(Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DrawnHorse

Berichten: 1572
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Grens tussen Groningen en Friesland

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 20:06

Wij lopen in het donker met kerstverlichting om bij Shyva want ze valt gewoon niet op.

Zwarte herder hebben is ook wel eens handig als je vreemde mensen tegen komt. Iedereen is bang voor ze. Ondanks haar leeftijd heeft ze nog steeds mooie witte tanden! En ook wij hebben een stel praters, dus een hoop mensen tillen hun hondje of kind op als wij langs komen lopen. Geven dan ook wel aan dat ze gewoon te eten krijgt :Y)

dierenfan
Berichten: 9618
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 20:19

Ohh praters hier ook maar ze praten niet alleen dus mensen blijven terecht uit de buurt. Overigens wederzijds hoor ik hou ze uit de buurt van anderen en hoop dat anderen ook uit de buurt blijven. Omdat dat hopen is loopt de heftigste regelmatig gemuilkorfd als we een situatie niet kunnen vermijden en mogelijkheid bestaat dat iemand te dichtbij komt. Maar 1 bijt namelijk vermoedelijk erg vlot. De anderen zijn vrij sociaal maar hebben geen behoefte aan contact met vreemde mensen. Bij dwingen door een vreemde sta ik niet voor allemaal in. Komt deels door verleden van de herplaatsers maar ook deels omdat we de honden voor ons zelf hebben en ze allemaal niets vinden aan rondje intratuin, kermis, braderie, stad enz. Dus wij lopen in polder, aan de zee en in het bos. Daar is weinig contact met vreemden en thuis ook.

3 overleden oudjes genoten enorm in mensen massa's maar de 3 jongsten dit wel aangeboden maar geen van allen blijkt het te waarderen en de 2 oudjes al helemaal niet. Wel erg saai zonder honden mee winkelen enz al is het ergens ook wel heel relaxt haha

De jongsten gaan wel veel mee, ze vinden het fantastisch om in de auto alles te bekijken (ze zijn dan stil en vallen niet enorm op in de auto gelukkig)

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:02

Hier loopt Floyd als helemaal zwarte ook met kerstverlichting om in het donker, want die is ook echt niet te zien. Dat mensen met een boogje om ons heen lopen vind ik prima, vooral als ik straks in het donker loop, maar wil wel graag dat mijn hond sociaal is naar andere mensen. Heb een hond gehad bij mijn ouders die niet van vreemden hield en dat vond ik echt verschrikkelijk. Ik was tijdens een verjaardag bij ons thuis continu bezig of mensen niet per ongeluk of zomaar op/over de hond afstapten omdat ik bang was dat ze begon te snauwen. Geef mij maar een hond die iedereen wel leuk vind.

dierenfan
Berichten: 9618
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:21

welmoed__ schreef:
Hier loopt Floyd als helemaal zwarte ook met kerstverlichting om in het donker, want die is ook echt niet te zien. Dat mensen met een boogje om ons heen lopen vind ik prima, vooral als ik straks in het donker loop, maar wil wel graag dat mijn hond sociaal is naar andere mensen. Heb een hond gehad bij mijn ouders die niet van vreemden hield en dat vond ik echt verschrikkelijk. Ik was tijdens een verjaardag bij ons thuis continu bezig of mensen niet per ongeluk of zomaar op/over de hond afstapten omdat ik bang was dat ze begon te snauwen. Geef mij maar een hond die iedereen wel leuk vind.


Tja, ik kan heel veel willen maar soms is het dealen met de situatie. Hij is vermoedelijk absoluut niet sociaal (test het dus niet eens) en zal hem nooit als sociaal behandelen. Kinderen en andere dieren buiten eigen roedel zijn eetbaar, volwassenen die niet bang zijn en normaal doen gaat op zich oke.
Hij was enorm sociaal naar alles en iedereen. Is op 10 maanden leeftijd gigantisch geschrokken van een om de bocht komend, rennend, gillend kindje die zich tussen hem en de bosje door wurmde. Ik had kind gehoord dus de hond tussen bosjes en mij gezet om te wachten. Had dit niet verwacht. Hij kon geen kant op en uit schrik hapte hij. Uit schrik pak ik hem gelijk vast en trek hem omhoog en zo kwam er een volwassene gillend en tierend aan. Kind had amper zichtbaar een schrammetje op arm gelukkig maar mijn hond is na die situatie gewoon onbetrouwbaar. Gezien vrijwel alles trainbaar is behalve sociaal zijn met kinderen (zal NOOIT 1 kind risico laten lopen) houdt het dus levenslang op.
Gaat al jaren met aanpassingen erg goed hoor. Uiteraard kun je wel trainen op normaal gedrag. Hij weet dat ik hem bescherm en er geen kind in zijn buurt meer komt. Bij bezoek gaat hij sowieso in de kennel of bench of de auto in. Heb er verder een gouden hond aan, hij is echt mijn makker.
Qua vreemde honden is het waarschijnlijk grote bek en verder niets maar ook dat wordt niet getest. Hij komt enkel in contact met honden waarvan het van belang is en met begeleiding gaat dat altijd goed.

Hoef dus nooit bang te zijn qua bijten eigenlijk bij visite enz. Hij is namelijk altijd veilig gescheiden. Gisteren 17 man visite en hij lag grotendeels zelfs te slapen in zijn bench gewoon in de hoek vd woonkamer. In principe zit hij er namelijk wel altijd bij maar wel achter tralies van kennel of bench

DrawnHorse

Berichten: 1572
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Grens tussen Groningen en Friesland

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:32

Wij hebben ook liever dat mensen gewoon netjes aan de kant blijven maar vind het wel een overdreven reactie dat mensen hun hondje optillen tientallen meters van te voren terwijl wij niet op ze af lopen of de honden los hebben. Hebben ze altijd vast en netjes bij ons.
Zeker als er andere honden in het spel zijn houden wij ook graag afstand want Shyva is heel beschermend!

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:34

Wat sneu voor hem dat het zo gelopen is. Gelukkig dat jullie met aanpassingen er niet zo veel last meer van hebben.
Natuurlijk vertrouw ik mijn hond ook nooit voor 100% bij kinderen, dat kan je bij geen enkele hond.

xsiroccox

Berichten: 1222
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Riep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 22:24

Wauw, wat een prachtige honden komen hier voorbij! Ik ben echt ODH fan <3
Wij hebben een kruising Duitse herder langhaar (m) en Golden retriever (v)

Afbeelding
Dit is onze reu, Denzel van 6 jaar. Een volle broer van hem, alleen een jaar ouder, woont in hetzelfde dorp. Leuk om de overeenkomsten te zien, maar zeker ook de verschillen :j

Afbeelding
Links broer Joep, rechts onze Denzel

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 22:28

Leuk sirocco, welkom!

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 10:00

Welkom iedereen! Zo leuk om zoveel herder fans bij elkaar te zien <3

@lukkka63
Ganesha is een plaatje zeg! Prachtige hond!
En fijn dat je een goede fokker hebt weten te vinden.
Er zijn idd wel wat belangrijke punten waar je naar moet kijken bij wat een fokker wel/niet doet. Helaas wil het niet altijd zeggen dat als ze aangesloten zijn bij een vereniging, dat het natuurlijk een goede fokker is. Maar ik moet zeggen dat bij de ODH rasvereniging ze er wel goed bovenop zitten. Ik had daarentegen ook contact gehad met een paar fokkers die dan misschien op papier goed uitzagen qua combinatie ouders, fokbeleid en hoe goed ze hun testen deden enz. Maar waarbij ik dus afknapte een beetje in de manier waarop ze ‘zaken deden/de omgang’ met mij als pup koper (zoals mij bv. Zeggen dat ik maar een fokker dichter bij huis moet zoeken omdat ze nog geen 2u reistijd tussen haar en mij te ver weg vond. Schijnbaar vond ze het belangrijker dat mensen kortbij woonden dan dat mensen hun best doen om een goede fokker te vinden, ongeacht de afstand.)

Dat echt praten doet Arya soms, maar nog niet zo intensief als dat ze bij jou doen. Goed, ze is 4 maanden dus we zijn elkaar ook nog aan’t leren kennen en een band aan’t opbouwen. Met mijn Rex kon ik ook lezen en schrijven, maar die is dan ook 13,5 jaar bij ons geweest (technisch gezien 12,5 bij mij omdat hij een jaar was toen ik mij nu man leerde kennen die hem als pup gekocht heeft). Arya is er nu 2 maanden, dus sommige dingen hebben gewoon de tijd nodig om te ontwikkelen haha. Ze is wel soms best vocaal hoor, als in blaffen, als ze aandacht wilt buiten bv. En met spelen kan ze ook wel genoeg geluiden maken en brommen als d’r iets niet zint haha.

@welmoed
Ahh lastige zoektocht zo hoor, naar die halsband haha. Dit is die halsband wat we voor Rex hadden bv. Hij is echt kwalitatief geweldig, maar hij is verder best saai om naar te kijken. Gewoon zwart haha. Maar ik vond in dit geval de functionaliteit en kwaliteit belangrijker aangezien Rex best kon uitvallen aan de riem en er dus flink wat druk op halsband en lijn kwam te staan soms. Deze was er ook in 't bruin te krijgen toen maar ik vond zwart bij Rex mooier staan. Bij Arya zou ik dan eerder voor bruin gaan denk ik.

Afbeelding

Ik vind ‘m echt super. Ik zou persoonlijk voor een wat bredere halsband gaan, zeker met Floyd die waarschijnlijk best een beer gaat worden hihi. Als Arya uitgegroeid is tzt, ga ik me weer een halsband en politielijn laten maken bij de persoon die deze voor Rex ook heeft gemaakt.

Dat mensen afgeschrikt worden door het vocaal zijn merk ik soms idd ook. Ze blaft nu wel eens en dan deinzen sommige mensen ook echt al terug. Gelukkig kom ik ook heel veel mensen tegen die niet onder de indruk zijn haha. Maar naar mate ze groter wordt, zal dat idd ook wel veranderen hihi.

@Nayomie
Niet erg hoor, neem de tijd hihi. En leuk dat je je ook komt melden.
Ik ben echt fan van je ‘pup’. Wat een prachtige hond zeg *smelt* en inderdaad behoorlijk aan de maat voor een teef van 6 maanden hihi. Maar echt, wat een plaatje. Kan ernaar blijven kijken haha.

@DrawnHorse
Welkom en leuk dat je er bent. Wat een geweldig stel heb je daar zeg, prachtig! Ik zal later vandaag je topic eens doorlezen, maar wat moet het idd een onzekere tijd zijn geweest met die operatie, maar ook de spondylose in de rug bij Shyva. Fijn om te lezen dat het wel naar omstandigheden weer goed gaat met ze! Wat is het toch rot he als er iets met ze is.

@xChantal
Haha ja dat lees ik vaker, dat boeren niet snel geld zullen uitgeven aan een rashond. Daarentegen weet je vooraf wel een beetje wat je qua karakter in huis haalt, wat met een hond die waarschijnlijk ook op het erf veel rondloopt natuurlijk ook wel belangrijk is. En ook medisch gezien heb je net wat meer zekerheid. Tuurlijk kunnen rashonden ook van alles mankeren, maar met een goede fokker sluit je vaak al heel veel uit. Veel heb je ook zelf in de hand als pup koper natuurlijk, zeker met HD/ED/artrose gevoelige rassen, als de pup er eenmaal is en nog in de groei is. Voer kan veel invloed hebben maar vooral ook de mate van beweging die je je pup geeft en waar die beweging plaats vindt. Ik zou zeggen: zet jezelf op een wachtlijst en koop er gewoon eentje en dan zeg je: verrassing! No way dat ie de hond nog terug gaat brengen haha! *grapje natuurlijk, want het is wel zo fijn als je Samen de pup kunt uitzoeken hihi.

@dierenfan
Prachtige roedel heb je hoor, echt gaaf! En wat een grote mix van verschillende en uitdagende rassen heb je ertussen zitten (ook de mixjes bv. Duitse Herder x Border klinkt als heel veel werk hahaha of valt dat wel mee? Aan de andere kant; je hebt ook husky’s dus je bent wel wat gewend denk ik. Wat erg van Paco :(

En wat het donker betreft. Tenzij ze wit of blond zijn, zie je al snel veel honden niet als automobilist zijnde bv. Maar zwart helpt natuurlijk helemaal niet mee. Ik zou ten alle tijde met elke hond in het donker lopen met verlichting, want ook lichte honden kunnen door auto’s die langsrijden gemist worden. Hier een lichtgevende halsband gekocht die om de nek gehangen wordt en ook constant licht geeft ipv flikkering want flikker licht wil ook nog weleens gemist worden door verkeer. Niet dat ze los is ofzo en al helemaal niet waar auto’s rijden, maar er zijn wel straten waar auto’s uit komen waar wij langs lopen en je weet maar nooit. Het enige voordeel aan het vooroordeel wat velen hebben tegen welke Herder dan ook is idd dat je met wandelen ’s avonds niet bang hoeft te zijn. Rex had angst agressie naar andere honden maar kon uit enthousiasme op blaffen naar mensen, dus alles liep altijd in een boog om mij heen hahaha. Maar ik zie het ook bij m’n schoonzus en haar Duitse Herder die gewoon lief is; heel veel loopt in bochten om d’r heen, tillen hondjes op en lopen de andere kant uit, dat soort dingen.

Ik vind het overigens wel belangrijk dat Arya sociaal is naar zowel mens als dier omdat ik niet zo gebonden wil zijn als wat we met Rex hadden, die nooit ergens los kon tenzij we echt in the middle of nowhere waren. Maar echt de kleinste dingetjes moet je dan ook rekening mee houden opeens en dat wil ik niet. Ik wil gewoon dat Arya met gemak ergens mee naartoe kan en ik me geen zorgen hoef te maken over hoe ze op iemand reageert. Ik neem haar mee naar school om mijn zoon op te halen en wil ook dat ze mee kan naar de stad, een terrasje pikken e.d. voor als we eens weekendjes weg gaan en zij zoveel mogelijk met ons mee kan ipv veel alleen blijven in een huisje. Ze is nu nog pup dus nu is het nog makkelijker aan te wennen. Met idd herplaatsers met rug zakjes is het ook wel weer een ander verhaal vind ik. Dan is het vaak gewoon roeien met de riemen die je hebt en aanpassen - hadden wij dus ook met Rex buiten. Daar leer je wel mee leven, maar ik vond het zelf toch niet altijd leuk hoor. Ik wilde zo graag samen met m’n hond heerlijk kunnen wandelen op de heide of andere plekken waar ook genoeg wandelaars en honden komen, en dat was altijd onmogelijk (als er geen honden waren luisterde hij echt perfect hoor, maar als er wel een hond was, kon niemand meer tot ‘m door dringen, hoeveel therapie we ook hebben geprobeerd. Nu kan ik in principe met een gerust hart heerlijk het losloop gebied in, als ik geen irritante honden eigenaren tegenkom die zich met dingen bemoeien of geen rekening houden met anderen haha. Arya is ook heel erg nieuwsgierig naar zowel mensen als honden en andere dieren dus ik maak daar wel graag gebruik van. Het liefst zou ik tzt haar willen inzetten als knuffelhond bv. Dat we eens naar een bejaarden centrum gaan of zoiets. Ik denk dat ze daar wel erg geschikt voor zou zijn. En ervan uitgaan dat een hond 100% betrouwbaar is met zowel kind of volwassen mensen moet je sowieso nooit doen vind ik. Ook volwassenen kunnen raar uit de hoek komen en intimiderend overkomen bij een hond waardoor ze toch onverwachts (voor de eigenaar) kunnen reageren.

Gisteren op de heide tijdens m’n 15u rondje was het erg druk. Dus het was wel weer wachten erop dat iemand weer ergens wat over ging zeggen. Het tuigje dit keer. ‘O, dat tuigje zit wel erg strak he’. Keek ‘m eerst eens aan van eh waar bemoei je je mee? En toen heb ik m’n hand er tussen gestopt en laten zien hoeveel rek en ruimte er was: mijn platte hand kon er sowieso met gemak tussen maar 2 vingers naast elkaar ook nog. Maar door de vacht die aan’t groeien is lijkt het idd wel alsof ie strak zit, omdat de vacht er omheen gaat zitten zeg maar. Maar alsnog: waarom voelen mensen zich geroepen om zich met zoiets te bemoeien. En toen was het ‘O ja, ik zie het, hij heeft goede rek’. Wordt daar soms wel moe van hoor, van dat soort dingen. Mensen die je wel even vertellen hoe je het blaffen moet afleren of dit of dat… Leave me alone. O, en Arya is gister verkracht geworden. Was best geschrokken en duurde even voor ik schakelde omdat ik wel ‘flabbergasted’ was, maar de eigenaar van de reu was me al voor gelukkig met het eraf halen van de reu. Het gebeurde voor ik er erg in had. Ze waren heel leuk met elkaar aan’t spelen en opeens zat hij erop. Arya vond het echt niet leuk en was aan’t piepen en proberen weg te komen natuurlijk. De eigenaar verontschuldigde zich wel ook meteen enz. Maar die zag ik dus niet aankomen. Damn. 4 maanden oud. ‘Scarred for life now’ hihi

@xsiroccox
Wat een mooiere zeg! Goed gelukte kruising hihi.
En leuk dat een volle broer van hem in hetzelfde dorp woont. Ook een prachtige hond trouwens. Wel grappig om te zien dat ze beide toch best verschillend zijn. Ik volg een paar van arya’s broertjes en zusjes via social media maar heb ze niet allemaal gevonden. Hopen dat de fokster tzt een meeting gaat organiseren.

ARYA SPAM

Gisteravond: M'n zoontje moet altijd nog even knuffelen/aandacht geven aan d'r als hij naar onder komt voor de wc voor bedtijd. Zo schattig altijd om te zien, die twee.

Afbeelding

En de twee dames zojuist. Sansa lag bij de deur te wachten op ons tot we thuis kwamen, want Arya was mee geweest met m'n zoon naar school te brengen. En toen ging Arya zich er zojuist maar bij liggen.

Afbeelding

dierenfan
Berichten: 9618
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 20:13

De duitser x border is de simpelste hond vd hele roedel. Hij is geboren bij een heke oude man die het nest enkel brood en water gaf. Toen ze 5 maanden waren is het nest in beslag genomen omdat ze veel alleen op straat liepen. Wij werkten in de opvang waar ze binnen kwamen en hij is bij ons gebleven. Hij kan werkelijk overal los, loopt zelden aangelijnd en als je hem kwijt bent dan loopt hij achter je hielen. Zeer fanatieke hond maar bij voldoende uitdaging zo mak als een lammetje. Gezien wij sowieso dagelijks een lange wandeling doen en altijd sowieso 1x per dag naar een locatie per auto gaan waar ze veel uitdaging hebben en lekker los hond kunnen zijn, is de gehele roedel altijd tevreden. Daarnaast sporten we ook. Bikejoring en dogscooter. Dus eigenlijk afgeleidde sporten van de sledehonden sport maar wij spannen ze voor fiets of step.

Heb 2 niet hond sociale boxers na elkaar gehad. Wou daarna heel graag sociale honden. Had een labrador x rottweiler pup uit asiel en volwassen sociale boxer reu uit asiel. Beiden heel sociaal geweest hun hele leven richting mens en dier. Was enorm fijn en ontspannen wandelen. We hadden daarnaast ook de duitser/border en de 2 husky's en een langhaar duitser die inmiddels ook overleden is.
Fantastische, sociale roedel waar ik gerust in mijn eentje vele kilometers mee maakten in allerlei gebieden. Echter de mentaliteit veranderd enorm rondom ons. Los in bos dan moet je enorm opletten. Honderden kilometers bospad maar 0 meter losloopgebied. De boswachter is niet voor de poes en geen zin in boetes. Gelukkig jagen de jongsten sowieso te heftig om los te kunnen maar alleen kilometers aangelijnd wandelen met 5 honden is niet echt leuk ondanks heupgordel.

Daarnaast enorm veel mensen in omgeving met oh zo sociale stafford achtige honden die gewoon ronduit agressief zijn. Gewoon echt niet leuk meer. Kwam vorige week zelfs een meisje van 8? Jaar tegen met stafford van 6? Maanden jong. Ze kon met veel moeite de puber houden. Ik loop dus sowieso niet meer alleen met de hele roedel nu de onze minder sociaal zijn maar grootste reden is wel de onverstandige, loslopende, agressieve stafford achtigen. Nu 1x een stafford en 2x een Turkse herder tussen de mijne gehad. Absoluut niet grappig.

Dusss erg blij met alle achteraf gebieden om te wandelen. Mij zie je niet meer zo vlot in drukkere gebieden. Al is het maar om de bazen van alle "doen niets" honden te ontlopen
Laatst bijgewerkt door dierenfan op 04-11-19 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 20:15

xsiroccox schreef:
Wauw, wat een prachtige honden komen hier voorbij! Ik ben echt ODH fan <3
Wij hebben een kruising Duitse herder langhaar (m) en Golden retriever (v)

[ [url=m/dY8JX2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is onze reu, Denzel van 6 jaar. Een volle broer van hem, alleen een jaar ouder, woont in hetzelfde dorp. Leuk om de overeenkomsten te zien, maar zeker ook de verschillen :j

[ [url=m/h7GPze.jpg]Afbeelding[/url] ]
Links broer Joep, rechts onze Denzel

Haha ik was vanochtend even foto’s aan het kijken en vermoedde al een kruising. Leuk!
Hoe ben je aan zon kruising gekomen? Zoek je daar specifiek naar? Of is dat via via gegaan?

dierenfan
Berichten: 9618
Geregistreerd: 27-02-10

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 20:34

Duitser x golden ik ben verliefd. Daar was ik naar op zoek toen Kenzo om de bocht kwam. Ken er een aantal en heerlijke karakters. Net iets minder scherp dan herders op zich

xsiroccox

Berichten: 1222
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Riep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 20:54

Nayomie schreef:
xsiroccox schreef:
Wauw, wat een prachtige honden komen hier voorbij! Ik ben echt ODH fan <3
Wij hebben een kruising Duitse herder langhaar (m) en Golden retriever (v)

[ [url=m/dY8JX2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is onze reu, Denzel van 6 jaar. Een volle broer van hem, alleen een jaar ouder, woont in hetzelfde dorp. Leuk om de overeenkomsten te zien, maar zeker ook de verschillen :j

[ [url=m/h7GPze.jpg]Afbeelding[/url] ]
Links broer Joep, rechts onze Denzel

Haha ik was vanochtend even foto’s aan het kijken en vermoedde al een kruising. Leuk!
Hoe ben je aan zon kruising gekomen? Zoek je daar specifiek naar? Of is dat via via gegaan?


Dank jullie wel voor het verwelkomen :D

Nee, we waren op zoek naar een gezinshond. Mijn man is opgegroeid met boxers, maar we hadden jonge kinderen die de boxer van opa en oma wel erg druk vonden. Bovendien zijn boxers toch vaak gevoelig voor ziektes en waren we bang de hond jong te verliezen.
Verder wilden we graag een erfhond en ik vond herders erg mooi, mijn man minder.
Inmiddels besloten om eens uit te kijken naar een kruising, die zijn over het algemeen toch wat sterker dan een volle rashond.
En toen kwam Joep in het dorp, heel lief met de jonge kinderen daar in huis, prachtig om te zien. Het waakse van een herder en het lieve van een golden (bij wijze van ;), herders zijn natuurlijk ook lief), we waren verkocht. Dus de fokkers gebeld en die zeiden dat het een "probeernestje" was geweest en dat ze dit nog maar 1x wilden doen, omdat moeder al wat ouder was. We wilden perse een reu, dus toen was het duimen draaien dat moeders drachtig zou zijn en dat er dan een reu bij zat... En ja hoor, 1 jongetje en 5 meisjes *\o/* Dat maakte het wel makkelijk voor ons ;)
En het blijkt de ideale hond voor hier bij ons. Onze jongens zijn gek op hem, hij loopt het liefst de hele dag buiten. We hebben geen hek om ons erf, dus hij ligt lekker op de laan (we wonen aan het eind van een laan die over gaat in fietspad) te kijken. De mensen in het dorp zijn gek met hem en als hij de mensen niet kent gaat hij zelf achter het huis. Ook met andere honden, soms speelt hij en loopt een stukje mee, als hij niet met de andere hond kan gaat hij achter het huis. Iedereen mag bij ons achter het huis komen, maar dan word je wel even besnuffeld en beoordeeld... kinderen zijn altijd welkom :D
Toen hij interesse kreeg in de teefjes hebben we hem laten helpen, anders kon hij niet meer los lopen.

Dus, een beetje toeval, via via en met een beetje geluk de ideale hond gevonden en we hopen nog lang van hem te mogen genieten <3

xsiroccox

Berichten: 1222
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Riep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 22:05

welmoed__ schreef:
Weet iemand hier een website voor leuke halsbandjes? Kom over het algemeen alleen bij zooplus enzo uit en wil liever iets wat niet iedereen heeft. :o


Ik weet een site Jet's knot, zij zit ook op bokt als tinkersjakie. Ze maakt zelf halsbanden door bepaalde knooptechnieken. Uniek, omdat je zelf de kleurtjes (en materiaal???) uit kunt zoeken. Ze is nog maar net begonnen trouwens hoor. Maar misschien kun je daar eens kijken of je het iets vindt? :)
http://www.jetsknot.nl

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:51

xsiroccox schreef:
welmoed__ schreef:
Weet iemand hier een website voor leuke halsbandjes? Kom over het algemeen alleen bij zooplus enzo uit en wil liever iets wat niet iedereen heeft. :o


Ik weet een site Jet's knot, zij zit ook op bokt als tinkersjakie. Ze maakt zelf halsbanden door bepaalde knooptechnieken. Uniek, omdat je zelf de kleurtjes (en materiaal???) uit kunt zoeken. Ze is nog maar net begonnen trouwens hoor. Maar misschien kun je daar eens kijken of je het iets vindt? :)
http://www.jetsknot.nl


Bedankt! Vind ik leuk, maar mijn vriend niet helaas. En die heeft ook nog wat te beslissen, haha. :o

xsiroccox

Berichten: 1222
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Riep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 15:29

welmoed__ schreef:
xsiroccox schreef:
Ik weet een site Jet's knot, zij zit ook op bokt als tinkersjakie. Ze maakt zelf halsbanden door bepaalde knooptechnieken. Uniek, omdat je zelf de kleurtjes (en materiaal???) uit kunt zoeken. Ze is nog maar net begonnen trouwens hoor. Maar misschien kun je daar eens kijken of je het iets vindt? :)
http://www.jetsknot.nl


Bedankt! Vind ik leuk, maar mijn vriend niet helaas. En die heeft ook nog wat te beslissen, haha. :o


Snap je vriend ook wel hoor, tis niet superstoer :=

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 15:41

Haha nee niet echt. Denk dat ik wel wat stoerders zoek ja.
Best moeilijk als je niet precies weet wat je zoekt.

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 16:05

Mag je hier ook met een kruising meekletsen ?

Heb alleen geen idee of de moeder een Duitse herder is of een oud. :o

_Cathalijne

Berichten: 856
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 16:19

Hallo wat een leuk topic, ik kom mij hier ook melden. Wij hebben 3 oudduitse herders thuis lopen. Holly, onze wolfsgrauwe, de oudste van bijna 9. Liever lui dan moe, en heeft dan ook de bijnaam het wandelend vloerkleed. Bella, mijn zwarte prinsesje, wervelende tornado, ballen verslaafde, halve politiehond, maar bang voor eigen schaduw, en onze nieuwste telg Ari (bombari), fluffbal, kind van Bella, 9 maanden oud, denkt dat hij nog steeds een puppy is.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 16:38

Welkom Cathalijne, leuk clubje heb je zo! Waar komen jouw ODH's vandaan?

_Cathalijne

Berichten: 856
Geregistreerd: 24-04-08

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 16:53

Onze holly komt ergens uit de buurt van doetinchem (erve de visser, hebben in een ver verleden 2 nestjes gehad). Bella komt uit Zandvoort (van de seeduynen, zij was helaas het laatste nestje, ze fokken zelf niet meer), en Ari hebben we zelf gefokt. (ODH-vedauwoo), ook een gelegenheidsnestje, wel netjes via de vereniging, dus met alle benodigde show/aankeuring/gezondheidscertificaten. Misschien doen we in de toekomst nog een keer een nestje met Bella, en Ari hoop ik, als hij oud genoeg is, en hij goed uitgroeid, en alle gezondheids onderzoeken goed doorkomt, dat ik hem als dekreu kan laten aankeuren

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-19 18:35

@dierenfan
Ah gossie, wat een nare start heeft de Duitser x Border gehad zeg. Maar zo’n gesocialiseerde roedel lijkt me idd heel fijn, lekker met z’n allen kilometers maken. Ik vind het ook erg jammer dat er steeds minder losloop gebied is, want de plekken waar het dan wel nog is worden soms overstroomd met name in de weekenden en dan kom je idd soms hele vervelende honden eigenaren tegen. Doordeweeks is het op zich hier goed te doen in het losloop gebied (al moet je mijn ervaring van vanmorgen maar even niet meetellen haha!) maar ik had het ook fijner gevonden als ik wat meer afgelegen kon wandelen, los, tussendoor. Ik ben nu vooral gebonden omdat Arya nog niet lang mag wandelen. Als ze straks gewoon grote rondes mag lopen en ook wat meer intensief qua zand, heuvels enz, dan ga ik ook wat verder de hei in met d’r waar het rustiger is als de paadjes vooraan bij de kruisingen van de routes en parkeerplaatsen.

Ik snap het sowieso niet dat mensen hun kinderen toestaan in hun up de hond uit te laten, of dat nu een pup of volwassen hond is of een kleine chi of een golden retriever die niks doet. Kan daar echt niet met m’n verstand bij. Ze meoten de riem maar idd eens net niet goed genoeg vasthebben, de hond geeft een rukje en is los en zou een drukke straat op rennen of op een aangelijnde hond af die er niet van is gediend dat een vreemde hond in zijn ruimte komt - en dan staat zo’n kind daar in zijn/haar up met een situatie die ze echt niet alleen kunnen handelen. No way dat mijn zoontje de hond alleen gaat uitlaten. Die heeft na 2 maanden, Arya’s riem buiten nog nooit vast gehad hoor. Misschien ben ik dan weer het andere uiterste, maar ach. Hij amuseert zich maar met haar in het losloop gebied waar ze samen kunnen rennen (Arya laat onze zoon ook echt niet uit het oog dan en is constant in de buurt, zo leuk om te zien haha) Maar ik vind het echt vreselijk onverantwoord om je kinderen met de hond alleen te laten lopen, hoe Lief de hond dan ook mag zijn. Er lopen genoeg niet lieve honden rond en ik vind niet dat je een kind die verantwoordelijkheid moet geven want als er iets gebeurd, dan staat zo’n kind daar idd en dan…

Die Jet’s knot dingen zien er leuk uit. Mooi vakmanschap. Ik vraag me alleen af wat er gebeurt met zo’n riem als er druk op komt te staan als er een zwaardere hond in gaat hangen? Trekken kun je immers niet altijd tegengaan bij veel honden. @welmoed, qua duurzaamheid, flexibel zijn, etc zou ik voor een brede leren riem kijken. Daar zie ik ook wel eens wat van voorbij komen wat dan alsnog wel ‘mooi gemaakt’ is met tierlantijntjes ipv simpel zoals die riem van onze Rex bv.

@punjab
Ja, zeker mag je hier dan ook meekletsen, leuk!

@Cathalijne
Welkom! Wat een geweldig trio heb je daar zeg. Stuk voor stuk prachtige honden met geweldige karakters zo te lezen! Ari (bombarie) < Ge-wel-dig die naam haha! Wat leuk ook dat jullie Ari zelf gefokt hebben! En top ook dat je het via de rasvereniging hebt gedaan :) Benieuwd wat jullie nog eventueel gaan doen dan in de toekomst! Wij willen tzt graag een tweede hond erbij dus wie weet kom ik me wel aanmelden voor je wachtlijst als je weet wat de combinatie zou gaan zijn tzt. We lopen hier nu wel op de zaken vooruit, maar ach :')

Die twee hebben zich weer prima vermaakt met de wandeling net.

Afbeelding
Afbeelding

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 19:08

Ziet er heerlijk uit Melissa! Ik heb vanochtend ook nog even een lekker wandelingetje gemaakt voordat ik naar school ging. :)

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-19 19:12

welmoed__ schreef:
Ziet er heerlijk uit Melissa! Ik heb vanochtend ook nog even een lekker wandelingetje gemaakt voordat ik naar school ging. :)


Heerlijk!
Mijn ochtend wandeling was wat minder leuk vandaag, zoals je vast in het puppy topic hebt gelezen :')
Maar hebben we vanmiddag weer wat goed gemaakt :j
En nu weer de rest vd dag in het donker lopen, mehh.

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: (Oud)Duitse Herder liefhebbers, verzamel jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 19:16

Ik heb het gelezen inderdaad. Echt schrikken hoor! Maar denk dat je je niet moet laten lijden door je angst en haar wel weer lekker los laten. Misschien eerst weer een beetje opbouwen, maar niet een te groot ding van maken, dat merkt Arya ook.