Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 226 [ 5630 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 226  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hondenfokkers meetingpoint!

 
Profiel   

Nou wat ik zie zeg je dat jij t niet doet omdat het een “kleine afwijking” is. En dat jij dat niet wil. En dat begrijp ik en respecteer ik.
Vervolgens zeg je meerdere keren dat er toch wel serieuze gevolgen aan zitten met beschadigingen van t hoor vlies etc.
Maar er word ook Gezegd dat er meerdere vormen en types zijn. En over vererving gesproken.

Dus het is niet eens alleen naar jou.. maar dan is dit wel het punt met vererving en types om de verschillen te bespreken toch?
Daar leert toch iedereen van?
Maar blijkbaar is die mogelijkheid er niet.. daar gaat t om.
T gaat niet eens alleen over jou en jouw mening visie of t respect van mij naar jou toe..
Lijkt mij dat we daar dan toch met zn alle over kunnen praten? Er zitten er nu meer in qua rassen die ecvo testen dan niet. Dus is het een logisch gespreksonderwerp.
En voor het deel waar ik er dus weinig ervaring mee heb vind ik het interessant om de verschillen in meningen en ervaringen te zien ipv alleen “de wetenschappelijke” kant..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 13:37 



 
Profiel   

Het verschilt ook echt per ras hoe streng de regels zijn, zo kan het best zijn dat het bij Aussies een echte no-go is om ermee te fokken, terwijl het bij borders tot zekere hoogte getolereerd wordt. Maar als dan een fokker zegt "Nee, ik wil er tóch niet mee fokken", dan vind ik dat het goed recht van die fokker.

Bij borders, en Aussies volgens mij ook, wordt behoorlijk op kleur gefokt terwijl dat bij de Schotse collie bijvoorbeeld niet belangrijker is dan een goede HD uitslag.

Dat vind ik persoonlijk misschien nog wel interessanter dan het hele fokken zelf, het verschil per ras.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 13:37 



 
Profiel   

kiwiwitje schreef
Dan verschillen we duidelijk van mening. :)
Maar als er in een topic zoals dit al geen uitleg meer gaat komen en er geen mogelijkheid is tot discussies, waar je t lang niet altijd met elkaar eens hoeft te worden, dan zal t ook niet erg informatief worden en dan word t gewoon een topic om nestjes, plannen en aankondigingen te delen. Dus alleen oeehs en aahs..
dat is de hele insteek van mijn reactie. Die jij dan maar gewoon kinderachtig noemt. Dan leg maar uit hoe jullie zien wat t doel verder is..
Als je onderling al niet meer kan sparren dan gaat t niet veel anders zijn lijkt mij.

Ik respecteer haar visie over t fokken. Maar niet dat je wat losse dingen roept en dan geen duidelijke uitleg wil geven. Want wat heeft t dan voor zin om dingen te roepen..


Maar ik zal wel de verkeerde gedachte gehad hebben bij dit topic...


Niemand zegt dat er geen mogelijkheid tot discussies is, maar als iemand NIET wilt discussiëren over wat dan ook of klaar met het onderwerp is dan dien je dat te respecteren. Er over bezig blijven is gewoon drammen en omdat je dan je zin niet krijgt maar kinderachtige opmerkingen te gaan lopen maken. Zij geeft gewoon haar mening, legt uit waarom ze het niet doet en zegt dan oke, ieder zijn eigen mening maar ik ga er niet verder op in. En dan meen jij toch door te moeten blijven zeuren tegen haar. Daar gaat het fout.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 13:38 



 
Profiel   

KimD schreef
Het verschilt ook echt per ras hoe streng de regels zijn, zo kan het best zijn dat het bij Aussies een echte no-go is om ermee te fokken, terwijl het bij borders tot zekere hoogte getolereerd wordt. Maar als dan een fokker zegt "Nee, ik wil er tóch niet mee fokken", dan vind ik dat het goed recht van die fokker.

Bij borders, en Aussies volgens mij ook, wordt behoorlijk op kleur gefokt terwijl dat bij de Schotse collie bijvoorbeeld niet belangrijker is dan een goede HD uitslag.

Dat vind ik persoonlijk misschien nog wel interessanter dan het hele fokken zelf, het verschil per ras.

Dat is ook mega interessant. Vandaar dat ik maar ik denk wel meerdere, t interessant vinden hoe van anderen de visies er op zijn ook met alle verschillende opties. :)
Zo leren we op alle manieren allemaal bij.


En uiteindelijk maakt iedere fokker zn eigen keuzes of t nu wel of niet jouw visie is.. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 13:38 



 
Profiel   

Amandavd schreef
kiwiwitje schreef
Dan verschillen we duidelijk van mening. :)
Maar als er in een topic zoals dit al geen uitleg meer gaat komen en er geen mogelijkheid is tot discussies, waar je t lang niet altijd met elkaar eens hoeft te worden, dan zal t ook niet erg informatief worden en dan word t gewoon een topic om nestjes, plannen en aankondigingen te delen. Dus alleen oeehs en aahs..
dat is de hele insteek van mijn reactie. Die jij dan maar gewoon kinderachtig noemt. Dan leg maar uit hoe jullie zien wat t doel verder is..
Als je onderling al niet meer kan sparren dan gaat t niet veel anders zijn lijkt mij.

Ik respecteer haar visie over t fokken. Maar niet dat je wat losse dingen roept en dan geen duidelijke uitleg wil geven. Want wat heeft t dan voor zin om dingen te roepen..


Maar ik zal wel de verkeerde gedachte gehad hebben bij dit topic...


Niemand zegt dat er geen mogelijkheid tot discussies is, maar als iemand NIET wilt discussiëren over wat dan ook of klaar met het onderwerp is dan dien je dat te respecteren. Er over bezig blijven is gewoon drammen en omdat je dan je zin niet krijgt maar kinderachtige opmerkingen te gaan lopen maken. Zij geeft gewoon haar mening, legt uit waarom ze het niet doet en zegt dan oke, ieder zijn eigen mening maar ik ga er niet verder op in. En dan meen jij toch door te moeten blijven zeuren tegen haar. Daar gaat het fout.

En weer gaat t mis met lezen.. ik zou zeggen lees mijn andere reactie nog even :)

Maar laten we er lekker over ophouden. Dit gedrag en deze uitspraken zetten wel weer lekker de toon in t topic.
Net als het kinderachtige aan blijven halen. Dat is niet de insteek van bokt dat is op de persoon blijven aanvallen ipv een gewone discussie voeren. Jouw gedrag is dan ineens niet drammen of kinderachtig. Want jij blijft net zo goed zeuren toch?
Heb dit dan ook getemd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 13:40 



 
Profiel   

Tem maar een eind weg, daar lig ik echt niet wakker van.
Ik noem jouw opmerkingen kinderachtig. Dat jij je dat heel persoonlijk aantrekt is jouw probleem, niet het mijne. Waar jij jouw mening mag geven mag ik dat dus ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 13:49 



 
Profiel   

Amandavd schreef
Tem maar een eind weg, daar lig ik echt niet wakker van.
Ik noem jouw opmerkingen kinderachtig. Dat jij je dat heel persoonlijk aantrekt is jouw probleem, niet het mijne. Waar jij jouw mening mag geven mag ik dat dus ook.

En de toon is weer gezet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 13:52 



 
Profiel   

Iemand ervaring met vb sperma van een hond te laten overkomen? Zoals bij paarden veel gedaan wordt?
Ik weet dat het zeker voor een 1ste nest en dekking niet ideaal is maar oldat ik geen enkel geschikte reu vind qua testen en bouw etc vind in België ben ik wat over de landgrenzen heen aan het kijken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 13:52 



 
Profiel   

xLaraaj schreef
Iemand ervaring met vb sperma van een hond te laten overkomen? Zoals bij paarden veel gedaan wordt?
Ik weet dat het zeker voor een 1ste nest en dekking niet ideaal is maar oldat ik geen enkel geschikte reu vind qua testen en bouw etc vind in België ben ik wat over de landgrenzen heen aan het kijken :)

Zou even contact op nemen met eersel. Die verzenden zelf ook! Ik zou t optijd laten overkomen en op zo’n plek laten opslaan voor gebruik. Dan ben je altijd optijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 13:54 



 
Profiel   

kiwiwitje schreef
Uiteraard meld ik mij ook!

Vorig jaar een mooi nestje van Chick mogen verwelkomen
[ [url=m/HX6844.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QYB1Co.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar ik dit teefje van heb aangehouden ; Djessey
[ [url=m/WdoZBe.png]Afbeelding[/url] ]

Met Chick hoop ik in 2020 nog een nestje te mogen krijgen en ik hoop dat ik van Djessey in 2021 ook een nestje te mogen krijgen.

Daarnaast heb ik Boellie :

[ [url=m/Q134qy.png]Afbeelding[/url] ]
En die heeft 10 december zijn 1e nestje mogen verwelkomen!

[ [url=m/Z9HOS9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Boellie’s nestje is trouwens 10 november geboren ipv december maar kan t niet meer aanpassen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 13:55 



 
Profiel   

kiwiwitje schreef
Amandavd schreef
Tem maar een eind weg, daar lig ik echt niet wakker van.
Ik noem jouw opmerkingen kinderachtig. Dat jij je dat heel persoonlijk aantrekt is jouw probleem, niet het mijne. Waar jij jouw mening mag geven mag ik dat dus ook.

En de toon is weer gezet :)


:') :') te triest dit.

@Laraaj je kunt info opvragen bij het Cryolab in Eersel. Zij zijn dagelijks bezig met invriezen, versturen etc van sperma.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 13:56 



 
Profiel   

Amandavd schreef
kiwiwitje schreef
En de toon is weer gezet :)


:') :') te triest dit.

@Laraaj je kunt info opvragen bij het Cryolab in Eersel. Zij zijn dagelijks bezig met invriezen, versturen etc van sperma.


Ik ben het in deze eens met Kiwi, discussiëren is top, en stevig discussiëren ook. Maar nu blijf je naschoppen, dat is imo ook niet nodig. Dus ik begrijp haar reactie wel.

Ook niet de intentie van het topic... ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 14:02 



 
Profiel   

Ja je hebt gelijk, nu net heb ik nageschopt. Omdat ik het te triest voor woorden vindt dat wanneer ik reageer op iemand, uitleg dat ik niet haar maar haar opmerkingen kinderachtig vindt aangezien zij vindt dat ik op de man speel, er alleen maar op gereageerd kan worden met: de toon is weer gezet. En dat is het laatste wat ik over deze onnozele woordenwisseling van beide kanten zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 14:06 



 
Profiel   

Eersel is ook wel erg ver. Wrss bestaat er zoiets wel ook in België. Moet ik nog even over inlezen maar wou meer weten hoe het in zijn werk gaat en de ervaringen.
Is dit dan altijd diepvries of bestaat er ook zoiets als vers en gekoeld? Sorry maar heb dit alleen nog maar met mijn paard meegemaakt :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 14:11 



 
Profiel   

xLaraaj schreef
Eersel is ook wel erg ver. Wrss bestaat er zoiets wel ook in België. Moet ik nog even over inlezen maar wou meer weten hoe het in zijn werk gaat en de ervaringen.
Is dit dan altijd diepvries of bestaat er ook zoiets als vers en gekoeld? Sorry maar heb dit alleen nog maar met mijn paard meegemaakt :P


Volgens mij bestaat vers en gekoeld ook wel maar dat weet ik niet zeker. Eersel zou je eventueel wel door kunnen verwijzen naar een bedrijf in Belgie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 14:12 



 
Profiel   

Amandavd schreef
xLaraaj schreef
Eersel is ook wel erg ver. Wrss bestaat er zoiets wel ook in België. Moet ik nog even over inlezen maar wou meer weten hoe het in zijn werk gaat en de ervaringen.
Is dit dan altijd diepvries of bestaat er ook zoiets als vers en gekoeld? Sorry maar heb dit alleen nog maar met mijn paard meegemaakt :P


Volgens mij bestaat vers en gekoeld ook wel maar dat weet ik niet zeker. Eersel zou je eventueel wel door kunnen verwijzen naar een bedrijf in Belgie.

Als eersel te ver is kunnen ze indd vast wel een bedrijf in BE noemen. Maar hun kunnen ook makkelijk uitleggen hoe t werkt met sperma verzenden en ontvangen indd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 14:22 



 
Profiel   

Volgens mij bestaat vers en gekoeld ook wel maar dat weet ik niet zeker. Eersel zou je eventueel wel door kunnen verwijzen naar een bedrijf in Belgie.[/quote]
Als eersel te ver is kunnen ze indd vast wel een bedrijf in BE noemen. Maar hun kunnen ook makkelijk uitleggen hoe t werkt met sperma verzenden en ontvangen indd :)[/quote]

Zij geven goede info en kunnen je ook andere adressen geven
Goede ervaring met eersel

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 14:27 



 
Profiel   

Toch jammer dat een potentieel heel interessant topic vakkundig om zeep geholpen is.... Juist door mensen die niet fokken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-19 06:55 



 
Profiel   

Wat ik mij nu altijd afvraag bij elke fokker is, hoe doe je dat met werk?

Want bij veel banen kun je niet 8 weken thuisblijven lijkt mij zo. Dat is een dilemma waar ik mee zit voor de toekomst. Hoe plan je een nestje pups i.v.m. werk? De meeste fokkers die ik ken wisselen dan af met hun partner, oppas of oudere kinderen. Hoe doen jullie dat? Wat vinden jullie belangrijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-19 07:41 



 
Profiel   

Amandavd schreef
Wat ik mij nu altijd afvraag bij elke fokker is, hoe doe je dat met werk?

Want bij veel banen kun je niet 8 weken thuisblijven lijkt mij zo. Dat is een dilemma waar ik mee zit voor de toekomst. Hoe plan je een nestje pups i.v.m. werk? De meeste fokkers die ik ken wisselen dan af met hun partner, oppas of oudere kinderen. Hoe doen jullie dat? Wat vinden jullie belangrijk?

Ik ben momenteel nog student en heb geen verplichte vakken. Ik woon samen met mijn moeder en oma. Mijn oma is eigenlijk altijd thuis. Dus als ik over een tijd afgestudeerd ben en ga werken. Dan ga ik de eerste 2/3 weken van het nest vrij nemen. Als ze wat ouder zijn is mijn oma er dan bij. Ook is mijn moeder vroeg thuis van het werk. Hoe mijn eigen werkuren gaan zijn weet ik natuurlijk nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-19 08:30 



 
Profiel   

Amandavd schreef
Wat ik mij nu altijd afvraag bij elke fokker is, hoe doe je dat met werk?

Want bij veel banen kun je niet 8 weken thuisblijven lijkt mij zo. Dat is een dilemma waar ik mee zit voor de toekomst. Hoe plan je een nestje pups i.v.m. werk? De meeste fokkers die ik ken wisselen dan af met hun partner, oppas of oudere kinderen. Hoe doen jullie dat? Wat vinden jullie belangrijk?

Ik werk vanaf “thuis” dus met pups is dat makkelijk. Ik verwacht wel dat vriendlief de laatste week voor de teef mag bevallen en de eerste 2 weken van de pups zoveel mogelijk hier is.
Edit; vriendlief is eigen baas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-19 08:49 



 
Profiel   

Ik kan in principe zoveel vrij nemen als ik wil. Maar ik zal een paar dagen rondom de uitgerekende dag vrij hebben en personeel reserve hebben staan. De eerste 14 dagen zal ik gewoon ochtenden gaan werken en mijn vriend avonden. Daarna zal ik 4 à 5 weken vrij nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-19 09:54 



 
Profiel   

Dus bij jullie allemaal is er eigenlijk altijd iemand wel thuis? Dat lijkt mij ook het beste en het fijnste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-19 11:35 



 
Profiel   

Ja, maar dat is ook zo als er geen pups zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-19 11:39 



 
Profiel   

Hier indd ook eigenlijk altijd wel iemand thuis ook zonder pups :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-19 12:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 226 [ 5630 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 226  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen