Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ChefsSpecial

Berichten: 2684
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 00:07

Kan iemand Greenpeace contacten? We hebben een gevalletje aangespoelde walvis-situatie hier :+

Afbeelding

Nee hoor gekheid, het gaat naar omstandigheden prima. Ze eet nog en heeft nog energie (vooral ‘s-ochtends) maar je merkt wel dat het langzaam zwaar voor haar wordt.
Vorige dracht at ze 10 dagen voor de bevalling al niet meer, kon haar plas en ontlasting niet meer ophouden, toen was het vanaf 22 maart al ellende (keizersnede was op 5 april).

Nu nog precies een weekje tot veilig, maar hopelijk wacht ze tot na het weekend. De 29e is ze uitgerekend <3

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 07:11

Begint spannend te worden!

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-22 07:24

ChefsSpecial schreef:
Kan iemand Greenpeace contacten? We hebben een gevalletje aangespoelde walvis-situatie hier :+

[ [url=m/YaW7kI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee hoor gekheid, het gaat naar omstandigheden prima. Ze eet nog en heeft nog energie (vooral ‘s-ochtends) maar je merkt wel dat het langzaam zwaar voor haar wordt.
Vorige dracht at ze 10 dagen voor de bevalling al niet meer, kon haar plas en ontlasting niet meer ophouden, toen was het vanaf 22 maart al ellende (keizersnede was op 5 april).

Nu nog precies een weekje tot veilig, maar hopelijk wacht ze tot na het weekend. De 29e is ze uitgerekend <3


Heb je die walrus in huis gehaald wat in Zeeland lag te zonnen? _O-
#funfatshaming #onlylove

Ik snap wel dat de energie langzaam ergens anders naartoe gaat zo! :=

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 09:23

Agos dikkiedik

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 10:16

Daar zit wel zeker weten wat in :j :j

ChefsSpecial

Berichten: 2684
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 23:33

Het begint nu langzaam zwaar te worden. Madam blieft haar brokken niet meer maar blijkt nog gek te zijn op gekookte eieren, eierkoeken (helemaal waanzinnig lekker!!) en worstenbrood :+
Dus we gaan haar de komende week maar gewoon lekker verwennen, zo lang ze eet, eet ze. Voor morgen nog wel wat KVV eruit gelegd in de hoop dat ze dat wil (sinds vorige week eigenlijk niet meer maar ja, misschien nu wel) en anders krijgt ze alleen nog maar lekkers de komende week… Ben allang blij dat er überhaupt nog iets qua eten in gaat.

Ook lichamelijk wordt het zwaar, ze kan eigenlijk niet lekker meer liggen en is daar vrij onrustig van. Die dikke buik past overal net niet meer :(:)

53 dagen drachtig vandaag. Vanaf vrijdag is ze veilig maar we hopen op minimaal zaterdag, liefst zelfs maandag, maar alles na vrijdag is goed

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 07:04

Agos arm ding. Alles wat ze eet is mee genomen

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 08:55

Arme duts, nog een paar dagen :(:)

mirjamalvaro

Berichten: 14651
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 10:52

Aah :(:)

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 15:22

Aaaahhh

Lizzy is een paar dagen loops, we gaan morgen voor t eerst progesteron prikken :D

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 07:34

Spannend lizzy! Ik duim!

Hier trixie nu ook loops die ik in september loops verwachte. Na lang wikken en wegen besloten om trixie toch ook te dekken.

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 08:20

Zoe_97 schreef:
Spannend lizzy! Ik duim!

Hier trixie nu ook loops die ik in september loops verwachte. Na lang wikken en wegen besloten om trixie toch ook te dekken.


Wie is Trixie? :') Die naam komt me helemaal niet bekend voor, je hebt echt teveel honden. _O-


ChefsSpecial schreef:
Het begint nu langzaam zwaar te worden. Madam blieft haar brokken niet meer maar blijkt nog gek te zijn op gekookte eieren, eierkoeken (helemaal waanzinnig lekker!!) en worstenbrood :+
Dus we gaan haar de komende week maar gewoon lekker verwennen, zo lang ze eet, eet ze. Voor morgen nog wel wat KVV eruit gelegd in de hoop dat ze dat wil (sinds vorige week eigenlijk niet meer maar ja, misschien nu wel) en anders krijgt ze alleen nog maar lekkers de komende week… Ben allang blij dat er überhaupt nog iets qua eten in gaat.

Ook lichamelijk wordt het zwaar, ze kan eigenlijk niet lekker meer liggen en is daar vrij onrustig van. Die dikke buik past overal net niet meer :(:)

53 dagen drachtig vandaag. Vanaf vrijdag is ze veilig maar we hopen op minimaal zaterdag, liefst zelfs maandag, maar alles na vrijdag is goed

[ [url=m/70jILV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ga voor jullie duimen! Op hoeveel dagen beviel ze de vorige keer? Ik duim iig voor een voorspoedige bevalling ná vrijdag. <3

ChefsSpecial

Berichten: 2684
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 08:30

Vorige jaar hadden we een KS met 60 dagen. De weeën zetten toen niet meer door omdat ze geen energie meer had. Gelukkig blijft haar energie nu redelijk, al heeft ze het 's-avonds wel zwaar...
Idealiter zou ze maandag gaan, maar vanaf zaterdag ben ik ene blij mens, en vooral een natuurlijke bevalling.... :))

Gisteren vlees rollen van het merk Runner mee gekregen in de dierenwinkel, nou daar viel ze dus écht op aan!! Dus manlief gaat vandaag nog 6 rollen bij halen, in 6 verschillende smaken, just in case :+
In ieder geval beter dan worstenbrood :D

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 08:34

Trixie is de zus van lexa hahah. Ik kon in het nest niet kiezen tussen de 2 zussen omdat ze zo identiek waren (op tekening na). Trixie is verkocht aan een vriendin van mijn moeder met in het contract dat ik 1 nest mag doen.
Nu zal ik hopelijk 2 nesten gelijk hebben wat niet het plan was. Maar als ik naar volgende loopsheid uitstel voor trixie valt de familievakantie daar in het water. En volgend jaar komt het met de andere dames echt niet uit :o


Zo spannend hè aftellen naar die veilige dagen. Arme meid tich

ChefsSpecial

Berichten: 2684
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 11:09

Cookie is veilig vandaag *\o/* *\o/*

Alles nog rustig :') , vandaag m’n laatste dagje werken en volgende week heel de week vrij *D

Oh en de eet nog steeds <3
Eierkoeken, worstenbrood en gekookte eieren :+

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 11:11

*\o/*

mirjamalvaro

Berichten: 14651
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:23

*\%/*

ChefsSpecial

Berichten: 2684
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 07:46

En we zijn weer een dagje verder, ze zitten nog veilig binnen. :+
Temperatuur 36,9 dus ben benieuwd of ze nu gaat dalen. Denk het nog van niet, op de 1 of andere manier heb ik maandag in m’n hoofd zitten :')

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 07:38

Het is zondag! Als ze nog steeds niks heeft uitgepoept ben je weer een dag korter bij je maandag! <<)

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 11:06

Spannend altijd dat wachten. En dan de bevalling. Daarna kun je pas weer ademen, vind ik :')

Kijken jullie bij de keuze van een reu ook naar de Norbergwaarde? Mijn Meg heeft wel een A voor haar HD maar met Norbergwaarde 15. Haar moeder heeft NBW 25 en haar vader als ik goed heb gerekend een NBW van 22. Ik denk dat het goed is om nu een reu te kiezen met een hogere NBW? Maar die worden nooit ergens bijgezet he -O- Ik heb een reu op het oog maar weet daarvan alleen dat hij HD B heeft en weet nog geen NBW of graden.

mirjamalvaro

Berichten: 14651
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 11:07

In zweden werken ze niet met NBW. :P

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 11:14

Wel met de graden van de hoek?

Want ik begreep dat de NBW makkelijk te berekenen is. Als de hoek is gemeten dan haal je daar 90’ vanaf en beide heupen opgeteld geeft de NBW. Dus een hoek van 105’ en een hoek van 100’ geeft een NBW van (105-90=)15 + (100-90=)10 = NBW 25

In Frankrijk (vader van Meg) stond de hoek wel op de uitslag, maar niet de NBW.

Voor Meg heb ik een Zweedse reu op het oog, vandaar mijn vraag.

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 11:27

In België hebben we zoiets ook al een aantal jaar niet meer.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 11:33

Joh. Ik vind dat wel bijzonder. Die waarde gaat toch over de aansluiting kop/kom.

ChefsSpecial

Berichten: 2684
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:03

Als ik moet kiezen tussen 2 reuen zou voor mij de nbw wel een doorslaggevende factor kunnen zijn.
Maar HD-A met nbw 15? Zou je denken dat je dan al een B zou krijgen…

Hier alles nog hoog en droog, en de ligt lekker te slapen as we speak. Maar ze krijgt het wel echt zwaar nu, kan haar plas niet fatsoenlijk meer ophouden dus we moeten veel en vaak poetsen, en haar eetlust is echt ver weg nu… Maar ook haar temperatuur blijft normaal dus ik verwacht niet dat ze vandaag gaan komen…
Ik HAAT deze dagen :')