Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ChefsSpecial

Berichten: 2699
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 16:00

Gefeliciteerd!!

Switch2016
Berichten: 314
Geregistreerd: 03-10-17

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 10:44

Gefeliciteerd

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 20:06

Runa verrast me weer. Elke loopsheid stipt na 8 maanden, behalve als we willen dekken :') Maar goed, dat betekent dat we prima uitkomen qua schoovakanties en dat we deze loopsheid dekken **\O/**

Probleempje: de reu is niet rabiës gevaccineerd en nu mag zijn sperma ook de grens niet over. Dus besloten dat ik dan toch maar met hond en peuter naar Zweden rij.

De reu-eigenaar heeft ook een puike back up reu. Dus dit wordt de combi:

Runa

Afbeelding

Nox

Afbeelding

En als reserve Chips (mits goedkeuring RV)


Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 20:07

Haha welkom naar ons mooie zweden :D

kiwiwitje

Berichten: 20148
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:06

Ohhh wat zijn ze knap <3

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 22:10

mirjamalvaro schreef:
Haha welkom naar ons mooie zweden :D


Jij kunt me vast vertellen op welk bedrag ik voor de veerboten moet rekenen ongeveer en of het de moeite loont om om te rijden. Ik moet naar Kristianstad. En qua overnachtingen, wil op ca 500 km overnachten (halverwege) en bij Kristianstad evt ook iets voor een paar nachten. Wat is een niet te dure optie?

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 23:52

Boot (rostock-trelleborg) of brug maakt niet heel veel uit, beide paasei. Handige aan boot is dat je de nachtboot kunt nemen en dus op de boot kunt overnachten. Hond mag gewoon mee de hut in!
Dan hoef je in zweden nog "maar" 130km, dat kun je dus in 1x rijden.

Prijzen zijn heel erg afhankelijk van tijd en boot.
Directferries .com kun je prijzen vergelijken

Oh ja overnachtingem hier in zweden is booking.com top. :D

Zoe_97

Berichten: 9466
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 07:39

Succes!!! Ik vind stiekem je back up reu leuker dan de gekozen reu := maar dat zonder ras kennis hoor! In mijn ras zien ze niet graag zo een half wit hoofd. Dus dat ze er vermoedelijk bij mij in gebrand :o

Ik was gisteren op Crufts.
Lexa in een grote junior class (22 entries) helaas niet niet geplaatst. Maar dat was verwacht en zo trots op mijn meisje hoe ze met de druk omging (boeit niet ik doe mijn ding) <3

Afbeelding

Maar mijn ster was toch Tali!
Toen ik op 3 weken oud haar ging bezoeken heb ik tegen de fokker verteld “ik wil dit jaar naar Crufts met haar”, waarop die mij uitlachte. Tussen de dag dat Tali 6 maand werd (leeftijd dat je kan kwalificeren in de UK) en de sluiting van inschrijvingen Crufts zaten 3 dagen. In Manchester (wat net in die 3 dagen viel) heb ik haar al happy springend door de ring en likkend bij de keurder kunnen kwalificeren _O-
Toen zei ik voor de grap tegen haar fokker “ik wil haar klas op Crufts winnen” waarop ik helemaal gek aangekeken werd. Tali is namelijk de jongste cattle dog ooit om zich voor Crufts te kwalificeren en stond tegen honden tot een jaar oud (ze is net 7 maand).

Maar we deden het. Tali heeft gisteren niet enkel haar klas gewonnen. Maar werd ook best puppy of breed crufts 2022!!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:45

Gefeliciteerd!!!

ChefsSpecial

Berichten: 2699
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 16:35

Gefeliciteerd!!!

Esplendido
Berichten: 3142
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 08:53

Gefeliciteerd Zoë! Echt een geweldig resultaat van Tali.

Wij waren gisteren aan de beurt bij Crufts. Onze jongste werd derde in de junior class. Zo trots want mijn man bracht haar voor en die showt pas acht maanden en dan in zo’n grote klasse op Crufts achter de bordjes komen is toch een prestatie.
Onze andere dame was ook gekwalificeerd en deed het echt keurig in haar klasse maar helaas geen plaatsing.

Zoe_97

Berichten: 9466
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:19

Proficiat Evelien!!! Ik volgde de resultaten gisteren terwijl ik onderweg was van je. Geweldig!!!

Switch2016
Berichten: 314
Geregistreerd: 03-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 13:35

Chubby schreef:
Runa verrast me weer. Elke loopsheid stipt na 8 maanden, behalve als we willen dekken :') Maar goed, dat betekent dat we prima uitkomen qua schoovakanties en dat we deze loopsheid dekken **\O/**

Probleempje: de reu is niet rabiës gevaccineerd en nu mag zijn sperma ook de grens niet over. Dus besloten dat ik dan toch maar met hond en peuter naar Zweden rij.

De reu-eigenaar heeft ook een puike back up reu. Dus dit wordt de combi:

Runa

[ [url=m/SCCdht.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nox

[ [url=m/q1Kdu8.jpg]Afbeelding[/url] ]

En als reserve Chips (mits goedkeuring RV)


[ [url=m/MHKJh6.jpg]Afbeelding[/url] ]



Prachtige honden

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 16:31

Hier de eerste 2 kindertjes van Sepke fokgeschikt bevonden!! :):)

XxDiandraxX

Berichten: 4005
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 15:01

Bij mij is inmiddels de reu eigenaar met dna kit bij de dierenarts geweest, afgenomen en opgestuurd naar de raad. Super fijne reu eigenaar die zonder morren meewerkt, hoor wel vaker dat die daar toch wel eens moeite mee hebben.
Dus als het goed is is alles nu rond en geregeld en hoeven we alleen nog maar te wachten tot Elin loops word, hopelijk houd ze zich netjes aan haar schema.

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:42

Hier net bericht gehad dat het bestuur vd rasvereniging per direct is opgestapt.. -O-

kiwiwitje

Berichten: 20148
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 07:36

Ik ben inmiddels al geen lid meer van de rasvereniging. T is bij ons ook een groot drama. Voornamelijk van fokkers die hun zin proberen door te duwen en niks is goed en toen is t vorige bestuur opgestapt. T nieuwe bestuur heb ik weinig mee omdat een deel al eerder opgestapt is. En zo lang als ik daar lid ben geweest is t altijd wel iets..

XxDiandraxX

Berichten: 4005
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:58

Altijd zo lastig als het zo tegen zit. Onze rasvereniging geen problemen maar heb ook fjordenpaarden en daar is het ook ellende geweest.

Met de aussies wel lid, zeker omdat mijn nest via hun goedgekeurd moest worden maar ook mijn behendigheid startlicentie gaat via hun.

KimD

Berichten: 20476
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-22 11:03

Hier wel lid van de SC rasvereniging maar niet van de BC rasvereniging. Het levert verder geen voordelen (voor ons) op behalve de 'korting' die je hebt bij de RVB als je lid bent van de rasvereniging.

Diandra, fijn dat de eigenaar van de reu zo meewerkt. Goed teken ook, dan hebben ze ook niks te verbergen zeg ik maar altijd.

KimD

Berichten: 20476
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-22 11:04

Chubby schreef:
Runa verrast me weer. Elke loopsheid stipt na 8 maanden, behalve als we willen dekken :') Maar goed, dat betekent dat we prima uitkomen qua schoovakanties en dat we deze loopsheid dekken **\O/**

Probleempje: de reu is niet rabiës gevaccineerd en nu mag zijn sperma ook de grens niet over. Dus besloten dat ik dan toch maar met hond en peuter naar Zweden rij.

De reu-eigenaar heeft ook een puike back up reu. Dus dit wordt de combi:

Runa

[ [url=m/SCCdht.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nox

[ [url=m/q1Kdu8.jpg]Afbeelding[/url] ]

En als reserve Chips (mits goedkeuring RV)


[ [url=m/MHKJh6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ben het eens met Zoë, puur op looks zou ik ook voor de reserve reu kiezen haha! :=

Zoe_97

Berichten: 9466
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:05

Wat ene gedoe toch altijd bij die rasverenigingen in Nederland. Ik ben blij dat alles hier gewoon via kmsh gaan en de rasverenigingen niet meer doen dan een show organiseren

kiwiwitje

Berichten: 20148
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:55

T heeft weinig meerwaarde. Ofja eigenlijk kan t heel veel meerwaarde hebben. Alleen fokkers bepalen wat de rasvereniging doet. Zo krijgen we al jaaaaaaaren, En dan spreek ik al vanaf voor 2016, geen nieuwe gezondheidstesten in het fokreglement. Alleen 2 redelijk achterhaalde DNA testen.
Achterhaald als in; t grootste deel van de europese populatie is er wel vanaf en in NL komt t eigenlijk niet meer voor.

Maar dan willen een aantal fokkers al jaren minimaal PL erin hebben. Eigenlijk ook HD en ED.
Alleen nu komt t. Als je dat verplicht stelt in je fokreglement dan moeten die testen dus via de raad..
En tsja das duurder dan die bevriende DA van je.. en ze willen de raad niet spekken(maar wel volop showen en fokken _O- )

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 15:35

Ja het is ingewikkeld allemaal, met de rasverenigingen
Wij gaan donderdag Lizzy laten checken en officiële ed foto’s laten maken
Ze liep een maand geleden kreupel, met rust zo goed als weg nu, maar ik zie soms nog wat aan haar loopje..
Onze eigen da voelt iets in de elleboog, maar dat kon ook door spanning zijn..

Dus we doen donderdag een kreupelheidsonderzoek en aansluitend ed foto’s voor de zekerheid. Waarschijnlijk niks aan de hand maar bij twijfel wil ik het wel uitsluiten

kiwiwitje

Berichten: 20148
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 17:23

Ohh duimen dat t mee valt! Een van onze “pups” ,die nu ruim een jaar zijn, had ook zoiets. Foto’s laten maken en niets te zien. Fysio heeft geholpen. Bleek een spier blessure.

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 18:01

Ik hoop ook dat het met een sisser afloopt!