Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:43

Billy schreef:
Billy schreef:
Janis is vandaag bevallen van 2 reutjes en 2 teefjes, uur en 20 min voor de geplande keizersnee. Het was dag 63 van de 2e dekking. Vorige keren is ze op dag 60/61 bevallen...

Guthedentjemie, ik was echt uitgeput.. Het zijn 3 teven en een reu _O- _O-

Kleinigheidje! Als mama en kids maar oke zijn *\o/*

mirjamalvaro

Berichten: 14652
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 16:12

Billy schreef:
Billy schreef:
Janis is vandaag bevallen van 2 reutjes en 2 teefjes, uur en 20 min voor de geplande keizersnee. Het was dag 63 van de 2e dekking. Vorige keren is ze op dag 60/61 bevallen...

Guthedentjemie, ik was echt uitgeput.. Het zijn 3 teven en een reu _O- _O-

:')

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 18:16

Uiteindelijk ben ik geloof ik 40 uur wakker geweest met een paar dutjes in de nacht... :)

ChefsSpecial

Berichten: 2685
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:19

Wij hebben een hele heftige week achter de rug.
Afgelopen maandag is een pup van Cookie, die de donderdag daarvoor uitgevlogen is, met spoed geopereerd aan darminvaginatie.
Ze zijn met een zieke pup naar de welbekende A.ni.cu.ra in Oud Beijerland geweest, waar een röntgenfoto is gemaakt. Naar aanleiding van deze foto zijn ze doorgestuurd naar R.ijs.wijk, waar pup 's-avonds geopereerd is en de volgende dag om 16:30 mocht pup weer mee naar huis.
Pup knapt inmiddels op, eet weer, ontlasting wordt steeds beter en wilde gisteren ook al weer spelen (eindelijk!)

De factuur en het verslag hebben wij van de pupkopers gekregen en we sloegen steil achterover van het bedrag. Ruim € 2900,- voor de operatie incl. overnachting.
Ter vergelijk heb ik van een collega een factuur gekregen van De Gr.aaf.sch.ap waarbij voor een reu van ruim 40kg de factuur uitkwam op zo'n € 1100,- -O-

Pupkoper gaat contact opnemen met zijn rechtsbijstand in de hoop dat hier nog wat van terug te halen valt.

Ondanks dat wij niet aansprakelijk zijn (ook aangegeven door de chirurg, oorzaak is onbekend) hebben we besloten om een deel bij te dragen in de kosten en hebben gisteren € 1000,- overgemaakt aan de pupkopers.

Maar ik heb werkelijk buikpijn (en al 3 dagen barstende koppijn) van de hoogte van de factuur....

Iemand ervaringen? Tips/ tricks?

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:23

Wij hebben eind 2019 een pup gehad die nog in het nest een darminvaginatie kreeg en geopereerd moest worden. De operatie kostte ook bijna €3000,-. Was bij Evidensia.

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:27

Jeetje wat klote! Maar wel heel lief van jullie!

Dit nest is niet echt jullie geluksnest :(:)

Maar mbt tot de kliniek, met die naam heb ik momenteel niks positiefs te melden. Verschrikkelijk. Wij zijn overgestapt naar een kliniek met niet die naam

ChefsSpecial

Berichten: 2685
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:31

Dat ga ik de pupkopers ook aanraden.
Gisteren belde ik Best (D.en H.eu.vel) ter vergelijjk en moest ik rekenen op ergens tussen de 500 en 1000 opbasis van spoed, met overnachting en zonder verwijdering van een stuk darm.

Ik vind het echt bizar. Pupkopers zijn al bijna failliet en nu komt pupsel ook de verzekering niet meer in ben ik bang...

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:42

Daar gaan wij heen voor de HD/ED foto’s en hebben daar deze ronde progesteron geprikt. Maandag daar de echo.

Ben ook wel eens gruwelijk ontevreden(zacht uitgedrukt) geweest. Maar gezien dat sleeuwijk om is naar de bekende rommel keten en veel prijzen met 200% gestegen zijn terwijl de kwalieit diep gekelderd is.. sla ik graag over.

ChefsSpecial

Berichten: 2685
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:44

Ik twijfel heel erg om vooraat naar Best te gaan. Voor het fijne is het eigenlijk net te ver weg.
Sleeuwijk is voor ons 20min. rijden en Best zitten we al snel 45 min. in de auto...

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:48

jeetje wat een bedrag :\
Hier een paar jaar terug voor een heftige darmoperatie waarbij ze ook zijn maag hebben opengemaakt, zo'n 500 betaald(viel me toen al heel erg mee trouwens)

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:06

;( Jemig wat een bericht, wel fijn dat t met het pupje goed lijkt te gaan nu

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:18

denise04 schreef:
Ik twijfel heel erg om vooraat naar Best te gaan. Voor het fijne is het eigenlijk net te ver weg.
Sleeuwijk is voor ons 20min. rijden en Best zitten we al snel 45 min. in de auto...

Hier is t andersom. Best is voor ons 20 minuten. Sleeuwijk 50 minuten.
Ik was tevreden over sleeuwijk tot er steeds meer jonge artsen kwamen en de oude weg, prijzen mega gestegen en ik heb echt moeten eisen dat ik langs kwam toen boellie 2 graden koorts had. Waarop 2 artsen beiden een ander advies gaven en meneer een week later bij de tandheelkundige (dus niet in sleeuwijk) op de operatietafel lag.
Wel credits voor de arts die mee dacht in de medicatie omdat boellie van veel medicatie o.a. metacam en antibiotica echt beroerd word dus van alles mee gekregen wat minder op maag/darmen werkt en maagbeschermer.

In best is zo ongeveer alles al fout gegaan. 1 minuut op tafel voor een echo, misprikken en niet 1x met een mega bloeduitstorting tot gevolg en een hond die nu panisch is bij de DA, afspraken niet in de computer gezet....

Maargoed, de laatste HD-ED ging goed, fijne vent. En nu met 2x progesteron prikken weer. Dus voor nu blijven we deze maar even proberen..
3 jaar geleden was ik voor 1000% bij sleeuwijk gebleven.

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-21 07:32

Wat heftig en wat een bedrag inderdaad! Ik snap dat jij je schuldig voelt maar ik vind het wel héél netjes dat jullie op eigen houtje €1000,- hebben overgemaakt hoor, dat had natuurlijk helemaal niet gehoeven. Je gunt het niemand van je pupkopers toe maar dit is echt de domme pech van honden houden. Wijze les ook voor de pupkopers om de pup direct in de verzekering te doen ipv 'doen we nog wel'.

Sterkte voor jullie! :*

----

Ik zag ook nog ergens puppen die geboren waren, gefeliciteerd! <3

ChefsSpecial

Berichten: 2685
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 14:07

We gaan zelfs voortaan de pups verzekerd het nest uit doen. Zitten pupkopers in elk geval de eerste maand safe, en daarna kunnen ze zelf kijken of ze willen verlengen. Stom eigenlijk, kreeg van de week mail van de raad dat ze de samenwerking met petplan aangegaan zijn. Anders had ik alle pups waarschijnlijk wel verzekerd het nest uit gedaan. Alleen niet aan gedacht, en nu is het te laat ;(

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:36

Tjonge Denise, wat sneu! Hoe gaat het met het pupje nu?

ChefsSpecial

Berichten: 2685
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:06

Pupje gaat gelukkig goed. Vandaag wondcontrole gehad en pleister is eraf. Eet goed, drinkt goed en ontlasting bijna weer normaal!

mirjamalvaro

Berichten: 14652
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:26

Gelukkig maar

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:01

Fijn dat t met de pup stukken beter gaat!

Momenteel is dit mijn uitzicht. 28 dagen vanaf de 1e dekking, 27 vanaf ovulatie en 26 vanaf de 2e dekking. Maandag echo


Afbeelding


Dus shoot; wat denken jullie :')

ChefsSpecial

Berichten: 2685
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:44

Gut, dat ziet er op het oog toch wel uit alsof er raak is geschoten :j

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 07:47

Daar gaan wij ook vanuit. Ze verliest slijm, krijgt een buikje, melkklieren zetten op. Ze is veeel rustiger. Slaapt veel.
Dus we gaan er voorzichtig vanuit dat ze drachtig is.
Ben benieuwd op de echo. Want er kan nog van alles gebeuren natuurlijk

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:25

Gelukkig dat het pupje het wel goed doet, Denise!

Spannend Kiwi, aftellen :)

Vanmiddag komt een pup uit ons nest een paar uurtjes spelen. Dolle bende natuurlijk.

mirjamalvaro

Berichten: 14652
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 12:21

Spannend :D

Hier Beike en Sepke geslaagd BPH. 8-)

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:28

Gefeliciteerd!

Is er al wat bekend over je foto’s?

mirjamalvaro

Berichten: 14652
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:33

Ik verwacht komende week antwoord van mijn NL DA. Daarna ga ik SKK bellen over wanneer het opnieuw mag. Heb al adresje waar dat kan en waar ze gewoon met roesje gaan ipv knock out. En waar je er als goed is bij mag blijven.

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:49

Oh dat klinkt een stuk fijner! Ben benieuwd wat je eigen DA zegt