Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ocicats unite!

 
Profiel   

Voor velen zal dit een onbekend ras zijn, maar ik ben benieuwd of er meer ocicat eigenaren op Bokt zitten!

Een stukje over het ras zelf:
De Ocicat is een relatief nieuw ras, afkomstig uit de Verenigde Staten. Begin jaren 60 werd een eerste katertje Tonga geboren bij een bekende Siamezenfokster mevrouw Victoria Daly. In een nestje van een moeder, die een kruising was tussen een Siamees en een Abessijn en een chocolate Siamees vader, zat een bijzonder kitten, Tonga genaamd. Een kitten met een spotted-tabby vacht. De dochter van mevrouw Daly vond dit kitten met zijn wilde katachtige patroon zo op een Ocelot lijken dat ze het diertje Ocicat noemde.

Karakter:

De Ocicat is erg lief, aanhankelijk, intelligent, nieuwsgierig, actief en dol op spelen. Hij zoekt graag contact met zijn mensenhuisgenoten, zonder echt opdringerig te zijn. Hij kan zichzelf goed vermaken. Maar door zijn sociale karakter is het niet raadzaam de Ocicat hele dagen aan zijn lot over te laten. Beter is het, wanneer u zelf veel buitenshuis werkzaam bent, een tweede kat te nemen of twee kittens aan te schaffen. Ook met honden kunnen ze in harmonie samenleven, mits ze daar op jonge leeftijd al aan gewend zijn geraakt.
Met kinderen kunnen ze het ook prima vinden, ze zijn verdraagzaam, geduldig en zullen niemand met opzet bezeren.
Een Ocicat kan een wat dominante kat zijn. Niet alle kattenrassen zijn geschikte huisgenoten. Sommige katten worden erg geïmponeerd door de starende blik uit die prachtige amandelvormige ogen.

Kleuren:
[ img ]

En natuurlijk mijn eigen liefde
Tawny poes Meulicats Uzzia Donna (aka Pepper) van net 7 jaar oud.
[ img ]

Haar favoriete bezigheden zijn slapen, krabben in haar krabkasteel, speeltjes apporteren, zitten op commando, buiten in de tuin (aan een tuigje) en onder de dekens tukken <3.

Deze week wordt mijn hopelijk 2e kat geboren, waarschijnlijk een black/brown zilver spotted.

Ik ben erg benieuwd of er bekenden zijn met dit ras!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 20:38 



 
Profiel   

1 van mijn kittens (somali) woont samen met een ocicat. En ik kende ze van show.
Leuke beestjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 20:46 



 
Profiel   

xoranlover schreef
1 van mijn kittens (somali) woont samen met een ocicat. En ik kende ze van show.
Leuke beestjes.


Ja het zijn geweldig leuke katten!

Ik ben in 2016 in aanraking gekomen met het ras (hiervoor 3 andere Ocicatten gehad in nog 2 andere kleuren, maar helaas wegens relatiebreuk achter moeten laten) en sindsdien om.

Het nestje van de fokker waar mijn kat(ten) vandaan komt/komen is gisteren geboren.
Klein nestje, dus nog even duimen draaien dat er eentje bij mij mag komen wonen! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 14:55 



 
Profiel   

Oh dat is wel spannend. Ik vind het vooral mooi dat het oude type siamees er nog in terug te zien is. Want het spijt me maar ik vind het nieuwe type echt niet mooi.
En met mijn abessijnen (en somali’s) ben ik toch wel bevooroordeeld.

Ik zal duimen dat er een kitten voor je bij zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 17:57 



 
Profiel   

[ img ]

<3

Nu nog een naam met een L bedenken. Beginletter van het stamboek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 17:32 



 
Profiel   

Loeder

:=

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 17:51 



 
Profiel   

Taucha schreef
Loeder

:=


Ik dacht meteen, banketstaaf, LEIPO, LOCO :+

Maar daar raak ik snel op uitgekeken vrees ik :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 17:58 



 
Profiel   

Haha heerlijke letter om een mega rijtje in dit topic aan te kunnen maken: [BB] Welke bijnamen heeft jouw kat?

Is het trouwens een hij of zij? Of is de planning een hetje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 18:32 



 
Profiel   

Een hij!

Dezelfde kleur als mijn huidige kat, maar kan natuurlijk qua spots nog heel wat anders worden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 18:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen