(Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
welmoed__

Berichten: 6559
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:24

Wat fijn dat je positief nieuws hebt gekregen Chris! Wat een heerlijk beertje is ze toch.

De foto's zien er weer uit als een geslaagde wandeling Melis! Wat woon je daar toch in een mooie omgeving. Super dat de oefeningen zo goed gaan. Wij zijn ook al druk bezig met de blijf en hier. Vind het toch wel heerlijk dat de will to please zo groot is bij dit soort honden. Heb best wel een hekel aan honden die slecht luisteren. :o

cursebreaker

Berichten: 11438
Geregistreerd: 10-12-06

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 21:08

@welmoed
Ja, het is echt genieten hier hoor.
Op de heide kom ik ook zeer regelmatig mensen tegen uit het Noorden vh land die dan gewoon hier op vakantie komen. Vind dat zo bijzonder altijd :j Ik zou juist graag korter bij zee willen wonen met Arya haha. Maar het is hier wel heerlijk wandelen hoor. Maar jouw foto's zien er toch ook altijd mooi uit, in het bos waar je loopt!

Vanaf volgende week maandag t/m vrijdag gaan ze de schapen laten grazen in het losloop gebied op de heide. Wordt 5 dagen afkicken van loslopen (al ken ik wel wat plekjes in het aanlijn gebied waar het mega overzichtelijk is en ik d'r stiekem wel even los kan laten, ssssst). Ik snap wel dat ze het doen; het is echt ten goede van de flora & fauna, maar vind het wel jammer hihi. Maar goed, 5 dagen overleven we wel.

Hier vandaag weer een rondje gedaan in Vijlen. Dit keer samen met m’n schoonzus en haar ‘oma’ herder van 11. Als afsluiter even een lekkere kop warme chocolademelk gehad bij boscafé het Hijgend Hert, waar Arya zich heel netjes gedragen heeft met alle mensen en honden wat telkens voorbij liepen door het komen en gaan.

Merouw was pissed off dat ze niks kreeg geloof ik

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met de cursus vertikte ze het om op de krat te gaan staan ah eind van de les waar ze een heel simpel 'parcourtje' hadden neergezet (kan ook slechte begeleiding van mij zijn geweest want met de instructrice deed ze het vrijwel meteen maar ssst :'). Met wandelen doet ze haar pootjes zonder morren neerzetten en over stammetjes springen :')

Afbeelding

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 22:57

Afbeelding

Mijn knullie als puppy. Alweer bijna een jaar geleden.

Afbeelding
Inmiddels issie al groot!

Afbeelding

Afbeelding

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 09:40

welmoed__ schreef:
Wat fijn dat je positief nieuws hebt gekregen Chris! Wat een heerlijk beertje is ze toch.

De foto's zien er weer uit als een geslaagde wandeling Melis! Wat woon je daar toch in een mooie omgeving. Super dat de oefeningen zo goed gaan. Wij zijn ook al druk bezig met de blijf en hier. Vind het toch wel heerlijk dat de will to please zo groot is bij dit soort honden. Heb best wel een hekel aan honden die slecht luisteren. :o

Jah ben heel blij! Hihi teddy beertje :) Jah idd ze willen zo graag met je samenwerken!

cursebreaker schreef:
@welmoed
Ja, het is echt genieten hier hoor.
Op de heide kom ik ook zeer regelmatig mensen tegen uit het Noorden vh land die dan gewoon hier op vakantie komen. Vind dat zo bijzonder altijd :j Ik zou juist graag korter bij zee willen wonen met Arya haha. Maar het is hier wel heerlijk wandelen hoor. Maar jouw foto's zien er toch ook altijd mooi uit, in het bos waar je loopt!

Vanaf volgende week maandag t/m vrijdag gaan ze de schapen laten grazen in het losloop gebied op de heide. Wordt 5 dagen afkicken van loslopen (al ken ik wel wat plekjes in het aanlijn gebied waar het mega overzichtelijk is en ik d'r stiekem wel even los kan laten, ssssst). Ik snap wel dat ze het doen; het is echt ten goede van de flora & fauna, maar vind het wel jammer hihi. Maar goed, 5 dagen overleven we wel.

Hier vandaag weer een rondje gedaan in Vijlen. Dit keer samen met m’n schoonzus en haar ‘oma’ herder van 11. Als afsluiter even een lekkere kop warme chocolademelk gehad bij boscafé het Hijgend Hert, waar Arya zich heel netjes gedragen heeft met alle mensen en honden wat telkens voorbij liepen door het komen en gaan.

Merouw was pissed off dat ze niks kreeg geloof ik

[ [url=m/v9xfJZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xOL6YQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tj6smY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7FXLFA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gFJlyw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dmljvw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/InKPBc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Lt26AE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TM8G5P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met de cursus vertikte ze het om op de krat te gaan staan ah eind van de les waar ze een heel simpel 'parcourtje' hadden neergezet (kan ook slechte begeleiding van mij zijn geweest want met de instructrice deed ze het vrijwel meteen maar ssst :'). Met wandelen doet ze haar pootjes zonder morren neerzetten en over stammetjes springen :')

[ [url=m/SyuLRP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohjee dat gaat idd even afkicken zijn, maar misschien aan een lange lijn? Oh nou ben ik weer jaloers haha!

Hutcherson schreef:
[ [url=m/7iKaLq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn knullie als puppy. Alweer bijna een jaar geleden.

[ [url=m/lyOA3H.jpg]Afbeelding[/url] ]
Inmiddels issie al groot!

[ [url=m/gk6n65.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/azkYgD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat een mooi masker <3

cursebreaker

Berichten: 11438
Geregistreerd: 10-12-06

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 11:41

@chriske
Ja, dat wordt inderdaad aan de lange lijn.
Vanmorgen ben ik naar het aanlijn gebied gegaan, waar het echt heel erg rustig was nu en waar je heel ver vooruit kunt kijken op veel plekken waar ik dan loop, dus heb ik haar toch even los de pootjes laten strekken hihi.

Op de terugweg naar de auto kwam ik nog iemand tegen met een rottweiler die ze erg interessant vond en toen heeft die meneer samen met mij gelopen tot aan de auto, zodat ik kon oefenen met haar aan de lijn naast me zonder constant naar de andere hond te willen gaan. Oefenen we op de cursus ook, maar buiten reageren ze dan vaak toch ook weer anders. Had ze heel netjes gedaan.

Gisteren was ik 's middags nog naar de hei gegaan, zoals sommige van jullie vast wel zagen op m'n social media, en het was zoooooo druk. Mijn hemel. Goed weer + zondag + brunssumerheide = doodswens :'). Vre-se-lijk vond ik het, maar voor Arya was het wel echt hele goede oefening. Overal liepen mensen, honden en spelende kinderen op korte afstaand vaak. Ook kwamen we nog op 4m afstand 3 paarden tegen, waar ze rustig naar heeft staan kijken tot ze langs waren. Dus ondanks dat ik een gruwelijke hekel heb aan de hei op zondag, was het voor Arya wel echt heel goed. Ik moest wel even naar de hei, want we waren ervoor 4u weggeweest en ik wilde haar even wat meer geven als een rondje door de wijk haha.

Iedereen een leuk weekend gehad?

Vanmorgen was het dus wel weer heerlijk vanouds genieten op een rustige heide. Arya heeft zich kostelijk vermaakt en het was een mooi begin van een nieuwe week. Hopen dat dit weer nog even aan mag blijven.

FOTO SPAM van vanmorgen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

welmoed__

Berichten: 6559
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 11:55

Wat weer een heerlijke plaatjes van vanochtend! <3 Gelukkig dat het ook weer rustig was.

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:23

Oh wat een prachtige foto's weer van Arya <3


Hier gaat het met Noah goed maar ik zak weer af, klinkt dan zo depri maar helaas is er geen ander woord voor. Zondag foto's van de gemaakt met mijn mama en er zijn ook leuke uit gekomen van ons tweetjes <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

welmoed__

Berichten: 6559
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 15:17

Wat een mooie foto's, ook die van jullie samen is erg mooi. Wat kl*te om te horen dat het met jou weer de mindere kant uit gaat. Ik hoop dat je veel steun kan vinden in je knappe kind! :(:)

Hier vanochtend voor school aan nog een lekker stukje gewandeld. Verderop is er een schietbaan voor defensie en daar waren ze flink aan het knallen. Heel leuk vind ie het niet, maar ik schenk er geen aandacht aan en loop gewoon door. Dan loopt ie ook wel weer met me mee.

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren was hij bij mijn ouders, daar gaat hij heen (of naar mijn schoonouders) als mijn vriend en ik een hele dag moeten werken. Hij vind dat altijd fantastisch. Zij hebben ook een hond, wel een beetje een oude taart. :+ Als ze binnen zijn moet ze niks van hem weten, maar buiten wil ze nog wel spelen. Als we hem ophalen aan het eind van de middag, is hij altijd bekaf. Hebben wij geen hond meer aan 's avonds. :')

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 20:41

Sterkte Chriske :(:)
Prachtige foto's :j
Die foto's van jouw hond Welmoed doen me erg aan Gretha als pupseltje denken <3 zo schattig

Hier nogal heftig weekend achter de rug met heftig puberende zoon :roll: >;) dus blij dat ik lekker kon lopen met de honden :x

welmoed__

Berichten: 6559
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:52

Niet leuk Maaike. Wat is het dan heerlijk om even je hoofd leeg te maken he!

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:12

welmoed__ schreef:
Wat een mooie foto's, ook die van jullie samen is erg mooi. Wat kl*te om te horen dat het met jou weer de mindere kant uit gaat. Ik hoop dat je veel steun kan vinden in je knappe kind! :(:)

Hier vanochtend voor school aan nog een lekker stukje gewandeld. Verderop is er een schietbaan voor defensie en daar waren ze flink aan het knallen. Heel leuk vind ie het niet, maar ik schenk er geen aandacht aan en loop gewoon door. Dan loopt ie ook wel weer met me mee.

[ [url=m/9FbT0T.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NwzC66.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gisteren was hij bij mijn ouders, daar gaat hij heen (of naar mijn schoonouders) als mijn vriend en ik een hele dag moeten werken. Hij vind dat altijd fantastisch. Zij hebben ook een hond, wel een beetje een oude taart. :+ Als ze binnen zijn moet ze niks van hem weten, maar buiten wil ze nog wel spelen. Als we hem ophalen aan het eind van de middag, is hij altijd bekaf. Hebben wij geen hond meer aan 's avonds. :')

Dankjewel :) Dat zeker, ze laat me geen seconde alleen.

Wel een goede oefening! Misschien zijn de knallen met het vuurwerk dan ook niet zo overdonderend. Ah haha heerlijk, en het oudje denkt enkel doe rustig klein grut :')

VanHuisUit schreef:
Sterkte Chriske :(:)
Prachtige foto's :j
Die foto's van jouw hond Welmoed doen me erg aan Gretha als pupseltje denken <3 zo schattig

Hier nogal heftig weekend achter de rug met heftig puberende zoon :roll: >;) dus blij dat ik lekker kon lopen met de honden :x

Dankjewel! Een goede ontsnapping aan de situatie :)


9 december hebben we de intake thuis, super snel al :D !

welmoed__

Berichten: 6559
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:28

Ja zeker een goede oefening. Laatst liepen we net de voordeur uit, werd er een dikke nitraat afgestoken, dus een hele harde knal. Daar keek ie haast niet van op of om. De kleine knallen die achter elkaar aan gaan in de verte, vind hij minder leuk. Heel apart.

Wat fijn dat het zo snel kan Chris!!

Hier heeft Floyd nu weer een hot spot op zijn kont. Hij blijft er nu gelukkig weer vanaf, dus ga niet direct heen, maar wel even goed in de gaten blijven houden.
Ook zit ik nog weer beetje met voer struggles. Hij deed het goed op de Smolke, had mooie ontlasting. Toen is hij vorige week even een paar dagen op DA voer gegaan vanwege zijn diarree, maar sinds hij nu weet op zijn eigen voer staat, is zijn ontlasting niet mooi meer. Dus ben even aan het kijken naar een alternatieve, betaalbare en goede brok.

cursebreaker

Berichten: 11438
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 13:37

Wat vervelend van die hotspot welmoed Zou de hotspot niet ook een uiting kunnen zijn van de voer verandering icm stress misschien van het ziek zijn? Misschien dat Wolf of Wilderness een optie is? Die is goed betaalbaar. Enige nadeel vind ik dat Zooplus niet altijd top is met op tijd leveren en je echt op tijd moet bestellen. Ik dacht laatst al op tijd besteld te hebben, maar toen kregen ze vertraging en ging iets fout met leveren, waardoor ik alsnog hals over kop hier ander voer heb moeten halen. Dus ik twijfel nog of ik terug ga naar WoW of bij Edgard & Cooper blijf, maar die is wel vreselijk duur weer. Op WoW liet Arya wel veel stinkende scheten, maar ik weet niet 100% zeker of dat door het voer kwam of door het feit dat ze in die periode nog veel poep vrat buiten en andere dingen - doet ze nu nog wel, maar veel minder. Maar vind het dan nogal een gok om dan weer aan een zak WoW te beginnen. Wat wel fijn is, dat bij de volwassen variant je veel smaken hebt en je straks kunt afwisselen als ze groot zijn. Heerlijk die foto's ook van Floyd. Is echt zo'n lange slungel op het moment haha. zo leuk!

Wat fijn dat je zo snel al een intake krijgt Chriske
Dat moet toch heerlijk zijn om nu naartoe te leven :) En ik weet zeker dat het goed gaat komen. Als ze jou en Noah zien samen, en zien hoe goed Noah nu al voor je is, zullen ze inzien dat het geld heel goed besteed gaat worden! En wat een prachtige foto's heeft je moeder gemaakt, wauw!

VanHuisUit
O bah, pubers... Rot dat je zo'n vervelend weekend achter de rug hebt.
Elke ouder is bang voor de dag dat de kids gaan puberen. Ik heb nog even te gaan met m'n nu bijna 7 jarige, maar kijk er ook niet naar uit haha. Hoop dat ondertussen de rust een beetje is teruggekeerd in het gezin?

---

Hier lag ik gister hondsberoerd op de bank dus alleen korte rondjes met Arya gedaan, germ. Al heeft ze zich goed aangepast en veel geslapen gisteren en niet overmatig druk geweest. Net wel weer even rondje hei gedaan en heeft ze met een groepje een stuk meegelopen en gespeeld en erna kwamen we ook nog een leuke bulldog tegen waar ze heel leuk mee gespeeld heeft. Vandaag lijkt ze energie voor 10 te hebben haha. Inhalen van gister. Heb d'r nu even in de bench gezet zodat ze wel ook d'r rust pakt, want ze wilde al met Sansa gaan spelen net.

Nog wat foto's van m'n ochtend wandeling 2 dagen terug.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Arya's ID kaartje/penning was binnen gekomen en hangt nu mooi te wezen aan d'r tuigje.

Afbeelding

welmoed__

Berichten: 6559
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 18:35

Bah, balen dat je zo beroerd bent geweest. Gelukkig nu weer wat beter? Leuk die ID kaart voor Arya!

WoW kan ik ook nog eens naar gaan kijken. Ben net even bij de tuinland geweest en met een medewerkster gesproken. Uiteindelijk leek Farmfood ook wel een goede oplossing, dus daar ga ik nog even verder onderzoek naar doen. Ook gaf ze aan dat Eukanuba een heel stuk verbeterd is met de brok, maar daar ben ik toch nog wat terughoudend voor. Die ken ik van paar jaar terug als een minder goede brok.

Denk inderdaad dat die hotspot daar vandaan komt. Net leek hij alweer vrij rustig.

Floyd was vandaag veel alleen thuis helaas. Ik moest in de middag naar cursus en vriendlief was aan het werk. Toen ik thuis kwam even naar de tuinland geweest. Even een lekkere snack voor hem gehaald en een shampoo. Wil dat toch in huis hebben voor het geval hij wel eens in de stront heeft liggen rollen of iets dergelijks. Ook nog een nieuwe knuffel voor hem meegenomen, daar liep die vol trots mee door de winkel te rennen en te springen. Dat trok wel veel bekijks en aahh en oeeehs. :')
Nou kijken hoe lang die heel blijft, vrees niet zo lang.
Afbeelding

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 14:39

welmoed__ schreef:
Ja zeker een goede oefening. Laatst liepen we net de voordeur uit, werd er een dikke nitraat afgestoken, dus een hele harde knal. Daar keek ie haast niet van op of om. De kleine knallen die achter elkaar aan gaan in de verte, vind hij minder leuk. Heel apart.

Wat fijn dat het zo snel kan Chris!!

Hier heeft Floyd nu weer een hot spot op zijn kont. Hij blijft er nu gelukkig weer vanaf, dus ga niet direct heen, maar wel even goed in de gaten blijven houden.
Ook zit ik nog weer beetje met voer struggles. Hij deed het goed op de Smolke, had mooie ontlasting. Toen is hij vorige week even een paar dagen op DA voer gegaan vanwege zijn diarree, maar sinds hij nu weet op zijn eigen voer staat, is zijn ontlasting niet mooi meer. Dus ben even aan het kijken naar een alternatieve, betaalbare en goede brok.

Misschien door een andere toonsoort dat die minder leuk is?

Jah ben er zo blij mee!

Herders zijn/kunnen zowiezo slecht tegen veel verandering qua eten, heb ik ooit gehoord. Vervelend van de hotspot, hopelijk is ie snel weg


cursebreaker schreef:
Wat fijn dat je zo snel al een intake krijgt Chriske
Dat moet toch heerlijk zijn om nu naartoe te leven :) En ik weet zeker dat het goed gaat komen. Als ze jou en Noah zien samen, en zien hoe goed Noah nu al voor je is, zullen ze inzien dat het geld heel goed besteed gaat worden! En wat een prachtige foto's heeft je moeder gemaakt, wauw!

---

Hier lag ik gister hondsberoerd op de bank dus alleen korte rondjes met Arya gedaan, germ. Al heeft ze zich goed aangepast en veel geslapen gisteren en niet overmatig druk geweest. Net wel weer even rondje hei gedaan en heeft ze met een groepje een stuk meegelopen en gespeeld en erna kwamen we ook nog een leuke bulldog tegen waar ze heel leuk mee gespeeld heeft. Vandaag lijkt ze energie voor 10 te hebben haha. Inhalen van gister. Heb d'r nu even in de bench gezet zodat ze wel ook d'r rust pakt, want ze wilde al met Sansa gaan spelen net.

Nog wat foto's van m'n ochtend wandeling 2 dagen terug.

[ [url=m/zCU81C.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IeiSPj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/momwQg.jpg]Afbeelding[/url] ]

En Arya's ID kaartje/penning was binnen gekomen en hangt nu mooi te wezen aan d'r tuigje.

[ [url=m/yyx71W.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jah het komt nu echt dichtbij, ze helpt me al zo goed wil er zo graag verder mee aan de slag! Ik hoop het zo :D

Aih ik zag het, nog beterschap! Mooi dat ze zich zo op je aanpaste en toch uiteindelijk even kunnen dolle met andere honden :)


Wij hadden vandaag weer puppyles, vooral geoefend met de aandacht weer bij mij te krijgen als er iets gebeurd of er iemand langsloopt. Van de week al geoefend op focussen en dat kwam nu goed van pas!
Afbeelding
Opweg naar huis gebeurde er iets waar ik niks aan kon veranderen, maar merkte gelijk dat ik helemaal van mijn padje was en de paniek naar de toppen schoot. Het is dankzij haar dat ik toch thuis ben gekomen, nu beide bijkomen

welmoed__

Berichten: 6559
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 15:19

Wat fijn dat Noah je door zijn moeilijk moment heeft kunnen helpen!

Hier Floyd alweer in de lappenmand.. Waar het vorige week diarree was, leek het nu andersom, alsof hij verstopt was. Dit was gelukkig niet het geval aldus de dierenarts, maar waarschijnlijk een irritatie van de darmen door de diarree. Daarnaast heeft hij een flinke hotspot op zijn rug, waardoor hij met een lampenkap rond loopt en dat vind meneer NIET leuk. Gisteren is hij tot het eind van de avond nauwelijks van zijn plek gekomen, terwijl hij normaal de boel terroriseert. Als ie je dan aankijkt, kijkt ie zo zielig. Het arme ding!
Afbeelding
Afbeelding

En als je dan zielig bent, mag je heeeel even op de bank.
Afbeelding

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 16:33

welmoed__ schreef:
Wat fijn dat Noah je door zijn moeilijk moment heeft kunnen helpen!

Hier Floyd alweer in de lappenmand.. Waar het vorige week diarree was, leek het nu andersom, alsof hij verstopt was. Dit was gelukkig niet het geval aldus de dierenarts, maar waarschijnlijk een irritatie van de darmen door de diarree. Daarnaast heeft hij een flinke hotspot op zijn rug, waardoor hij met een lampenkap rond loopt en dat vind meneer NIET leuk. Gisteren is hij tot het eind van de avond nauwelijks van zijn plek gekomen, terwijl hij normaal de boel terroriseert. Als ie je dan aankijkt, kijkt ie zo zielig. Het arme ding!
[ [url=m/pQ2cpz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bdk9XO.jpg]Afbeelding[/url] ]

En als je dan zielig bent, mag je heeeel even op de bank.
[ [url=m/5AFOgX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh arme Floyd, die kap is ook zo groots. Heel veel beterschapknuffels <3

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 20:25

Heftige plek zeg bij Floyd... geef hem maar een extra knuffel :(:) en wat lastig zeg met die darmen.... onze Gretha is er vooral een die niet te veel moet eten dan komt alles er veel te snel en waterig uit. Dus die is van de kleine maaltijden en dus niet te veel (blijft ze mooi slank bij :+ ).

Hier flink verkouden / griep / give it a name >;) zo niets voor mij. Vandaag dan ook niet naar stal geweest voornamelijk bankhangen en ook twee slome hondenkinderen om me heen. Twee keer kort wezen wandelen (naja, grasveldje op en neer) en moet er straks natuurlijk ook nog ff uit.
Moet zeggen ben niet vaak beroerd zeg maar maar vind het dan wel erg beroerd als je alleen woont en je honden moeten er wel uit (zoonlief zit bij zijn vader).

welmoed__

Berichten: 6559
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 21:48

Ja, die darmen zijn lastig. Hebben nu een ander voer besteld, dus ben benieuwd hoe hij het daar op doet.

Bah, beterschap zeg! Samen wonen heeft zo zeker zijn voordelen.

dierenfan
Berichten: 9611
Geregistreerd: 27-02-10

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:35

Hier ook 1 al weer 3 dagen aan de diaree pfffff. Hopelijk hersteld hij binnen 2 dagen nu anders weer ritje dierenarts. Heeft in 3 jaar tijd nu 2x eerder flink diaree gehad en 2x niet zonder antibiotica op kunnen lossen bij hem. Hopelijk nu wel. Het is in elk geval hoop gevend dat er nog geen bloed bij zit. De laatste keer liep er bijna continu bloed uit en ben ik met hem bij vriendin gaan logeren waar ik sliep op de bank met buitendeur naar de tuin open. Was toen al 2 nachten non stop aan het lopen vanuit flat 4 hoog naar beneden elk uur weer...uiteraard waren we toen al bij de dierenarts geweest en behandeling al gestart. Nu gelukkig nog vrolijk en actief en kan het paar uur wel op houden

welmoed__

Berichten: 6559
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:47

Pff jeetje, wat een gedoe dierenfan. Hoop dat het niet zo vaak terug komt bij Floyd, word anders wel een duur grapje.

Floyd zijn ontlasting gaat gelukkig alweer beter. De hotspot gaat minder snel, dus die kap moet nog wel even om ben ik bang.

dierenfan
Berichten: 9611
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 16:43

welmoed__ schreef:
Pff jeetje, wat een gedoe dierenfan. Hoop dat het niet zo vaak terug komt bij Floyd, word anders wel een duur grapje.

Floyd zijn ontlasting gaat gelukkig alweer beter. De hotspot gaat minder snel, dus die kap moet nog wel even om ben ik bang.


Gelukkig zit mijn dierenarts in België. Ik kan altijd lachend naar buiten. Ze weet dat we 6 honden hebben natuurlijk en beiden jaren werkzaam (geweest) zijn met honden en medisch zelf flinke kennis hebben. Ik kan dus ook bellen met wat er exact aan de hand is en medicijnen op halen. Mijn vorige dierenarts wou altijd zelf de hond zien a 35 euro voor er iets mogelijk was. Zo ook als er vervolg behandeling nodig is. Dan hebben we mail contact ivm foto's en bellen voor verder overleg en kunnen eventuele extra medicatie dan ophalen. Erg fijn ivm agressie

welmoed__

Berichten: 6559
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 16:55

Dat is wel heel erg fijn, die luxe hebben wij niet.
Arme Floyd heeft ook zo veel energie wat ie nu niet goed kwijt kan, heel sneu.

dierenfan
Berichten: 9611
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:44

welmoed__ schreef:
Dat is wel heel erg fijn, die luxe hebben wij niet.
Arme Floyd heeft ook zo veel energie wat ie nu niet goed kwijt kan, heel sneu.


Waar behandelen jullie de hotspot mee?

welmoed__

Berichten: 6559
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:39

Hydrocortiderm.