Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Van

Berichten: 6528
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:32

mirjamalvaro schreef:
Dit is Sepke door vereniging berekend. Hij heeft een coi van 33%
[ [url=m/8j0z93.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat is ook over 5 generaties berekend? Op 5 generaties zou ik toch sowieso nul willen hebben :=

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:33


mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:36

Dit is mijn teefje van 1.5jaar. Met coi 30% (de beste dus :') )
Afbeelding

Van

Berichten: 6528
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:43

Een hoop bladiebla maar staat inderdaad niet bij op hoeveel generaties de COI wordt berekend maar aangezien de AVK op 5 generaties wordt berekend ga ik er vanuit dat dat bij de COI ook zo is.
En dan is zo'n website met lange uitleg heel leuk maar een COI op 5 generaties is waardeloos

kiwiwitje

Berichten: 20138
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:47

Van schreef:
Genetische COI is vaak veel hoger dan op papier omdat er via papier vaak maar een paar generaties meegenomen worden in de berekening.

Verschillen tussen nestgenoten is inderdaad ook heel interessant. In mijn nestje een COI van 2 t/m 4. Wat op papier dus 0% zou zijn.

Via onze pedigree site kan ik kiezen tussen hoeveel. Laagste is 8 generaties.
Maar ik ben wel benieuwd wat dat met embark word omdat ze op papier hier bijna allemaal super laag zijn.
Chick zelfs 0,012% op 8 generaties. Dus ben benieuwd wat dat gaat worden op dna vlak

kiwiwitje

Berichten: 20138
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 21:11

Een hele andere vraag tussendoor.

Hoe staan jullie rasverenigingen (ook van niet FCI honden etc) in het verplicht keuren of showen voor de fok?
Wat hebben jullie aan regels en of zijn ze er juist afgehaald? En hoe staan jullie daar tegenover ook zeker op genetische gronden.

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 21:32

2x show met minstens ZG nodig.
Of op fokgeschiktsheidskeuring door 2 keurmeesters tegelijk ZG/Exc beoordeeld worden.

Van

Berichten: 6528
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 21:47

Keuren of showen is bij ons niet verplicht (ook niet eens mogelijk in europa geloof ik :+). Wel is een exterieur beoordeling verplicht(evenals een karakter test).
Naar mijn mening is deze manier helemaal prima. De beoordeling is simpelweg een schets van hoe goed de hond aan de standaard voldoet. Ook handig voor jezelf want iemand anders ziet misschien net wat dingetjes die jezelf niet opgevallen zijn.
Ik ben zelf niet voor verplicht showen als je ook verplicht een bepaalde score moet halen. Honden die niet helemaal aan het juiste plaatje voldoen kunnen met de juiste match prima mooie pups produceren. Dat soort honden uitsluiten voor de fok hakt alleen maar verder weg op de genetische diversiteit en imo ben je dan in je eigen vingers aan het snijden.

kiwiwitje

Berichten: 20138
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 23:30

Interessant!
Thanks!

Tigress

Berichten: 8948
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:28

Afbeelding
Dracht is bevestigd, Jarv wordt binnenkort weer papa :D

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:39

*\o/*

kiwiwitje

Berichten: 20138
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:29

Gefeliciteerd!

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:00

Sorry dat ik hier weer binnen kom vallen maar zou jullie hulp wel kunnen gebruiken.

Mijn reu van 9,5 kampt met wat problemen en ik weet het even niet meer.
Een maand of 4 geleden kon hij opeens de bank niet meer opspringen, naar dierenarts geweest foto’s gemaakt en die waren voor zijn leeftijd goed niks te zien op rug en nek.
Wel bij buigingen in zijn onderrug reactie dus dierenarts dacht last van zijn spieren dus aan de pijnstillers dit ging goed en na een weekje kon hij de bank weer op en nergens meer last van.
Nu begint het probleem weer op nieuw kan weer de bank niet op en loopt beetje met kromme rug en je ziet dat hij niet lekker is.
Daarnaast nu elke keer misselijk en af en toe overgeven, ik heb vanavond weer een afspraak staan bij de dierenarts maar was benieuwd of jullie misschien nog tips hebben wat ik kan laten doen.
Ik wilde vanavond bloed af laten nemen om te onderzoeken en misschien voor zekerheid ze urine.

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:01

Nog even aanvulling hij heeft pl aan zijn linker knie door trauma, maar hier loopt hij gewoon goed op en is niks aan te zien.

kiwiwitje

Berichten: 20138
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:02

Zorry schreef:
Sorry dat ik hier weer binnen kom vallen maar zou jullie hulp wel kunnen gebruiken.

Mijn reu van 9,5 kampt met wat problemen en ik weet het even niet meer.
Een maand of 4 geleden kon hij opeens de bank niet meer opspringen, naar dierenarts geweest foto’s gemaakt en die waren voor zijn leeftijd goed niks te zien op rug en nek.
Wel bij buigingen in zijn onderrug reactie dus dierenarts dacht last van zijn spieren dus aan de pijnstillers dit ging goed en na een weekje kon hij de bank weer op en nergens meer last van.
Nu begint het probleem weer op nieuw kan weer de bank niet op en loopt beetje met kromme rug en je ziet dat hij niet lekker is.
Daarnaast nu elke keer misselijk en af en toe overgeven, ik heb vanavond weer een afspraak staan bij de dierenarts maar was benieuwd of jullie misschien nog tips hebben wat ik kan laten doen.
Ik wilde vanavond bloed af laten nemen om te onderzoeken en misschien voor zekerheid ze urine.

Heb je hem al eens aangeboden bij een fysio oid?

Als hij overgeeft is t dan echt voer of gal?

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:05

Nee nog niet bij een fysio geweest wil nu eerst alleen uitsluiten en dan ga ik dat doen.
Het is alleen gal geen voer.

kiwiwitje

Berichten: 20138
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:24

Zorry schreef:
Nee nog niet bij een fysio geweest wil nu eerst alleen uitsluiten en dan ga ik dat doen.
Het is alleen gal geen voer.

Gal is een teken dat zn maag leeg is.
Maar t is de vraag waarom zn maag leeg is en vooral waarom ie er misselijk van word.
Als zn lijf zeer doet dan is zn verbruik ook anders en kan ie zeker ook misselijk worden. Maar daar staat weer tegenover dat als ie buikpijn heeft en zich niet lekker voelt hij ook heel zn lijf “krom trekt” en dan alleen maar meer last van zn lijf gaat hebben. En dan kom je in een cirkeltje.

Tegen gal spugen kun je makkelijk iets van psyllium vezels geven. Dat houd de maag wat langer vol. En voorkomt t misselijk worden dan.
Met de pijnklachten zou ik zeker een fysio overwegen.

ChefsSpecial

Berichten: 2699
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 18:14

Ik zou inderdaad eens contact zoeken met een fysio, of misschien beter nog een osteopaat...

kiwiwitje

Berichten: 20138
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 18:35

denise04 schreef:
Ik zou inderdaad eens contact zoeken met een fysio, of misschien beter nog een osteopaat...

Ja ik ben verwend. Onze fysio is ook chiro. Dus ik roep eigenlijk automatisch fysio :o

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 19:11

Of een orthomanueel dierenarts.

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 21:06

Nou bloed was goed en urine ook.
Gaf bij dierenarts nergens een reactie op.
Dus nu maar mailtje gestuurd naar fysio en dan gaan we daar heen.
Bedankt allemaal voor de reactie.

kiwiwitje

Berichten: 20138
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 22:25

Zorry schreef:
Nou bloed was goed en urine ook.
Gaf bij dierenarts nergens een reactie op.
Dus nu maar mailtje gestuurd naar fysio en dan gaan we daar heen.
Bedankt allemaal voor de reactie.

Hopelijk ben je er snel achter. Altijd ruk zoiets.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 00:27

Zo, lekker rustig in het topic :P

Hier thuis niet hoor. Wat een tuig, die pups hahaha. Godallemachtig, wat ben ik blij dat het er 'maar' 6 zijn! Ze hebben m'n tuin omgeploegd, klinken als een kudde hooligans als ze je aandacht willen (uit de ren of eten) en poepen wat af (wel alles op de bak!). Maar ze zijn zo schattig en blij! <3

Vorige week gechipt, getiterd en gevaccineerd (D en H op 0 bij allemaal, behalve moeder). Afgelopen zaterdag hondjes gekoppeld aan de baasjes, die allemaal op bezoek kwamen daarvoor. Zondag hadden we een fotoshoot. Morgen mogen ze mee naar de school van de kids. En volgende week vliegen ze dan uit al! Gelukkig blijft er eentje, onze Meggie (Frigga lil Magic) *\o/*

Afbeelding

KimD

Berichten: 20469
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 07:22

Wat goed dat je ook titert! *\%/* Wordt er helemaal blij van. :D

Nog even volhouden, dan kan de kudde bij andere mensen de boel afbreken. :')

kiwiwitje

Berichten: 20138
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 08:15

KimD schreef:
Wat goed dat je ook titert! *\%/* Wordt er helemaal blij van. :D

Nog even volhouden, dan kan de kudde bij andere mensen de boel afbreken. :')

Ik ook *\o/*