat zij angstig word hou ik haar lekker "veilig" bij mij en lopen we door. maar sommige mensen snappen dit niet en laten hun honden bij haar komen, ondanks dat ik vraag of ze hun hond bij zich willen houden.

Ook kwam er een andere jong, speels, druk hondje van achter ineens aangerend en ik had luna niet kort, ze had de hele lijn maar liep gelukkig een meter voor me. Ik schrok van die hond, maar luna al helemaal. ik zag aan dr dat ze een beetje in paniek raakte waardoor ik eigenlijk snel naar luna ging om haar een "veilig" gevoel te bieden. maar doordat ze zo geschrokken was wilde ze op die andere hond af gaan. wat niet gebeurt was doordat ik bij haar was. nog geen 2 min later komt het zelfde hondje weer aangerend, dit keer had ik luna wel korter. maar die mensen riepen die hond ook niet terug. :x _-:(

Hoe gaan jullie hiermee om ? en wat doen jullie als je ziet dat er een hond aan de lijn is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 20:14

Hier vanmiddag ook wat soort gelijks mee gemaakt. Uit het niets komt een grote, bruine, labrador en die duikt zo op Nox. Schoonvader heeft hem eraf getrokken en is er mee naar de eigenaars gewandeld. Geen woord of blik gunde ze ons.

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 20:16

Afbeelding

2 weken in de polders op "vakantie" met de 2 mannen. Dagelijks vele kilometers en dagelijks zwemmen. We ontdekken steeds meer hoekjes in de polders en genieten van de natuur.

Helaas heeft Kenzo 2 poten kapot gelopen op oesters. Moet nog leren waar er oesters zitten zodat ik bij opkomend water kenzo kan begeleiden waar wel of niet water in gaan.

Nu druk op zoek naar hondenschoenen. Voor nu is het al opgelost maar zou fijn zijn als het weer eens nodig is dat ik ze bij de hand heb. Iemand toevallig al eens die besteld bij aliexpress??

De rest van de roedel is op vakantie elders in het land. Voor het eerst zijn ze 2 weken gescheiden. Ben benieuwd hoe ze hier na gaan reageren op elkaar. Over paar maanden gaan ze elkaar sowieso weinig meer zien dan ga ik verhuizen richting de polders met bovenstaande 2 mannen mee.

cursebreaker

Berichten: 11405
Geregistreerd: 10-12-06

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-19 20:28

Welkom @punjab
Senna is ook een erg goed gelukte kruising, mooi hoor!

@Brittjuh
Nog even reagerend op je eerdere bericht: Sommige dingen krijg je er vaak toch echt niet helemaal uit, hoe goed je ook je best doen. Op zich ook niet erg, maar dan moet je je gewoon wat meer aanpassen. En het is hier inderdaad echt prachtig wandelen! Mocht iemand ooit in de buurt zijn, laat me maar wat weten en dan doen we een rondje hier met de hondjes! En even een reactie op je laatste bericht: Het is Zo irritant als mensen idd niet even rekening houden met elkaar en zeker als je ook nog aangeeft dat je liever hebt dat ze de hond bij zich houden en dan gewoon alsnog schijt eraan hebben. Bah! Ik kan daar ook echt zo boos om worden. Ik zelf pak Arya aan de lijn als ik een aangelijnde hond zie en hoop dat het andersom ook gebeurt maar helaas niet. Ook in het losloop gebied hier op de heide is het soms een ramp. Mensen menen echt dat ze daar alles kunnen maken en nergens naar om hoeven te kijken als hun honden daar los zijn. Vre-se-lijk. Blij dat ik daar doordeweeks kan lopen en niet afhankelijk ben van de weekenden wanneer het sterven druk is daar en je veel vreemde honden tegenkomt. Ik kom nu veel vaste mensen tegen doordeweeks en dat is dan wel weer leuk, ook voor Arya als ze de honden wat beter leert kennen. 

Voorbeeld: Ik liep wel eens in een park waar de honden eigenlijk allemaal loslopen behalve 1 hond van een stel die 3 honden hebben. Die hebben een rottweiler aan de lijn die schijnbaar al flink wat honden gebeten heeft in het park. Ze hebben nog 2 labradors die altijd loslopen en lief zijn. Ik lijn Arya aan als ik aangelijnde honden tegenkom dus ook bij hun. Maar omdat hun labradors ‘niks doen en zo lief zijn’ laten ze die wel met 2 hond sterk op mijn pup afrennen zonder op of om te kijken. En dan staat mijn pup daar met 2 honden en zij is aan de lijn en kan nergens naartoe. Zo vervelend vind ik dat. Ik kan Arya niet loslaten want die gaat gegarandeerd naar die rottweiler toe want ze is gewoon nieuwsgierig en sociaal. Reden waarom ik haast nooit meer in dat park kom nu. Als ze gewoon even hun labradors bij zich houden tot we elkaar gepasseerd zijn, maar nee; hun labradors doen niks he, dus die laten we gewoon lekker los en overal op af rennen! Dus ik kan me goed voorstellen dat je enorm gefrustreerd raakt door zulke hondeneigenaren tegen te komen.

Wat sterilisatie/castratie betreft, hebben we gelukkig nog wel even de tijd om na te denken. Voor de eerste loopsheid wil ik sowieso niet, want ik wil haar toch echt graag eerst mooi in d’r vacht laten komen. Bij het gros van de honden is het gewoon echt zo dat een ingreep negatieve invloed heeft op de vacht - uitzonderingen daargelaten natuurlijk zoals bij jou dierenfan, maar dan heb je meer geluk als wat anders. En wat betreft de kansen op tumoren bij wel/niet helpen… Ik ga me er nog maar eens over bedenken en meer in verdiepen tzt. Wordt soms krankjorum van mezelf. Maar iedereen heeft natuurlijk eigen ervaringen en meningen en dan is het ook weer fijn om die te horen, maar het kan soms ook averechts werken en me juist nog meer laten twijfelen haha.

@Menino
Welkom! En o wauw, ik kan me voortellen dat je enorm blij bent met hoe dat gelopen is met Hoppa (ik vind het echt hilarisch hoe dat is blijven plakken als naam zijnde haha, geweldig!) Wat een prachtige hond is hij ook zeg en tof dat je moeder fokt. Mag ik vragen welke kennel? Mag ook in PB hoor :) Ik denk dat het gewoon een gevalletje was van ik wil graag een ODH omdat ze mooi zijn maar weet eigenlijk niet hoe ik met een herder moet omgaan. Ik heb contact met een andere pup koper van Arya’s nest en die hebben dus ook zo’n situatie met hun reutje en ik houd m’n hart vast want ze hebben 3 kids in huis. Heb ze op het hart gedrukt om een gedragstherapeut in huis te halen. Ik kreeg het gevoel dat ze iets willen gaan verhalen op de fokster omdat ze ook heel erg graag wilden weten of Arya zo’n gedrag ook vertoonde, wat niet zo is. Heb de pups allemaal gezien, de moeder en de oma is aanwezig bij de fokster en die waren allemaal gewoon heel stabiel en goed van karakter (ook de vader van Arya). Dus daar gaat helaas echt iets niet goed in huis. Wel fijn dat jullie de optie nog hebben gehad dat hij terug is gekomen naar jullie ipv dat ze ‘m in een asiel zouden dumpen ofzo.

@cam
Wat een mooie hond en mooie leeftijd heeft hij mogen bereiken. Mijn Rex was ook mijn maatje door dik en dun, ik kon lezen en schrijven met hem en het heeft me ook echt gebroken toen we hem moesten laten gaan afgelopen juli. Ben er zo kapot van nog steeds pff. Gelukkig bieden Arya en onze kitten Sansa afleiding, want het huis was zo vreselijk stil en leeg na Rex (ik werk niet dus ben veel thuis ook) dat dat ook echt vreselijk was. En wat is je Laekense herder een pracht beestje ook! Toevallig ook eens naar gekeken in het verleden naar dit ras toen mijn ouders aan’t denken waren aan een hond.

@love_odin
Wat een mooie herder ook!

@dierenfan
Ik las het net in het puppy topic idd. Wat rot van die wondjes! Schoenen zijn dan idd wel een goede oplossing. Verder geen ervaringen ermee dus geen idee waar je die goedkoop en toch nog van goede kwaliteit uit kunt halen. Al eens gekeken bij agradi of zooplus ofzo wat ze daar kosten? Als je ze voor langere tijd nodig zou gaan hebben, is het misschien niet zo erg als je er een beetje in moet investeren? En spannend zo om de roedel uit elkaar te hebben. Benieuwd hoe ze daaraan gaan wennen. Scheelt wel dat die 2 op de foto dan elkaar hebben :)

Vanmorgen ook weer een heerlijk plaatje kunnen schieten in het stukje bos op de hei waar ik altijd loop
Afbeelding

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 20:44

Prachtig zo in de bossen!!

De roedel is eigenlijk al langzaam aan steeds meer aan het scheiden. Tot half jaar geleden waren ze s nachts in deze 2 groepen gescheiden maar overdag waren ze allemaal bij elkaar of deel ging mee werken en deel thuis. Echter heb nu een vriend en dus veranderd mijn leven steeds meer en de anderen wonen bij zeer goede vriendin waar ik dus nu minder ben. Op zich voor de honden enkel fijn hoor. Finnley (langhaar herder 2,5 jaar) en Kenzo (korthaar herder net 3 jaar) matchen niet heel fantastisch. Buiten gaat super maar in huis en in auto samen is drama en spanningen onderling. Dit beseften we al toen Finnley erbij kwam dat dit mogelijk kon gebeuren ivm de leeftijd zo dicht op elkaar. Uiteraard hoop je dat het enorme hechte maten worden maar tja, je kan het niet afdwingen he. Beiden onzeker maar beiden willen toch wel respect van elkaar maar accepteren het niet van elkaar lijkt het wel. Nu is er ook veel gerommel omdat de roedelleider 2 weken geleden ingeslapen is na strijd tegen kanker. Dus was al langer ziek. Gezien we in laatste 2,5 jaar totaal 4 honden verloren zijn is er weinig stabiele basis te vinden in de roedel. Zijn er in 3 jaar ook 3 bij gekomen ;)

De oudste is nu 8 jaar. Hopelijk voorlopig rust op gebied van afscheid nemen. Erbij komt er voorlopig niets tenzij er onverwachts 1 van de jongsten overlijdt.... Moet er niet aan denken

welmoed__

Berichten: 6552
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 21:31

@britjuhh wat vervelend zeg! Verbaas me daar wel meer over hoor. Ook vandaag op het strand. Lopen echt veel honden los en ook kwamen er best wat heel dichtbij zonder dat baasje ze terug roepen. Kan me heel erg voorstellen dat het voor honden die angstig zijn heel vervelend is. Ook ik vind het irritant, vooral omdat we nu juist wel bezig zijn met het negeren van andere honden. Dat word lastig als iedereen zijn hond maar laat gaan..

Heerlijk Melissa, jij kan ook zo mooi wandelen.


Hier terug van het weekendje weg naar de kust. Het was erg geslaagd!
Hier nog wat beloofde foto's. :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11405
Geregistreerd: 10-12-06

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 10:06

O ik wordt wel een beetje jaloers bij het zien van die strand foto's haha! Heerlijk <3
Hoe deden jullie dat met het hotel? Mocht Floyd gewoon echt overal mee naar de restaurants? Ik zou Arya bv. niet alleen op de kamer durven laten zonder bench.

Zal voor ons hopelijk volgend jaar ergens zijn dat we een weekendje Zeeland ofzo gaan doen.

welmoed__

Berichten: 6552
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 14:18

Floyd mocht niet mee naar het restaurant, dus hij bleef in de kamer in de bench. Hebben een kleinere bench mee genomen, wat voor een nachtje prima kon. :)

Groot gelijk, was erg leuk. Wel een beetje kort, omdat je rustig aan doet. We kwamen zaterdag rond 15u aan. Toen inchecken en dergelijke en waren rond 4u even op het strand, maar was vies weer, dus we gingen gauw restaurantje binnen en daarna alweer naar hotel want het werd donker. Volgende dag waren we rond kwart over 10 op het strand, even bij de zee gekeken en wat foto's gemaakt. Daarna koffie gedronken en Floyd even rustig laten liggen en na 3 kwartier nog eventjes naar de zee. Om 12u zaten we alweer in de auto terug naar huis. Anders werd het al snel te veel. Maar het was wel de moeite waard. :)

cursebreaker

Berichten: 11405
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 14:26

Ja, te veel is idd ook niet goed. Maar dacht dat ik foto's zag dat hij bij de tafel erbij lag, vandaar haha.

Tegen de tijd dat wij gaan is Arya alweer te groot voor een kleinere bench denk ik, dus dat zou voor ons niet te doen zijn om mee te nemen, tenzij we met 2 auto's rijden. Tegen die tijd maar eens kijken hoe we het doen. Misschien is ze dan al klaar om zonder bench alleen te kunnen zijn, wie weet haha. Jammer van het vieze weer tussendoor. Maar hele gave foto's zaten erbij! Wat voor camera gebruiken jullie als ik vragen mag? Ik moet m'n spiegelreflex eens uit de kast gaan halen en afstoffen denk ik haha. Tot nu toe alleen telefoon foto's gemaakt van de twee jonkies hier en dat vind ik achteraf nu echt jammer. Die echt puppy en kitten periode wat zo schattig is in het begin, is alweer lang voorbij :( Wel wat leuke foto's gemaakt hoor met de telefoon, maar met de spiegelreflex had ik wel wat meer eruit kunnen halen.

welmoed__

Berichten: 6552
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 14:33

Die foto's bij de tafel zijn bij strand restaurant. ;)

Misschien kan je iets van een camping bedje meenemen tegen die tijd? Weet niet of dat een optie is.

Ik heb de camera van mijn vader meegenomen, is een Canon, weet niet welk type. :o
Was voor mij de eerste keer dat ik zo veel foto's maakte met een spiegelreflex en ze daarna ging bewerken. Wilde inderdaad wat meer dan gewone telefoon kiekjes. Misschien kan je eens kijken of er een fotomeeting word georganiseerd in de buurt bij jou, doe ik ook.
Best wat foto's waren wat overbelicht geworden, maar heb ze toch nog aardig kunnen bewerken. :)

romysch22
Berichten: 98
Geregistreerd: 03-06-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 14:41

Hoi allemaal.

Wat leuk een topic over odh. Hier thuis ook een super lieve oud duitse herder, Senna.
Ze is al bijna 11 maar vindt alles nog erg leuk. In huis een erg rustige hond en
ze wordt wat stijver als we langere stukken wandelen. Maar er zit nog genoeg leven in,
vooral blaffen naar kleine hondjes is echt haar ding, haha.

Ik kom ook al die mooie honden hier volgen.

Al een wat oudere foto van onze Senna.

Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11405
Geregistreerd: 10-12-06

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 14:44

Oh, ja strand restaurant is toch ook prima. Fijn als ze dan wel mee mogen daar. Ja, we moeten tegen die tijd maar eens kijken. Denk dat het sowieso pas gebeurd als ze rond de 1 jaar is en dan hoop ik eigenlijk dat een bench niet nodig hoeft te zijn.

Ondanks dat de Brunsummerheide een mooie locatie is voor foto shoots (net als genoeg andere plekjes hier in Zuid-Limburg) worden er maar bar weinig meetings gehouden hier. Da's wel jammer. Het gros van wat ik hier op bokt zie voorbij komen is echt uren rijden en dat vind ik een beetje heftig om nu te doen met Arya. Ik heb zelf vrij actief foto's gemaakt hobby matig in het verleden dus als ik weer wat meer ga oefenen zal ik zelf ook wel wat leuks kunnen schieten. Wat huwelijken gedaan maar vooral honden, paarden en wat kinderen af en toe. Vond het geweldig, maar op een gegeven moment teveel druk van alle kanten en ben ik er helemaal mee gestopt. Toen Milan jong was wel heel veel foto's nog gemaakt, maar erna alleen nog met telefoon. Op zich heel tevreden over m'n iPhone 8 plus hoor, maar ik mis toch ook wel de SLR camera met momenten. Eens kijken binnenkort of ik het plezier weer erin terug ga vinden. Maar het is wel makkelijker als iemand anders het doet en ik me met Arya kan bezig houden, maar ik heb nu ook geen budget ook om iemand te laten komen en foto's te laten maken. Binnenkort maar eens proberen met m'n man erbij of dat gaat lukken haha. Had wel een korting bon gekregen voor een goede studio fotograaf, dus daar wil ik tzt met Arya en Sansa samen eens naartoe.

cursebreaker

Berichten: 11405
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 14:46

romysch22 schreef:
Hoi allemaal.

Wat leuk een topic over odh. Hier thuis ook een super lieve oud duitse herder, Senna.
Ze is al bijna 11 maar vindt alles nog erg leuk. In huis een erg rustige hond en
ze wordt wat stijver als we langere stukken wandelen. Maar er zit nog genoeg leven in,
vooral blaffen naar kleine hondjes is echt haar ding, haha.

Ik kom ook al die mooie honden hier volgen.

Al een wat oudere foto van onze Senna.

[ [url=m/jf38nm.png]Afbeelding[/url] ]


Welkom!
Wat is Senna mooi zeg en wat doet ze het nog goed voor haar leeftijd :)
Dat stijver worden herken ik wel van onze vorige hond. Die had daar in het laatste half jaar ook wat meer last van maar ok, hij is ook 13,5 jaar oud geworden dus was ook al best op leeftijd.

Blaffen vinden veel herders toch wel leuk he :')
Arya doet het met spelen om uit te dagen en als ze aandacht wilt, maar ze snapt nog niet dat de meeste honden dat toch echt niet stimuleert om haar dan haar zin te geven :') Ze moet wat dat betreft nog een beetje opgevoed worden door andere honden met spelen buiten hihi (ik weet namelijk niet of ik hier moet ingrijpen als ze echt aan't spelen is want op dat moment is ze natuurlijk sowieso niet echt met mij bezig en Nee gaan roepen werkt dan ook niet echt). En soms doet ze het ook aan de lijn als ze overprikkeld is, da's wel iets waar ik aan probeer te werken en gaat steeds beter. Overmatig blaffen vind ik zelf best irritant en hoop ik wel te kunnen voorkomen met Arya aangezien ze nog zo jong is en nog net wat makkelijker gestuurd kan worden en zeker met een herder wordt je al meteen met wantrouwende ogen aangekeken door jan en alleman als ze blaffen :')

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 14:50

@cursebreaker gelukkig ben ik dus niet de enige die dat zo vervelend vind. Snap wel dat je het ook vervelend vind als die labradors dan wel aankomen rennen en hun baasje zegt niks.

@welmoed__ Mn oude hond Brutus liep altijd los, maar die had alleen oog voor mij ( of iemand anders net wie hem mee had) dus dan liep je samen met hem en luna, Brutus los en luna aan de lijn. hij ging ook niet op andere af, ja tenzij hij uitgedaagd werd dan liep hij er rustig op af..
Succes met oefenen! bij het strand ziet er erg leuk uit!

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 14:51

Cursebeaker volgens mij mag bij de meeste strandtentjes de hond mee.

Wat een leuke foto's van Floyd aan zee. En zich uitstekend gedragen in hotel. Woon zelf 15 minuten van de kust maar ga er te weinig heen eigenlijk.

Leuk nog een Senna in het topic.

Senna mag in december ook lekker mee op vakantie. Centerparcs special aangepast op veel doen met onze kleine en om te lekker te wandelen met Senna.

welmoed__

Berichten: 6552
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 16:38

@cursebreaker hup, die camera er weer eens biipakken en foto's schieten dan! Waar wacht je nog op. :p
Met een jaar hoop ik ook zeker dat wij van die bench af zijn! Het gaat bij ons nog het meeste om het feit dat hij (denken we) nog niet helemaal zindelijk is als hij los mag rond lopen in de nacht.

Welkom Romy, Senna ziet er lief uit!

@britjuh daar heb ik ook niet zo'n problemen mee, het zijn echt de honden die op je afkomen en waarvan de baasjes ze niet onder controle hebben.

@punjab zie je toch vaak, als je dicht bij de zee woont, kom je er niet vaak. Dan is het al zo normaal. Wij kunnen er echt van genieten. :) jullie vakantie klinkt ook goed. Leuk om naar uit te kijken.

Zertab

Berichten: 12190
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 16:50

Ik meld me! Vind het zo'n fantastische honden. <3

Ik laat de herdershond van mijn buren weleens uit, geweldig beestje.